Hararet
+4
nurikilimci
duroturk
Basri
pekiabi
8 posters
Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 1:05 am
1100'ü aldığımız arkadaşımız ısı 6 çubuk olduğunda kenara çekip ısının azalmasını bekleyin dedi.
Geçende 50-60 km gibi süratlerde seyrettik. 15 dakika içinde 6 çubuk oldu.
Trafiğe filan takılmadan...
Bu kadar çabuk 6 çubuk olmasından, 6 çubuk bilgisinin doğruluğundan şüphe eder olduk. 15 dakikada bir sağa mı çekeceğiz?
Üstelik göstergedeki kırmızı bölge birhayli yukarıda, 9-10 çubuk seviyesinde.
1100'ün hararet durumu nedir?
6. çubukta kenara çekelim mi?
Geçende 50-60 km gibi süratlerde seyrettik. 15 dakika içinde 6 çubuk oldu.
Trafiğe filan takılmadan...
Bu kadar çabuk 6 çubuk olmasından, 6 çubuk bilgisinin doğruluğundan şüphe eder olduk. 15 dakikada bir sağa mı çekeceğiz?
Üstelik göstergedeki kırmızı bölge birhayli yukarıda, 9-10 çubuk seviyesinde.
1100'ün hararet durumu nedir?
6. çubukta kenara çekelim mi?
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 1:07 am
Basri Abi'nin İkiteker'e koyduğu tablo:
Hararet göstergesinde kaç çubuk kaç dereceye denk geliyor;
0 Ortalama 033.5° C ve altı
1 040° C
2 065° C
3 080° C
4 090° C
5 105° C
6 130° C
7 150° C
8 160° C
9 170° C
10 175° C
Hararet göstergesinde kaç çubuk kaç dereceye denk geliyor;
0 Ortalama 033.5° C ve altı
1 040° C
2 065° C
3 080° C
4 090° C
5 105° C
6 130° C
7 150° C
8 160° C
9 170° C
10 175° C
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 6:55 am
8 çubukta panik yapmak lazım ama normal sürüşte 15 dakikada 6 çubuk görüyorsa bi enayilik var.
"operation temperature" tabir ettikleri, en iyi verimin alındığı kullanım ısısı 5 çubuk, normal bir seyirde, normal bir havada 5 çubuğa oturması lazım.
Müşir ısıyı yağdan ölçüyor, yağın falan tamammı ? Aldığın motor problemsiz, en temiz motorlardan bi tanesi bildiğim kadarıyla.
"operation temperature" tabir ettikleri, en iyi verimin alındığı kullanım ısısı 5 çubuk, normal bir seyirde, normal bir havada 5 çubuğa oturması lazım.
Müşir ısıyı yağdan ölçüyor, yağın falan tamammı ? Aldığın motor problemsiz, en temiz motorlardan bi tanesi bildiğim kadarıyla.
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 9:15 am
8 çubuksa ok.
Motorun yağı minimuma yakın.
Yüksel yağını filan değiştirin demişti zaten.
Hanım alışkın olmadığı için biraz devirli kullanmış da olabilir.
Çünkü ısınınca 5 oluyor zaten. Biraz yavaş ve devirli kullanıyorsan 6 oluyor. Yol üzerinde çok sık trafik ışığı vardı. Bu da 6 çubuk olmasında etken olabilir.
Motorun yağı minimuma yakın.
Yüksel yağını filan değiştirin demişti zaten.
Hanım alışkın olmadığı için biraz devirli kullanmış da olabilir.
Çünkü ısınınca 5 oluyor zaten. Biraz yavaş ve devirli kullanıyorsan 6 oluyor. Yol üzerinde çok sık trafik ışığı vardı. Bu da 6 çubuk olmasında etken olabilir.
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 1:56 pm
Ben simdiye kadar benim makinede 6 cubugu hic gormedim
Yeri gelmisken, bizim motorlarda 3500-4000 devir arasi en keyifli araliktir. Ayarlari iyi bir motor ile otobanda , duz suruste 5. viteste 4000'e bagladin mi motorda ses falan kaybolur, sadece ruzgar sesi duyarsin.
Aksini soyleyecek, "ee niye bu kadar devir saati koymuslar o zaman" vb yorumlar yapacak cok insan vardir.
Ama R259 Boxer'lar yuksek devri pek sevmez!
Sana istedigin cevabi her zaman verir ama uzun motor/subap/piston omru icin ve yakit tasarrufu icin bu devir araligi idealdir.
Yeri gelmisken, bizim motorlarda 3500-4000 devir arasi en keyifli araliktir. Ayarlari iyi bir motor ile otobanda , duz suruste 5. viteste 4000'e bagladin mi motorda ses falan kaybolur, sadece ruzgar sesi duyarsin.
Aksini soyleyecek, "ee niye bu kadar devir saati koymuslar o zaman" vb yorumlar yapacak cok insan vardir.
Ama R259 Boxer'lar yuksek devri pek sevmez!
Sana istedigin cevabi her zaman verir ama uzun motor/subap/piston omru icin ve yakit tasarrufu icin bu devir araligi idealdir.
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 1:56 pm
pekiabi demiş ki:Yol üzerinde çok sık trafik ışığı vardı. Bu da 6 çubuk olmasında etken olabilir.
Olmamasi lazim...
- nurikilimci
Mesaj Sayısı : 70
Yaş : 44
Nerden : aydın
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 2:04 pm
Nurettin abi sizin oralar serin memleket.
Ben uzun yolda değil ama şehir içi kullanımda 6 cı çizgiyi çok gördüm ama hiç bir zaman yedi demedi.
Çok kafaya takılacak bir durum değil bu aletler hava + yağ soğutmalı şehir içi kullanımda hava elimine oluyor dolayısıyla bir miktar hararet yükselmesi normal bence. Ama aceleniz yoksa baktınız trafik bitecek gibi değil çekin kenara bir müddet motoru soğutun.
Ben uzun yolda değil ama şehir içi kullanımda 6 cı çizgiyi çok gördüm ama hiç bir zaman yedi demedi.
Çok kafaya takılacak bir durum değil bu aletler hava + yağ soğutmalı şehir içi kullanımda hava elimine oluyor dolayısıyla bir miktar hararet yükselmesi normal bence. Ama aceleniz yoksa baktınız trafik bitecek gibi değil çekin kenara bir müddet motoru soğutun.
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 2:23 pm
Belki de haklisin.. Iklim...
- Serkan
Mesaj Sayısı : 120
Yaş : 63
Nerden : çorlu
Kayıt tarihi : 12/06/09
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 3:07 pm
6.çizgiyi bende hiç görmedim.Bu arada yarın çorum-osmancık-tosya-ılgaz-kastamonu yapıcaz.havada çok sıcak bugünlerde belki görürüm:)
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 3:29 pm
...6 yi gorurseniz hemen durun, ufleyerek serinletin,
7 yi gorurseniz radyator uzerine iseyin,
8 i gorurseniz bir yangin sondurucu bulun!...
Duroturk'un GS Seyahatnamesi isimli eserden alintidir
7 yi gorurseniz radyator uzerine iseyin,
8 i gorurseniz bir yangin sondurucu bulun!...
Duroturk'un GS Seyahatnamesi isimli eserden alintidir
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 3:31 pm
Demin yarım saat bir deneme turu attım. 3000 devir civarında genelde 3. viteste seyrettim. Uzun bir süre 5 çubuktaydı hararet.
Sahil yolunda gezindim. Serin rüzgar vardı.
Ardından şehir içine girince 6. çubuğa geldi.
6'dan yukarı çıkmadı tabi.
Yazlık yerlerde yaşayanların vereceği bilgilerden benim durum anlaşılır.
11XX Türkiye Hararet Haritası )
Acaba rakım da etkili midir?
Sahil yolunda gezindim. Serin rüzgar vardı.
Ardından şehir içine girince 6. çubuğa geldi.
6'dan yukarı çıkmadı tabi.
Yazlık yerlerde yaşayanların vereceği bilgilerden benim durum anlaşılır.
11XX Türkiye Hararet Haritası )
Acaba rakım da etkili midir?
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 3:48 pm
İzmirde yazın şehiriçi genellikle 6 çubuk seviyesinde geziyorum.
Şehirdışına çıkmadan 5 çizgiye inmez.
Hiç bir yan etkisini görmedim.
Zaten bir başlıkta yazmıştım benim motorda en azından yağ termostatı var (Tall Fatihin 1100 de de varmış geçen gün farketmiş) ve 5 çubuk olunca yağ radyatörden devretmeye başlıyor.
Zaten göstergenin orada en üste yakın bölümde kırmızı var.
Tehlike orada başlıyor bana göre.
Elinde orjinal user manual olan biri var ise bence çok yardımcı olur.
Şehirdışına çıkmadan 5 çizgiye inmez.
Hiç bir yan etkisini görmedim.
Zaten bir başlıkta yazmıştım benim motorda en azından yağ termostatı var (Tall Fatihin 1100 de de varmış geçen gün farketmiş) ve 5 çubuk olunca yağ radyatörden devretmeye başlıyor.
Zaten göstergenin orada en üste yakın bölümde kırmızı var.
Tehlike orada başlıyor bana göre.
Elinde orjinal user manual olan biri var ise bence çok yardımcı olur.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 3:48 pm
Rakım bence sadece avansı etkileyen bir etken, Kuşadası'nda, sıkışık trafikte, dur kalk, kırmızı ışık, yaz sıcağı, vs, çok nadir 6 çubuk gördüğüm oluyordu.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Hararet
C.tesi Haz. 27, 2009 10:05 pm
eğer yağ seviyesi olması gerekenden biraz fazla ise o da hararette etken olabilir,rahatça devri daim yapması gerek.
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: Hararet
Paz Haz. 28, 2009 12:22 pm
Pekiabi uzun bir süre üçüncü viteste seyrettim demişsin. beşle gitseydin görmiyecektin altıncı çizgiyi.
En sıkışık saatlerde Boğaziçi Köprüsünü geçiyorum, çok nadir altıncı çizgiyi görüyorum. Asla araçların arkasında durmam, mutlaka bir boşluk bulur sıvışırım oradan.. Sabah 09 da Bostancı' dan hareket ediyorum ve Merter' e 17-18 dakikada varıyorum.
Sana tavsiyem mümkün olduğunca süratli ve düşük devirde kullan. Tabi 50 ile de 5. viteste gitme.
En sıkışık saatlerde Boğaziçi Köprüsünü geçiyorum, çok nadir altıncı çizgiyi görüyorum. Asla araçların arkasında durmam, mutlaka bir boşluk bulur sıvışırım oradan.. Sabah 09 da Bostancı' dan hareket ediyorum ve Merter' e 17-18 dakikada varıyorum.
Sana tavsiyem mümkün olduğunca süratli ve düşük devirde kullan. Tabi 50 ile de 5. viteste gitme.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Hararet
Paz Haz. 28, 2009 12:59 pm
17-18 dk da bostancıdan merteremi,süpersin cenker.
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: Hararet
Paz Haz. 28, 2009 1:08 pm
SABER demiş ki:17-18 dk da bostancıdan merteremi,süpersin cenker.
Topu topu 31 km yolu peynir ekmek gibi yiyor benim GS.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Hararet
Paz Haz. 28, 2009 1:12 pm
aynı yolu motorumu almaya giderken,birkaç vasıta degiştirerek en son da metrobus a binerek 1,5 saatte almıştım.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Hararet
Ptsi Haz. 29, 2009 8:47 pm
bugün 200km kadar yol yaptım (şehir dışı) bu arada süratin bazen 150-160 lara geldigi anlar oldu hararet göstergesi biraz bu süratlerde gittikten sonra 6 çubuga çıkıyor,bu normalmidir.sürati düşürünce yine 5 çentik e geliyor.
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz