Yolda stop etti
+5
duroturk
attila
CüneytKüçük
Basri
pekiabi
9 posters
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 8:37 pm
Basri abiyle telefonda anlattım: Bujiler çakmıyor.
Detaylara iki gün sonra bakabileceğim.
Alkına bir şey gelen yazsın yine...
Herkese çok teşekkürler...
Detaylara iki gün sonra bakabileceğim.
Alkına bir şey gelen yazsın yine...
Herkese çok teşekkürler...
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 10:34 pm
pekiabi demiş ki:Basri abiyle telefonda anlattım: Bujiler çakmıyor.
Detaylara iki gün sonra bakabileceğim.
Alkına bir şey gelen yazsın yine...
Herkese çok teşekkürler...
Enjektörlerde ses varmı??
Yoksa krank okuyucu test edilmeli diyorum.
Topic içerisinde link verdim test ile ilgili.
Enjektör çalışıyor ise ateşleme bobini kontrol edilmeli.
Geri: Yolda stop etti
Çarş. Tem. 01, 2009 3:20 pm
Sorun tam belli değil ama şöyle bir ilan gördüm: http://www.sahibinden.com/bmw_r_serisi_krank_sensoru_-58WQQaXQQ11145278WQQpXQQdisplayitem&keyword=krank%20sens%C3%B6r%C3%BC
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: Yolda stop etti
Perş. Tem. 02, 2009 9:11 am
pekiabi demiş ki:Sorun tam belli değil ama şöyle bir ilan gördüm: http://www.sahibinden.com/bmw_r_serisi_krank_sensoru_-58WQQaXQQ11145278WQQpXQQdisplayitem&keyword=krank%20sens%C3%B6r%C3%BC
pekiabi, eğer krank sesörü cortladı ise buna para vermeye gerek yok..
Sensör plakasını sök. Yanına yanmaz kablo alıp, doğru TV. tamircisine gidiyorsun. Yanmaz kabloları bobinlere bir güzel lehimletiyorsun. Isınınca daralan makorla bir güzel izole ettikten sonra ısı ve sudan etkilenmeyen izalasyon bantı ile sarıp palakaya yerleştiriyorsun. Daha sonra aşagıdaki linkte yazanları harfiyen uyguluyorsun.
https://bmwboxer.yetkin-forum.com/atesleme-enjeksiyon-gaz-kontrolu-f18/krank-sensoru-t2.htm
Geri: Yolda stop etti
Perş. Tem. 02, 2009 9:26 am
Abi, eğer bu doğruysa süper bir haber. Çünkü benim kayınpeder emekli elektronikçi astsubay. radar madar tamir eden cinsinden. saniyede halleder...cenker demiş ki:pekiabi demiş ki:Sorun tam belli değil ama şöyle bir ilan gördüm: http://www.sahibinden.com/bmw_r_serisi_krank_sensoru_-58WQQaXQQ11145278WQQpXQQdisplayitem&keyword=krank%20sens%C3%B6r%C3%BC
pekiabi, eğer krank sesörü cortladı ise buna para vermeye gerek yok..
Sensör plakasını sök. Yanına yanmaz kablo alıp, doğru TV. tamircisine gidiyorsun. Yanmaz kabloları bobinlere bir güzel lehimletiyorsun. Isınınca daralan makorla bir güzel izole ettikten sonra ısı ve sudan etkilenmeyen izalasyon bantı ile sarıp palakaya yerleştiriyorsun. Daha sonra aşagıdaki linkte yazanları harfiyen uyguluyorsun.
https://bmwboxer.yetkin-forum.com/atesleme-enjeksiyon-gaz-kontrolu-f18/krank-sensoru-t2.htm
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Yolda stop etti
Perş. Tem. 02, 2009 9:30 am
Sensörleri sökme işine girişmeden evvel emin olmak için evvela krank sensörünü test etseniz iyi olur bence... Çünkü Attila diyor ki, krank sensöründe arıza olsa enjektörler de yakıt püskürtmez. Bence bobin ya da buji kablosu gibi sadece buji ile ilgili olan şeylerde aranmalı sorun. Yine de siz bilirsiniz Fazla tecrübeli değilim bu konularda...
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: Yolda stop etti
Perş. Tem. 02, 2009 10:09 am
emirhan demiş ki:Sensörleri sökme işine girişmeden evvel emin olmak için evvela krank sensörünü test etseniz iyi olur bence... Çünkü Attila diyor ki, krank sensöründe arıza olsa enjektörler de yakıt püskürtmez. Bence bobin ya da buji kablosu gibi sadece buji ile ilgili olan şeylerde aranmalı sorun. Yine de siz bilirsiniz Fazla tecrübeli değilim bu konularda...
Emirhan pekiabi şöyle demiş.
pekiabi demiş ki:Sorun tam belli değil
pekiabi demiş ki:
Abi, eğer bu doğruysa süper bir haber. Çünkü benim kayınpeder emekli elektronikçi astsubay. radar madar tamir eden cinsinden. saniyede halleder...
Hani hep derler, ''kayşın bulunduğu siyah kapağa tazyikli su tutma, karank sensörleri yanar'' diye. Esasında yanan birşey yok. Sensörün kabloları zamanla maruz kaldığı ısıdan gevriyorlar ve ıslandıklarında kısa devre yapıp motronic ve ECU ya hatalı sinyal gönderiyorlar ve doğal olarak motorlar ya çalışmıyor ya da sıkıntılı çalışıyorlar. Bu durum beş yaşını geçmiş 50k km.nin üzerindeki çoğu motorda görülüyor.
Eskiden çoğu kullanıcı ve ustalar değiştirirdi bunları, çok pahalı olduklarından artık servislerde pek değiştirmiyorlar. Bu yöntemi uyguluyorlar. Lehim işi, sökme takma işçiliği 100 TL. alıyorlar. Nerden mi biliyorum ?
Çünkü bana da kastırdılar.. Yavaş yavaş öğreniyoruz bu işleri.. Bu siteyi çok seviyorum, böyle konuları hiç sıkılmadan paylaşalım arkadaşlar.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Perş. Tem. 02, 2009 10:30 am
Garip bir huyu var bu krank sensörünün, her R serisi motorda er yada geç mutlaka 1 kereye mahsus cortluyor, yeni, orijinal bir sensörle değiştirildikten sonra bi daha ömür boyu cortlamıyor, enteresan değil mi ?
Ben 2 kere krank sensörü cortlayanı hiç duymadım, siz duydunuz mu ?
Ben 2 kere krank sensörü cortlayanı hiç duymadım, siz duydunuz mu ?
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: Yolda stop etti
Perş. Tem. 02, 2009 10:49 am
Basri demiş ki:Garip bir huyu var bu krank sensörünün, her R serisi motorda er yada geç mutlaka 1 kereye mahsus cortluyor, yeni, orijinal bir sensörle değiştirildikten sonra bi daha ömür boyu cortlamıyor, enteresan değil mi ?
Ben 2 kere krank sensörü cortlayanı hiç duymadım, siz duydunuz mu ?
Doğru tespit..Bende hiç duymadım. Demekki sonradan takılan yeni sensörlerin kabloları daha kaliteli malzemeden yapılmış.
Geri: Yolda stop etti
Cuma Tem. 03, 2009 11:35 am
Dün akşam tekrar ameliyata giriştik.
İşte yaptıklarımız ve sonuçları. Bunları Erkan yaptı tabi, ben asiste ettim...
İlk iş biten aküyü değiştirdik.
Bujileri ve enjökterleri kontrol ettik.
Ne ateşleme, ne de yakıt püskürtme vardı.
Sonra krank sensörünün soketinden ölçümlere başladık, beslemelerde sorun yoktu: 12 voltu gördük.
Ama sensörlerden geri dönüşteki voltajlarda dengesizlik vardı.
Bir tanesinde 8 volt, diğerinde 4,5 volt ölçtük.
Ön şarj dinamosu kayışının kapağını söktük.
Kasnaktan motoru çevirerek ölü noktalara getirip sensörde ölçüm yaptık. Değerler sıfıra düşüyordu.
Bu arada voltajlardaki dengesizlik düzeldi. Her iki dönüş ucunda 8-9 volt civarı değerler gelmeye başladı.
Bunun üzerine marşa bastık, çalıştı. 1100'ün nefis sesini duyunca sevinçten deliye döndük:)
Sonra kapağı kapadık.
Krank sensörü soketini izole ettik.
Motoru bir müddet çalıştırdık.
Ama tam takımlarımız topluyorduk ki motor yine çalışmamaya başladı.
Yine ölçüm yaptık: Değerler dengesizdi. 1,5 volt.
Erkan'ın yorumu şöyle:
Motor ısındıktan sonra kablolarda genleşme olduğu için bir direnç oluşuyor ve sensörden dönen voltaj düşüyor. Tabi ECU istediği sinyali alamayınca ateşleme ve püskürtme yapamıyor.
Yani krank sensöründe bir şey var. Biz önce sokette temassızlık, pislik var sanmıştık.
Hatta içini temizledik soketin ama alt tarafı söküp tamir etmek farz oldu.
Ne dersiniz?
İşte yaptıklarımız ve sonuçları. Bunları Erkan yaptı tabi, ben asiste ettim...
İlk iş biten aküyü değiştirdik.
Bujileri ve enjökterleri kontrol ettik.
Ne ateşleme, ne de yakıt püskürtme vardı.
Sonra krank sensörünün soketinden ölçümlere başladık, beslemelerde sorun yoktu: 12 voltu gördük.
Ama sensörlerden geri dönüşteki voltajlarda dengesizlik vardı.
Bir tanesinde 8 volt, diğerinde 4,5 volt ölçtük.
Ön şarj dinamosu kayışının kapağını söktük.
Kasnaktan motoru çevirerek ölü noktalara getirip sensörde ölçüm yaptık. Değerler sıfıra düşüyordu.
Bu arada voltajlardaki dengesizlik düzeldi. Her iki dönüş ucunda 8-9 volt civarı değerler gelmeye başladı.
Bunun üzerine marşa bastık, çalıştı. 1100'ün nefis sesini duyunca sevinçten deliye döndük:)
Sonra kapağı kapadık.
Krank sensörü soketini izole ettik.
Motoru bir müddet çalıştırdık.
Ama tam takımlarımız topluyorduk ki motor yine çalışmamaya başladı.
Yine ölçüm yaptık: Değerler dengesizdi. 1,5 volt.
Erkan'ın yorumu şöyle:
Motor ısındıktan sonra kablolarda genleşme olduğu için bir direnç oluşuyor ve sensörden dönen voltaj düşüyor. Tabi ECU istediği sinyali alamayınca ateşleme ve püskürtme yapamıyor.
Yani krank sensöründe bir şey var. Biz önce sokette temassızlık, pislik var sanmıştık.
Hatta içini temizledik soketin ama alt tarafı söküp tamir etmek farz oldu.
Ne dersiniz?
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Yolda stop etti
Cuma Tem. 03, 2009 12:05 pm
camadan demiş ki:aklıma bişey geliyor krank senrörünün kabloları içindeki tellerin kırılması ile ilgili bazen temas edip bazen etmiyorsa volt düşüp yükselebilirmi?
+1 derim başka bişey demem
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Yolda stop etti
Cuma Tem. 03, 2009 12:11 pm
Temassizlik durumunda voltaj tamamen kesilmez mi? Burda 1,5 volta dustugunden bahsedilmis...
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Yolda stop etti
Cuma Tem. 03, 2009 12:17 pm
Alakasız olacak ama geçen gün benim laptopun şarj aletinin soketinin oralardan biryerlerden kablosunda temassızlık vardı. Bizim mahallenin TV tamircisine gittim. Adam voltmetre ile ölçtü. 18 volt çıkması gereken değer 0-3 volt arasında çıktı. Sonra kabloyu kesti yeni bir soket lehimledi. Sorun halloldu çok şükür. Walkman kulaklıklarında da olur aynı şey. Bence bu sensör mevzusunda da kablodaki temassızlık problemin nedeni... Yani umarım öyledir...
Geri: Yolda stop etti
Cuma Tem. 03, 2009 1:31 pm
Abi o şemiyeyi sökmekle uğraşmadan biz de kestik ama atmadık. Düzgün kestik bantlar kullanırız diye sonra.
Bu arada verdiğin bilgiler için sağol.
Sanırım bu akşam yapamayız bu işlemleri.
İşten çık, motorla uğraş, arada aksilik filan da çıkıyor, karanlığa kalıyoruz, işin neşesi kaçıyor.
Benim fahri usta Erkan'ı razı edersem Cumartesi'ye...
Sonucu her zamanki gibi buraya yazarım...
Bu arada verdiğin bilgiler için sağol.
Sanırım bu akşam yapamayız bu işlemleri.
İşten çık, motorla uğraş, arada aksilik filan da çıkıyor, karanlığa kalıyoruz, işin neşesi kaçıyor.
Benim fahri usta Erkan'ı razı edersem Cumartesi'ye...
Sonucu her zamanki gibi buraya yazarım...
Geri: Yolda stop etti
Cuma Tem. 03, 2009 1:34 pm
[quote="İlyada"]
(Yüksel'in motora daha önce birkaç şey yaptım ben benim atölyede. Çok yakıyordu galiba , tüm ayarları kurcalanmıştı, iki kafaya iki vantilatör kurup gaz tellerini, kelebek stoperlerini, akışmetre konumunu , senkron ve rölanti ayarlarını hepsini baştan sona yaptık bir akşam. Ayardan sonra çok güzel olmuştu. Güzel motordur o motor ! Çok iyi bir alışveriş yapmışsın , güle güle güzel günlerde kullan.)
Motor güzel. Ayar yapan elliren dert görmesin
Ama bu saçma sorun yüzünden bir türlü makineyle uzayamadık...
Arızalanmasa EMOK'a gidecektik.
Yüksel de olanları duyunca Bayır Gülü'ne üzüldü tabi.
(Yüksel'in motora daha önce birkaç şey yaptım ben benim atölyede. Çok yakıyordu galiba , tüm ayarları kurcalanmıştı, iki kafaya iki vantilatör kurup gaz tellerini, kelebek stoperlerini, akışmetre konumunu , senkron ve rölanti ayarlarını hepsini baştan sona yaptık bir akşam. Ayardan sonra çok güzel olmuştu. Güzel motordur o motor ! Çok iyi bir alışveriş yapmışsın , güle güle güzel günlerde kullan.)
Motor güzel. Ayar yapan elliren dert görmesin
Ama bu saçma sorun yüzünden bir türlü makineyle uzayamadık...
Arızalanmasa EMOK'a gidecektik.
Yüksel de olanları duyunca Bayır Gülü'ne üzüldü tabi.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Yolda stop etti
Cuma Tem. 03, 2009 7:55 pm
Sensöre kadar gitmeden o bahis konusu fiş üzerindeki 12 Volt beslemeyi mutlaka ölçün.
Fiş sensöre takılı vaziyette kabloya ya iğne batırın yada fişin dibine ince bir tel parçası sokup bir ölçü aleti ile voltajı görün.
Benim başıma gelen durumda fişi sökünce 12 görüyorduk ancak fişi takıp sistemi yükleyince voltaj 5 volt seviyelerine geriliyor sensörü besleyemiyordu.
Kolay gelsin.
Fiş sensöre takılı vaziyette kabloya ya iğne batırın yada fişin dibine ince bir tel parçası sokup bir ölçü aleti ile voltajı görün.
Benim başıma gelen durumda fişi sökünce 12 görüyorduk ancak fişi takıp sistemi yükleyince voltaj 5 volt seviyelerine geriliyor sensörü besleyemiyordu.
Kolay gelsin.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Salı Tem. 07, 2009 8:07 pm
Murat, nooldu motor ?
Geri: Yolda stop etti
Çarş. Tem. 08, 2009 9:52 am
Zannetmeyin ki motoru yaptık da haber vermiyoruz
Bizim elektronikçi kayınpeder sensörü muayene etti, kablolarını filan.
Bu çalışıyor dedi. Ancak kabloları biraz oynatınca sensör kısmına giren kabloların gevrediğini, üzerlerinde minik çatlaklar olduğunu gördük. Gevremiş, kanırtınca pıtır pıtır kırılıyor dış kısmı.
Ölçü aleti sorun yok dese de dün akşam bizim elektronikçi kayınpeder sensörün kablolarını değiştirdi, lehimledi, izole etti filan.
Bizim hanımla beraber sensörü taktılar. (ben de fotoğraflarını çektim:)
Çalıştı kerata tıkır tıkır.
Sonra biraz yakınlarda gezip ısıttık.
Yine sorun çıkmadı.
Ardından kayınpederlere yemeğe gittik, 50 km filan.
Yine sorun yok.
Yani oldu galiba. Çok sevinçliyiz, içimiz rahatladı.
Akıl, fikir veren herkese; yapımda emeği geçen herkese teşekkürler.
(Tamiri de kolay 1100'ün. Tuhaf bir yapısı var sanki. Acemi bile olsan insanı davet ediyor. İyi eğitilmiş evcil hayvanlar gibi. Operasyon sırasında gıkını çıkarmıyor, üstelik insana yardım da ediyor.)
Sevgiler...
Bizim elektronikçi kayınpeder sensörü muayene etti, kablolarını filan.
Bu çalışıyor dedi. Ancak kabloları biraz oynatınca sensör kısmına giren kabloların gevrediğini, üzerlerinde minik çatlaklar olduğunu gördük. Gevremiş, kanırtınca pıtır pıtır kırılıyor dış kısmı.
Ölçü aleti sorun yok dese de dün akşam bizim elektronikçi kayınpeder sensörün kablolarını değiştirdi, lehimledi, izole etti filan.
Bizim hanımla beraber sensörü taktılar. (ben de fotoğraflarını çektim:)
Çalıştı kerata tıkır tıkır.
Sonra biraz yakınlarda gezip ısıttık.
Yine sorun çıkmadı.
Ardından kayınpederlere yemeğe gittik, 50 km filan.
Yine sorun yok.
Yani oldu galiba. Çok sevinçliyiz, içimiz rahatladı.
Akıl, fikir veren herkese; yapımda emeği geçen herkese teşekkürler.
(Tamiri de kolay 1100'ün. Tuhaf bir yapısı var sanki. Acemi bile olsan insanı davet ediyor. İyi eğitilmiş evcil hayvanlar gibi. Operasyon sırasında gıkını çıkarmıyor, üstelik insana yardım da ediyor.)
Sevgiler...
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Çarş. Tem. 08, 2009 10:05 am
Hadi hayırlısı, çok sevindim..
Geri: Yolda stop etti
Çarş. Tem. 08, 2009 10:12 am
Sağolun, sağolun...
Biraz uzun sürdü, çünkü işten güçten fırsat bulamadık...
Yoksa bir tam günde hallolurdu.
Biraz uzun sürdü, çünkü işten güçten fırsat bulamadık...
Yoksa bir tam günde hallolurdu.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Çarş. Tem. 08, 2009 10:48 am
pekiabi demiş ki:
(Tamiri de kolay 1100'ün. Tuhaf bir yapısı var sanki. Acemi bile olsan insanı davet ediyor. İyi eğitilmiş evcil hayvanlar gibi. Operasyon sırasında gıkını çıkarmıyor, üstelik insana yardım da ediyor.)
Bayıldım bu cümleye, eritti beni
Yani şimdi sıfır maliyet ile krank sensörünü hallettik diyebilirmiyiz ?
Geri: Yolda stop etti
Salı Tem. 28, 2009 9:27 pm
Aynen abi.
Kablo para değil.
İşçilik işini kayınpeder halletti.
Dışarıya da lehimletsek çok tutmazdı zaten...
Montajıysa çok kolay.
Kablo para değil.
İşçilik işini kayınpeder halletti.
Dışarıya da lehimletsek çok tutmazdı zaten...
Montajıysa çok kolay.
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 47
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Yolda stop etti
Çarş. Tem. 29, 2009 4:15 pm
Abi o zaman bu krank sensoru mevzusunda ilk olarak kablolara bakilacakmis yani
- mayestor
Mesaj Sayısı : 3
Yaş : 60
Nerden : ist.
Kayıt tarihi : 12/08/11
Geri: Yolda stop etti
Paz Eyl. 11, 2011 11:19 pm
basri bey , ve forumda bu mükkemel ötesi bilgi ve deneyimlerini paylaşan herkese teşekkür ederim .
BMW KULLANICILARINI DİĞER GURUPLARDAN AYIRANDA BU OLSA GEREK
BMW KULLANICILARINI DİĞER GURUPLARDAN AYIRANDA BU OLSA GEREK
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz