- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Krank Sensoru...
Cuma Ekim 17, 2008 12:27 pm
R1100RT İÇİNDİR, DİĞER MODELLERE AİT SENSÖRLERİN PARÇA NUMARALARI FARKLIDIR
The Honeywell 2av54 Hall Effect Müşürü
NASIL ÇALIŞIR
Bu sensörler ateşleme noktalarının elektronik muadilleridirler. Sensör bşluğundan geçen kanat haricinde hareket eden parçası yoktur. Parlak takoz şeklindeki parça mıktanıstır ve boşluğun karşısındaki tranducer'e (hall effect müşürü) bakar. Aradaki boşluk engellendiği-kapandığı-tıkandığı zaman manyetik akımın hatları kesilir ve transduserlerin çıkışı kesilir ve bu elektroniklerin bujileri ateşlemesini sağlar.
RT1100 ateşleme sensör plakalarının ön ve arka yüzü. Sensörler birbirinden 180 derece ayrı olarak tetiklenmiş. İlk sensör diğerinden yarım tur sonra tetiklenmiş.
SENSÖR PLAKASI ELEKTRİKSEL ŞEMASI
Aşağıdaki şema kabloların nereye gittiğini ve ne iş yaptığını açıklıyor, dikkat edin, en üstteki kablo (renksiz) paravana kablosudur ve yalancı anten gibidir (sözlüklerde Arial coax ın karşılığı yok, en yakın yalancı veya sahte anten anlamı çıkıyor), paraziti önlemek için paravan vazifesi görür.
Sensör plakası fiş kupleri
TEST ETMEK
Basit bir test aleti yapmak ve kullanmak
Hangi sensör(lerin) bozulduğunu anlamak için basit bir alet gerekir. Bütün ihtiyacınız olan aşağıdaki iki parçayı yapmaktır,
bir 12V güç kaynağı, 3 tane küçuk krokodil (timsah) ağızlı kıskaç, kablo, ısınınca daralan makaron ve 12V LED, LED 12V rezizstör'e sahip olması lazımdır. LED in çalıştığını anlamak için siyah ve beyaz kıskaçları birleştirin, LED in yanması lazım, aşağıdaki şemayı takip edin.
ÖNEMLİ; Sıradan hiç bir çeşit ampül kullanmayın, Çok fazla akım çekip sensörleri bir daha tamiri mümkün olmayacak şekilde bozar.
Aşağıdaki test aleti şeması üst (upper) sensörü kontrol ediyor, eğer alt (lower) sensörü kontrol etmek isterseniz, beyaz kablo, terminal 5 yerine terminal 2 ye girecektir.
Test aleti yukarıdaki şemada görüldüğü gibi üst sensörü kontrol ediyor
Sağlam bir sensör, sensörler boşluğuna çakı gibi metal bir alet sokulana kadar LED i yakması gerekir. Böyle bir alet boşluğa sokulduğunda LED in sönmesi gerekir.
Eğer sensör LED i yakmıyorsa ve sensör boşluğuna alet sokunca LED sönmüyorsa bozuktur.
SENSÖRÜN DEĞİŞTİRİLMESİ
1- Bozuk sensörun kablo uçlarını sökün, bu vidalar çok sıkıdır, büyük ve ucu düzgün bir tornavida kullanın ve sökerken tornavidayı iyice bastırın.
2- Sensör perçin kafalarını tam olarak merkezleyin ve 3.5mm matkapla perçin kafalarını delerek çıkartın. Fazla delmeyin çünkü merkezden biraz kaçırırsanız sensör plakasını delersiniz ve yeni sensörü tam yerine merkezlayip takamazsınız.
3- Sensörü plakadan ayırmak için resimdeki kırmızı çizgilerin olduğu yerden dikkatlice kabloları ve makaronu kesin, asla resimdeki gri bölgeden kesmeyin.
2av54'ün montajı
2av54 sensörünün perçinlerinin bir merkezleme pimi vardır. Perçinin dibini desteklemek için küçük bir mandrel yaptım.
Benimkini elle 5mm çapında paslanmaz çelikten yaptım. Ucuna 3.5mm çapında, 3mm derinliğine matkapla delik deldim.
Siz belki mandrelsiz perçinleyebilirsiniz, size kalmış.
Mandrel'in ucunun büyütülmüş resmi
Sensör plakası mandrelin üstünde, perçinlemeye hazır
Mandreli mengeneye çok sıkı sıkıştırın, sensörü ve plakayı mandrelin üzerine koyun ve düz bir zımba ile perçinleyin.
Perçinlemeden önce mutlaka merkezlendiğinden emin olun.
Yeni sensör takıldıktan sonra iş kabloları bağlamaya kalıyor.
Gerekli aletler,
küçük bir yan keski
küçük bir havya
elektrik bantı ve ısınınca daralan makaron.
Zaten kabloların rengi birbirine uyuyor.
Kablo ekleme zerzevatını çevirmiyorum :break:
Sensör plakası bitmiş ve test edilmiş durumda
ATEŞLEME ZAMANLAMASI
Sensör plakasını taktıktan sonra ateşleme zamanlamasını kontrol etmeniz gerekir. Bunu yukarıdaki yalancı testle veya bir voltmetre ile yapabilirsiniz.
Volt metre ile test etmek için sensörün fişini takın, kontağı açın, voltmetreyi motora şaseleyin, artısını fişteki turuncu kabloya bağlayın (üst sensör) , motoru yavaşca saat yönünde döndürürken voltmetreye bakın (önden görünüm)
OT (üst ölü nokta) işareti delikte ortalandığı zaman volt 0 a düştüğünde zamanlama doğrudur.
Basri...
The Honeywell 2av54 Hall Effect Müşürü
NASIL ÇALIŞIR
Bu sensörler ateşleme noktalarının elektronik muadilleridirler. Sensör bşluğundan geçen kanat haricinde hareket eden parçası yoktur. Parlak takoz şeklindeki parça mıktanıstır ve boşluğun karşısındaki tranducer'e (hall effect müşürü) bakar. Aradaki boşluk engellendiği-kapandığı-tıkandığı zaman manyetik akımın hatları kesilir ve transduserlerin çıkışı kesilir ve bu elektroniklerin bujileri ateşlemesini sağlar.
RT1100 ateşleme sensör plakalarının ön ve arka yüzü. Sensörler birbirinden 180 derece ayrı olarak tetiklenmiş. İlk sensör diğerinden yarım tur sonra tetiklenmiş.
SENSÖR PLAKASI ELEKTRİKSEL ŞEMASI
Aşağıdaki şema kabloların nereye gittiğini ve ne iş yaptığını açıklıyor, dikkat edin, en üstteki kablo (renksiz) paravana kablosudur ve yalancı anten gibidir (sözlüklerde Arial coax ın karşılığı yok, en yakın yalancı veya sahte anten anlamı çıkıyor), paraziti önlemek için paravan vazifesi görür.
Sensör plakası fiş kupleri
TEST ETMEK
Basit bir test aleti yapmak ve kullanmak
Hangi sensör(lerin) bozulduğunu anlamak için basit bir alet gerekir. Bütün ihtiyacınız olan aşağıdaki iki parçayı yapmaktır,
bir 12V güç kaynağı, 3 tane küçuk krokodil (timsah) ağızlı kıskaç, kablo, ısınınca daralan makaron ve 12V LED, LED 12V rezizstör'e sahip olması lazımdır. LED in çalıştığını anlamak için siyah ve beyaz kıskaçları birleştirin, LED in yanması lazım, aşağıdaki şemayı takip edin.
ÖNEMLİ; Sıradan hiç bir çeşit ampül kullanmayın, Çok fazla akım çekip sensörleri bir daha tamiri mümkün olmayacak şekilde bozar.
Aşağıdaki test aleti şeması üst (upper) sensörü kontrol ediyor, eğer alt (lower) sensörü kontrol etmek isterseniz, beyaz kablo, terminal 5 yerine terminal 2 ye girecektir.
Test aleti yukarıdaki şemada görüldüğü gibi üst sensörü kontrol ediyor
Sağlam bir sensör, sensörler boşluğuna çakı gibi metal bir alet sokulana kadar LED i yakması gerekir. Böyle bir alet boşluğa sokulduğunda LED in sönmesi gerekir.
Eğer sensör LED i yakmıyorsa ve sensör boşluğuna alet sokunca LED sönmüyorsa bozuktur.
SENSÖRÜN DEĞİŞTİRİLMESİ
1- Bozuk sensörun kablo uçlarını sökün, bu vidalar çok sıkıdır, büyük ve ucu düzgün bir tornavida kullanın ve sökerken tornavidayı iyice bastırın.
2- Sensör perçin kafalarını tam olarak merkezleyin ve 3.5mm matkapla perçin kafalarını delerek çıkartın. Fazla delmeyin çünkü merkezden biraz kaçırırsanız sensör plakasını delersiniz ve yeni sensörü tam yerine merkezlayip takamazsınız.
3- Sensörü plakadan ayırmak için resimdeki kırmızı çizgilerin olduğu yerden dikkatlice kabloları ve makaronu kesin, asla resimdeki gri bölgeden kesmeyin.
2av54'ün montajı
2av54 sensörünün perçinlerinin bir merkezleme pimi vardır. Perçinin dibini desteklemek için küçük bir mandrel yaptım.
Benimkini elle 5mm çapında paslanmaz çelikten yaptım. Ucuna 3.5mm çapında, 3mm derinliğine matkapla delik deldim.
Siz belki mandrelsiz perçinleyebilirsiniz, size kalmış.
Mandrel'in ucunun büyütülmüş resmi
Sensör plakası mandrelin üstünde, perçinlemeye hazır
Mandreli mengeneye çok sıkı sıkıştırın, sensörü ve plakayı mandrelin üzerine koyun ve düz bir zımba ile perçinleyin.
Perçinlemeden önce mutlaka merkezlendiğinden emin olun.
Yeni sensör takıldıktan sonra iş kabloları bağlamaya kalıyor.
Gerekli aletler,
küçük bir yan keski
küçük bir havya
elektrik bantı ve ısınınca daralan makaron.
Zaten kabloların rengi birbirine uyuyor.
Kablo ekleme zerzevatını çevirmiyorum :break:
Sensör plakası bitmiş ve test edilmiş durumda
ATEŞLEME ZAMANLAMASI
Sensör plakasını taktıktan sonra ateşleme zamanlamasını kontrol etmeniz gerekir. Bunu yukarıdaki yalancı testle veya bir voltmetre ile yapabilirsiniz.
Volt metre ile test etmek için sensörün fişini takın, kontağı açın, voltmetreyi motora şaseleyin, artısını fişteki turuncu kabloya bağlayın (üst sensör) , motoru yavaşca saat yönünde döndürürken voltmetreye bakın (önden görünüm)
OT (üst ölü nokta) işareti delikte ortalandığı zaman volt 0 a düştüğünde zamanlama doğrudur.
Basri...
Geri: Krank Sensoru...
Perş. Tem. 09, 2009 4:07 pm
Krank sensörümüz bozuldu.
Ancak sorunu kablolarını değiştirerek çözdük. Bilhassa içeride kalan kablolar sıcaktan filan gevremiş oluyor. Üzerlerinde kılcal çatlaklar oluşuyor.
Konuyu şuradan takip edebilirsiniz: https://bmwboxer.yetkin-forum.com/geri-kalan-ne-varsa-burada-f25/yolda-stop-etti-t232.htm
Ancak sorunu kablolarını değiştirerek çözdük. Bilhassa içeride kalan kablolar sıcaktan filan gevremiş oluyor. Üzerlerinde kılcal çatlaklar oluşuyor.
Konuyu şuradan takip edebilirsiniz: https://bmwboxer.yetkin-forum.com/geri-kalan-ne-varsa-burada-f25/yolda-stop-etti-t232.htm
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz