R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
+6
pekiabi
duroturk
cenker
emirhan
nedimurcan
Basri
10 posters
1 sayfadaki 3 sayfası • 1, 2, 3
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Cuma Ekim 17, 2008 12:30 pm
Eğer bir 1100 veya 1150 BMW sahibiyseniz ilk çalıştırmadaki tıkırtıyı farketmişsinizdir. Genelde bir kaç saniye sonra kesilir fakat rahatsız edicidir. Ve olaya konu olanın bir BMW olduğunu düşünürsek utanç vericidir.
NEDEN TIKIRDAR
Tıkırtı genelde sol taraftan ve egzantrik zincirinin işini yapamamasından dolayı sadece rolanti çalışması sırasında gelir.
Sanki motor sol taraftaki gerginin yiv/deliginden yağı boşaltmayı durdurmuş gibi gözükür.
Motor tekrar çalıştırıldığında, gergi tekrar yuvasına itilir ve zinciri tıkıtdatır.
Motor bir kaç saniye çalıştıktan sonra gergi yağla dolar vetıkırtı durur.
Bu problem sağdaki gergiyi hiç bir şekilde etkilemez. Çünkü sağ taraf diğerine göre ters durur ve içindeki yağ boşalmaz.
bu resim 1100 motorunun arkadan ve orijinal gerginin lokasyonunu gösteriyor. Dikkat edin, sağdaki gergi zincirin altında, yukarı basıyor ve yağı boşaltmıyor.
General layout of the cam chains and tensioners as viewed from the front left side. We will be replacing the parts top right 10, 14, 12 and 15.
Tıkırtıyı durdurmak
Aşağıdaki resimde gösterilen yeni model gergi takmak dışında ne bok yerseniz yiyin bir işe yaramaz. Bu modelde yay pistonun içine yerleştirilmiştir. Bu modelde de yağ, orijinalde olduğu gibi gerginin içine küçük delikten girer. fakat burada yağın geri kaçacak yeri yoktur ve zincirdeki gergiyi korur...
Piston p/n 11 31 7 656 922 - Cylinder p/n 11 31 7 688 629.
Resimde gösterilmeyen contanın parça numarası 07 11 9 963 308.
MONTAJ
Aşağıda resimde gösterilen dalgayı 17 anahtarla söktükten sonra motorun içine pas parçası falan düşürmemeye dikkat edin...
Evet, sonuna kadar söksekde yayını çıkartmadan yerinden çıkmaz, biraz hokkabazlık ister. Ben bir ataşı açıp çengel yaptıktan sonra yayı gerginin içinden çekiyorum ve bir tornavidayı gergiyle yay arasına sokuyorum, birbirlerinden ayırıyorum, ki, yetenek istiyor, böylece kolayca çıkıyor.
Gergi çıkınca yayı çıkartmak çok kolay
Eski pistonu mıktanıslı bi dalga ile dışarı alabilirsiniz
Yaysız yeni pistonu yerine takmak çok kolaydır. Yeni gergi ve pistonu yağlayın, deliğine sokun ( açık ucu yukarıda olacak ) ve govdesini üzerine bırakın, parmağınızla bastırın ve 15 anahtarla sıkın. Tork anahtarıyla 32 Nm sıkın.
İlk çalıştırmada gergi yağla dolana kadar tıkırdıyacaktır fakat bir dahaki çalıştırmada bir şey duymayacaksınız.
Oilhead...
Bir BMW Boxer kullanicisi iseniz bilgilerinizi paylasmak ve soru sormak icin LUTFEN UYE OLUN..
NEDEN TIKIRDAR
Tıkırtı genelde sol taraftan ve egzantrik zincirinin işini yapamamasından dolayı sadece rolanti çalışması sırasında gelir.
Sanki motor sol taraftaki gerginin yiv/deliginden yağı boşaltmayı durdurmuş gibi gözükür.
Motor tekrar çalıştırıldığında, gergi tekrar yuvasına itilir ve zinciri tıkıtdatır.
Motor bir kaç saniye çalıştıktan sonra gergi yağla dolar vetıkırtı durur.
Bu problem sağdaki gergiyi hiç bir şekilde etkilemez. Çünkü sağ taraf diğerine göre ters durur ve içindeki yağ boşalmaz.
bu resim 1100 motorunun arkadan ve orijinal gerginin lokasyonunu gösteriyor. Dikkat edin, sağdaki gergi zincirin altında, yukarı basıyor ve yağı boşaltmıyor.
General layout of the cam chains and tensioners as viewed from the front left side. We will be replacing the parts top right 10, 14, 12 and 15.
Tıkırtıyı durdurmak
Aşağıdaki resimde gösterilen yeni model gergi takmak dışında ne bok yerseniz yiyin bir işe yaramaz. Bu modelde yay pistonun içine yerleştirilmiştir. Bu modelde de yağ, orijinalde olduğu gibi gerginin içine küçük delikten girer. fakat burada yağın geri kaçacak yeri yoktur ve zincirdeki gergiyi korur...
Piston p/n 11 31 7 656 922 - Cylinder p/n 11 31 7 688 629.
Resimde gösterilmeyen contanın parça numarası 07 11 9 963 308.
MONTAJ
Aşağıda resimde gösterilen dalgayı 17 anahtarla söktükten sonra motorun içine pas parçası falan düşürmemeye dikkat edin...
Evet, sonuna kadar söksekde yayını çıkartmadan yerinden çıkmaz, biraz hokkabazlık ister. Ben bir ataşı açıp çengel yaptıktan sonra yayı gerginin içinden çekiyorum ve bir tornavidayı gergiyle yay arasına sokuyorum, birbirlerinden ayırıyorum, ki, yetenek istiyor, böylece kolayca çıkıyor.
Gergi çıkınca yayı çıkartmak çok kolay
Eski pistonu mıktanıslı bi dalga ile dışarı alabilirsiniz
Yaysız yeni pistonu yerine takmak çok kolaydır. Yeni gergi ve pistonu yağlayın, deliğine sokun ( açık ucu yukarıda olacak ) ve govdesini üzerine bırakın, parmağınızla bastırın ve 15 anahtarla sıkın. Tork anahtarıyla 32 Nm sıkın.
İlk çalıştırmada gergi yağla dolana kadar tıkırdıyacaktır fakat bir dahaki çalıştırmada bir şey duymayacaksınız.
Oilhead...
Bir BMW Boxer kullanicisi iseniz bilgilerinizi paylasmak ve soru sormak icin LUTFEN UYE OLUN..
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Cuma Ekim 17, 2008 12:40 pm
BMW nin hatali gergi`nin yerine urettigi yeni gergi, bizim motorlara uygun fakat fiyatini bulamadim, altinda parca numarasi var.
Gergiyi degistimenin cok detayli ve resimli anlatimi - PDF
http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/cam.pdf
Gergiyi degistimenin cok detayli ve resimli anlatimi - PDF
http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/cam.pdf
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Cuma Ekim 17, 2008 5:23 pm
Sol gergiyi soktum bugun, sokme takma hakkinda, bu baslik altinda cok detayli resimler oldugu icin sokme takmanin resimlerini cekmedim, proseduru izlerseniz cok kolay.
Gergi bekledigimden iyi cikti, yay temizdi, kovanin kucuk deliginde, pistonun icinde ve yivinde biraz tortu birikmis. Yayi elimle biraz cektirerek uzattim, parcalari tinere yatirdim, tertemiz oldular.
Sokmusken sol kelebek govdesinin icini temizledim, emis tarafinda biraz tortu birikmis.
Ilk calistirmadaki tikirti kesildi...
Gergiyi temizleyip yayini 3-4 mm uzatirsak boxer`in kronik hastaligi olan ilk calistirmadaki tikitriyi 15-20 bin km icin kesebiliyoruz bence, yeni model gergiye o kadar para vermeye gerek yok, zaten kolay bulunan bisey degil.
Benim gerginin resimleri;
Olilhead...
Gergi bekledigimden iyi cikti, yay temizdi, kovanin kucuk deliginde, pistonun icinde ve yivinde biraz tortu birikmis. Yayi elimle biraz cektirerek uzattim, parcalari tinere yatirdim, tertemiz oldular.
Sokmusken sol kelebek govdesinin icini temizledim, emis tarafinda biraz tortu birikmis.
Ilk calistirmadaki tikirti kesildi...
Gergiyi temizleyip yayini 3-4 mm uzatirsak boxer`in kronik hastaligi olan ilk calistirmadaki tikitriyi 15-20 bin km icin kesebiliyoruz bence, yeni model gergiye o kadar para vermeye gerek yok, zaten kolay bulunan bisey degil.
Benim gerginin resimleri;
Olilhead...
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Perş. Haz. 04, 2009 10:27 pm
merhabalar,
bu sabah motorumu çalıştırdığımda sağ silindirden gelen ses işleri iyice karıştırdı. düzenli olarak çıt çıt çıt gibi duyulan ve subap sesine benzeyen ses subap ayrlarını yeniden yapmama rağmen geçmedi. önce egzantrik zincirinden şüphelendik. ama zincir sesi olmadığını anladık. sonra eski bir usta bunun emme subaplarından olduğunu söyledi. sağ silindirin kelebek gövdesini söktüğümüz zaman ses kesiliyor.
emme subapı kaçırır mı?
kaçırırsa sesten başka ne olur?
niye kaçırır?
pahalıya malolur mu?
ya da başka birşeyden olurmu? bu arada senkron ayarından sonra ortaya çıktığını belirtmek isterim.
hadi arkadaşlar. kolay gelsin.
bu sabah motorumu çalıştırdığımda sağ silindirden gelen ses işleri iyice karıştırdı. düzenli olarak çıt çıt çıt gibi duyulan ve subap sesine benzeyen ses subap ayrlarını yeniden yapmama rağmen geçmedi. önce egzantrik zincirinden şüphelendik. ama zincir sesi olmadığını anladık. sonra eski bir usta bunun emme subaplarından olduğunu söyledi. sağ silindirin kelebek gövdesini söktüğümüz zaman ses kesiliyor.
emme subapı kaçırır mı?
kaçırırsa sesten başka ne olur?
niye kaçırır?
pahalıya malolur mu?
ya da başka birşeyden olurmu? bu arada senkron ayarından sonra ortaya çıktığını belirtmek isterim.
hadi arkadaşlar. kolay gelsin.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Cuma Haz. 05, 2009 10:32 am
Belki de enjektörler son demlerine gelmiştir.. Gerçi bu zımbırtılar da kolay kolay bozulmazlar ama ne bileyim yüksek sesle düşünüyorum işte... İyisi mi bir araştırma yapayım ben, birşeyler bulursam yazarım buraya...
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Cuma Haz. 05, 2009 3:15 pm
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=39822
basri üstadın dediğine göre rocker arm diye biş var. yukarıdaki linkte de bişiler var. ama ben ikisindende bişi anlamadım.
anlayan varmı?...
basri üstadın dediğine göre rocker arm diye biş var. yukarıdaki linkte de bişiler var. ama ben ikisindende bişi anlamadım.
anlayan varmı?...
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Paz Haz. 07, 2009 7:49 pm
Rocker arm(dilimizdeki karşılığı piyano olarak geçiyor sanırım) sesi de olabilir Basri Abi' nin dediği gibi. Adam o linkte senin de tahmin ettiğin gibi piyano boşluğunun ayarlanmasını yazmış. Dilim döndüğünce Türkçe' ye çevirmeye çalışayım:
1- Motor soğuk
2- Silindir üst ölü noktada
3- Piyano yataklama kapağını( Rocker Arm Bearing Cap/RABC) sabitleyen 3 adet torks başlı civata ve bir adet silindir kapağı somununu gevşetin.
4- Filler çakılarını arada kalan boşluğa şekildeki gibi yerleştirin.
5- Boşuğun kapanması için piyano yataklama kapağına nazikçe vurun. Boşluk kapandıktan sonra filler çakılarını çıkartın.
6- Torks civatalarını 15 Nm tork ile sıkın.
7- Silindir kapağı somununu 20 Nm tork ile sıkın ve 180 derece daha döndürün.
8- Son olarak aradaki boşluğu filler çakısı ile tekrar kontrol edin, gerekirse yukarıdaki adımları tekrar edin.
Max boşluk:0.4 mm
Min boşluk:0.05 mm
kullanılan filler çakısı kalınlığı 0.05 mm ya da 0.1 mm olabilir.
-Genellikle yukarıdaki adımlar birkaç kere tekrar edilebiliyormuş ideal ayarı bulabilmek için.
-Filler çakısını vidaları sıkarken çıkartın ki deforme olmasın.
Umarım bu ayar sesi keser. kesmezse kesin egzantrik zinciri gerdirmelerinden yapıyordur bence...
1- Motor soğuk
2- Silindir üst ölü noktada
3- Piyano yataklama kapağını( Rocker Arm Bearing Cap/RABC) sabitleyen 3 adet torks başlı civata ve bir adet silindir kapağı somununu gevşetin.
4- Filler çakılarını arada kalan boşluğa şekildeki gibi yerleştirin.
5- Boşuğun kapanması için piyano yataklama kapağına nazikçe vurun. Boşluk kapandıktan sonra filler çakılarını çıkartın.
6- Torks civatalarını 15 Nm tork ile sıkın.
7- Silindir kapağı somununu 20 Nm tork ile sıkın ve 180 derece daha döndürün.
8- Son olarak aradaki boşluğu filler çakısı ile tekrar kontrol edin, gerekirse yukarıdaki adımları tekrar edin.
Max boşluk:0.4 mm
Min boşluk:0.05 mm
kullanılan filler çakısı kalınlığı 0.05 mm ya da 0.1 mm olabilir.
-Genellikle yukarıdaki adımlar birkaç kere tekrar edilebiliyormuş ideal ayarı bulabilmek için.
-Filler çakısını vidaları sıkarken çıkartın ki deforme olmasın.
Umarım bu ayar sesi keser. kesmezse kesin egzantrik zinciri gerdirmelerinden yapıyordur bence...
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Paz Haz. 07, 2009 8:56 pm
Bi dakka, zincir siparişi verip motoru yarmadan önce bi daha gözden geçirelim,sağ silindirin kelebek gövdesini söktüğümüz zaman ses kesiliyor.
Nası yani ? Sağ kelebek gövdesini sökünce motor çalışmaya devam mı ediyor da sesin kesildiği anlaşılıyor ?
Bu kısıma bir açıklık getirip iyice açıklarsan belki çözeriz olayı.
Steteskop dayayıp dinledinmi ?
Kelebek gövdesi mi ?
Subapların orası mı ?
Gergi nin orası mı ?
Alternatör ün öralardan mı ? (ses yürür, dolaşır, anlayamazsın )
77k km de zincir şakırdaması biraz tuhaf geldi bana...
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Paz Haz. 07, 2009 9:09 pm
Nedim, başından beri kelebek gövdesinden şüphelendim fakat sen subap, zincir, vs. israr edince bişey demedim.
Bizim klasik kelebek gövdesi şaft aşınması olamasın sakın ?
Emin olmak için senden şunu yapmanı rica ediyorum;
Motoru orta sehpada çalıştır,
Malum tıkırtıyı duyduğundan emin ol,
Motorun sağ kelebek gövdesi altına yat,
Metal bir yassı üçgenimsi uzantı göreceksin, köpek balığı yüzgeci gibi ama ters yönde, aşağı doğru daralan,
İşte bu zamazingoyu parmağınla geriye doğru it, yani motor rolantide iken kelebek flanjının stoper vidasına otorduğundan emin ol.
Ses kesiliyor mu bu durumda ?....
Bizim klasik kelebek gövdesi şaft aşınması olamasın sakın ?
Emin olmak için senden şunu yapmanı rica ediyorum;
Motoru orta sehpada çalıştır,
Malum tıkırtıyı duyduğundan emin ol,
Motorun sağ kelebek gövdesi altına yat,
Metal bir yassı üçgenimsi uzantı göreceksin, köpek balığı yüzgeci gibi ama ters yönde, aşağı doğru daralan,
İşte bu zamazingoyu parmağınla geriye doğru it, yani motor rolantide iken kelebek flanjının stoper vidasına otorduğundan emin ol.
Ses kesiliyor mu bu durumda ?....
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Paz Haz. 07, 2009 9:26 pm
Taksit taksit okuyorum bende. Bunu yeni gördüm, sakın zincir siparişi falan vereyim deme şimdilik, zincir son ihtimal...ya da başka birşeyden olurmu? bu arada senkron ayarından sonra ortaya çıktığını belirtmek isterim.
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Paz Haz. 07, 2009 10:45 pm
yıllardır adını söylemekte ve yazmakta zorlandığım steteskop askıda asılı durur. kullanmayıda bilmem. bu gün işe yaradı. dayanamadım ve az önce alıp sıkılganın yanına indim.
tersköpekbalığı kuyruklarını kontrol ettim. onlar tamam. zaten ses devir arttırınca da geliyor.
şimdi aleti kulama taktım ve iyice sağı solu dinledim. zincirin sesi gayt zincir sesi gibi. güzel güzel kayıyor.
benim sevgili sesimde tamda subapların olduğu yerden en net şekilde geliyor. daha heryerden geliyorda en çok subapların oradan geliyor gibi. eğer bu rockerarm ayarı kaçınca böylesine bir ses yapıyorsa sorun bence orda. bu arada silindirlerin arkalarına doğruda sesi duyabiliyorum ama metallden iletildiği kesin sanki.
her iki silindirde birden olması ise işin en ilginç tarafı. ama olmaz olmaz dememek gerek.
ben basri üstadımın yolundayım. ustalara güvenmiyorum. birçok konuda tecrübeliler ama kesinlikle bilgili değiller. okumuyor araştırmıyorlar. yarın rockerarm ayarını gözden geçirip duruma bakacağım.
tersköpekbalığı kuyruklarını kontrol ettim. onlar tamam. zaten ses devir arttırınca da geliyor.
şimdi aleti kulama taktım ve iyice sağı solu dinledim. zincirin sesi gayt zincir sesi gibi. güzel güzel kayıyor.
benim sevgili sesimde tamda subapların olduğu yerden en net şekilde geliyor. daha heryerden geliyorda en çok subapların oradan geliyor gibi. eğer bu rockerarm ayarı kaçınca böylesine bir ses yapıyorsa sorun bence orda. bu arada silindirlerin arkalarına doğruda sesi duyabiliyorum ama metallden iletildiği kesin sanki.
her iki silindirde birden olması ise işin en ilginç tarafı. ama olmaz olmaz dememek gerek.
ben basri üstadımın yolundayım. ustalara güvenmiyorum. birçok konuda tecrübeliler ama kesinlikle bilgili değiller. okumuyor araştırmıyorlar. yarın rockerarm ayarını gözden geçirip duruma bakacağım.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Ptsi Haz. 08, 2009 9:15 pm
Rocker Arm' ın durumunu gözden geçirebildin mi bugün? Manuelde belirtilen değerlerin dışında mı kalmış acaba aradaki boşluk? Yoksa Basri Abi' nin dediği gibi kelebeklerde mi arayacağız sorunu?....
Bir de rocker arm ayarı yaptıysan subap ayarlarını da tekrar kontrol etseydin..
(Ben de sanki bu ayarları 100 kere yapmış gibi konuşuyorum işte...)
Bir de rocker arm ayarı yaptıysan subap ayarlarını da tekrar kontrol etseydin..
(Ben de sanki bu ayarları 100 kere yapmış gibi konuşuyorum işte...)
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Ptsi Haz. 08, 2009 9:24 pm
bu gün üst kapağı aldım. her yeri bi ustayla inceledik. rockerarm değerlerini ölçtük. yeniden yaptık (0.10) piyano mili ucundaki yuvarlak sert metal biraz gevşekti onu sıkıştırdık. falan filan. sol silindirdeki sesi kestik. o subap ayarından çıktı. fazla açılmış. nedense. ama sağ silindirde ki ses aynen devam. senkron flanda gitti. işler iyise karıştı. servisler&ustalar başlığına ankarada usta tavsiyesi adlı bir başlık açtım. ilerde başkalarına da lazım olabilir diye. tavsiyeleri bekliyorum. olmadı ankara borusana bırakıp kazığı yiyecem
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Ptsi Haz. 08, 2009 9:40 pm
Yerinde olsam birkaç gün motorun başına inmezdim. Eminim yormuştur seni bu ayarlarla uğraşmak. Birkaç gün sonra, mesela cumartesi günü, motorun başına iner subap ve senkron ayarlarını yeniden yapardım. Ondan sonra da Borusan Servis' e giderdim. Motorun başından ayrılmayacaksam iyi bir ustaya götürürdüm. Ama Ankara' da hiç iyi ustaya rastlamadım... Neyse, öteki başlıktan belki bir iki isim çıkar...
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Salı Haz. 09, 2009 1:00 pm
biraz önce bir arkadaşım aradı. ankara borusan da arkadaşı varmış. durumu ona anlattmış. bu modellerde gergi pistonunun arızalandığını sorunun gergi pistonunda olduğunu söylemiş. stokta yok. 100 euro demiş.
demişte demiş....
sağolsun.
siz ne dersiniz...
demişte demiş....
sağolsun.
siz ne dersiniz...
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Salı Haz. 09, 2009 1:34 pm
Yerinde olsam paraya kıyar değiştirirdim. Advrider da bir dünya insan var değiştirip de o sesi kesen. Lakin senin motorundaki sesin kaynağı o mudur bilemiyorum tabi... Bir de zararı var mıymış onu sormak lazım...
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Salı Haz. 09, 2009 3:10 pm
ben bu aletin yaptığı sesi sürekli değilde kısa süre yaptığını, devir artınca falan kesildiğini biliyordum. ancak advrider da değiştiren arkadaşların sorunu da benimkisi gibi süreklimiymiş? eğer öyleyse sorun ortada. oysa herzaman en basitte aramak gerek diyen ben nerelerle uğraştım. alete gelince tamamen mekanik ve çok basit birşey. eğer sorun buysa tamir edilebilir diye düşünüyorum.
emin olsam hemen değiştiririm. ricam değiştirenlerin belirtilerini kıyaslaman. eğer tutarsa bı bakıcam.
bu arada çok teşekkür ederim.
emin olsam hemen değiştiririm. ricam değiştirenlerin belirtilerini kıyaslaman. eğer tutarsa bı bakıcam.
bu arada çok teşekkür ederim.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Salı Haz. 09, 2009 5:20 pm
Şöyle birşey buldum,
Birisi egzantrik zinciri gergisinin bozulduğunda bunun nasıl anlaşılabileceğini sormuş ve Slartibartfast da uzun uzun yazmış... Birinci ve ikinci paragraf senin durumuna uyuyor gibi. Elimden geldiğince çevirmeye çalıştım. Orjinal metni de buraya koyuyorum çünkü yaptığım çeviride hatalar olabilir. İngilizce bilen birileri düzeltebilir...
Egzantrik zinciri gergileri kendiliğinden bozulmaz, fakat bu parçada meydana gelen ve yağ basıncını düşürerek yağın hızlıca tahliye edilmesine neden olan aşınma, gerginin zinciri germe özelliğini yitirmesine neden olur. Bu durum kendini, gergi yağ ile doluncaya kadar ilk çalıştırmalardaki tıkırtı ile gösterebilir(Özellikle sol gergi), fakat motor ,dolayısı ile motor yağı, sıcak iken bu sesin duyulması kesin kanıttır. Bundan sonra ise, motor rolantideyken de bu vurma ya da tıklatma sesini( Ben klak klak diyorum) duymaya başlayabilirsiniz- ben bu sesin gergi pistonunun ileri/geri hareketinden kaynaklandığına inanıyorum. Daha ileri durumlarda aynı sesi daha yüksek devirlerde de duyabilirsiniz. Buna karşılık, "bunu hepsi yapıyor, kulak tıkacı takın" tavsiyesi sıkça verilir, fakat ben bunun zincir ve zincir gergisi için kötü olabileceğini ve acil bir şekilde tamir edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Edinmiş olduğum son tecrübeler sol gerginin daima bu sesten sorumlu olmayabileceğini gösteriyor. Önce 100$ verip sol gergiyi, sonra da sağ gergiyi değiştirdim ve hala aynı sesi duyuyorum, şimdi bu sesin kaynağının merkez gergi olduğunu tahmin ediyorum. Bir arkadaşım rolantide çalışan R1100S' inde benimkinden de fazla ses duymaya başlamıştı, hala garanti kapsamında olan motosikletini yerel servise götürüp iki gergisini de değiştirmişti problemi çözebilmek için.
Aklınızda bulunsun, subap sisteminden kaynaklanan başka sesler de vardır- Eğer farklı seslere aşina değilseniz, duyduğunuz ses gevşek ayarlanmış subaplardan ya da fazla boşluk verilmiş rocker armlardan da gelebilir- ya da başka birşeylerden...
Tesadüfen, parça mikrofilmlerini karıştırırken, ilk çıkan 1100' lerden son model 1200' lere kadar(HP2 de dahil) hepsinin, birbirlerine lego gibi uyan aynı gergi komponentlerini kullandığını farkettim - Tek istisna güncellenen sol gergi (ancak o da bütün modellere takılabiliyor) ve 1200 serilerinde kullanılan merkez gergi pistonu ve gergi bıçağı.( Fakat isterseniz bu parçaları da 11xx' lerinizinki ile değiştirebileceğinizi tahmin ediyorum) En güncel sol egzantrik zinciri gergisi sadece bir senedir piyasada ve fabirkadan çıkan 04 1150, 06 1200'lerin hiçbirinde ve 07 1200' lerin bir kısmında yok.
link: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=295168&highlight=chain+noise
Not: Sağ ve sol gergilerin parça kodları birbirinden farklı. Sol gerginin sağ tarafa takılması tavsiye edilmiyor...
Birisi egzantrik zinciri gergisinin bozulduğunda bunun nasıl anlaşılabileceğini sormuş ve Slartibartfast da uzun uzun yazmış... Birinci ve ikinci paragraf senin durumuna uyuyor gibi. Elimden geldiğince çevirmeye çalıştım. Orjinal metni de buraya koyuyorum çünkü yaptığım çeviride hatalar olabilir. İngilizce bilen birileri düzeltebilir...
Slartibartfast demiş ki:The camchain tensioners do not 'fail' per se but wear, allowing the hydraulic pressure from the oil to bleed off too fast and reducing their ability to maintain tension on the camchain. This might show itself as a camchain slap on start-up until the tensioner pumps back up (particularly the left-hand tensioner) but is more likely to become evident when the engine, and consequently the oil, is very hot. Whereupon, at idle, you might hear a knocking or tapping sound (I call it a clack), which I believe is the tensioner piston hammering back and forth. In advanced cases, you will also begin to hear the same noise at higher rpm. Contrary to the "they all do that, wear ear plugs" advice frequently given, I would expect this to be very bad for the chain and tensioner blades and suggest it should be fixed with reasonable urgency.
My own recent experience seems to indicate that the much maligned left-hand tensioner may not always be the culprit. I spent $100 to replace the left-hand tensioner, then replaced the right-hand tensioner but still have the same noise, which I now believe to be the center tensioner (that BMW refers to as the auxilliary shaft chain, I believe.) A friend was starting to hear more noise at idle on his R1100S and , as it was still under warranty, had the local shop look at it - they replaced both left and right tensioners to fix the problem.
Note that there are other potential causes for increased noise from the valvetrain areas - If you are not familiar with the different noises, you might be hearing a loose valve or excessive rocker-arm end float - or possibly something else altogether.
Incidentally, in digging through parts fiches, I note that all oilheads, from the earliest 1100s to the latest 1200s, including the HP-2 have the same tensioner components, which should swap like lego - The only exceptions being the updated L/H tensioner (which will still swap into all models) and the piston for the center tensioner, which is different on the 1200's, as is the tensioner blade (but I imagine you could also swap both these matched parts into an 11xx if you so desired.) The latest left-hand tensioner has only been available for a year or so and will probably not have come from the factory in an 04 model and may not be in 06s or even some 07s.
Egzantrik zinciri gergileri kendiliğinden bozulmaz, fakat bu parçada meydana gelen ve yağ basıncını düşürerek yağın hızlıca tahliye edilmesine neden olan aşınma, gerginin zinciri germe özelliğini yitirmesine neden olur. Bu durum kendini, gergi yağ ile doluncaya kadar ilk çalıştırmalardaki tıkırtı ile gösterebilir(Özellikle sol gergi), fakat motor ,dolayısı ile motor yağı, sıcak iken bu sesin duyulması kesin kanıttır. Bundan sonra ise, motor rolantideyken de bu vurma ya da tıklatma sesini( Ben klak klak diyorum) duymaya başlayabilirsiniz- ben bu sesin gergi pistonunun ileri/geri hareketinden kaynaklandığına inanıyorum. Daha ileri durumlarda aynı sesi daha yüksek devirlerde de duyabilirsiniz. Buna karşılık, "bunu hepsi yapıyor, kulak tıkacı takın" tavsiyesi sıkça verilir, fakat ben bunun zincir ve zincir gergisi için kötü olabileceğini ve acil bir şekilde tamir edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Edinmiş olduğum son tecrübeler sol gerginin daima bu sesten sorumlu olmayabileceğini gösteriyor. Önce 100$ verip sol gergiyi, sonra da sağ gergiyi değiştirdim ve hala aynı sesi duyuyorum, şimdi bu sesin kaynağının merkez gergi olduğunu tahmin ediyorum. Bir arkadaşım rolantide çalışan R1100S' inde benimkinden de fazla ses duymaya başlamıştı, hala garanti kapsamında olan motosikletini yerel servise götürüp iki gergisini de değiştirmişti problemi çözebilmek için.
Aklınızda bulunsun, subap sisteminden kaynaklanan başka sesler de vardır- Eğer farklı seslere aşina değilseniz, duyduğunuz ses gevşek ayarlanmış subaplardan ya da fazla boşluk verilmiş rocker armlardan da gelebilir- ya da başka birşeylerden...
Tesadüfen, parça mikrofilmlerini karıştırırken, ilk çıkan 1100' lerden son model 1200' lere kadar(HP2 de dahil) hepsinin, birbirlerine lego gibi uyan aynı gergi komponentlerini kullandığını farkettim - Tek istisna güncellenen sol gergi (ancak o da bütün modellere takılabiliyor) ve 1200 serilerinde kullanılan merkez gergi pistonu ve gergi bıçağı.( Fakat isterseniz bu parçaları da 11xx' lerinizinki ile değiştirebileceğinizi tahmin ediyorum) En güncel sol egzantrik zinciri gergisi sadece bir senedir piyasada ve fabirkadan çıkan 04 1150, 06 1200'lerin hiçbirinde ve 07 1200' lerin bir kısmında yok.
link: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=295168&highlight=chain+noise
Not: Sağ ve sol gergilerin parça kodları birbirinden farklı. Sol gerginin sağ tarafa takılması tavsiye edilmiyor...
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Salı Haz. 09, 2009 10:26 pm
epey uğrasmışın. eline sağlık.
bu arada yukarıda " kulak tıkacı takın" diyor ya...
ben sorunumu hallettim. artık yeni tıkaçlarımı takacağım.
tekrar teşekkürler.
bu arada yukarıda " kulak tıkacı takın" diyor ya...
ben sorunumu hallettim. artık yeni tıkaçlarımı takacağım.
tekrar teşekkürler.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Çarş. Haz. 10, 2009 1:11 pm
Ne demek rica ederim, keşke daha kesin çözümü içeren bir yazı bulabilseydim. Ama elimden bu geldi işte. Sanırım haklısın, belki kafaya kulak tıkacından başka birşey takmamalı
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 60
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Perş. Haz. 11, 2009 1:21 pm
Galiba en iyisi bu seslerle yaşamaya alışmalı ve sürüşün keyfini çıkrmalıyız.
Yani ''bin gitsin'' olayı
Yani ''bin gitsin'' olayı
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Cuma Haz. 12, 2009 1:14 am
sorun büyük ihtimalle gergi pistonu. bugün söküp yağ aldığı deliği genişlettim. ses biraz azaldı. içine de yarim santimlik bir yay daha ekledim. ara ara kesiyor ama genelde ses devam. fırsat bulunca belki değiştiririm. ama 100 yuro olunca emin olup satın almakta zor tabi. gergi bıçağı da olabilir.
sonuç:
biNgitsiN
sonuç:
biNgitsiN
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
C.tesi Haz. 13, 2009 9:19 pm
heyy basri...
sen ne dersin?
sen ne dersin?
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Ptsi Haz. 15, 2009 9:56 am
nedimurcan demiş ki:heyy basri...
sen ne dersin?
gergi bıçağı da olabilir.
Bıçak derken 2-3 ve 4 numaralı parçalardan bahsediyorsan ve problem bunlardan bir tanesiyse vay haline, madem sordun, buyur bakalım o zaman
Yabancı forumlarda bu rayların paramparça olduğunu gördüm, linkleri bulursam yapıştırırım buraya, peki neden kırılır, parçalanır bu parçalar; Tam da benim konum
Plastikler iki guruba ayrılır; elastomerler ve termoplastikler.
Elastomerler, yani PP, PVC, PA ve benzer tür plastikler, basit tabirle kova, leğen malzemeleri, ısınınca yumuşar ve erir hatta yanarlar.
Termoplastikler ise tam tersine ısıyı görünce sertleşir ve yanmazlar,günlük hayatta elektrik malzemesi olarak karşımıza çıkarlar, bakalit gibi yani. Bu raylarda yanlış bilmiyorsam termoplastik, bakalit türü bir malzemeden yapılmış.
Nasıl, termoplastikten yapılmış bir ampül duyu eskiyip aşırı ısıdan dolayı kararıp özelliğini kaybedince direncini kaybedip darbe ve basınç karşısında kolay kırılıp parçalanıyorsa, aynı şey bu raylar için de geçerli.
Bundan sonrasını araştırmak sana kalmış, kolay gelsin
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Ptsi Haz. 15, 2009 10:26 am
Buldum resimleri, sen panik yapma ama kontrolde fayda var,
1 sayfadaki 3 sayfası • 1, 2, 3
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz