- Serkan
Mesaj Sayısı : 120
Yaş : 63
Nerden : çorlu
Kayıt tarihi : 12/06/09
95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
C.tesi Haz. 13, 2009 10:03 am
Herkese merhabalar.Öncelikle bu konuyu basri abi ile paylaştım. ağolsun kendisi beni bu siteye yönlendirdi.serkan ben çorumda ikamet etmekteyim.r1100gs 95 motoruna aşık biriyim.Aldığımda 70.000di motor şu anda 94500km de.Burada bmw den anlayan polis 1100lerini yapan sağlam bi ustam var.babadan oğula bmw ci.Ama işte en önemlisi de bu aması var:)2.vitesde bir problemim var her zaman yapmıyor ama arada bir tam 2 ye alıyorum hafif gaz veriyorum bir 'hırt'ediyor..vitesden atmıyor ama tam atıcak gibi hissediyorum.ustam epeyce bi süre bu şekliyle kullanabilirsin 2.vitesi biraz hızlı geç diyor.1000 lira sıkışmış filan diyor.bu konuda yardım alabileceğim en bilgili insan seni gördüm.bana bir akıl ver abi.iyi bi bmw ci bulup atlayım istnbula mı gideyim?yoksa ustayla pazarlık yapıp burdamı yaptırıyım?
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: 95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
C.tesi Haz. 13, 2009 10:18 am
Eger ayni sey ise... sanirim bende de 3 viteste var bu...
Motor sogukken olmuyor.
Isındiktan sonra 2 den 3'e veya 4'ten 3'e neredeyse her gecisimde, seninki gibi baslarda, yani hafiften gaz verince sanki diferansiyel bir an birakip tekrar tutuyor. Daha sonra 3. viteste devam ettigim surece bir daha yapmiyor.
Bu nedenle, -cesitli gsmaster"larla da konustuktan sonra- benim yorumum soyle oldu.
Sanirim bu sanzimanin ve dislilerin kendisiyle alakali degil. Tam emin degilim ama bu durum asinmis hilallerle alakali olabilir. Yani 3.(senin durumunda 2.) vitesin yerlesmesi, (dislinin yerine oturmasi) surecinde bir aksaklik yasaniyor.
Durum bir donem benim de canimi sIktI ama artik pek aldiris etmiyorum. 1100 un sanziman dislilerine olan guvenimden dolayi da binmeye devam ediyorum.
Bu arada benim motorum '96 1100 ve su an 126.000'de...
Motor sogukken olmuyor.
Isındiktan sonra 2 den 3'e veya 4'ten 3'e neredeyse her gecisimde, seninki gibi baslarda, yani hafiften gaz verince sanki diferansiyel bir an birakip tekrar tutuyor. Daha sonra 3. viteste devam ettigim surece bir daha yapmiyor.
Bu nedenle, -cesitli gsmaster"larla da konustuktan sonra- benim yorumum soyle oldu.
Sanirim bu sanzimanin ve dislilerin kendisiyle alakali degil. Tam emin degilim ama bu durum asinmis hilallerle alakali olabilir. Yani 3.(senin durumunda 2.) vitesin yerlesmesi, (dislinin yerine oturmasi) surecinde bir aksaklik yasaniyor.
Durum bir donem benim de canimi sIktI ama artik pek aldiris etmiyorum. 1100 un sanziman dislilerine olan guvenimden dolayi da binmeye devam ediyorum.
Bu arada benim motorum '96 1100 ve su an 126.000'de...
- Serkan
Mesaj Sayısı : 120
Yaş : 63
Nerden : çorlu
Kayıt tarihi : 12/06/09
Geri: 95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
C.tesi Haz. 13, 2009 10:41 am
DOSTUM NURETTİN,
EVET AYNI ŞEYDEN BAHSEDİYORUZ.DOĞRU SOĞUKKEN OLMUYOR.
ŞANZIMANA BENDE SON DERECE GÜVENİYORUM KORKMADAN HERYERE GİDİYORUM.AMA YOLDA BAZEN EN OLMICAK YERDE GELEN O HIRT SESİ YİNEDE ASAP BOZUYOR BAZEN.
EVET AYNI ŞEYDEN BAHSEDİYORUZ.DOĞRU SOĞUKKEN OLMUYOR.
ŞANZIMANA BENDE SON DERECE GÜVENİYORUM KORKMADAN HERYERE GİDİYORUM.AMA YOLDA BAZEN EN OLMICAK YERDE GELEN O HIRT SESİ YİNEDE ASAP BOZUYOR BAZEN.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: 95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
C.tesi Haz. 13, 2009 11:16 am
Selam,
M94 tipi, yani 94 - 97/6 arası GS şanzımanları problemli şanzınanlardır.
Konu ile ilgili detaylı ve resimli bilgiler bu bölümde mevcut.
Her zaman yapmadığını ve vitesten atmadığını yazmışsın.
Ustan doğru söylemiş, bu şekilde binebilirsin, yağını eksik etme, 80/90 GL 5 sınıfı sentetik dişli yağı kullan,
Bu problemi yaşayan, hatta 2. vitesten atan şanjımanın sonraları kendiliğinden düzeldiğini belirten arkadaşlar var.
Türkiye'de GS şanzımanı açtırmak çok riskli, Bu işi hakkıyla bi biz becerdik, onu da kendimiz açmıştık.
İlle de açılacaksa, açacak ustanın motosikletçi olması gerekmez, çok iyi, nam salmış bir otomobil veya kamyon şanzıman tamircisi yapabilir.
Bütün olay arızalı parçayı değiştirdikten sonra toplarken, tecrübe ve mantık yürüterek pulların yerini iyi ayarlayarak, gerekirse, gerekli kalınlıkta pullar ekleyerek dişli guruplarının boşluklarını, toleranslarını iyi ayarlayabilmek.
Bence, yolda bırakacağını hissedene kadar bin gitsin.
Çok kötüye giderse, 100 binde açıp toplatırsın, debriyaj balatasını da değiştirirsin.
M94 tipi, yani 94 - 97/6 arası GS şanzımanları problemli şanzınanlardır.
Konu ile ilgili detaylı ve resimli bilgiler bu bölümde mevcut.
Her zaman yapmadığını ve vitesten atmadığını yazmışsın.
Ustan doğru söylemiş, bu şekilde binebilirsin, yağını eksik etme, 80/90 GL 5 sınıfı sentetik dişli yağı kullan,
Bu problemi yaşayan, hatta 2. vitesten atan şanjımanın sonraları kendiliğinden düzeldiğini belirten arkadaşlar var.
Türkiye'de GS şanzımanı açtırmak çok riskli, Bu işi hakkıyla bi biz becerdik, onu da kendimiz açmıştık.
İlle de açılacaksa, açacak ustanın motosikletçi olması gerekmez, çok iyi, nam salmış bir otomobil veya kamyon şanzıman tamircisi yapabilir.
Bütün olay arızalı parçayı değiştirdikten sonra toplarken, tecrübe ve mantık yürüterek pulların yerini iyi ayarlayarak, gerekirse, gerekli kalınlıkta pullar ekleyerek dişli guruplarının boşluklarını, toleranslarını iyi ayarlayabilmek.
Bence, yolda bırakacağını hissedene kadar bin gitsin.
Çok kötüye giderse, 100 binde açıp toplatırsın, debriyaj balatasını da değiştirirsin.
- baybars8
Mesaj Sayısı : 2
Yaş : 47
Nerden : Marmaris
Kayıt tarihi : 04/04/13
Geri: 95 gs 1100 2.vites problemi:(:(
Perş. Nis. 04, 2013 9:42 pm
Merhabalar, ismim ozan marmaristen, sitede yeniyim bundan sonrada sürekli takip edeceğim.
ben 96 r 1100 gs kullanıcısıyım ve aşağı yukarı bütün bakımlarımı da kendim yapıyorum. fakat son iki yıldır şanzıman ile ilgili bir problem yaşıyorum. sorun şu.
motor hareket ettikten bir süre sonra ve kesinlikle 2. ve 5. viteste motor sabit gazla giderken sanki motor roketliyormuş gibi ve şanzımandan sanki bir şeyler yerlerine oturuyormuş gibi bir ses geliyor. sonra devam edip sorunsuz gidiyor. acaba bunun ebebi ne olabilir bu konuda bir yorumunuz ve bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim
ben 96 r 1100 gs kullanıcısıyım ve aşağı yukarı bütün bakımlarımı da kendim yapıyorum. fakat son iki yıldır şanzıman ile ilgili bir problem yaşıyorum. sorun şu.
motor hareket ettikten bir süre sonra ve kesinlikle 2. ve 5. viteste motor sabit gazla giderken sanki motor roketliyormuş gibi ve şanzımandan sanki bir şeyler yerlerine oturuyormuş gibi bir ses geliyor. sonra devam edip sorunsuz gidiyor. acaba bunun ebebi ne olabilir bu konuda bir yorumunuz ve bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz