R1100 TPS ayarlama
+3
duroturk
cenker
Basri
7 posters
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: R1100 TPS ayarlama
Cuma Haz. 26, 2009 9:05 am
Selamlar,
Kontak kapalı iken TPS üzerinde hiç bir elektrik ve sinyal yoktur. Kontak kapalı iken gaz açıp kapatmanın hiç bir anlamı yoktur.
Kontak açıp 2 kere gaz sonuna kadar aç bırak konusu ise ECU'ye buradan gelen sinyalin anlamlı olduğu mesajını veriyor olmalı.
ECU ilk etapta kontak açılmasını takiben bağlı komponentlerin direnç değerlerini okur. Yani parçalar fiziksel bağlımı değilmi bakar. Fiziksel bağlılık sonrası voltaj kontrollerini yapar. Voltaj kontrollerinde de voltajların anlamlı olup olmadığını kontrol eder.
TPS gibi parçalar genellikle 0-5 veya 0-3 volt arası çalışırlar. Bu rakamlar simgeseldir. TPS değeri hiç bir zaman 0 veya 5 volt olarak beklenmez.
Gerçek değerler 0,2 volt ile 4,8 volt aralığıdır (0-5 volt TPS için). 0 volt veya 5 volt ECU için hata anlamındadır.
Bu bilgiler ışığında TPS fişi yerinden çıkarılınca değer 0 volt sonsuz ohm oluyor. Kontak açılıp gaz aç kapa yapılınca ECU anlamlı değerleri görünce sistemin çalıştığını anlayıp arızayı "mevcut değil" şekline çevirmekte ve dikkate almamaktadır.
Bence.
Kontak kapalı iken TPS üzerinde hiç bir elektrik ve sinyal yoktur. Kontak kapalı iken gaz açıp kapatmanın hiç bir anlamı yoktur.
Kontak açıp 2 kere gaz sonuna kadar aç bırak konusu ise ECU'ye buradan gelen sinyalin anlamlı olduğu mesajını veriyor olmalı.
ECU ilk etapta kontak açılmasını takiben bağlı komponentlerin direnç değerlerini okur. Yani parçalar fiziksel bağlımı değilmi bakar. Fiziksel bağlılık sonrası voltaj kontrollerini yapar. Voltaj kontrollerinde de voltajların anlamlı olup olmadığını kontrol eder.
TPS gibi parçalar genellikle 0-5 veya 0-3 volt arası çalışırlar. Bu rakamlar simgeseldir. TPS değeri hiç bir zaman 0 veya 5 volt olarak beklenmez.
Gerçek değerler 0,2 volt ile 4,8 volt aralığıdır (0-5 volt TPS için). 0 volt veya 5 volt ECU için hata anlamındadır.
Bu bilgiler ışığında TPS fişi yerinden çıkarılınca değer 0 volt sonsuz ohm oluyor. Kontak açılıp gaz aç kapa yapılınca ECU anlamlı değerleri görünce sistemin çalıştığını anlayıp arızayı "mevcut değil" şekline çevirmekte ve dikkate almamaktadır.
Bence.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R1100 TPS ayarlama
Cuma Haz. 26, 2009 9:33 am
Attila, söylediğin çok mantıklı. Bildiğim kadarıyla sensörlerin iki tipi var:
1. tip: sensör "sıfır" noktasındayken "sıfır" volt verenler... Bizim TPS sanırım bu gruba giriyor.
2. tip: sensör "sıfır" noktasındayken "sıfırdan büyük" volt verenler. Bunun başlıca nedeni sensörün bozulması halinde arızanın kolay farkına varılması. Çünkü sensör bozulunca sıfır volt üretiyor. Böylece kontrol sistemi sensörün bozulduğunu kolayca farkedebiliyor.
Şimdi gazı iki kere açıp kapatma sebebinin hangisi olduğunu anlayabilmek için motosiklette bir deney yapabiliriz.
1- Gaz kolunu sadece yarısını kullanabileceğimiz şekilde modifiye edelim. Yani yaz kolu yarım yola geldiğinde daha fazla ilerleyemesin. Daha sonra ECU' yu 5 numaralı sigortayı sökerek resetleyelim. Modifiye edilmiş gaz kolunu sonuna kadar iki kere çekip bırakalım. Motoru çalıştıralım ve sürelim. 100 km gittikten sonra benzin alalım. Tüketimi bir kenara not edelim.
2- Gaz kolunu yine tam tur döner hale getirelim. ECU resetleme işlemini yine kitabına uygun şekilde yapalım. Daha sonra gaz kolunu max. yarım tur dönecek şekilde modifiye eden aparatı tekrar takalım. Motoru çalıştıralım ve sürmeye devam edelim. 100 km gittikten sonra yine benzin alalım. Tüketimi birinci durumdaki tüketim ile karşılaştıralım.
Eğer arada bariz bir fark yok ise ECU' larımızın öğrenme yeteneği yoktur. Eğer bariz fark var ise ECU' larımız öğrenebiliyor
Lakin bu deney de delinin postaki sayması mishali... Yapsak noolur yapmasak noolur. BİN GİTSİN!
Olsun düşünmek güzel şey yine de
1. tip: sensör "sıfır" noktasındayken "sıfır" volt verenler... Bizim TPS sanırım bu gruba giriyor.
2. tip: sensör "sıfır" noktasındayken "sıfırdan büyük" volt verenler. Bunun başlıca nedeni sensörün bozulması halinde arızanın kolay farkına varılması. Çünkü sensör bozulunca sıfır volt üretiyor. Böylece kontrol sistemi sensörün bozulduğunu kolayca farkedebiliyor.
Şimdi gazı iki kere açıp kapatma sebebinin hangisi olduğunu anlayabilmek için motosiklette bir deney yapabiliriz.
1- Gaz kolunu sadece yarısını kullanabileceğimiz şekilde modifiye edelim. Yani yaz kolu yarım yola geldiğinde daha fazla ilerleyemesin. Daha sonra ECU' yu 5 numaralı sigortayı sökerek resetleyelim. Modifiye edilmiş gaz kolunu sonuna kadar iki kere çekip bırakalım. Motoru çalıştıralım ve sürelim. 100 km gittikten sonra benzin alalım. Tüketimi bir kenara not edelim.
2- Gaz kolunu yine tam tur döner hale getirelim. ECU resetleme işlemini yine kitabına uygun şekilde yapalım. Daha sonra gaz kolunu max. yarım tur dönecek şekilde modifiye eden aparatı tekrar takalım. Motoru çalıştıralım ve sürmeye devam edelim. 100 km gittikten sonra yine benzin alalım. Tüketimi birinci durumdaki tüketim ile karşılaştıralım.
Eğer arada bariz bir fark yok ise ECU' larımızın öğrenme yeteneği yoktur. Eğer bariz fark var ise ECU' larımız öğrenebiliyor
Lakin bu deney de delinin postaki sayması mishali... Yapsak noolur yapmasak noolur. BİN GİTSİN!
Olsun düşünmek güzel şey yine de
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R1100 TPS ayarlama
Cuma Haz. 26, 2009 9:54 am
TPS gibi parçalar genellikle 0-5 veya 0-3 volt arası çalışırlar. Bu rakamlar simgeseldir. TPS değeri hiç bir zaman 0 veya 5 volt olarak beklenmez.
Gerçek değerler 0,2 volt ile 4,8 volt aralığıdır (0-5 volt TPS için). 0 volt veya 5 volt ECU için hata anlamındadır.
Attila haklısın, zaten ben de 0 degeri zero=zero teorisinine atfen söylemiştim, pratikte ayar yaparken (motronik 2.2 ve r1100gs ten bahsediyorum) TPS yi kurcalarken çok nadir, bazı motorlarda sıfır değeri görüyoruz, TPS ayarlarında da yazdığım gibi gördügümüz minimum degerin üzerine 4 M.V. koyup (sıfıra veya altına düşme ihtimlini elemine edip, işi garantiye alıp) sabitliyoruz, mesela benim motorda minimum 4 M.V. görebiliyordum ve 8-10 M.V. gördügüm bir yerde sabitliyordum.
Arkadaşlar, mevzu beni aşmaya, 2 numara büyük gelmeye başladı, sitede böyle kaliteli yazı ve yorumları görmek beni çok sevindirdi, teşekkürler...
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R1100 TPS ayarlama
Cuma Haz. 26, 2009 10:24 am
Neyse stressliyim bugün biraz. Yarın iş görüşmesi yaptığım iki yerden cevap bekliyorum da... Klavyeme vurdu heyecanım
Hadi hayırlısı Emirhan, olumlu sonucu bekliyorum.
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R1100 TPS ayarlama
Cuma Haz. 26, 2009 10:28 am
Yahu kusuruma bakmayin ama ne manyak heriflermissiniz be!
Okumaya calisirken afaganlar basti, sinirlerim bozuldu!
Size iyi sohbetler, ben kendimi motora vuruyorum!
Okumaya calisirken afaganlar basti, sinirlerim bozuldu!
Size iyi sohbetler, ben kendimi motora vuruyorum!
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R1100 TPS ayarlama
Cuma Haz. 26, 2009 10:44 am
Basri demiş ki:
Hadi hayırlısı Emirhan, olumlu sonucu bekliyorum.
Teşekkürler Basri abi, cebim her çaldığında bir hopluyorum şu aralar... Bakalım ne olacak göreceğiz. Hayırlısı olsun da...
duruturk demiş ki:Yahu kusuruma bakmayin ama ne manyak heriflermissiniz be!
Okumaya calisirken afaganlar basti, sinirlerim bozuldu!
Size iyi sohbetler, ben kendimi motora vuruyorum!
Abi sorma, neredeyse 3 haftadır motorsuz kaldım. İnsan motora binemeyince böyle oluyor işte. Aklına binbir çeşit şey geliyor...
Olsun, motorum bir terslik olmazsa çarşamba günü servisten çıkacakmış. Parçalar geçen çarşamba ellerine geçmiş. Yani bir hafta içinde koruma demiri ve külbütör kapakları kendi boyahanelerinde boyanacak, ön far ve jant değişecek . Yani iş çok kapsamlı görüldüğü gibi. Bir hafta içinde teslim edebilecek olmalarına şaşırdım doğrusu
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R1100 TPS ayarlama
Cuma Haz. 26, 2009 10:46 am
Hadi hayirlisi Emirhan. Toplanmis fotolari paylasirsin artik
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R1100 TPS ayarlama
Cuma Haz. 26, 2009 10:52 am
Saolasın DT kardeşim Keşke kazalı fotolarını da çekseydim ya. Bendeki bu üşengeçlik yok mu zaten ah ah...
- yusufYusuf
Mesaj Sayısı : 1
Yaş : 63
Nerden : EyupSultan
Kayıt tarihi : 19/10/08
Geri: R1100 TPS ayarlama
Cuma Haz. 26, 2009 1:54 pm
duroturk demiş ki:Yahu kusuruma bakmayin ama ne manyak heriflermissiniz be!
Duro abi, böyledir bunlar, sen bakma onlara, bin motoruna paşa paşa, tırman dağlara tepelere öyle, ne tatlı karlı karlı, yumuşacık, uyma onlara aabi yoksa benim gibi olursun.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R1100 TPS ayarlama
Cuma Haz. 26, 2009 5:12 pm
Do the twirl
--------------------------------------------------------------------------------
And don't forget the important and essential twirling on right foot, 3 full turns.
__________________
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist." -Keyser Söze
John,
Jacksonville, FL (NE Florida)
Aha, dalga geçmeye başladılar bile, gazı full çevirirken en önemli olay sağ ayak üstünde durmak ve 3 kere çevirmek diyo...
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R1100 TPS ayarlama
Cuma Haz. 26, 2009 5:43 pm
Üşenmezsem r1150r.org sitesine benim deney prosedürünü yazacağım. Bakalım orada da dalga geçmeye başlayacaklar mı Belki ciddiye alan birisi çıkar ve dener. Biz de merakımızı gidermiş oluruz... Belki de ben denerim. Ama 5 nolu sigortanın yerini öğrenmem lazım heheh Hayır bir de aleti kucağa alırsam nolucak?
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R1100 TPS ayarlama
C.tesi Haz. 27, 2009 2:00 pm
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: R1100 TPS ayarlama
Paz Haz. 28, 2009 12:37 pm
Beş nolu sigortayı çıkardım ve taktım. Kontağı açtım, ateşlemeyi ON konumuna getirip iki kere sonuna kadar gaz verdim ve daha sonra çalıştırdım. Ne mi değişti ? Hiç bişey tabiki, sadece kendimi tatmin ettim.
Nereden okudum bu şehir efsanesi yazını da buraya yapıştırdım ?
Hay Allah !
Nereden okudum bu şehir efsanesi yazını da buraya yapıştırdım ?
Hay Allah !
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R1100 TPS ayarlama
Paz Haz. 28, 2009 2:04 pm
cenker demiş ki:Beş nolu sigortayı çıkardım ve taktım. Kontağı açtım, ateşlemeyi ON konumuna getirip iki kere sonuna kadar gaz verdim ve daha sonra çalıştırdım. Ne mi değişti ? Hiç bişey tabiki, sadece kendimi tatmin ettim.
Nereden okudum bu şehir efsanesi yazını da buraya yapıştırdım ?
Hay Allah !
Cenker, bu konu üzerine Advrider'da sorduğum soruya motordaş demiş ki ;
I am sure it's alright, as long as you are using a Panasonic battery.
Every time I read GSpot, my bike develops new symptoms
__________________
R1150GS
R80GS Basic
__________________
Show me the gravel!
Yani Osmanlıcası;
"Panasonic akü kullandığınız sürece olayın doğru olduğundan eminim
GSpot (Advrider daki GS bölümü) 'u her okuduğumda motosikletim yeni semptomlar geliştiriyor."
Demekki doğru yoldayız, bizim site de aynı etkiyi sağlıyor
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz