40.000 km bakım
+2
emirhan
attila
6 posters
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
Ptsi Haz. 01, 2009 7:42 pm
Aynen öyle mirim, artık biner giderim Lakin hidrolikleri değiştirmeden huzura eremeyeceğim
Geri: 40.000 km bakım
Ptsi Haz. 01, 2009 9:43 pm
hidrolik meseleside biraz sıkıntılı. senin makinada nasıl bilmiyorum ama havaları almak zor. belki senin de başına gelecektir. defalarca havaları alman gerekecek. sonra yine olmayacak ama bir süre kullandıktan sonra düzelecek. bu arada frenlerin az tutacak. sakın sorunu başka bir yerde arama. özellikle abs sensörünü falan hava almak için kurcalama derim. hatta ben olsam eksikse tamamlar hiç değiştirmeye uğraşmam. ama değişmesi gerekir derler. derler de niye derler bilmem. bozulması için hiçbir neden yok. havadaki nemi emiyor diyorlar ama nerden emiyor o da tartışma konusu.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
Ptsi Haz. 01, 2009 11:58 pm
Babam yıllarca şoförlük yapmış İzmir' de. Taksi ve minibüs kullanmış. Tüp kamyonları kullanmış vs. Bana hep der, oğlum bunca senelik şoförüm şimdiye kadar kullandığım hiçbir aracın hidroliklerini değiştirmedim, sadece eksildiyse tamamladım. Sen hidroliklerini elleme...
Lakin BMW manuelinde fren hidroliklerinin her sene değişmesi gerektiğini yazar. ABS modülü ve debriyaj hidroliklerinin ise 2 senede bir değişmesi gerektiğini belirtir.
Benim motorda malesef servolu frenler var. Yani ABS merkezinde frene bastıkça ötüp duran bir pompa... Sanırım benim hidrolik değişimi konusunda daha titiz olmam gerekiyor bu nedenle. Yine de gerekli dökümanları internetten buldum. Parayı denkleştirince işimi kolaylaştıracak aparatları ve motoruma takmak istediğim diğer aksesuarları edineceğim. Bunlardan en önemlisi speedbleeder denilen zımbırtı:
Hava alma sorununu ortadan kaldırıyormuş. Bu şeyi motoruma takmadan hidroliklerimi hayatta değiştirmeye kalkmam. Dertsiz başıma iş almam
Haaa bu arada benim motorun geçmişini araştırdım geçen gün. Alındığından beri bir defa bile yetkili servise gelmemiş. Kesin fren sisteminde fabrikada doldurulan hidrolikler duruyordur hala... Neyse bu yaz daha idare edeyim de kışın bakıcam ben bu işin çaresine
Lakin BMW manuelinde fren hidroliklerinin her sene değişmesi gerektiğini yazar. ABS modülü ve debriyaj hidroliklerinin ise 2 senede bir değişmesi gerektiğini belirtir.
Benim motorda malesef servolu frenler var. Yani ABS merkezinde frene bastıkça ötüp duran bir pompa... Sanırım benim hidrolik değişimi konusunda daha titiz olmam gerekiyor bu nedenle. Yine de gerekli dökümanları internetten buldum. Parayı denkleştirince işimi kolaylaştıracak aparatları ve motoruma takmak istediğim diğer aksesuarları edineceğim. Bunlardan en önemlisi speedbleeder denilen zımbırtı:
Hava alma sorununu ortadan kaldırıyormuş. Bu şeyi motoruma takmadan hidroliklerimi hayatta değiştirmeye kalkmam. Dertsiz başıma iş almam
Haaa bu arada benim motorun geçmişini araştırdım geçen gün. Alındığından beri bir defa bile yetkili servise gelmemiş. Kesin fren sisteminde fabrikada doldurulan hidrolikler duruyordur hala... Neyse bu yaz daha idare edeyim de kışın bakıcam ben bu işin çaresine
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: 40.000 km bakım
Salı Haz. 02, 2009 1:04 am
Emirhan sayesinde bende gaza gelip yakıt filtresini değiştirdim bugün..
Yolcu selesini çıkar..
Sürücü selesini çıkar..
Deponun sağ altındaki siyah plastik kapağı çekip çıkart..
Çıkardığınız kapağın altındaki depo sabitleme cıvatasını sökün.. (cıvatanın öbür ucundaki somunu el girmeyecek
yerlere düşürmemeye dikkat edin)
Depoya giden kablo gurubu nun soketini ayırın..
Tahliye ve benzin hortumlarını, hatta sökeceğiniz tüm hortumları numaralandırın, harflendirin..Böylece toplarken karıştırmazsınız..
Kelepçelerini gevşettiğiniz benzin hortumlarını enjektör borularından ayırın. Ayırma işlemi sırasında hortumlardan benzin akmasını önlemek için eski bujileri tapa olarak kullana bilirsiniz..
İnce olan yağmur suyu tahliye hortumu ve benzin hava/tahliye hortumlarını ayırın..
Depoyu motordan ayırmak için hava filtresi tarafından yukarı doğru hafifçe kaldırın..
Depoyu hafifçe kaldırarak geri çekin..
Depo artık ellerinizde, uzaklaşın motordan..
Operasyonu gerçekleştireceğiniz yere halı, kilim gibi bir şey sererseniz deponun çizilmesini önlersiniz..
Flanşı sökmeden evvel işaretlerseniz, toplarken delikleri şaşırmazsınız..
Flanşın somunlarını söküp hafifçe saat yönüne çevirip yukarı kaldırın. Yukarıdan depo kapağından gelen iki hortumu işaretleyin ve kelepçelerini açıp hortmları çekip çıkarın. Daha sonra flanşı iyice saat yönünde çevirin ve çekip dışarı alın.
Filtrenin kelepçelerini bir tornavida yardımı ile açın. Yeni filtreyi ok yonüne dikkat ederek eskisi ile değiştirin.
Yeni kelepçeleri takın..
Ameliyatın kritik yeri olduğu için bu kısımda fazla fotoğraf çekmemişim..
Aynı işlemleri tersine yapıp motoru toplayın..
Genel görüntüler..
+ 1emirhan demiş ki:1- Bir kere benzin pompasının sesi eskisine göre oldukça düştü. Killswitch butonunu on konumuna getirince 1-2 sn boyunca çalışan pompanın sesini duyabilmek için kulak kabarmak gerekiyor. Demek ki filtre eskidikçe pompanın sesi yükselecek. Eğer benzin pompanız yüksek sesli çalışıyorsa mutlaka filtrenizi değiştirin. Pompanın ömrünü kesinlikle uzatacaktır.
Üzerinden çıkan orjinal kelepçelerin aynısını sanayide buldum. İki tırnağından kerpeten ile sıkarak taktım.emirhan demiş ki:2- Filtreyi değiştirirken fabrikasyon hortum kelepçelerinden mutlaka kurtulun. Piyasada satılan standart hortum kelepçelerini de kullanmayın( ben kullanmak durumunda kaldım), mümkünse paraya kıyıp BMW' nin orjinal vidalı tip yakıt enjeksiyon kelepçelerinden kullanın. Bu parçanın BMW kodu: 13311460928. Büyük ihtimalle Borusan' da vardır
İyi ki aramadınız, ben aynı ölçüde olanını bulamadım. Üzerinden çıkanı taktım, sızıntı yok şimdilik.emirhan demiş ki:3- Yakıt besleme ünitesinin O-Ringini mutlaka değiştirin, eski o-ring sızıntılara neden olabilir. Ben orjinal o-ring kullandım, fiyatı 14 TL. Piyasada muadilleri bulunabilir ama aramak için kasmak istemedim.
Farklı değil galiba. Bende aynı bu şekilde rahatça çıkarttım.emirhan demiş ki:4- Yakıt besleme ünitesini depodan sökmek ve takmak biraz gıcık bir iş. Benim motorunki GS' lerden farklı ama yine de bu parçayı söküp takarken uyguladığım yöntemi söyleyim. Flanşın bağlantı somunlarını söktükten sonra tahliye hortumlarını sökün. Üniteyi komple dışarı almak için de bir yandan flanşı yavaşça saat yönüne doğru çevirirken aynı anda yukarı doğru çekin.
1150 GS standart ta hortumlar enjektör borularına kelepçe ile bağlandığı için durumu kurtardım.emirhan demiş ki:5- Depoyu yerinden çıkarırken sökmemiz gereken benzin hortumu bağlantılarını(Quick Disconnect ya da kısaca QD) ayırırken çok dikkatli olun Plastik olan erkek parça ufak bir zorlamada kolayca kırılıyor.
Ben operasyonu biraz fotoğrafladım, izninizle buraya eklemek istiyorum..emirhan demiş ki:Netten yeterli fotoğraf bulabilirsem
Yolcu selesini çıkar..
Sürücü selesini çıkar..
Deponun sağ altındaki siyah plastik kapağı çekip çıkart..
Çıkardığınız kapağın altındaki depo sabitleme cıvatasını sökün.. (cıvatanın öbür ucundaki somunu el girmeyecek
yerlere düşürmemeye dikkat edin)
Depoya giden kablo gurubu nun soketini ayırın..
Tahliye ve benzin hortumlarını, hatta sökeceğiniz tüm hortumları numaralandırın, harflendirin..Böylece toplarken karıştırmazsınız..
Kelepçelerini gevşettiğiniz benzin hortumlarını enjektör borularından ayırın. Ayırma işlemi sırasında hortumlardan benzin akmasını önlemek için eski bujileri tapa olarak kullana bilirsiniz..
İnce olan yağmur suyu tahliye hortumu ve benzin hava/tahliye hortumlarını ayırın..
Depoyu motordan ayırmak için hava filtresi tarafından yukarı doğru hafifçe kaldırın..
Depoyu hafifçe kaldırarak geri çekin..
Depo artık ellerinizde, uzaklaşın motordan..
Operasyonu gerçekleştireceğiniz yere halı, kilim gibi bir şey sererseniz deponun çizilmesini önlersiniz..
Flanşı sökmeden evvel işaretlerseniz, toplarken delikleri şaşırmazsınız..
Flanşın somunlarını söküp hafifçe saat yönüne çevirip yukarı kaldırın. Yukarıdan depo kapağından gelen iki hortumu işaretleyin ve kelepçelerini açıp hortmları çekip çıkarın. Daha sonra flanşı iyice saat yönünde çevirin ve çekip dışarı alın.
Filtrenin kelepçelerini bir tornavida yardımı ile açın. Yeni filtreyi ok yonüne dikkat ederek eskisi ile değiştirin.
Yeni kelepçeleri takın..
Ameliyatın kritik yeri olduğu için bu kısımda fazla fotoğraf çekmemişim..
Aynı işlemleri tersine yapıp motoru toplayın..
Genel görüntüler..
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: 40.000 km bakım
Salı Haz. 02, 2009 10:02 am
emirhan demiş ki:Babam yıllarca şoförlük yapmış İzmir' de. Taksi ve minibüs kullanmış. Tüp kamyonları kullanmış vs. Bana hep der, oğlum bunca senelik şoförüm şimdiye kadar kullandığım hiçbir aracın hidroliklerini değiştirmedim, sadece eksildiyse tamamladım. Sen hidroliklerini elleme...
Selamlar,
Bizimde eski araçlarımızda hiç bir zaman hidrolik değişimi yapıldığını duymadım. Ustalar aynen dediğiniz gibi eksilince ekle devam et derler.
Malesef bunların hepsi bilgisizlikten kaynaklanıyor.
Hidrolik sıvısı kapalı ortamda olsa bile zaman ile içerisinde nem çeker.
Bu nem sebebi ile :
1- Kaynama noktası aşağı düşer
2- Fren sisteminin metal parçaları paslanmaya başlar (karıncalanma)
Yaşı biraz bana yakın olanlar bilirler. Eski yerli araçlarda durmadan arka fren merkezlerinde karıncalanma (pas sebebi ile delikler) oluşur ve yağ kaçağı yapardı. Ustalar ince zımpara ila buraları zımparalayıp fren lastiklerini değiştirip tekrar takarlardı. Bunun sebebini bi tahmin edin.
ABS sisteminin parçalarınında metal oldukları düşünüldüğünde bu iyice önem kazanıyor.
Biz servis olarak tüm müşteri araçlarımızın fren hidroliklerini 2 senede bir değiştiririz. En eski müşterimiz 89 model bir 316 ve bu aracın fren sisteminde balata dışında hiçbir parça değişmedi.
ADV rider forumundayaptığım incelemelerde (özellikle nemli iklimde oturan) birçok kullanıcının hidrolik yağlarını yıllık olarak değiştirdiklerini okuyorum.
Bence fazla düşünmeyin değiştirin gitsin.
Not: Speed bleeder süper icat bende alıcam kendi motorum için.
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: 40.000 km bakım
Salı Haz. 02, 2009 10:04 am
Arkadaslar, gerek Emirhan'in yasadigi problem ve gerek olasi durumlar icin bir not:
BMW servis manueli hortumlar uzerindeki o kelepceler icin "non reusable" diyor. Yani "tekrar kullanilamaz".
Calismalarinizda ya o kelepceleri ya aynilari ile yenileyin ya da ayni isi gorecek vidali tipleri kullanin. Ama bir kez gevsettiginiz ya da bir sebeple gevsemis eski kelepceleri kullanmaya devam etmeyin, emekli edin.
Emirhan'in problemi bir sonuc ornegi olarak karsimizda.
Iyi surusler...
BMW servis manueli hortumlar uzerindeki o kelepceler icin "non reusable" diyor. Yani "tekrar kullanilamaz".
Calismalarinizda ya o kelepceleri ya aynilari ile yenileyin ya da ayni isi gorecek vidali tipleri kullanin. Ama bir kez gevsettiginiz ya da bir sebeple gevsemis eski kelepceleri kullanmaya devam etmeyin, emekli edin.
Emirhan'in problemi bir sonuc ornegi olarak karsimizda.
Iyi surusler...
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
Salı Haz. 02, 2009 10:20 am
cenker demiş ki:
Üzerinden çıkan orjinal kelepçelerin aynısını sanayide buldum. İki tırnağından kerpeten ile sıkarak taktım.
O kerpetenle sıkılan tek kullanımlık kelepçeleri sökmek biraz zahmetli olmuyor mu? Aşağıdaki hortumda takılı olan yakıt enjeksiyon hortumu kelepçesi bulunabilse süpper olurdu bence. Sökmesi de takması gibi kolay
Fotoğrafları incelediğimde ufak tefek farklar dışında depo sökme ve flanşı dışarı alma prosedürü hemen hemen aydı. Ancak R1150R' ın yağ radyatörü deponun yanlarına monte edildiği için öncelikle radyatör kapaklarını ve radyatörleri depodan kurtarmak gerekiyor. Bu işi yapabilmek için de sağdan ve soldan fazladan 5' er vida sökmek gerekiyor. Bir de Deponun sağ tarafındaki plastik kapağa da bir tane vida koymuşlar benim motorda. Yani GS sahipleri depoyu sökmek için bir tane vida sökerken ben 12 tane vida sökmek durumunda kalıyorum
cenker demiş ki:Ben operasyonu biraz fotoğrafladım, izninizle buraya eklemek istiyorum..
Vallahi Cenker Bey, harika bir iş çıkarmışsınız ben anlatsam bu kadar başarılı olamazdım. Fotoğraflar harika, anlatım harika. Ellerinize sağlık
Not: Siz deponun sağındaki siyah plastik yan kapağı yerine oturturken tırnakların oturduğu kauçuk takozları içeri kaçırdığınız oluyor mu? Ben radyatör kapaklarını ve o plastik kapağı yerine oturturken tırnaklara hafif silikonlu gres sürdüm. Yerine takması kolay oldu. Umarım bir zararı yoktur silikonlu gresin kauçuklara. Eğer yok ise bunu yapmanızı tavsiye ederim.
Edit:
duroturk demiş ki:
BMW servis manueli hortumlar uzerindeki o kelepceler icin "non reusable" diyor. Yani "tekrar kullanilamaz".
+1
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: 40.000 km bakım
Salı Haz. 02, 2009 12:42 pm
emirhan demiş ki:Bir de Deponun sağ tarafındaki plastik kapağa da bir tane vida koymuşlar benim motorda. Yani GS sahipleri depoyu sökmek için bir tane vida sökerken ben 12 tane vida sökmek durumunda kalıyorum
Eh, GS ler belki de bu yuzden GS Emirhan 'cigim
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: 40.000 km bakım
Salı Haz. 02, 2009 1:07 pm
duroturk demiş ki:
Eh, GS ler belki de bu yuzden GS Emirhan 'cigim
Evi barkı sattırıp aldıracaksınız bana bi GS en sonunda..
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: 40.000 km bakım
Salı Haz. 02, 2009 1:19 pm
Once sen iyi ol abicim, Gs elbet gelir ardindan...
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
Salı Haz. 02, 2009 1:42 pm
duroturk demiş ki:Eh, GS ler belki de bu yuzden GS Emirhan 'cigim
Birgün gelir de paranın d. korsam bir tane beyaz renkli özel üretim yüksek seleli GS ADV alıcam zaten, bir daha da dünyadaki benzin rezervleri tükeninceye kadar satmayacam
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: 40.000 km bakım
Salı Haz. 30, 2009 11:12 pm
'09 Mondial 100 xqğ'min 6000 km bakım zamanı gelmişti, kullanıcı kılavuzunu inceldim, internette araştırdım, elle tutulur bir bilgi bulamadım,
Teknolojisi cok karışık ve anlaşılmaz olduğu için kendim ellemeyip uzman bir ustaya götürmeye karar verdim,
İzmir/Selçuk sanayi sitesinde bir mobilet tamircisine gittim.
1 litre Castrol 15W40 4T motor yağı
1 adet NGK buji
Akü suyu kontrolü ve tamamlanması
zincir yağlanması ve gerginlik ayarı
Lastik havalarının kontrolü
2 adet demli çay
İşçilik
15 YTL tuttu, bayaa sarsıldım, tasarruf açısından bir dahaki bakımı kandim yapmayı düşünüyorum,
Saygı ve sevgilerimle...
Teknolojisi cok karışık ve anlaşılmaz olduğu için kendim ellemeyip uzman bir ustaya götürmeye karar verdim,
İzmir/Selçuk sanayi sitesinde bir mobilet tamircisine gittim.
1 litre Castrol 15W40 4T motor yağı
1 adet NGK buji
Akü suyu kontrolü ve tamamlanması
zincir yağlanması ve gerginlik ayarı
Lastik havalarının kontrolü
2 adet demli çay
İşçilik
15 YTL tuttu, bayaa sarsıldım, tasarruf açısından bir dahaki bakımı kandim yapmayı düşünüyorum,
Saygı ve sevgilerimle...
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: 40.000 km bakım
Çarş. Tem. 01, 2009 9:46 am
Hmm...
Canin sikilmadi mi bi kenarda oturup ustayi kos kos izlerken
Senin asabin bozulmustur orda
Canin sikilmadi mi bi kenarda oturup ustayi kos kos izlerken
Senin asabin bozulmustur orda
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
Çarş. Tem. 01, 2009 10:23 am
Basri abi ocağına incir ağacı dikmişler yahu Ama ben 30 tl gibi astronomik bir rakam beklerdim ustadan. Motordan parça yürütmüş olmasın ?
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz