- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
1150 GS hidrolik debriyaj problemi
Perş. Kas. 13, 2008 10:49 am
Merhaba tanışma bölümünden de anlaşılacağı üzere siteye yeni üye oldum.
Geçen hafta 2006 martından bu yana kullandığım Transalp' imi satıp 2001 model 1150 GS aldım. Yani çiçeği burnunda yeni GS sürücüsüyüm
Şimdiye kadar 800 km. yaptım ve bir birimizi tanımaya çalışıyoruz.
Aldığımdan beri debriyaj hidroliğinin biraz eksik (yuvarlak gözlem penceresinin tam ortası) olduğunun farkındaydım. Dün vakit bulunca maksimum seviyeye kadar DOT 4 hidroliği ilave ettim ve sorun akabinde başladı..Birinci vitese zor geçme, hatta bazen ara viteslerde de zor geçme durumu var. Birinci vitese takarken debriyajı bir kaç kere pompalarsam sorun yok, ara viteslerde pompalama şansı hiç yok. Ayrıca hidrolik haznesi kapağının kenarından o kadar sıkmama rağmen sızıntı mevcut. Hava yapmış olabileceğini hiç tahmin etmiyorum, çünkü motoru hiç düşürmedim ve hava yapacak kadar seviye az değildi.
Küçük kullanım kitapçığında hidrolik debriyaj ile ilgili şöyle yazıyor; ''Hidrolik seviyesi düşükse max seviyesine kadar DOT 4 ilave edin''
''Debriyaj balatası aşındıkça hidrolik seviyesi yükselir''. Yani frene göre tam tersi bir hareket söz konusu. Acaba hidroliği çok koymuş, seviye yükselmek istiyor ve yer olmadığı için yükselemiyor olabilirmi ve bu yüzden de debriyaj ayırmıyor olabilirmi ? Haznenin contası düzgün ve çok sıkmama rağmen sızıntı var. Acaba seviye yükselmesinin sağladığı basınçtan kaynaklanabilirmi ? Yardımcı olursanız sevinirim
Sevgiler Cenker.
Geçen hafta 2006 martından bu yana kullandığım Transalp' imi satıp 2001 model 1150 GS aldım. Yani çiçeği burnunda yeni GS sürücüsüyüm
Şimdiye kadar 800 km. yaptım ve bir birimizi tanımaya çalışıyoruz.
Aldığımdan beri debriyaj hidroliğinin biraz eksik (yuvarlak gözlem penceresinin tam ortası) olduğunun farkındaydım. Dün vakit bulunca maksimum seviyeye kadar DOT 4 hidroliği ilave ettim ve sorun akabinde başladı..Birinci vitese zor geçme, hatta bazen ara viteslerde de zor geçme durumu var. Birinci vitese takarken debriyajı bir kaç kere pompalarsam sorun yok, ara viteslerde pompalama şansı hiç yok. Ayrıca hidrolik haznesi kapağının kenarından o kadar sıkmama rağmen sızıntı mevcut. Hava yapmış olabileceğini hiç tahmin etmiyorum, çünkü motoru hiç düşürmedim ve hava yapacak kadar seviye az değildi.
Küçük kullanım kitapçığında hidrolik debriyaj ile ilgili şöyle yazıyor; ''Hidrolik seviyesi düşükse max seviyesine kadar DOT 4 ilave edin''
''Debriyaj balatası aşındıkça hidrolik seviyesi yükselir''. Yani frene göre tam tersi bir hareket söz konusu. Acaba hidroliği çok koymuş, seviye yükselmek istiyor ve yer olmadığı için yükselemiyor olabilirmi ve bu yüzden de debriyaj ayırmıyor olabilirmi ? Haznenin contası düzgün ve çok sıkmama rağmen sızıntı var. Acaba seviye yükselmesinin sağladığı basınçtan kaynaklanabilirmi ? Yardımcı olursanız sevinirim
Sevgiler Cenker.
- tuareg
Mesaj Sayısı : 214
Yaş : 56
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 18/10/08
Geri: 1150 GS hidrolik debriyaj problemi
Çarş. Mayıs 13, 2009 12:39 pm
Cenker, bu sorunun cevabını bulabildin mi?
Eğer sorun çözüldüyse bilmek isterim.
Eğer sorun çözüldüyse bilmek isterim.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: 1150 GS hidrolik debriyaj problemi
Çarş. Mayıs 13, 2009 1:27 pm
Selam,
Benzer bir sorunu geçen yaz yaşadım.
Sıcak bir günde trafik ortasında debriyaj bir anda saldı kendini. Bir iki pompa sonrası ayırma yapabiliyordu. O haftasonu yola gitmem gerekti o halde gittim. dönüşte arka tekerin sağından debriyaj hava alma yeri var. Ordan kontrol ettim. Çıkan hidrolik tam anlamı ile çamur gibi idi. Bas bırak pompala ile hidroliği değiştirdim. Normale döndü. Yüksek sürat otoyol sonrası gişelerde aynı sorun oldu 1 hafta sonra. Az bir hava alma operasyonu ile gişelerden geçebildim.
Tekrar sistemi açtım.
Hidrolik kabını komple boşalttım. Baktım kabın dibinde çamursu tortu birikmiş.
Kaba bağlanan hattın söküp kabın içerisini güzelce yıkadım. hattı komple boşattım.
Yeni hidrolik ile tekrar doldurup hava aldım. Daha sonra sorun olmadı.
Her zaman söylüyorum bu hidrolik işi sakat iş.
İçerisine nem alıyor ve metalleri kauçukları bozuyor.
2 senede bir motorlarınızın tüm hidroliklerini yeniletin.
Benzer bir sorunu geçen yaz yaşadım.
Sıcak bir günde trafik ortasında debriyaj bir anda saldı kendini. Bir iki pompa sonrası ayırma yapabiliyordu. O haftasonu yola gitmem gerekti o halde gittim. dönüşte arka tekerin sağından debriyaj hava alma yeri var. Ordan kontrol ettim. Çıkan hidrolik tam anlamı ile çamur gibi idi. Bas bırak pompala ile hidroliği değiştirdim. Normale döndü. Yüksek sürat otoyol sonrası gişelerde aynı sorun oldu 1 hafta sonra. Az bir hava alma operasyonu ile gişelerden geçebildim.
Tekrar sistemi açtım.
Hidrolik kabını komple boşalttım. Baktım kabın dibinde çamursu tortu birikmiş.
Kaba bağlanan hattın söküp kabın içerisini güzelce yıkadım. hattı komple boşattım.
Yeni hidrolik ile tekrar doldurup hava aldım. Daha sonra sorun olmadı.
Her zaman söylüyorum bu hidrolik işi sakat iş.
İçerisine nem alıyor ve metalleri kauçukları bozuyor.
2 senede bir motorlarınızın tüm hidroliklerini yeniletin.
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: 1150 GS hidrolik debriyaj problemi
Perş. Mayıs 14, 2009 12:56 pm
Sorun düzeldi Haydar. Hidroliği biraz fazla koymuşum, şırınga ile bir miktar çektim. Ayrıca hazne kapağının vidalarını yenileyip, iyice sıkarak kaçağı önledim.tuareg demiş ki:Cenker, bu sorunun cevabını bulabildin mi?
Eğer sorun çözüldüyse bilmek isterim.
Şanzıman yağını değiştirdim, ara vitesler yağ gibi geçmeye başladı. Birinci vitese bazen geçmiyor. Vites bire geçmediği zaman, sol ayak ile pedalı aşağı iterken debriyajı kavrama noktasına doğru bırakınca tık diye geçiyor.
Konuyu biraz araştırdım, bu durum çoğu 1150 de mevcut. Şanzumanlarımızın senkromeçsiz tip, yani kara şanzuman olduğunu öğrendim. Bu şanzımanlarda birinci vitese bazen zor geçermiş.
Sorunu sadece park halinden ilk harekete geçerken yaşıyorum, trafikte bir sıkıntı yok, ikiden bire geçmede de sıkıntı yok.
İyice alıştım motora, 7 bini devirdim. Şu ilk boştan bire takarken geçmeme hadisesini diğer arkadaşlarda yaşıyorlar mı acaba ? Benim tanığım iki, üç 1150 GS kullanan arkadaşlarımın motorlarında da var.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 1150 GS hidrolik debriyaj problemi
Perş. Mayıs 14, 2009 4:57 pm
Ben R1150R' ımda ve satın almak için denediğim bir GS' de de bahsettiğiniz park halinden 1. vitese geçme problemini yaşamıştım. Dediğiniz gibi debriyajla biraz oynayınca rahatça geçiyor. Bunu genelde motor soğuk iken yapıyor. Ben olağan karşılamıştım bu durumu açıkçası.
Bu arada diğer motorlarda olan soğukken vitesi bire aldığımızda ileri atılma olayı da bizim motorlarda yok. Kuru debriyaj yüzünden olsa gerek:)
Bu arada diğer motorlarda olan soğukken vitesi bire aldığımızda ileri atılma olayı da bizim motorlarda yok. Kuru debriyaj yüzünden olsa gerek:)
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: 1150 GS hidrolik debriyaj problemi
Ptsi Haz. 01, 2009 10:32 pm
Selamlar,
Yeni başlık yerinde buradan devam edeyim.
Yukarıdaki yazımda başıma gelen debriyaj boşalması olayını bu yaz yine yaşamaya başladım. Bu seferki şehiriçi değil uzun yolda oluyor.
Örnek olarak 50-60 km sıcak havada yol yapınca debriyaj kolu boşalıyor ve ayırmıyor.
En son ctesi gecesi sıcak olmayan gece havasında çeşme otobanında aynısını yaptı.
Hiç debriyaj kullanmasam bile sorun ortaya çıkıyor. Gişelerde mecbur debriyaj lazım.
Sorunu nasıl gideriyorum: Hava alma hortumu boşa çıkar kapağı aç ağzını yukarı tutatken içerideki bilyayı alienin ucu ile ittir bekle. Bilyayı ittirmeden 4-5 debrijay pompası daha hızlı çözüm oluyor.
Bilya basılı beklerken içeriden hidrolik sıvısı geliyor yavaştan genelde yanındada hava. Bilyanın haznesi doldumu hava kabarcıkları daha rahat görülüyor. Kabarcıklar bitince debriyaj geri geliyor.
Advrider araştırmalarım sonucu mutelif kilometrelrde bozulması normal olan bir debriyaj alt merkezimiz var.
Malımız bu.
Klasik bir piston sistemi ancak debriyaj pimine bastığı yerde bir taban rulmanı mevcut.
Benim anladığım bu rulman zamanla bozuluyor. Ve ısı üretmeye başlayınca aynı kaide üzerinde bulunduğu lastiği yumuşatıyor ve hava geçişine sebep oluyor.
Bu sabah http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=349925&highlight=r1150gs+clutch+slave adresinde resimli anlatıldığı gibi söküp silindire ulaştım. Öncelikle tamir olabilirmi diye oldukça çalıştım. Rulmanı çakılı olduğu yerden uzun uğreşlarla söktüm. INA F-204704 numara var üzerinde ama hiçbir rulmancı malı tanımıyor.
Sonrada GGŞA kuralı gereği siparişi verdim. Borusan stoğunda 3 adet görülüyor.
Fiyatı :122€+KDV
Ama dedim ya GGŞA. Yurtdışında daha ucuzları mevcut ama totalde 30-40 TL ucuza gelmiş olacaklar. Beklemeside cabası.
Neyse sonuç olarak hidrolik debriyajlarında benzer sorun olan arkadaşlar bu silindirden temin etme yoluna gitsinler.
Çarşamba silindir geliyor motoruma kavuşuyorum.
İyi Sürüşler
Yeni başlık yerinde buradan devam edeyim.
Yukarıdaki yazımda başıma gelen debriyaj boşalması olayını bu yaz yine yaşamaya başladım. Bu seferki şehiriçi değil uzun yolda oluyor.
Örnek olarak 50-60 km sıcak havada yol yapınca debriyaj kolu boşalıyor ve ayırmıyor.
En son ctesi gecesi sıcak olmayan gece havasında çeşme otobanında aynısını yaptı.
Hiç debriyaj kullanmasam bile sorun ortaya çıkıyor. Gişelerde mecbur debriyaj lazım.
Sorunu nasıl gideriyorum: Hava alma hortumu boşa çıkar kapağı aç ağzını yukarı tutatken içerideki bilyayı alienin ucu ile ittir bekle. Bilyayı ittirmeden 4-5 debrijay pompası daha hızlı çözüm oluyor.
Bilya basılı beklerken içeriden hidrolik sıvısı geliyor yavaştan genelde yanındada hava. Bilyanın haznesi doldumu hava kabarcıkları daha rahat görülüyor. Kabarcıklar bitince debriyaj geri geliyor.
Advrider araştırmalarım sonucu mutelif kilometrelrde bozulması normal olan bir debriyaj alt merkezimiz var.
Malımız bu.
Klasik bir piston sistemi ancak debriyaj pimine bastığı yerde bir taban rulmanı mevcut.
Benim anladığım bu rulman zamanla bozuluyor. Ve ısı üretmeye başlayınca aynı kaide üzerinde bulunduğu lastiği yumuşatıyor ve hava geçişine sebep oluyor.
Bu sabah http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=349925&highlight=r1150gs+clutch+slave adresinde resimli anlatıldığı gibi söküp silindire ulaştım. Öncelikle tamir olabilirmi diye oldukça çalıştım. Rulmanı çakılı olduğu yerden uzun uğreşlarla söktüm. INA F-204704 numara var üzerinde ama hiçbir rulmancı malı tanımıyor.
Sonrada GGŞA kuralı gereği siparişi verdim. Borusan stoğunda 3 adet görülüyor.
Fiyatı :122€+KDV
Ama dedim ya GGŞA. Yurtdışında daha ucuzları mevcut ama totalde 30-40 TL ucuza gelmiş olacaklar. Beklemeside cabası.
Neyse sonuç olarak hidrolik debriyajlarında benzer sorun olan arkadaşlar bu silindirden temin etme yoluna gitsinler.
Çarşamba silindir geliyor motoruma kavuşuyorum.
İyi Sürüşler
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 1150 GS hidrolik debriyaj problemi
Salı Haz. 02, 2009 12:33 am
Bu parçanın tamamının fiyatı 122 Euro + KDV değil mi? Sadace rulman demeyin sakın!
Bir de iyi tarafından bakalım, adamlar malı pahalıya satıyorlar ama en azından haftalarca beklemek durumunda kalmıyoruz bir parça için. En geç 15 gün içinde malzeme elimize ulaşabiliyor. Ben şimdiye kadar aradığım bütün parçaları Özgörkey Serviste bulabildim.
Diğer markalarda böyle bir rahatlığın olduğunu sanmıyorum...
Şu debriyajın hava alma yerini ben bulamadım. Arka tekerin sağına daha dikkatli bakayım ben en iyisi..
Peki bu rulmanın bozulmasının nedeni kirli hidrolik sıvısı olabilir mi acaba?
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: 1150 GS hidrolik debriyaj problemi
Salı Haz. 02, 2009 1:40 am
1150 de ki yeri yeşil nokta ile işaretlediğim yerdedir,cırt kelepçe ile şaseye tutturulmuştur.emirhan demiş ki:
Şu debriyajın hava alma yerini ben bulamadım. Arka tekerin sağına daha dikkatli bakayım ben en iyisi..
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: 1150 GS hidrolik debriyaj problemi
Salı Haz. 02, 2009 9:20 am
Selamlar,
Parça komple 122€ dur. Rulmanı malesef bulamadım bulsam eskisini tamir edecektim. Rulman hidrolik yağından bağımsız bir yerde çalışıyor bu sebeple bozulması imkansız. Sizin motorda tam olarak hava alma borusu nerde bilemiyorum.
Parça komple 122€ dur. Rulmanı malesef bulamadım bulsam eskisini tamir edecektim. Rulman hidrolik yağından bağımsız bir yerde çalışıyor bu sebeple bozulması imkansız. Sizin motorda tam olarak hava alma borusu nerde bilemiyorum.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 1150 GS hidrolik debriyaj problemi
Salı Haz. 02, 2009 2:10 pm
Hava alma borusunu sanırım budum. Benim motorda da sağ arka teker tarafında. Sanırım ucunda alyan başlı setscrew gibi birşey var. Burada da speed bleeder takıcam kısmet olursa...
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: 1150 GS hidrolik debriyaj problemi
Ptsi Haz. 08, 2009 3:57 pm
Debriyaj merkez değişimi sonrası bu haftasonu oldukça sıcak bir havada kuşadasına gidip geldim.
Sonuç gayet başarılı debriajda hiç bir sorun yaşamadım.
Tahminlerim doğru imiş.
Bozulan rulman merkezi ısıtıyor ve lastik kenarından hava alıp sistemi işlevsiz hale getiriyor.
Debriyajı nazlanan arkadaşlar merkez değişimine hazır olsunlar.
Sonuç gayet başarılı debriajda hiç bir sorun yaşamadım.
Tahminlerim doğru imiş.
Bozulan rulman merkezi ısıtıyor ve lastik kenarından hava alıp sistemi işlevsiz hale getiriyor.
Debriyajı nazlanan arkadaşlar merkez değişimine hazır olsunlar.
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz