Basri's BMW Boxer
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FORUMLARA KATILMAK İÇİN LÜTFEN ÜYE OLUNUZ
Basri's BMW Boxer
FORUMLARA KATILMAK İÇİN LÜTFEN KAYIT OLUNUZ
Basri's BMW Boxer
Arama
Sonuç :
çıkıntı araştırma
En son konular
Basri'nin notu - Lütfen Okuyun...Paz Tem. 30, 2023 1:37 pmBasri
Forumla ilgili İstek ve ÖnerilerinizSalı Haz. 27, 2023 8:56 pmBasri
Forumla ilgili İstek ve ÖnerilerinizSalı Haz. 27, 2023 8:49 pmBasri
Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleriÇarş. Mart 02, 2016 2:13 pmokan kara
1150 ADV için Ateşleme Bobini arıyorum.Ptsi Ara. 14, 2015 2:54 pmGARAGEMOTO
Ateşleme yok Çarş. Ara. 03, 2014 2:56 pmGARAGEMOTO
R 11XX Senkron Ayari..Cuma Mayıs 30, 2014 12:01 ammahirKISSAL
yağ filtresi ve sökme aparatıSalı Mart 11, 2014 5:51 pmnertug
SelamlarÇarş. Şub. 26, 2014 12:30 pmalegöz
Tork AnahtarıCuma Şub. 07, 2014 1:32 amnertug
2000 model r 850 gs calısmıyor!!C.tesi Haz. 22, 2013 8:37 amhakan umit atalay
GS 1100 Alıyorum ustalardan tavsiye istiyorum.Perş. Nis. 25, 2013 10:19 amkadir tahsin
Motorda Vuruntu var?????????Perş. Nis. 25, 2013 10:09 amkadir tahsin
BMW R1150R KESİNTİ PROBLEMİÇarş. Nis. 24, 2013 10:08 pmşamilkamçi
şanzıman problemi,Perş. Nis. 04, 2013 10:08 pmbaybars8
Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

Aşağa gitmek
Basri
Basri
Erkek
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

Krank Sensoru... Empty Krank Sensoru...

Cuma Ekim 17, 2008 12:27 pm
R1100RT İÇİNDİR, DİĞER MODELLERE AİT SENSÖRLERİN PARÇA NUMARALARI FARKLIDIR

The Honeywell 2av54 Hall Effect Müşürü
Krank Sensoru... 2av54

NASIL ÇALIŞIR

Bu sensörler ateşleme noktalarının elektronik muadilleridirler. Sensör bşluğundan geçen kanat haricinde hareket eden parçası yoktur. Parlak takoz şeklindeki parça mıktanıstır ve boşluğun karşısındaki tranducer'e (hall effect müşürü) bakar. Aradaki boşluk engellendiği-kapandığı-tıkandığı zaman manyetik akımın hatları kesilir ve transduserlerin çıkışı kesilir ve bu elektroniklerin bujileri ateşlemesini sağlar.


RT1100 ateşleme sensör plakalarının ön ve arka yüzü. Sensörler birbirinden 180 derece ayrı olarak tetiklenmiş. İlk sensör diğerinden yarım tur sonra tetiklenmiş.
Krank Sensoru... Front_2av54
Krank Sensoru... Rear_2av54


SENSÖR PLAKASI ELEKTRİKSEL ŞEMASI

Aşağıdaki şema kabloların nereye gittiğini ve ne iş yaptığını açıklıyor, dikkat edin, en üstteki kablo (renksiz) paravana kablosudur ve yalancı anten gibidir (sözlüklerde Arial coax ın karşılığı yok, en yakın yalancı veya sahte anten anlamı çıkıyor), paraziti önlemek için paravan vazifesi görür.
Krank Sensoru... Image001

Sensör plakası fiş kupleri
Krank Sensoru... Sensor_plate_coupler

TEST ETMEK

Basit bir test aleti yapmak ve kullanmak

Hangi sensör(lerin) bozulduğunu anlamak için basit bir alet gerekir. Bütün ihtiyacınız olan aşağıdaki iki parçayı yapmaktır,
bir 12V güç kaynağı, 3 tane küçuk krokodil (timsah) ağızlı kıskaç, kablo, ısınınca daralan makaron ve 12V LED, LED 12V rezizstör'e sahip olması lazımdır. LED in çalıştığını anlamak için siyah ve beyaz kıskaçları birleştirin, LED in yanması lazım, aşağıdaki şemayı takip edin.
ÖNEMLİ; Sıradan hiç bir çeşit ampül kullanmayın, Çok fazla akım çekip sensörleri bir daha tamiri mümkün olmayacak şekilde bozar.

Aşağıdaki test aleti şeması üst (upper) sensörü kontrol ediyor, eğer alt (lower) sensörü kontrol etmek isterseniz, beyaz kablo, terminal 5 yerine terminal 2 ye girecektir.
Krank Sensoru... Image002

Test aleti yukarıdaki şemada görüldüğü gibi üst sensörü kontrol ediyor
Krank Sensoru... Simple_2av54_test_set

Sağlam bir sensör, sensörler boşluğuna çakı gibi metal bir alet sokulana kadar LED i yakması gerekir. Böyle bir alet boşluğa sokulduğunda LED in sönmesi gerekir.

Eğer sensör LED i yakmıyorsa ve sensör boşluğuna alet sokunca LED sönmüyorsa bozuktur.


SENSÖRÜN DEĞİŞTİRİLMESİ

1- Bozuk sensörun kablo uçlarını sökün, bu vidalar çok sıkıdır, büyük ve ucu düzgün bir tornavida kullanın ve sökerken tornavidayı iyice bastırın.

2- Sensör perçin kafalarını tam olarak merkezleyin ve 3.5mm matkapla perçin kafalarını delerek çıkartın. Fazla delmeyin çünkü merkezden biraz kaçırırsanız sensör plakasını delersiniz ve yeni sensörü tam yerine merkezlayip takamazsınız.

3- Sensörü plakadan ayırmak için resimdeki kırmızı çizgilerin olduğu yerden dikkatlice kabloları ve makaronu kesin, asla resimdeki gri bölgeden kesmeyin.

Krank Sensoru... Were_to_cut

2av54'ün montajı

2av54 sensörünün perçinlerinin bir merkezleme pimi vardır. Perçinin dibini desteklemek için küçük bir mandrel yaptım.
Benimkini elle 5mm çapında paslanmaz çelikten yaptım. Ucuna 3.5mm çapında, 3mm derinliğine matkapla delik deldim.
Siz belki mandrelsiz perçinleyebilirsiniz, size kalmış.

Mandrel'in ucunun büyütülmüş resmi
Krank Sensoru... 2av54_mandrel

Sensör plakası mandrelin üstünde, perçinlemeye hazır
Krank Sensoru... 2av54_on20_the_mandrel
Mandreli mengeneye çok sıkı sıkıştırın, sensörü ve plakayı mandrelin üzerine koyun ve düz bir zımba ile perçinleyin.
Perçinlemeden önce mutlaka merkezlendiğinden emin olun.

Yeni sensör takıldıktan sonra iş kabloları bağlamaya kalıyor.
Gerekli aletler,
küçük bir yan keski
küçük bir havya
elektrik bantı ve ısınınca daralan makaron.

Zaten kabloların rengi birbirine uyuyor.

Kablo ekleme zerzevatını çevirmiyorum :break:

Sensör plakası bitmiş ve test edilmiş durumda
Krank Sensoru... 2av54_sensor_plate_repaired

ATEŞLEME ZAMANLAMASI

Sensör plakasını taktıktan sonra ateşleme zamanlamasını kontrol etmeniz gerekir. Bunu yukarıdaki yalancı testle veya bir voltmetre ile yapabilirsiniz.
Volt metre ile test etmek için sensörün fişini takın, kontağı açın, voltmetreyi motora şaseleyin, artısını fişteki turuncu kabloya bağlayın (üst sensör) , motoru yavaşca saat yönünde döndürürken voltmetreye bakın (önden görünüm)
Krank Sensoru... R1100_timing_mark
OT (üst ölü nokta) işareti delikte ortalandığı zaman volt 0 a düştüğünde zamanlama doğrudur.

Basri...
pekiabi
pekiabi
Erkek
Mesaj Sayısı : 234
Yaş : 49
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 19/03/09
http://f650.azbuz.com

Krank Sensoru... Empty Geri: Krank Sensoru...

Perş. Tem. 09, 2009 4:07 pm
Krank sensörümüz bozuldu.
Ancak sorunu kablolarını değiştirerek çözdük. Bilhassa içeride kalan kablolar sıcaktan filan gevremiş oluyor. Üzerlerinde kılcal çatlaklar oluşuyor.

Konuyu şuradan takip edebilirsiniz: https://bmwboxer.yetkin-forum.com/geri-kalan-ne-varsa-burada-f25/yolda-stop-etti-t232.htm
Sayfa başına dön
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz