R 11XX Senkron Ayari..
+10
duroturk
tuareg
cenker
nedimurcan
tall
attila
veldg
bahadir
nurikilimci
Basri
14 posters
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
R 11XX Senkron Ayari..
C.tesi Ekim 18, 2008 11:14 am
Bir BMW Boxer kullanicisi iseniz bilgilerinizi paylasmak forumlara katılmak ve soru sormak icin LUTFEN UYE OLUN..
Resimli ve detayli anlatimi asagida anlatilmistir.
Resimli ve detayli anlatimi asagida anlatilmistir.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Ptsi Kas. 10, 2008 4:03 pm
Yaw, yazacam senkron ayarini ne zamandir ama hic kimse siteye bakmiyor, bisey yazmiyor, unutuldu herhalde diye salliyordum
Bu sabah yaptim senkron ayarini, ben elektronik Twinmax kullaniyorum. Amerika`dan 110 dolara aldim ve bu gune kadar motosiklet konusunda yaptigim en isabetli alisveris diyebilirim. Binlerce liralik Wurth senkron ayar cihaziyla yapilan hassas bir ayardan sonra bile Twinmax hata duzeltiyor.
Ulkemizde Camadan`in yukarida ekledigi sistem en hesapli ve uygun olani gibi gozukuyor. Eger alinabilirse bir Twinmax, yoksa yukaridaki sistem en sagliklisi. Kiytirik bir senkron ayarina 50-60 lira para aliyorlar ve hakkiyla yapamiyorlar - bilmiyorlar.
Asagida ideal senkron ayari nasil yapilir acilayacagim;
Motoru orta sehpaya alin, asagida resimde gorulen sari ayar vidalarinin ikisinide sokun, uzerlerinde birikmis olan kurumu temizleyin, yerine takin.
Ikisinide sonuna kadar siktiktan sonra, ikisinide 1,5 tur esit olarak acin (ben ideal ayari 1 - 1,5 tur acarak buluyorum, GS icin 2,25 tur veriliyor fakat her motorda farkli olabiliyor, ideal rolanti olan 1100 rpm icin ideal vida acikligini kendiniz bulacaksiniz).
Sag taraftaki gaz telinin kontra somununu gevsetip tirtilli yuksugu elinizle sonuna kadar saat yonunde dondurmek vasitasiyla sag taraf gaz telini gevsetin.
Eger gaz elciginde, ilk gaz verirken 1mm kadar bir bosluk yoksa sol kelebek govdesi ustunden soldaki gaz telini de gevsetin, isiniz bitince burayi elcikte 1mm bosluk olacak sekilde ayarlayin.
Jikle telinde 1mm bosluk oldugundan emin olun.
Bunlari yaparken amacimiz, tellerin kelebeklerle hic bir alakasi kalmadigindan, kastirmadigindan ve kelebeklerin stoperlere tam oturdugundan emin olmaktir.
Motoru calistirip isitin, minimum 3-4 cubuk isinmasi lazim, gozunuz hararette olsun, asla 5 cubugu gecmeyin, gerekiyorsa motorun onune vantilatorler koyun.
Kelebek govdelerinin altindaki vakum memelerinin uzerindeki muhafazalari sokup senkron saatinizin hortumlarini bu memelere takin.
Motor calisir vaziyette, sadece sagdaki sari hava ayar vidasindan, sag tarafa takili olan vakum saatini soldakine esitleyin, sol tarafi ellemeyin.
Twinmax gibi elektronik bir cihaz kullaniyordaniz sag sari hava ayar vidasini cevirerek ibreyi ortalayin.
Esitlik saglandigi zaman iki sari hava ayar vidasi arasindaki fark yarim turdan fazlaysa, bu demektirki kelebek govdeleri ve stoper vidalari daha evvel ehil olmayan bilgisiz kisilerce kurcalanmis ve ayarlari bozulmus., o zaman bu sitedeki TPS ayarlarina bakarak sadece kelebek stoper vidalarini ayarlayin ve tekrar senkron yapin.
Eger ayar yapildiktan sonra rolanti 1100 rpm degilse, sari ayar vidalarini esit olarak acarak veya kapatarak 1100 rpm ye ayarlayin.
Yuksek devir senkronu yapin, bunu genelde bilmezler ve yapmazlar, yuksek surat ve devirlerde motorunuzun cok fazla performans kazandigini goreceksiniz.
Motoru gaz vererek 4000 devirde sabit tutun, bu devirde senkron saatinde sag tarafin cok fazla hava cektigini goreceksiniz cunku hatirlarsaniz sag gaz telini gevsetmistik.
Simdi sag gaz teli yuksugunu (motor hala 4000 devirde) sola cevirerek germek vasitasiyla senkron saatinin esitlendigi yerde kontra somunu sikin, dikkatli olun cok hassastir, yerinden kacirmamak icin bir kargaburun kullanin.
Rolanti senkronunu bir daha kontrol edin, hortumlari sokun, memelerin kapaklarini yerine takin,
hayirli olsun...
Bu sabah yaptim senkron ayarini, ben elektronik Twinmax kullaniyorum. Amerika`dan 110 dolara aldim ve bu gune kadar motosiklet konusunda yaptigim en isabetli alisveris diyebilirim. Binlerce liralik Wurth senkron ayar cihaziyla yapilan hassas bir ayardan sonra bile Twinmax hata duzeltiyor.
Ulkemizde Camadan`in yukarida ekledigi sistem en hesapli ve uygun olani gibi gozukuyor. Eger alinabilirse bir Twinmax, yoksa yukaridaki sistem en sagliklisi. Kiytirik bir senkron ayarina 50-60 lira para aliyorlar ve hakkiyla yapamiyorlar - bilmiyorlar.
Asagida ideal senkron ayari nasil yapilir acilayacagim;
Motoru orta sehpaya alin, asagida resimde gorulen sari ayar vidalarinin ikisinide sokun, uzerlerinde birikmis olan kurumu temizleyin, yerine takin.
Ikisinide sonuna kadar siktiktan sonra, ikisinide 1,5 tur esit olarak acin (ben ideal ayari 1 - 1,5 tur acarak buluyorum, GS icin 2,25 tur veriliyor fakat her motorda farkli olabiliyor, ideal rolanti olan 1100 rpm icin ideal vida acikligini kendiniz bulacaksiniz).
Sag taraftaki gaz telinin kontra somununu gevsetip tirtilli yuksugu elinizle sonuna kadar saat yonunde dondurmek vasitasiyla sag taraf gaz telini gevsetin.
Eger gaz elciginde, ilk gaz verirken 1mm kadar bir bosluk yoksa sol kelebek govdesi ustunden soldaki gaz telini de gevsetin, isiniz bitince burayi elcikte 1mm bosluk olacak sekilde ayarlayin.
Jikle telinde 1mm bosluk oldugundan emin olun.
Bunlari yaparken amacimiz, tellerin kelebeklerle hic bir alakasi kalmadigindan, kastirmadigindan ve kelebeklerin stoperlere tam oturdugundan emin olmaktir.
Motoru calistirip isitin, minimum 3-4 cubuk isinmasi lazim, gozunuz hararette olsun, asla 5 cubugu gecmeyin, gerekiyorsa motorun onune vantilatorler koyun.
Kelebek govdelerinin altindaki vakum memelerinin uzerindeki muhafazalari sokup senkron saatinizin hortumlarini bu memelere takin.
Motor calisir vaziyette, sadece sagdaki sari hava ayar vidasindan, sag tarafa takili olan vakum saatini soldakine esitleyin, sol tarafi ellemeyin.
Twinmax gibi elektronik bir cihaz kullaniyordaniz sag sari hava ayar vidasini cevirerek ibreyi ortalayin.
Esitlik saglandigi zaman iki sari hava ayar vidasi arasindaki fark yarim turdan fazlaysa, bu demektirki kelebek govdeleri ve stoper vidalari daha evvel ehil olmayan bilgisiz kisilerce kurcalanmis ve ayarlari bozulmus., o zaman bu sitedeki TPS ayarlarina bakarak sadece kelebek stoper vidalarini ayarlayin ve tekrar senkron yapin.
Eger ayar yapildiktan sonra rolanti 1100 rpm degilse, sari ayar vidalarini esit olarak acarak veya kapatarak 1100 rpm ye ayarlayin.
Yuksek devir senkronu yapin, bunu genelde bilmezler ve yapmazlar, yuksek surat ve devirlerde motorunuzun cok fazla performans kazandigini goreceksiniz.
Motoru gaz vererek 4000 devirde sabit tutun, bu devirde senkron saatinde sag tarafin cok fazla hava cektigini goreceksiniz cunku hatirlarsaniz sag gaz telini gevsetmistik.
Simdi sag gaz teli yuksugunu (motor hala 4000 devirde) sola cevirerek germek vasitasiyla senkron saatinin esitlendigi yerde kontra somunu sikin, dikkatli olun cok hassastir, yerinden kacirmamak icin bir kargaburun kullanin.
Rolanti senkronunu bir daha kontrol edin, hortumlari sokun, memelerin kapaklarini yerine takin,
hayirli olsun...
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Kas. 13, 2008 12:21 pm
Arkadaslar,
Ihtiyac halinde Twinmax`i odunc verebilirim. Kullanimi cok basit ve bence en hassas ayari yapmamizi sagliyor.
Yalniz ben kargoya verdikten 4 gun sonra geri gelmesi lazim.
1 gun benim gonderme surem
2 gun kullanim
1 gun bana geri gelmesi
Kargo ucretleri kullanan arkadasa ait olacaktir.
Ayni sekilde yag filtresi sokme aletini de odunc verebilirim..
Ihtiyac halinde Twinmax`i odunc verebilirim. Kullanimi cok basit ve bence en hassas ayari yapmamizi sagliyor.
Yalniz ben kargoya verdikten 4 gun sonra geri gelmesi lazim.
1 gun benim gonderme surem
2 gun kullanim
1 gun bana geri gelmesi
Kargo ucretleri kullanan arkadasa ait olacaktir.
Ayni sekilde yag filtresi sokme aletini de odunc verebilirim..
- nurikilimci
Mesaj Sayısı : 70
Yaş : 44
Nerden : aydın
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Kas. 13, 2008 9:32 pm
arkadaşlar 2 ve daha fazla vakum saati ile yapılan senkron saatleri hernekadar iş görsede saatler arasındaki küçücük kalibrasyon farkları ayarın tam yapılamamsına sebep olmaktadır bunu ortadan kaldırmak için tek saat kullanıp araya bir t koyup iki tarafada bağlamak kalibrasyon problemini ortadan kaldırıyot. Bu uygulamada referan aldığız tarafı oklurken diğer tarafa giden hortumu tıkıyorsunuz okuduğunuz değeri kaydediyorsunuz. Diğer tarafa geçerken bu defa referans aldığınız tarafın hortumu tıkayıp okuyorsunuz önce ki kaydınızı baz alarak bu tarafin ayarını ona dekliyorsunuz ve işlem tamamlanmış oluyor.
Ama bence twinmax en iyisi
Ama bence twinmax en iyisi
- bahadir
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 49
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/12/08
senkron ayarı
Ptsi Ara. 22, 2008 6:18 pm
merhaba basri abi geçen gün beni arayıp telefonda uzun ve detaylı izah ettiğin talimatlar doğrultusunda gs'imin senkron ayarlarını yaptım.önceleri salak rölanti,öksürme,gaz yiyememe.ve vuruntu problemleri halloldu.şimdi mermi gibi.vakit bulursam önümüzdeki günlerde'de süpap ayarlarını gözden geçirmeyi düşünüyorum. iyiki varsın basri abi allah seni başımızdan eksik etmesin.sayende uyduruk tamircilere gebe kalmayacağız!..bahadır 94 gs 1100
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Ptsi Ara. 22, 2008 8:16 pm
Çok sevindim.
Zaten bu siteyi kurma amacım bu..uyduruk tamircilere gebe kalmayacağız!..
- veldg
Mesaj Sayısı : 92
Yaş : 53
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 01/12/08
tek silindir çalışma sorunu
Çarş. Şub. 18, 2009 10:58 pm
camadan demiş ki:buna benzer neden bendede vardı. buji kablosunda eskimeden ötürü dışarıdan çakyordu. tabi bujide ıslanıyordu. buji kablosu değiştik oldu.kruppmak demiş ki:merhaba arkadaşlar,sorunum sol silindirin çalışmaması.r1100gs motorumun sağ taraf gayet normal sol ise çalışmıyor.bujiyi söktüm dışarıda çakıyor ama normalmi bilmem bujiyi şaseden uzaklaştırdığımda buji kablosu olsun,pipo olsun şaseye yakın yerlerden çok daha kuvvetli spark yapıyorlar öyleki piponun ucunu şaseye yaklaştırdığımda içerden bile kuvvetli bir spark yapıyor.bujiyi takip çalıştırdığımda tek silindir çalışması nedeni ile dehşetli ekzost patlamaları var.buji piposu içerde şaseye kaçak yapıp bujiyi çalıştırmıyor olabilirmi? bir başka sorum daha olacak bu motorun incekşınları(sadece sol tarafı sötüm ve marşa basarak denedim,rölanti halınde kibrit çöpünün 1/4 kalınlığında yakıt çıkıyor incekşından gaz açınca miktar fazlalaşıyor,henüz sağ tarafı sökmedim ama bu şekilde çalışması normalmı?şu anda (deniz tabiri ile işeme şeklinde oluyor),yada buji kablosunumu değiştirmem gerekir eğer öyleyse kabloyu nereden temin edebilirim.yardımcı olabilirseniz sevinirim.saygılarımla.
bu arada enjektörden çıkan benzin tazyiklimi çıkıyor. eğer tazyik yoksa enjektörlerinde temizlenmesi gerekmektedir.
- veldg
Mesaj Sayısı : 92
Yaş : 53
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 01/12/08
tek silindir çalışma sorunu
Çarş. Şub. 18, 2009 11:07 pm
selamlar aynı sorun bende de olmuştu bujileri değiştirdim yine olmadı sonra sorunun benzin ile alakalı olduğunu düşündüm bir de baktım ki depoyu sökerken gaz telinin siyah dış kaplamalı olan kısmı yuvasından çıkmış ve gaz öbür silindirden daha açık olduğu için o tarafı(çalişmayan taraf)benzin bogduğu için tek silindir çalıştırıyordu dediğim gaz telinin dış siyah kısmını yerine oturttum ve sorun çözüldü isterseniz bir gaz tellerini de kontrol edin.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Atesleme, enjektorler...
Çarş. Şub. 18, 2009 11:59 pm
Selam Hakan Bey,
bana lastik/plastik malzemeden yapilan pipoda catlak/yarik varmis gibi geliyor.
Pipoyu uzaktan saseye tuttugunuz zaman spark yapiyorsa ve bujiniz saglamsa, sonrasinda yerine taktiginizda patlayip calismiyorsa bence pipo catlak bir yerinden elektrik kaciriyor demektir. Gorsel bir catlak tespiti yaparsaniz, hasarli bolgeyi gecici olarak elekrik banti gibi bir malzemeyle izole edin.
Enjektorlere gelince;
Yerlerini degistirip deneyin, bakalim bu sefer sol taraftaki enjektor sag tarafta ne yapacak ?
Eger bu sefer sag silindir calismazsa arkadaslarimin yukarida belirttigi gibi her ikisinide temizletmek, veya, en dogrusu yenilerini almak gerekir.
Evet, enjektor ucu disarida iken marsa bastiginizda cok ince bir benzin puskurtmesi yapmasi lazim, akma seklinde olmamasi gerekir.
Daha sonrasindaki olasiliklar;
Atesleme bobini ki sanmiyorum, cunku pipodan spark yapiyor diyorsunuz.
Atesleme zamanlamasi yani timing:
ECU (Electronic Control Unit) yani beyin, atesleme zamanlamasi bilgisini krank sensorunden alir, motorun onundeki buyuk siyah plastik kapagin arkasinda krank sensoru vardir. Krankin sensor icine denk gelen kisminda bir delik vardir sensordeki karsilikli miknatislar bu delikle karsilasinca birbirlerini gorur ve ECU`ya bilgi gonderir, ECU`da bobine atesleme emri verir.
Krank sensorunun cok hassas bir ayari vardir (tamirci tabiriyle AVANS AYARI). Her ne kadar ben bu sitede nasil ayarlanacagini aciklamis olsamda, bu ayarin yetkili serviste bilgisayar kontrolunde yapilmasini tavsiye ederim.
Ek bilgi, enjektorler nasil calisir;
Enjektorler puskurtme emrini ECU`dan alir, ECU bilgiyi/sinyali TPS`den alir.
Motorumuzun sol kelebek govdesi uzerinde siyah, plastik, BOSCH marka bir TPS (Throttle Position Sensor) yani, kelebek pozisyon sensoru vardir, icindeki mil vasitasiyla sok kelebege/klepeye baglidir ve aciklik acisini okur, bu bilgiyi ECU`ya gonderir ve ECU enjektorlere kelebek aciklik oranina gore puskurmeleri gereken benzinin miktarini bildirir.
TPS bilgiyi sadece sol kelebekten alir ve iki enjektore de esit benzin puskurtme emri verir.
Dolayisiyla her iki kelebegin de acisi tam esit olarak ayarlanmis olmasi gerekir. Konu ile ilgili detayli bilgi "TPS Ayarlari" basligi altindadir.
Kelebek aciklik acilarinin dengesiz olmalarinin sebepleri gaz tellerinin ayarsizligindan da kaynaklanabilir.
Mekanik bolumdeki sabit konulari dikkatlice ve sindirerek bir kac kez okursaniz konulara hakim olup problemle karsilastiginizda hazirlikli olursunuz.
Kolay gelsin,
Basri...
bana lastik/plastik malzemeden yapilan pipoda catlak/yarik varmis gibi geliyor.
Pipoyu uzaktan saseye tuttugunuz zaman spark yapiyorsa ve bujiniz saglamsa, sonrasinda yerine taktiginizda patlayip calismiyorsa bence pipo catlak bir yerinden elektrik kaciriyor demektir. Gorsel bir catlak tespiti yaparsaniz, hasarli bolgeyi gecici olarak elekrik banti gibi bir malzemeyle izole edin.
Enjektorlere gelince;
Yerlerini degistirip deneyin, bakalim bu sefer sol taraftaki enjektor sag tarafta ne yapacak ?
Eger bu sefer sag silindir calismazsa arkadaslarimin yukarida belirttigi gibi her ikisinide temizletmek, veya, en dogrusu yenilerini almak gerekir.
Evet, enjektor ucu disarida iken marsa bastiginizda cok ince bir benzin puskurtmesi yapmasi lazim, akma seklinde olmamasi gerekir.
Daha sonrasindaki olasiliklar;
Atesleme bobini ki sanmiyorum, cunku pipodan spark yapiyor diyorsunuz.
Atesleme zamanlamasi yani timing:
ECU (Electronic Control Unit) yani beyin, atesleme zamanlamasi bilgisini krank sensorunden alir, motorun onundeki buyuk siyah plastik kapagin arkasinda krank sensoru vardir. Krankin sensor icine denk gelen kisminda bir delik vardir sensordeki karsilikli miknatislar bu delikle karsilasinca birbirlerini gorur ve ECU`ya bilgi gonderir, ECU`da bobine atesleme emri verir.
Krank sensorunun cok hassas bir ayari vardir (tamirci tabiriyle AVANS AYARI). Her ne kadar ben bu sitede nasil ayarlanacagini aciklamis olsamda, bu ayarin yetkili serviste bilgisayar kontrolunde yapilmasini tavsiye ederim.
Ek bilgi, enjektorler nasil calisir;
Enjektorler puskurtme emrini ECU`dan alir, ECU bilgiyi/sinyali TPS`den alir.
Motorumuzun sol kelebek govdesi uzerinde siyah, plastik, BOSCH marka bir TPS (Throttle Position Sensor) yani, kelebek pozisyon sensoru vardir, icindeki mil vasitasiyla sok kelebege/klepeye baglidir ve aciklik acisini okur, bu bilgiyi ECU`ya gonderir ve ECU enjektorlere kelebek aciklik oranina gore puskurmeleri gereken benzinin miktarini bildirir.
TPS bilgiyi sadece sol kelebekten alir ve iki enjektore de esit benzin puskurtme emri verir.
Dolayisiyla her iki kelebegin de acisi tam esit olarak ayarlanmis olmasi gerekir. Konu ile ilgili detayli bilgi "TPS Ayarlari" basligi altindadir.
Kelebek aciklik acilarinin dengesiz olmalarinin sebepleri gaz tellerinin ayarsizligindan da kaynaklanabilir.
Mekanik bolumdeki sabit konulari dikkatlice ve sindirerek bir kac kez okursaniz konulara hakim olup problemle karsilastiginizda hazirlikli olursunuz.
Kolay gelsin,
Basri...
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Şub. 26, 2009 11:48 pm
camadan demiş ki:nası ya çiftine 700 TL
http://www.euromotoelectrics.com/ProductDetails.asp?ProductCode=BOINJ%2DR352x2
bu linkte var hemde bosch 169$ çifti bence böyle şeyleri bosch car service lerden bakmak lazım. onların elinde hangi aracın neresinde ne bosch veya bosch olmayan şeyin bosch karşılığı mevcut. bilginize.
Evet bu linkte çiftinin fiyatı. Çift değişim tavsiye ediliyor.
http://www.euromotoelectrics.com/ProductDetails.asp?ProductCode=BOINJ-R352
Burdada tek fiyatı 89 $
- tall
Mesaj Sayısı : 121
Yaş : 46
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Salı Mart 17, 2009 7:20 pm
Basri abi twinmax'ı ödünç almak yerine adaya gelsem, bi çarşaflı sandviçe beraber halleder miyiz:)
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Salı Mart 17, 2009 9:28 pm
tall demiş ki:Basri abi twinmax'ı ödünç almak yerine adaya gelsem, bi çarşaflı sandviçe beraber halleder miyiz:)
Sucuk ta isterim içine
Ben her zaman buradayım, telefonlaşalım, telefonum aşağıda...
Yalnız Twinmax'ı Mart'ın son haftasonu Marmaris'e gönderecem..
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
DUZELTME / GUNCELLEME
C.tesi Mart 21, 2009 11:14 am
DUZELTME / GUNCELLEME
Konusunda guvenilen www.ibmwr.org da takip ettigim kadariyla yuksek devir senkronu 4000 devir yerine 'off idle' tabir edilen, rolanti devrinin biraz uzerinde, yani, 1500 devirde yapildiginda daha iyi sonuc vermektedir,
bilgilerinize
Yuksek devir senkronu yapin, bunu genelde bilmezler ve yapmazlar, yuksek surat ve devirlerde motorunuzun cok fazla performans kazandigini goreceksiniz.
Motoru gaz vererek 4000 devirde sabit tutun, bu devirde senkron saatinde sag tarafin cok fazla hava cektigini goreceksiniz cunku hatirlarsaniz sag gaz telini gevsetmistik.
Simdi sag gaz teli yuksugunu (motor hala 4000 devirde) sola cevirerek germek vasitasiyla senkron saatinin esitlendigi yerde kontra somunu sikin, dikkatli olun cok hassastir, yerinden kacirmamak icin bir kargaburun kullanin.
Konusunda guvenilen www.ibmwr.org da takip ettigim kadariyla yuksek devir senkronu 4000 devir yerine 'off idle' tabir edilen, rolanti devrinin biraz uzerinde, yani, 1500 devirde yapildiginda daha iyi sonuc vermektedir,
bilgilerinize
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
"Twinmax" nasil kullanilir
Ptsi Mart 23, 2009 10:54 am
Twinmax`i kullanacak arkadaslar icin detayli kullanim aciklamasini buraya yaziyorum.
Ayar yapan arkadaslar yaptilarini resimleyip buraya eklerlerse sevinirim.
Mutlaka pilin saglam oldugundan emin olun, voltmetreyle olcun, tam 9V olmasi lazim, emin degilseniz kaliteli bir marka yeni pil takin.
Motoru 4-5 cubuk isitin ve stop edin
Twinmax kapali halde hortumlarini takin
Twinmax`i acin (motor calismiyor)
Hassasiyeti (sensitivity) maximum`a getirin
Zero`dan ibreyi tam ortaya getirin
Sonrasinda hassasiyeti minimum`a getirin (Bunu yapmamizin sebebi, hassasiyet max`tayken matoru calistirirsak twinmax`a zarar veririz)
Motoru calistirin
Hassasiyeti maximum`a getirin
Bu baslik altindaki tarifler dogrultusunda ayarinizi yapin
ideal ayar:
Rolantide ibre 1 ile 1 arasinda geziniyor.
Yuksek rolantide Hassasiyeti biraz azaltin ve ibreyi tam 0`a oturtun.
Lutfen Twinmax`a sevgi gosterin, dusurmeyin, islatmayin, hortumlarini egsozlara degdirip yakmayin, o bize her zaman lazim olacak
Kolay gelsin...
Ayar yapan arkadaslar yaptilarini resimleyip buraya eklerlerse sevinirim.
Mutlaka pilin saglam oldugundan emin olun, voltmetreyle olcun, tam 9V olmasi lazim, emin degilseniz kaliteli bir marka yeni pil takin.
Motoru 4-5 cubuk isitin ve stop edin
Twinmax kapali halde hortumlarini takin
Twinmax`i acin (motor calismiyor)
Hassasiyeti (sensitivity) maximum`a getirin
Zero`dan ibreyi tam ortaya getirin
Sonrasinda hassasiyeti minimum`a getirin (Bunu yapmamizin sebebi, hassasiyet max`tayken matoru calistirirsak twinmax`a zarar veririz)
Motoru calistirin
Hassasiyeti maximum`a getirin
Bu baslik altindaki tarifler dogrultusunda ayarinizi yapin
ideal ayar:
Rolantide ibre 1 ile 1 arasinda geziniyor.
Yuksek rolantide Hassasiyeti biraz azaltin ve ibreyi tam 0`a oturtun.
Lutfen Twinmax`a sevgi gosterin, dusurmeyin, islatmayin, hortumlarini egsozlara degdirip yakmayin, o bize her zaman lazim olacak
Kolay gelsin...
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Ptsi Mart 23, 2009 11:31 am
Senkron ayarlarinda, gaz telleri ile alakali eklemeler ve guncellemeler yaptim, ayar yapacak arkadaslarin dikkatkice okumalarini tavsiye ederim
- veldg
Mesaj Sayısı : 92
Yaş : 53
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 01/12/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Çarş. Mart 25, 2009 10:40 pm
selamlar basri hocam bu arada ben ismail veldg rumuzum marmaris aksazda dz.kk da çalışıyorum sizden bir ricam var tiwinmak'ı marmarise gönderiyormuşsunuz göndereceğiniz arkadaşları tanışıyoruz eğer izniniz olursa twinmax'ı onların işi bitince o arkadaşlardan alıp bi de ben bir ayar yapayım dönüş kargosunu ben yapayım.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Mart 26, 2009 3:05 am
veldg demiş ki:selamlar basri hocam bu arada ben ismail veldg rumuzum marmaris aksazda dz.kk da çalışıyorum sizden bir ricam var tiwinmak'ı marmarise gönderiyormuşsunuz göndereceğiniz arkadaşları tanışıyoruz eğer izniniz olursa twinmax'ı onların işi bitince o arkadaşlardan alıp bi de ben bir ayar yapayım dönüş kargosunu ben yapayım.
Tamamdır İsmail ..
- veldg
Mesaj Sayısı : 92
Yaş : 53
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 01/12/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Mart 26, 2009 10:23 pm
selamlar teşekürler..
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Salı Mayıs 26, 2009 10:19 pm
daha önce bir ustaya senkron ayarı yaptırmıştım. ancak nedense bir türlü emin olmamakla birlikte özellikle 4 devirde artan bir titreşim ve hatta aynada tüm görüntünün titreşim nedeniyle yok olmasıyla karşı karşıya kalmıştım. daha sonra uzun yollar yaptım ama 120 km hıza geldiğimde ayaklarımın altında sanki bir titreşim makinesi vardı.
bu gün 3,5 m. terazi hortumu aldım ve 1 m. lik bir tahtaya sabitledim. içine vişne suyu doldurdum ve hiçbirşeye ellemeden motora bağladım. bir cm. kadar bir farkla motor çalışıyordu ancak biraz gaz verdiğimde bir taraf öylesine hava emiyorduki içerdeki vişne suyu sol silindirin içine doğru akmaya başladı.
şimdi ayar yapmaya sıra gelmişti. ayar vidalarını temizledim ve gaz telinin ikisinide sonuna kadar saat yönünde gevşettim. ayar vidalarını 1.5 tur açıp motoru çalıştırdım. hortumdaki vişne suyu oldukça dengesizdi ama bu sefer biraz gaz verince eşit olmaya çalışıyordu. sağ silindirdeki gaz telini ayar vidası ile biraz gererek suyu dengeledim. bu seferde biraz gaz verince vişne suyumuz yine silindire doğru koşmaya başlıyordu. sol silindirin telini de biraz gerdim. ama rölanti devri bu durumda yükseldiği için ayar vidaları ile devri 1100 e getirdim.motor devrini 3. e doğru getirirken denge biraz bozuluyor ama 3,5 devire geldiğimde dengelenmeye çalışıyordu. oysa ustanın yaptığı ayarda daha 1500e gelmeden vişne suyu hava deliğine kaçıveriyordu.
1100 devirde suyu dengede tutmayı başardım. ve neredeyse 7000 devire bile geldiğimde vişne suyumuzu içmekten vazgeçmişti. gaz tellerini sabitleyip bence oldu dedim.
sıra yolda demeye gelmişti ve bu güne kadar ben bir vibrasyon makinesine biNgitsiN yapmışım. aman Allahım. altımda akıp giden bir "sıkılgan" vardı artık.
oldu mu olmadımı bilemiyorum ama çok fark var artık. 140km de bile eski titreşimden eser yok. aynada görüntüyü kaybetmiyorum. ama çok uğraştım doğrusu. bu anlattıklarımı sanırım 10 sefer falan denemeden sonra yapabildim.
neyse. artık benim 11gs im daha keyifli oldu.
bu gün 3,5 m. terazi hortumu aldım ve 1 m. lik bir tahtaya sabitledim. içine vişne suyu doldurdum ve hiçbirşeye ellemeden motora bağladım. bir cm. kadar bir farkla motor çalışıyordu ancak biraz gaz verdiğimde bir taraf öylesine hava emiyorduki içerdeki vişne suyu sol silindirin içine doğru akmaya başladı.
şimdi ayar yapmaya sıra gelmişti. ayar vidalarını temizledim ve gaz telinin ikisinide sonuna kadar saat yönünde gevşettim. ayar vidalarını 1.5 tur açıp motoru çalıştırdım. hortumdaki vişne suyu oldukça dengesizdi ama bu sefer biraz gaz verince eşit olmaya çalışıyordu. sağ silindirdeki gaz telini ayar vidası ile biraz gererek suyu dengeledim. bu seferde biraz gaz verince vişne suyumuz yine silindire doğru koşmaya başlıyordu. sol silindirin telini de biraz gerdim. ama rölanti devri bu durumda yükseldiği için ayar vidaları ile devri 1100 e getirdim.motor devrini 3. e doğru getirirken denge biraz bozuluyor ama 3,5 devire geldiğimde dengelenmeye çalışıyordu. oysa ustanın yaptığı ayarda daha 1500e gelmeden vişne suyu hava deliğine kaçıveriyordu.
1100 devirde suyu dengede tutmayı başardım. ve neredeyse 7000 devire bile geldiğimde vişne suyumuzu içmekten vazgeçmişti. gaz tellerini sabitleyip bence oldu dedim.
sıra yolda demeye gelmişti ve bu güne kadar ben bir vibrasyon makinesine biNgitsiN yapmışım. aman Allahım. altımda akıp giden bir "sıkılgan" vardı artık.
oldu mu olmadımı bilemiyorum ama çok fark var artık. 140km de bile eski titreşimden eser yok. aynada görüntüyü kaybetmiyorum. ama çok uğraştım doğrusu. bu anlattıklarımı sanırım 10 sefer falan denemeden sonra yapabildim.
neyse. artık benim 11gs im daha keyifli oldu.
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Çarş. Haz. 24, 2009 9:42 am
Senkron ayarı ile ilgili güzel bir video..
https://www.bmwmc.net/uploads/tm11/R4V%20Throttle%20Synch_medium.wmv
https://www.bmwmc.net/uploads/tm11/R4V%20Throttle%20Synch_medium.wmv
- tuareg
Mesaj Sayısı : 214
Yaş : 56
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 18/10/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Çarş. Tem. 29, 2009 12:37 pm
Anlaşılan benim makinenin de bir senkron ayarına ihtiyacı var.
Daha önceden yaptırmıştım ama burada anlatılanlar gibi yapılmadı. Var mı bir babayiğit beraber halledelim?
Daha önceden yaptırmıştım ama burada anlatılanlar gibi yapılmadı. Var mı bir babayiğit beraber halledelim?
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Çarş. Tem. 29, 2009 4:00 pm
Basri demiş ki:DUZELTME / GUNCELLEME
Yuksek devir senkronu yapin, bunu genelde bilmezler ve yapmazlar, yuksek surat ve devirlerde motorunuzun cok fazla performans kazandigini goreceksiniz.
Motoru gaz vererek 4000 devirde sabit tutun, bu devirde senkron saatinde sag tarafin cok fazla hava cektigini goreceksiniz cunku hatirlarsaniz sag gaz telini gevsetmistik.
Simdi sag gaz teli yuksugunu (motor hala 4000 devirde) sola cevirerek germek vasitasiyla senkron saatinin esitlendigi yerde kontra somunu sikin, dikkatli olun cok hassastir, yerinden kacirmamak icin bir kargaburun kullanin.
Konusunda guvenilen www.ibmwr.org da takip ettigim kadariyla yuksek devir senkronu 4000 devir yerine 'off idle' tabir edilen, rolanti devrinin biraz uzerinde, yani, 1500 devirde yapildiginda daha iyi sonuc vermektedir,
bilgilerinize
Aynisini ben de okudum ancak henuz yapmadigim icin yazmamistim...
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Perş. Tem. 30, 2009 11:58 am
Yüksek devir senkronu, yakıt tüketimini nasıl etkiler?
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Cuma Tem. 31, 2009 9:34 am
Herseyden once "surging" (bayilma, yigilma, performanstan dusme) problemini cozecegi icin bence onemli.
Yakit tuketimine de - etkisi olacagini dusunmuyorum. Motoru olmasi gereken istime getireceginden zaten normal olan rasyoyu yakalayacaksin.
Ben bu yuksek devir senkronunu hep 4000 rpm de yapmaktaydim. Ama gelecek sefer ben de 1500 u deneyecegim.
Yakit tuketimine de - etkisi olacagini dusunmuyorum. Motoru olmasi gereken istime getireceginden zaten normal olan rasyoyu yakalayacaksin.
Ben bu yuksek devir senkronunu hep 4000 rpm de yapmaktaydim. Ama gelecek sefer ben de 1500 u deneyecegim.
- nba
Mesaj Sayısı : 78
Yaş : 41
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 16/07/09
Geri: R 11XX Senkron Ayari..
Paz Ağus. 09, 2009 11:48 pm
Bugün senkron ayarlarımı kontrol ettim. Çok dengesiz çıktı. Yüksek devir senkronunu da 1500 rpm'de yaptım... binGitSin oldu
Senkrometre: süpürge sapına tutturulmuş şeffaf hortum içerisinde süt
Senkrometre: süpürge sapına tutturulmuş şeffaf hortum içerisinde süt
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz