- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
BMW R1100 Motronik Hata Kodlari
Cuma Ekim 17, 2008 12:35 pm
MOTRONIK HATA KODLARI
TPS ayarlarinda da bahsettigim gibi ECU (beyin yani Elecrtonoc Control Unit) Motronik denilen bir yazilimla calisir ve R1100 serisi icin Motronic 2.2 kullanilmistir.
Motroniğin içine etme ihtimaliniz çok yüksek, dolayısıyla yapabileceğinize inanmıyorsanız ellemeyin bile. Tüm riskler kendi sorumluluğunuz altındadır.
Hiç bir lambanın motronik (diagnostik ünite) ile bağlantısı yoktur.
bu kesinikle R1100R/RS/GS/RT içindir, yani motronik 2.2
R1100S ve R1150 ailesine ait olan motronik 2.4 hakkında hiç bir fikrim yok.
1- bir analog voltmetre alın (dijital olanlar yeterince hızlı değildir, yanlış okumalar alabilirsiniz)
2- diagnostik konnektörün 1 numaralı ucunu (iğnesini) topraklayın/şaseleyin, 3 numarali ucunu voltmetreye baglayin, kontağı açın , çok kısa, motoru çalıştırmadan döndürün. 1122 ve 1133 kodları gözükecektir. bu normaldir.
3- ayrı bir kablo ile, aynı ucu 5 saniye şaseleyin ve çekin.
4- voltmetrenin ibresi 2.5 saniye 0 a düşüp sonra tekrar 12 volta çıkması lazım
5- arkasından kısa süreli 0 a düşmeler gelecektir. bu dşmeleri sayın
6- arkasından 2.5 saniye duraklama gelecektir
7- 5 ve 6. maddeler değisik 0 a düşme sayıları gözlenerek 3 defa tekrarlanır.
8- şimdi 4 kere sayım yaptınız, bu motronik diagnostik kodudur
(aşağıdaki listeye bakın)
9- bütün sıra madde 4 teki 2.5 saniyelik düşme ile başlar, ve, 3. maddedeki gibi tekrar başlatana kadar devam eder.
10- bundan sonraki hata kodu, eğer varsa, tekrar başlattıktan sonra ortaya çıkar
ÖRNEK
bir düşme, durma, bir düşme, durma, iki düşme, durma, iki düşme, durma, uzun düşme, durma (tekrar) = kod 1122
MOTRONİK KODLAR
0000 başka hata kaydedilmedi
1111 CO potansiyometresi
1122 hall signal 1 (krank sensoru)
1133 hall signal 2
1215 gaz kelebeği açı sensörü (TPS)
1223 motor hararet sensörü
1224 hava ısısı sensörü
2341 oksijen sensörü limitte
4444 hata kaydedilmedi
hata hafızasını silmek için 5 nolu sigortayı birkaç saniye çıkartın
motronik gaz (throttle) pozisyon ayarı (TPS)
metronik hata kodlarındaki işlemin aynısı
kontağı açın
3 numaralı ucu şaseleyip şasede bırakın
(bu arada uc veya igne derken selenin arkasındaki 3 ucuda boşta olan mavi soketten bahsediyoruz. yukarıdaki işlemler için de aynısı)
1 nuaralı ucu voltmetreye bağlayın
TPS ayarlarınız doğru ise 0 volt okursunuz
gazı biraz açtığınızda voltmetre 12 yükselmelidir
gerekiyorsa TPS ayarını yapın, tekrar ölçün ve şaselemeyi kesin.
bu sırada jiklenin kapalı olduğundan emin olun
ABS hata kodlarını yazıyorum
voltmetreyi mavi soketin 2 numaralı (ortadaki) deliğine bağla
kontağı aç
eğer hata yok ise voltmetre 11 voltta kalacaktır
hata var ise ibrenin 0 a düşme adedini say
kodlar
1 ön basınç modülatörü
2 arka basınç modülatörü
3 ön sensör
4 arka sensör
5 akü zayıf
6 ABS rölesi
7 ABS kontrol ünitesi
8 sensör boşluğu (ön veya arka)
hatayı giderin
Hata kodunu iptal edin (resetleme ile aynıdır)
Şöyle oluyor;
soketin orta deliğini şaseleyin
kontağı aç
ABS düğmesine en az 8 saniye bas
düğmeyi bırak
kontağı kapat ve şaselemeyi kes
TPS ayarlarinda da bahsettigim gibi ECU (beyin yani Elecrtonoc Control Unit) Motronik denilen bir yazilimla calisir ve R1100 serisi icin Motronic 2.2 kullanilmistir.
Motroniğin içine etme ihtimaliniz çok yüksek, dolayısıyla yapabileceğinize inanmıyorsanız ellemeyin bile. Tüm riskler kendi sorumluluğunuz altındadır.
Hiç bir lambanın motronik (diagnostik ünite) ile bağlantısı yoktur.
bu kesinikle R1100R/RS/GS/RT içindir, yani motronik 2.2
R1100S ve R1150 ailesine ait olan motronik 2.4 hakkında hiç bir fikrim yok.
1- bir analog voltmetre alın (dijital olanlar yeterince hızlı değildir, yanlış okumalar alabilirsiniz)
2- diagnostik konnektörün 1 numaralı ucunu (iğnesini) topraklayın/şaseleyin, 3 numarali ucunu voltmetreye baglayin, kontağı açın , çok kısa, motoru çalıştırmadan döndürün. 1122 ve 1133 kodları gözükecektir. bu normaldir.
3- ayrı bir kablo ile, aynı ucu 5 saniye şaseleyin ve çekin.
4- voltmetrenin ibresi 2.5 saniye 0 a düşüp sonra tekrar 12 volta çıkması lazım
5- arkasından kısa süreli 0 a düşmeler gelecektir. bu dşmeleri sayın
6- arkasından 2.5 saniye duraklama gelecektir
7- 5 ve 6. maddeler değisik 0 a düşme sayıları gözlenerek 3 defa tekrarlanır.
8- şimdi 4 kere sayım yaptınız, bu motronik diagnostik kodudur
(aşağıdaki listeye bakın)
9- bütün sıra madde 4 teki 2.5 saniyelik düşme ile başlar, ve, 3. maddedeki gibi tekrar başlatana kadar devam eder.
10- bundan sonraki hata kodu, eğer varsa, tekrar başlattıktan sonra ortaya çıkar
ÖRNEK
bir düşme, durma, bir düşme, durma, iki düşme, durma, iki düşme, durma, uzun düşme, durma (tekrar) = kod 1122
MOTRONİK KODLAR
0000 başka hata kaydedilmedi
1111 CO potansiyometresi
1122 hall signal 1 (krank sensoru)
1133 hall signal 2
1215 gaz kelebeği açı sensörü (TPS)
1223 motor hararet sensörü
1224 hava ısısı sensörü
2341 oksijen sensörü limitte
4444 hata kaydedilmedi
hata hafızasını silmek için 5 nolu sigortayı birkaç saniye çıkartın
motronik gaz (throttle) pozisyon ayarı (TPS)
metronik hata kodlarındaki işlemin aynısı
kontağı açın
3 numaralı ucu şaseleyip şasede bırakın
(bu arada uc veya igne derken selenin arkasındaki 3 ucuda boşta olan mavi soketten bahsediyoruz. yukarıdaki işlemler için de aynısı)
1 nuaralı ucu voltmetreye bağlayın
TPS ayarlarınız doğru ise 0 volt okursunuz
gazı biraz açtığınızda voltmetre 12 yükselmelidir
gerekiyorsa TPS ayarını yapın, tekrar ölçün ve şaselemeyi kesin.
bu sırada jiklenin kapalı olduğundan emin olun
ABS hata kodlarını yazıyorum
voltmetreyi mavi soketin 2 numaralı (ortadaki) deliğine bağla
kontağı aç
eğer hata yok ise voltmetre 11 voltta kalacaktır
hata var ise ibrenin 0 a düşme adedini say
kodlar
1 ön basınç modülatörü
2 arka basınç modülatörü
3 ön sensör
4 arka sensör
5 akü zayıf
6 ABS rölesi
7 ABS kontrol ünitesi
8 sensör boşluğu (ön veya arka)
hatayı giderin
Hata kodunu iptal edin (resetleme ile aynıdır)
Şöyle oluyor;
soketin orta deliğini şaseleyin
kontağı aç
ABS düğmesine en az 8 saniye bas
düğmeyi bırak
kontağı kapat ve şaselemeyi kes
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz