Arka frenin az tutması
+2
attila
tuareg
6 posters
- tuareg
Mesaj Sayısı : 214
Yaş : 56
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 18/10/08
Arka frenin az tutması
Ptsi Eyl. 14, 2009 9:45 am
ADV'yi alalı tam 1 yıl doldu. Aldığımdan beri de aynı sıkıntıyı yaşıyorum. Ustaların bunlar böyle diyorlar ama geçenlerde Cossie Ali'nin motorunu denediğimde durumun dedikleri gibi olmadığını fark ettim.
Sorun şu:
Arka frenimi progresif ya da kimileri der ya limon gibi sıkamıyorum. Az bassam tutmuyor, çok bassam kilitlenip ABS devreye giriyor.
Balatalarım yeni, BMW'de değiştirmişler. Hidroliklerimi motoru aldığımda değiştirin diye bir ustaya söylemiştim. Lakin nasıl değiştirdi, ne yaptı bilmiyorum. Belki de değiştirmedi, ki ben buna inanıyorum.
Nereden başlayıp ne yapmam lazım?
Sorun şu:
Arka frenimi progresif ya da kimileri der ya limon gibi sıkamıyorum. Az bassam tutmuyor, çok bassam kilitlenip ABS devreye giriyor.
Balatalarım yeni, BMW'de değiştirmişler. Hidroliklerimi motoru aldığımda değiştirin diye bir ustaya söylemiştim. Lakin nasıl değiştirdi, ne yaptı bilmiyorum. Belki de değiştirmedi, ki ben buna inanıyorum.
Nereden başlayıp ne yapmam lazım?
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Arka frenin az tutması
Ptsi Eyl. 14, 2009 9:56 am
Selam Haydarcım,
Şahsi fikrimi sorarsan ilk olarak fren hidroliklerini yenilemeni öneririm.
EVO sistemi tam olarak bilemiyorum ancak bizim eski model sistemde hidrolikler yenilenirken mutlaka ABS merkezi üzerindeki hava alma rakorlarından da vakum ile emilerek değişim yapılmalı bilgisini almıştım.
Benzer bir durum sizin ABS sistemi içinde vardır diye düşünüyorum.
Şahsi fikrimi sorarsan ilk olarak fren hidroliklerini yenilemeni öneririm.
EVO sistemi tam olarak bilemiyorum ancak bizim eski model sistemde hidrolikler yenilenirken mutlaka ABS merkezi üzerindeki hava alma rakorlarından da vakum ile emilerek değişim yapılmalı bilgisini almıştım.
Benzer bir durum sizin ABS sistemi içinde vardır diye düşünüyorum.
- tuareg
Mesaj Sayısı : 214
Yaş : 56
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 18/10/08
Geri: Arka frenin az tutması
Ptsi Eyl. 14, 2009 10:31 am
Atilla sağol,
Peki İstanbul'da bu işi yapabilecek biri var mıdır? Varsa kimdir?
Benim bildiğim ustaların, hidrolik değişimini ABS modülü üzerinden yaptıklarını sanmıyorum.
Peki İstanbul'da bu işi yapabilecek biri var mıdır? Varsa kimdir?
Benim bildiğim ustaların, hidrolik değişimini ABS modülü üzerinden yaptıklarını sanmıyorum.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Arka frenin az tutması
Ptsi Eyl. 14, 2009 10:53 am
Selam,
Yanlış anlaşılmasın hem kaliperlerden hidrolik emilecek hemde ABS ünitesi üzerinden emilecek.
Yapacak kişiyi bilmiyorum ama kime yaptırırsan yaptır başında bekle işlemi gör derim.
Yanlış anlaşılmasın hem kaliperlerden hidrolik emilecek hemde ABS ünitesi üzerinden emilecek.
Yapacak kişiyi bilmiyorum ama kime yaptırırsan yaptır başında bekle işlemi gör derim.
Geri: Arka frenin az tutması
Ptsi Eyl. 14, 2009 12:34 pm
hidrolik değişimi sonrası abs ünitesi üzerinden vakum yapılarak hava alma işi biraz sıkıntılı. sadece kaliperlerden havanın tamamının alınması da zor. ancak 50 - 100 km sonra sistem içerisindeki havayı zaten boşaltıyor.
en kolay yöntem içerideki hidroliği boşaltıp yenisi koymak, kaliperlerden 5-10 kez havayı almak sonrada bır süre dikkatli kullanarak havanın tamamen çıkmasını beklemek. sabırlı olursanız sistemde hiç hava kalmaz.
ikinci yöntem kaliperlerden hidroliği boşaltırken yukardan eklemek. ama buna değmez.
hidrolik değişimi sonrası kaliper dışındaki sistemi kurcalamayın derim. onun için vakum aleti gerekir.
şimdi soruna dönelim.
az basınca tutmuyor, biraz abartınca kilitliyor.
aklıma ilk olarak hidrolik hortumu geliyor.
biryerlerinde tıkanıklık olabilir. az basarsın gerekli basınç oluşmaz. sıkınca da fazla gelir. sonra geç bırakıyordur diski hatta.
hatta aklıma sadece hortum geliyor.
en kolay yöntem içerideki hidroliği boşaltıp yenisi koymak, kaliperlerden 5-10 kez havayı almak sonrada bır süre dikkatli kullanarak havanın tamamen çıkmasını beklemek. sabırlı olursanız sistemde hiç hava kalmaz.
ikinci yöntem kaliperlerden hidroliği boşaltırken yukardan eklemek. ama buna değmez.
hidrolik değişimi sonrası kaliper dışındaki sistemi kurcalamayın derim. onun için vakum aleti gerekir.
şimdi soruna dönelim.
az basınca tutmuyor, biraz abartınca kilitliyor.
aklıma ilk olarak hidrolik hortumu geliyor.
biryerlerinde tıkanıklık olabilir. az basarsın gerekli basınç oluşmaz. sıkınca da fazla gelir. sonra geç bırakıyordur diski hatta.
hatta aklıma sadece hortum geliyor.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Arka frenin az tutması
Ptsi Eyl. 14, 2009 12:42 pm
evet Nedim,bunu beraberce yaşamıştık.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Arka frenin az tutması
Ptsi Eyl. 14, 2009 2:08 pm
Selam,
Cemin tasarım ve vakum kaynağı fikri bence süper olmuş.
Nedimin söylediğinide bence boşa atma hatta imkanın var ise hazır hidrolik işine gireceksin fren borularınıda çelik olanlarla yenile derim.
Cemin tasarım ve vakum kaynağı fikri bence süper olmuş.
Nedimin söylediğinide bence boşa atma hatta imkanın var ise hazır hidrolik işine gireceksin fren borularınıda çelik olanlarla yenile derim.
- tuareg
Mesaj Sayısı : 214
Yaş : 56
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 18/10/08
Geri: Arka frenin az tutması
Ptsi Eyl. 14, 2009 3:58 pm
Güzel yorumlar, çözümler geldi; teşekkürler.
Motosikletim ADV olduğundan fren hortumlarım zaten çelik.
Yarın tornacıma rekorları yaptırayım. Lakin okuyarak anlama kıtlığım olduğundan, biri yaparken görsem çok daha çabuk kapıyorum.
Bayramdan önce bu operasyona girmem, işlerimden dolayı zor görünüyor. En iyisi malzemeyi hazır edeyim, tekrar okurum.
Cem, 2. bir motosiklet yok. Vakumu nasıl yapacağız?
Motosikletim ADV olduğundan fren hortumlarım zaten çelik.
Yarın tornacıma rekorları yaptırayım. Lakin okuyarak anlama kıtlığım olduğundan, biri yaparken görsem çok daha çabuk kapıyorum.
Bayramdan önce bu operasyona girmem, işlerimden dolayı zor görünüyor. En iyisi malzemeyi hazır edeyim, tekrar okurum.
İlyada demiş ki: ***Ben o an fren havasını aldığım motosikleti çalıştırıp kullanarak yapmadım bu işi. Alet evolu zevolu bir modeldi ve stop pozisyonunda çalışmayı mantıklı buldum o an ve ikinci bir motosikleti rölantide çalışırken vakum pompası olarak kullandım.
Cem, 2. bir motosiklet yok. Vakumu nasıl yapacağız?
- cossie
Mesaj Sayısı : 174
Yaş : 55
Nerden : istanbul-istinye
Kayıt tarihi : 06/07/09
Geri: Arka frenin az tutması
Ptsi Eyl. 14, 2009 5:04 pm
haydar ben gelirim çift motor yaparız,hemde öğrenirim,
bizim yarış arabalarının şanzuman havasını almak için anlatılana
benzer bir şişe vardı onun ile olur gibime geliyor,istersen maslak sanayide hallederiz.
bizim yarış arabalarının şanzuman havasını almak için anlatılana
benzer bir şişe vardı onun ile olur gibime geliyor,istersen maslak sanayide hallederiz.
- tuareg
Mesaj Sayısı : 214
Yaş : 56
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 18/10/08
Geri: Arka frenin az tutması
Ptsi Eyl. 14, 2009 5:07 pm
Ali yap bi organizasyon geleyim. Ama bayramdan sonraki hafta, ona göre.
- cossie
Mesaj Sayısı : 174
Yaş : 55
Nerden : istanbul-istinye
Kayıt tarihi : 06/07/09
Geri: Arka frenin az tutması
Ptsi Eyl. 14, 2009 5:38 pm
ok,haydar
istersen önce kaliperler uyarsa benim balatayı söküp sen motora takıp bir deniyelim,olmaz ise sonra hava alma işine girişiriz
istersen önce kaliperler uyarsa benim balatayı söküp sen motora takıp bir deniyelim,olmaz ise sonra hava alma işine girişiriz
Geri: Arka frenin az tutması
Salı Eyl. 15, 2009 1:02 am
hava alma olayına fazla takılmayın derim.
kaliperden aldığınızı alın gerisini sisteme bırakın.
kaliperden aldığınızı alın gerisini sisteme bırakın.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Arka frenin az tutması
Salı Eyl. 15, 2009 7:57 am
Sevgili Cem,sana katılıyorum,amaç hidrolik yagını yenilemekse,yeni,billur gibi yagı görene kadar eski yagı tahliye etmek esas olmalı.
ancak,aklıma konu ile biraz alakalı biraz alakasız bir soru geliyor,kışın beklemiş motor yağlarını(motor içindeki) baharda yada yaza girerken asitlenme özelliginden dolayı degiştiriyoruz,bilmek istedigim hidrolik yağının beklemeden dolayı asitlenme özelligi varmıdır.her 2 senede bir degişmesi gerekir denilen hidrolikgin kışın bekleme sonucu bozulma yada özelligini kaybetme özelliksizligi varmıdır?
ancak,aklıma konu ile biraz alakalı biraz alakasız bir soru geliyor,kışın beklemiş motor yağlarını(motor içindeki) baharda yada yaza girerken asitlenme özelliginden dolayı degiştiriyoruz,bilmek istedigim hidrolik yağının beklemeden dolayı asitlenme özelligi varmıdır.her 2 senede bir degişmesi gerekir denilen hidrolikgin kışın bekleme sonucu bozulma yada özelligini kaybetme özelliksizligi varmıdır?
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 57
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Arka frenin az tutması
Salı Eyl. 15, 2009 9:16 am
Selam,
Benim otomotiv sektöründen bildiğim hidrolik yağının nemi çekme özelliği. Bekleyen hidrolik yağı bir şekilde içerisine nem çekiyor yani sulanıyor. (Çalışsada farketmiyor nemleniyor bu yağ)
Fren sistemindeki parçaların demir-çelik esaslı olması sebebi ile de bu parçalarda paslanma (sanyi dilinde karıncalanma) oluyor.
ABS modülatöründe de olan durum aynı. Zamanla karıncalanıp tıkanmalar ve sızdırmalar oluyor sanırım.
Bizim eski araçlarımızda ustalarımız hidroliği hiç yenilemezdi. Özellikle arka kampana fren merkezlerinin karıncalanıp yağ sızdırdığına ben çok şahit oldum. Değiştirirsin 6 ay 1 senesonra yine aynı şey olur. Neden çünkü tüm sistemin yağını değiştirmezdik hiç bir zaman.
ABS merkezinin üzerinden mutlaka değişim yapın talimatını da Ankara Borusanda motorsiklet servis danışmanlığı yapmış ve şu anda İstanbulda servis delegesi olmuş bir kişiden öğrendim.
Ona sorduğum soru neden bu ABS modülatörleri arıza yapıyor idi.
Bu arada basit bir örnek. Bilmeyenler için ben BMW otomobil yetkili servisinde çalışıyorum. Bir müşterimiz var 1991 model aracını bizden almış halen bize düzenli olarak servise gelir. BMW araçlarda aracı hiç kullanmasanız dahi 2 senede bir elektronik sayaç ile servis ikazı çıkar. Bu ikaz eski modellerde saat şeklindedir. Hidrolik yağı değişimi demektir
Bu aracın her 2 senede bir hidrolikleri yenilenmiş. Dosyası incelendiğinde aracın bu güne kadar balata değişim dışında frenleri ile ilgili hiç bir sorun yaşanmamış.
Bir ek bilgi daha: Yeni 1200 modellerde sadece debriyajda değişim gerekmeyen mineral esaslı bir yağ kullanılmakta. Dikkat ederseniz bu motorların sıfırlarında dahi debriyaj yağı simsiyah görünür. Bizim motorların debriyajına ne kadar uyumlu bilemiyorum.
Benim otomotiv sektöründen bildiğim hidrolik yağının nemi çekme özelliği. Bekleyen hidrolik yağı bir şekilde içerisine nem çekiyor yani sulanıyor. (Çalışsada farketmiyor nemleniyor bu yağ)
Fren sistemindeki parçaların demir-çelik esaslı olması sebebi ile de bu parçalarda paslanma (sanyi dilinde karıncalanma) oluyor.
ABS modülatöründe de olan durum aynı. Zamanla karıncalanıp tıkanmalar ve sızdırmalar oluyor sanırım.
Bizim eski araçlarımızda ustalarımız hidroliği hiç yenilemezdi. Özellikle arka kampana fren merkezlerinin karıncalanıp yağ sızdırdığına ben çok şahit oldum. Değiştirirsin 6 ay 1 senesonra yine aynı şey olur. Neden çünkü tüm sistemin yağını değiştirmezdik hiç bir zaman.
ABS merkezinin üzerinden mutlaka değişim yapın talimatını da Ankara Borusanda motorsiklet servis danışmanlığı yapmış ve şu anda İstanbulda servis delegesi olmuş bir kişiden öğrendim.
Ona sorduğum soru neden bu ABS modülatörleri arıza yapıyor idi.
Bu arada basit bir örnek. Bilmeyenler için ben BMW otomobil yetkili servisinde çalışıyorum. Bir müşterimiz var 1991 model aracını bizden almış halen bize düzenli olarak servise gelir. BMW araçlarda aracı hiç kullanmasanız dahi 2 senede bir elektronik sayaç ile servis ikazı çıkar. Bu ikaz eski modellerde saat şeklindedir. Hidrolik yağı değişimi demektir
Bu aracın her 2 senede bir hidrolikleri yenilenmiş. Dosyası incelendiğinde aracın bu güne kadar balata değişim dışında frenleri ile ilgili hiç bir sorun yaşanmamış.
Bir ek bilgi daha: Yeni 1200 modellerde sadece debriyajda değişim gerekmeyen mineral esaslı bir yağ kullanılmakta. Dikkat ederseniz bu motorların sıfırlarında dahi debriyaj yağı simsiyah görünür. Bizim motorların debriyajına ne kadar uyumlu bilemiyorum.
- tuareg
Mesaj Sayısı : 214
Yaş : 56
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 18/10/08
Geri: Arka frenin az tutması
Salı Eyl. 15, 2009 9:42 am
- tuareg
Mesaj Sayısı : 214
Yaş : 56
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 18/10/08
Geri: Arka frenin az tutması
Salı Eyl. 15, 2009 1:39 pm
İlyada, Adobe Acrobat dosyası bu. Acaba sen de yüklü değil mi?
http://get.adobe.com/reader/?promoid=BUIGO
http://get.adobe.com/reader/?promoid=BUIGO
- nba
Mesaj Sayısı : 78
Yaş : 41
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 16/07/09
Geri: Arka frenin az tutması
Cuma Eyl. 18, 2009 10:18 am
tuareg demiş ki:Çok güzel bir dökümana ulaştım.
http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/service_abs3.pdf
Alayını anlatmış vallahi
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz