40.000 km bakım
+2
emirhan
attila
6 posters
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 23, 2009 2:00 pm
Selam,
Motorum 39+K kilometreye geldiğinden aklımda olan 40.000 bakımı yapmaya karar verdim bu gün.
İşyerinde fazla iş olmaması sayesinde öğlen itibarı ile halleettim.
Yapılan işler:
1- Motor yağı + Yağ filtresi değişimi Yağ filtre 15.95€+kdv .
Yağ mobil 20-50 4lt 26TL Tam 3,5lt yağ aldı. Doğan şahin aynı miktarda yağ alıyo yaw.
2- Difrensiyel yağı. Advrider da her yağ değişiminde yenilenmesi öneriliyor yaptım. Daha önceden kalan Castrol EPX90. 1 sene önce değiştirmiştim yine leş gibi çıktı.
3- Arka balatam bitiyordu değiştirdim. 25tl beşer
4- Kayış ne zamandır aklımda idi. Söktüm baktım ucundan hafif bertilmiş. Katalog benim motor için 4pk592 göstersede üzerinde 4pk611 contitech çıktı. Aldım yenisini sanayiden 8TL.
5- Fren hidrolikleri yakın zamanda değişmişti. Olmasa onlarıda yapmak faydalı.
6- Subap ayarlarıda 2000 km önce yapılmıştı. Olmasa onlarda olacaktı.
7- Hava filtrem KN&N yazın bi ara bakar temizlerim.
8- Benzin filtresi kış başı değişti. Seneye bi daha değişir.
Takriben 100TL içerisinde bakım işim halloldu.
Darısı hepinizin başına.
İyi Sürüşler.
Motorum 39+K kilometreye geldiğinden aklımda olan 40.000 bakımı yapmaya karar verdim bu gün.
İşyerinde fazla iş olmaması sayesinde öğlen itibarı ile halleettim.
Yapılan işler:
1- Motor yağı + Yağ filtresi değişimi Yağ filtre 15.95€+kdv .
Yağ mobil 20-50 4lt 26TL Tam 3,5lt yağ aldı. Doğan şahin aynı miktarda yağ alıyo yaw.
2- Difrensiyel yağı. Advrider da her yağ değişiminde yenilenmesi öneriliyor yaptım. Daha önceden kalan Castrol EPX90. 1 sene önce değiştirmiştim yine leş gibi çıktı.
3- Arka balatam bitiyordu değiştirdim. 25tl beşer
4- Kayış ne zamandır aklımda idi. Söktüm baktım ucundan hafif bertilmiş. Katalog benim motor için 4pk592 göstersede üzerinde 4pk611 contitech çıktı. Aldım yenisini sanayiden 8TL.
5- Fren hidrolikleri yakın zamanda değişmişti. Olmasa onlarıda yapmak faydalı.
6- Subap ayarlarıda 2000 km önce yapılmıştı. Olmasa onlarda olacaktı.
7- Hava filtrem KN&N yazın bi ara bakar temizlerim.
8- Benzin filtresi kış başı değişti. Seneye bi daha değişir.
Takriben 100TL içerisinde bakım işim halloldu.
Darısı hepinizin başına.
İyi Sürüşler.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 23, 2009 4:25 pm
Benim 1150R da geçen pazar günü 40 bin bakımına girdi. Neler yapıldı derseniz:
1- Sibop ayarlarına bakıldı. Pek bir kaçıklık olmadığı anlaşılıp tekrar kapatıldı.
2- Senkron ayarları kontrol edildi, bir sorunla karşılaşılmadı.
3- Yağ değişti. Castrol GTX 20-50( 30 TL 4 lt.) 3.75 litre yağ konuldu.
4- Yağ filtresi OEM BMW filtre ile değiştirildi.
5- Hava Filtresi OEM BMW filtre ile değiştirildi ( hava ve yağ filtrelerini KDV dahil 88 TL' ye aldım)
6- Bujiler değişti. Eski bujilerde bir sorun yoktu ama anahtar ağızları paslanmıştı.
7- Alternatör kayışı değişti.
8- Diferansiyel ve şanzıman yağları değişti. Castrol EPX 80W90 GL5 kullanıldı(3 lt 25 TL, 1lt.şanzıman 0.25 lt. son dişli için kullanıldı. Bir değişimlik daha arttı.)
Sarf malzemelerim yaklaşık 160 TL tuttu gibi.
- Aklımda fren hidroliklerini değiştirmek var ama frenler servo destekli. Nasıl değiştirecem bilemiyorum. İnternette bir döküman buldum ama çok çetrefilli bir işe benziyor. Burada servolu fren hidroliği değişten var mı acaba?
- Ben de arka fren balatalarımı Beşer ile değiştirmek istiyorum. Ama Balata Market denilen yerde bulamadım benim balataları. 1100 balatası vardı 1150 nin balatası yoktu. Attila bana Beşer' in ürün kodunu biliyorsan verebilir misin?
- Motor 44 binde şu anda ve benzin filtresine de en kısa zamanda el atmam lazım. Elimde orjinal benzin filtresi mevcut. BMW servisinden orjinal o-ring edinmeliyim sadece. Bakalım becerebilecek miyim?
Bu arada motorumun bakımları ile ilgilenen nurikilimci' ye buradan çok teşekkür ediyorum. Sen olmasaydın halim haraptı vallahi. Saolasın allah razı olsun. Basri Ağabey' e de yağ filtre anahtarı için teşekkürler...
1- Sibop ayarlarına bakıldı. Pek bir kaçıklık olmadığı anlaşılıp tekrar kapatıldı.
2- Senkron ayarları kontrol edildi, bir sorunla karşılaşılmadı.
3- Yağ değişti. Castrol GTX 20-50( 30 TL 4 lt.) 3.75 litre yağ konuldu.
4- Yağ filtresi OEM BMW filtre ile değiştirildi.
5- Hava Filtresi OEM BMW filtre ile değiştirildi ( hava ve yağ filtrelerini KDV dahil 88 TL' ye aldım)
6- Bujiler değişti. Eski bujilerde bir sorun yoktu ama anahtar ağızları paslanmıştı.
7- Alternatör kayışı değişti.
8- Diferansiyel ve şanzıman yağları değişti. Castrol EPX 80W90 GL5 kullanıldı(3 lt 25 TL, 1lt.şanzıman 0.25 lt. son dişli için kullanıldı. Bir değişimlik daha arttı.)
Sarf malzemelerim yaklaşık 160 TL tuttu gibi.
- Aklımda fren hidroliklerini değiştirmek var ama frenler servo destekli. Nasıl değiştirecem bilemiyorum. İnternette bir döküman buldum ama çok çetrefilli bir işe benziyor. Burada servolu fren hidroliği değişten var mı acaba?
- Ben de arka fren balatalarımı Beşer ile değiştirmek istiyorum. Ama Balata Market denilen yerde bulamadım benim balataları. 1100 balatası vardı 1150 nin balatası yoktu. Attila bana Beşer' in ürün kodunu biliyorsan verebilir misin?
- Motor 44 binde şu anda ve benzin filtresine de en kısa zamanda el atmam lazım. Elimde orjinal benzin filtresi mevcut. BMW servisinden orjinal o-ring edinmeliyim sadece. Bakalım becerebilecek miyim?
Bu arada motorumun bakımları ile ilgilenen nurikilimci' ye buradan çok teşekkür ediyorum. Sen olmasaydın halim haraptı vallahi. Saolasın allah razı olsun. Basri Ağabey' e de yağ filtre anahtarı için teşekkürler...
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 61
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 23, 2009 8:58 pm
İzmir Buz motor dan Başer balatayı alabilirsiniz. Arka balata takma dahil 25 TL.emirhan demiş ki:
Ben de arka fren balatalarımı Beşer ile değiştirmek istiyorum. Ama Balata Market denilen yerde bulamadım benim balataları. 1100 balatası vardı 1150 nin balatası yoktu.
Buz Motor
Adalet Mh.Sakarya Cd.
No:40/D Bayraklı ,İZMİR
TEL:0.232.4623685
(yeni adliye civarı,manavkuyu işbankası karşısı)
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 23, 2009 10:06 pm
ya bende bu gün durup dururken benzin pompasını değiştirdim. ötüp duruyordu filitreye ellemedim. hala işlevini görüyor gibiydi. ama depo çok pisti. temizlendi.
. boch servisinden güvendiğim ayhan usta üç tane pompa çıkarttı.
biri 260, biri 50, birside 100 liraydı. 100 liralık olanı verdi ve güvenebilirsin dedi.
bende onu uydurup taktım ve dedim ki...
biNgitsiN...
. boch servisinden güvendiğim ayhan usta üç tane pompa çıkarttı.
biri 260, biri 50, birside 100 liraydı. 100 liralık olanı verdi ve güvenebilirsin dedi.
bende onu uydurup taktım ve dedim ki...
biNgitsiN...
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 23, 2009 10:18 pm
Selam,
@Emirhan
3003 benim servosuz frenin balatası brembo kaliper.
3039.1 sanırım evo fren olarak geçen BMW kaliperler için gibi görünüyor.
Buz motor mantıklı bir alternatif.
Hidrolik değişimi için vakumlu makina servis kitabında yazıyor.
Vakumlu makinası olan Urlada rahmetli Sabri ustanın oğulları var. Orada değiştirtebilirsin.
@Nedim,
Pompa sesi benim motordan tıkalı filtre yüzünden geliyordu.
O kadar sökmüşlen keşke filtreye bi ağzınla üfleseydin.
Ok yönünde üfleme en basit kontrol.
Hava rahat geçiyosa sorun yok demek ama üflerken zorlanıyorsasnız benzinde zor geçecek demektir.
Benim filtre değiştirdiğimde üfleme testinde bayağı zorlamıştı beni. Durumu berbattı. Yeni filtre ile pompanın sesi değişmişti.
@Emirhan
3003 benim servosuz frenin balatası brembo kaliper.
3039.1 sanırım evo fren olarak geçen BMW kaliperler için gibi görünüyor.
Buz motor mantıklı bir alternatif.
Hidrolik değişimi için vakumlu makina servis kitabında yazıyor.
Vakumlu makinası olan Urlada rahmetli Sabri ustanın oğulları var. Orada değiştirtebilirsin.
@Nedim,
Pompa sesi benim motordan tıkalı filtre yüzünden geliyordu.
O kadar sökmüşlen keşke filtreye bi ağzınla üfleseydin.
Ok yönünde üfleme en basit kontrol.
Hava rahat geçiyosa sorun yok demek ama üflerken zorlanıyorsasnız benzinde zor geçecek demektir.
Benim filtre değiştirdiğimde üfleme testinde bayağı zorlamıştı beni. Durumu berbattı. Yeni filtre ile pompanın sesi değişmişti.
Geri: 40.000 km bakım
Paz Mayıs 24, 2009 3:26 pm
tabi filitreye üfledim. o yüzden ellemedim. bir de içinden çıkan benzinde oldukça temizdi.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
Ptsi Mayıs 25, 2009 9:36 am
attila demiş ki:Selam,
@Emirhan
3003 benim servosuz frenin balatası brembo kaliper.
3039.1 sanırım evo fren olarak geçen BMW kaliperler için gibi görünüyor.
Buz motor mantıklı bir alternatif.
Hidrolik değişimi için vakumlu makina servis kitabında yazıyor.
Vakumlu makinası olan Urlada rahmetli Sabri ustanın oğulları var. Orada değiştirtebilirsin.
Atilla Bey verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
Ben Beşer marka arka balatanın ürün kodunu teyid etmeleri için fabrikaya mail attım. Umarım geri dönerler.
Fabrikadan teyid almadan balatayı değiştirmek istemiyorum açıkçası. Bilgi gelirse burada paylaşırım.
Ben de Urla' da yaşıyorum Sabri Usta' nın oğullarına birkaç km mesafedeyim. Ama oraya gitmeyi pek istemiyorum açıkçası. Fren hidroliklerini de kendim değiştirmeyi düşünüyorum. Sanırım önümüzdeki kış boş bir vaktimde yapacağım bu işi. Vakumlu makina şart değil, 200 ml civarı büyük boy bir şırınga da iş görür deniyor. Ya da "turkey baster" denilen büyük boy damlalık. Sanırım burada battal boy şırınga edinmek daha kolay olacak. Servo destekli integral ABS fren hidroliği değişiminin tarifi şurada verilmiş:
http://users.rcn.com/dehager/service/service_abs3.pdf
Hidroliği değiştirirken ihtiyaç duyacağımız özel huninin ve kaliperlere yerleştireceğimiz ahşap takozların üretiminin anlatımı da burada:
http://users.rcn.com/dehager/service/abs3_filling_adapter.pdf
Burada da dehager nickli advrider üyesinin hazırladığı diğer faydalı bilgiler içeren bir link var:
http://users.rcn.com/dehager/
Ben bu pdf dosyalarının hepsini bilgisayarıma indirdim. Eğer servo destekli fren hidroliklerini başarı ile değiştirebilirsem resimli anlatımını burada paylaşırım.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
Çarş. Mayıs 27, 2009 10:58 am
Beşer balata bayisi Alternatif Balata ile telefonda görüştüm bugün. Servo frenler için olan 3039.1 tipi fren balatasını Bulgaristan' a ihrac ediyormuş fabrika. İç pazarda bulunmuyormuş. İthal balata takıcaz sanırım. Arka fren balatası için öneriniz var mı, İzmir' de nerede bulabilirim?
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 61
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: 40.000 km bakım
Çarş. Mayıs 27, 2009 11:20 am
Başer' den yanıt gelmedi her halde..emirhan demiş ki:
Ben Beşer marka arka balatanın ürün kodunu teyid etmeleri için fabrikaya mail attım. Umarım geri dönerler.
Fabrikadan teyid almadan balatayı değiştirmek istemiyorum açıkçası. Bilgi gelirse burada paylaşırm
Siz gidin Buz motora,orada bulursunuz. Ayrıce Başer balata kutularının üzerinde hangi motora uyumlu olduğu yazıyor.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
Cuma Mayıs 29, 2009 8:28 pm
Beşer' den yanıt gelmedi ancak www.yedekparcasiparis.com adlı siteye de mail atmıştım oradan geri döndüler. Sitenin ürün sorumlusu fabrika ile görüşmüş ve 3003 kodlu arka balatanın benim motosiklete de uyacağını söylemiş kendisine. Beşer' in sitesindeki online katalog henüz güncellenmediği için bazı balataların ürnü kodlarında karışıklıklar varmış.
Ben de yedekparçasipariş sitesinden 3003 kodlu arka balata siparişimi verdim. Bugün elime geçti parça. Motorun balatalarını söküp karşılaştırdım. Hakikatten de tıpatıp uyuyor sipariş ettiğim balata.
Neyse gelelim asıl konulara... Bugün benzin deposunu indirdim yakıt filtresini değiştirmek için. Ancak malesef quick disconnectlerden bir tanesinin erkeğini kırdım. Yani aşağıdaki 2 numaralı parça:
Özgörkey' i aradım, neyse ki ellerinde bir tane varmış. Yarın gidip alacağım, hediyesi 57 TL
Umarım yeni parçayı kırıp dökmeden yerine takabilirim... Kıssadan hisse: Quick disconnectler sükülürken çok nazik davranılmalı!
Bu arada ikinci quick disconnectin dişi olanı(1 numara) kırılmış sanırım ya da yürütülmüş. Benzin hortumu direk erkeğe geçirilmiş, kelepçe ile sıkılmış. Bu zımbırtıların ikisini de eğer internetten daha sağlam olan bir quick disconnect bulursam değiştireceğim.
Yeni balataları takarken malesef sorun yaşadım ve yarına bıraktım takma işini:
Eski balatalar iyice inceldiği için kaliper pistonları dışarı çıkmış iyice. Bunları içeri sokmayı denedim ama birini sokarkan öteki dışarı fırladı. Pistonların üzerine balatayı koyup tekrar denedim ama 1 mm bile geri itemedim. Bana önerebileceğiniz bir taktik var mı pistonları geri itebilmem için?
Ben de yedekparçasipariş sitesinden 3003 kodlu arka balata siparişimi verdim. Bugün elime geçti parça. Motorun balatalarını söküp karşılaştırdım. Hakikatten de tıpatıp uyuyor sipariş ettiğim balata.
Neyse gelelim asıl konulara... Bugün benzin deposunu indirdim yakıt filtresini değiştirmek için. Ancak malesef quick disconnectlerden bir tanesinin erkeğini kırdım. Yani aşağıdaki 2 numaralı parça:
Özgörkey' i aradım, neyse ki ellerinde bir tane varmış. Yarın gidip alacağım, hediyesi 57 TL
Umarım yeni parçayı kırıp dökmeden yerine takabilirim... Kıssadan hisse: Quick disconnectler sükülürken çok nazik davranılmalı!
Bu arada ikinci quick disconnectin dişi olanı(1 numara) kırılmış sanırım ya da yürütülmüş. Benzin hortumu direk erkeğe geçirilmiş, kelepçe ile sıkılmış. Bu zımbırtıların ikisini de eğer internetten daha sağlam olan bir quick disconnect bulursam değiştireceğim.
Yeni balataları takarken malesef sorun yaşadım ve yarına bıraktım takma işini:
Eski balatalar iyice inceldiği için kaliper pistonları dışarı çıkmış iyice. Bunları içeri sokmayı denedim ama birini sokarkan öteki dışarı fırladı. Pistonların üzerine balatayı koyup tekrar denedim ama 1 mm bile geri itemedim. Bana önerebileceğiniz bir taktik var mı pistonları geri itebilmem için?
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 30, 2009 9:33 am
Selam,
Eski balataları kalperin üzerine koyarak (herikisinide pistonlar tarafı) 2 adet tornavida yardımı ile pistonları geri ittirebilirsiniz. Sabit bir şekilde güç uygulayın. Tek tek zorlamayın. Balatalar üzerine güç uygulayın be bekleyin bu arada hidrolik kabındaki seviyeyi kontrol edin taşma olmasın.
Pistonları geri ittirdikten sonra kaliperi tutan gri renkli braketide geri çekmeniz gerek yoksa yeni balatalar yerine oturmuyor.
Özgörkeye geçerken Egeservise uğrarsanız hem tanışmış oluruz hemde benim motor üzerinde gösterip yardımcı olmaya çalışırım.
Ctesi 13:00 a kadar servisteyim.
Kolay Gelsin
Eski balataları kalperin üzerine koyarak (herikisinide pistonlar tarafı) 2 adet tornavida yardımı ile pistonları geri ittirebilirsiniz. Sabit bir şekilde güç uygulayın. Tek tek zorlamayın. Balatalar üzerine güç uygulayın be bekleyin bu arada hidrolik kabındaki seviyeyi kontrol edin taşma olmasın.
Pistonları geri ittirdikten sonra kaliperi tutan gri renkli braketide geri çekmeniz gerek yoksa yeni balatalar yerine oturmuyor.
Özgörkeye geçerken Egeservise uğrarsanız hem tanışmış oluruz hemde benim motor üzerinde gösterip yardımcı olmaya çalışırım.
Ctesi 13:00 a kadar servisteyim.
Kolay Gelsin
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 30, 2009 12:30 pm
Atilla bey, mesajınızı şimdi gördüm. Sabah foruma bakmış olsaydım mutlaka yanınıza uğrardım. Bu arada Ege servisin yerini bilmiyorum, bir tarif ederseniz bir dahaki uğrayışımda sizi mutlaka ziyaret ederim. Çok memnun olurum tanışmaktan.
Mesajınızı görmemiş de olsam internette araştırma yapınca eski balataları kaliperlerin içine yerleştirip tornavida ile sabit güçle ittirme yöntemini buldum. Bu şekilde balataları değiştirebildim...
Ancak başka bir sorun daha çıktı şimdi:
Motorumun benzin filtresini değiştirdikten sonra çalışmadı.
Yaptığım kontrıoller sonucunda elde ettiğim verileri yazayım belki sorunun kaynağını bulabiliriz.
1- Motorun kontağını açtım. Bir vızıltı geldi. Sanırım bu evo hidrolik pompasının sesi. Bu normal. Acil stop butonunu ON konumuna getirdim çok hafif bir vızıltı duyuldu. Daha önceden daha güçlü bir vızıltı duyulurdu. Sanırım bu benzin pompasının vızıltısı.
2- Birkaç defa marşa bastıktan sonra motorun çalışmayacağına kannat getirdim ve sağdaki enjektörü söktüm. Marşa tekrar bastım ancak enjektörler yakıt püskürtmüyordu.
Bu verilerden yola çıkarak yakıt pompamın sizlere ömür olduğunu söyleyebilir miyiz?
Sorunun kaynağını bulabilmem için başka ne gibi kontroller yapmamı önerebilirsiniz?
Peki sizin tahmininiz ne olabilir?
Şimdiden teşekkür ederim...
Not: Kaliperi tutan gri renkli braketi göremedim benim frenlerde. Nasıl birşey acaba bu?
Mesajınızı görmemiş de olsam internette araştırma yapınca eski balataları kaliperlerin içine yerleştirip tornavida ile sabit güçle ittirme yöntemini buldum. Bu şekilde balataları değiştirebildim...
Ancak başka bir sorun daha çıktı şimdi:
Motorumun benzin filtresini değiştirdikten sonra çalışmadı.
Yaptığım kontrıoller sonucunda elde ettiğim verileri yazayım belki sorunun kaynağını bulabiliriz.
1- Motorun kontağını açtım. Bir vızıltı geldi. Sanırım bu evo hidrolik pompasının sesi. Bu normal. Acil stop butonunu ON konumuna getirdim çok hafif bir vızıltı duyuldu. Daha önceden daha güçlü bir vızıltı duyulurdu. Sanırım bu benzin pompasının vızıltısı.
2- Birkaç defa marşa bastıktan sonra motorun çalışmayacağına kannat getirdim ve sağdaki enjektörü söktüm. Marşa tekrar bastım ancak enjektörler yakıt püskürtmüyordu.
Bu verilerden yola çıkarak yakıt pompamın sizlere ömür olduğunu söyleyebilir miyiz?
Sorunun kaynağını bulabilmem için başka ne gibi kontroller yapmamı önerebilirsiniz?
Peki sizin tahmininiz ne olabilir?
Şimdiden teşekkür ederim...
Not: Kaliperi tutan gri renkli braketi göremedim benim frenlerde. Nasıl birşey acaba bu?
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 61
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 30, 2009 1:46 pm
Bu kapağın altındaki depoya giden kablonun soketi yerine iyice oturdumu ? Belki temassızlık vardır.
Filtreye benzin henüz dolmadığı için enjektörlere benzin ulaşmamış olabilir. Benim şahsi kanaatim marşa devam, çalışacaktır. Şöyle düşünün, otomobilinizin benzini bitti ve yolda kaldınız. Gidip bidonla benzini getirdiniz ve depoya boşalttınız. Marşa basar basmaz çalışmaz. Ara ara sürekli marşa defalarca basarsınız ancak çalışır. Depodan gelen benzinin enjektöre ulaşması gerekli yani. Bir daha deneyin bakalım ne olacak ?
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 30, 2009 2:01 pm
Selamlar,
Pompadan gelen ve geridönüş hortumları ters takılmış olabilirmi??
Hafif vızıltı bende evo fren olmadığından hep depodan gelen ses oluyor.
Not: Egeservis yeri Opel Egem yanı Rodkar 2 işmerkezi altı. Altınyoldan hemen Bornova
dönüşünde.
Pompadan gelen ve geridönüş hortumları ters takılmış olabilirmi??
Hafif vızıltı bende evo fren olmadığından hep depodan gelen ses oluyor.
Not: Egeservis yeri Opel Egem yanı Rodkar 2 işmerkezi altı. Altınyoldan hemen Bornova
dönüşünde.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 30, 2009 3:58 pm
Atilla Bey,
Bu filtre işine girişmeden önce elimdeki BMW R11xx bakım videosundaki yakıt filtresi değiştirme bölümünü birkaç kere izledim... Daha sonra bu işe giriştim.
Depoyu yerinden çıkartırken, 2 tane tahliye hortumu, biri gidiş diğeri dönüş hortumu olmak üzere 2 benzin hortumu ve son olarak elektrik bağlantı kablosunu söktüm. Toplamda 5 bağlantı.
Depoyu geri takarken tahliye hortumları daha ince olduğu için işaretlemeye gerek görmeden kolayca taktim. benzin hortumlarının soketlerinden bir tanesi kırılmıştı diğerininki ise kayıptı. Bu nedenle geri takarken yine zorlanmadım. İkisini karıştırmak mümkün değildi. İsteseniz de yanlış takamazdınız. Burada bir hata yok.
Gelelim yakıt besleme ünitesine... Onu depodan ayırırken 2 tane tahliye hortumu söktüm. Takarken de geri taktım. İkisi de birbirine benzediği için bir tane hortumu ve geçtiği boruyu markalama kalemi ile işaretlemiştim. Aynı işaretlemeyi yakıt besleme ünitesi flanşının depo üzerindeki konumunu belirlemek için de yaptım. Hortumları ve besleme ünitesi flanşını geri takarken bu işaretlemelerden yararlandığım için bağlantıları yanlış yapmam yine pek olası görünmüyor.
Benzin filtresini de ok yönüne dikkat ederek taktım... Bunda da bir hata olduğunu sanmıyorum...
Yani genel olarak bağlantılarda bir sorun yok gibi görünüyor...
Cenker Bey,
Elektrik soketinin yerine oturup oturmadığını kontrol edeyim motorun yanına gidince. Ama onda da bir hata olduğunu pek sanmıyorum. Umarım vardır da sorun bundan kaynaklanıyordur.
Marşa en az 10 kere basmışımdır. epey uğraştım ama motor çalışmadı. Son denememde soldaki enjektörü çıkarıp marşa bastım ve enjektörün yakıt püskürtmediğini gördüm. Defalarca deneyip aküyü boşaltmaktan korkuyorum açıkçası... Ama motorun yanına gidince yine denerim... Olmazsa depoyu tekrar sökmek gerekecek gibi...
Yalnız, içime bir kurt düştü şimdi...Yeni benzin filtresini takarken, hortumlardan birisi üzerinde orjinal kelepçe olduğu halde filtre borusuna kolayca oturdu. Belki de buradan benzin kaçırıyordur sistem. Orayı pense ile iyice sıkıp tekrar mı denesem... Aklıma gelen tek olasılık bu, benzin pompasının bozulması dışında...
Bu arada bu yakıt enjeksiyon kelepçesi denilen zımbırtıyı izmirde nerede bulabilirim?
Not: Atilla Bey mutlaka yanınıza uğrayacağım. Bu işi pazartesiye kadar çözemezsem sanayayiye gidip yeni pompa almam gerekecek. Geçerken sizin bir çayınızı içmek isterim...
Not-2: Evosuz 11XX' lerde yakıt pompası sesi kontağı çevirdikten sonra mı, yoksa acil stop butonunu ON konumuna getirdikten sonra mı duyuluyor?
Bu filtre işine girişmeden önce elimdeki BMW R11xx bakım videosundaki yakıt filtresi değiştirme bölümünü birkaç kere izledim... Daha sonra bu işe giriştim.
Depoyu yerinden çıkartırken, 2 tane tahliye hortumu, biri gidiş diğeri dönüş hortumu olmak üzere 2 benzin hortumu ve son olarak elektrik bağlantı kablosunu söktüm. Toplamda 5 bağlantı.
Depoyu geri takarken tahliye hortumları daha ince olduğu için işaretlemeye gerek görmeden kolayca taktim. benzin hortumlarının soketlerinden bir tanesi kırılmıştı diğerininki ise kayıptı. Bu nedenle geri takarken yine zorlanmadım. İkisini karıştırmak mümkün değildi. İsteseniz de yanlış takamazdınız. Burada bir hata yok.
Gelelim yakıt besleme ünitesine... Onu depodan ayırırken 2 tane tahliye hortumu söktüm. Takarken de geri taktım. İkisi de birbirine benzediği için bir tane hortumu ve geçtiği boruyu markalama kalemi ile işaretlemiştim. Aynı işaretlemeyi yakıt besleme ünitesi flanşının depo üzerindeki konumunu belirlemek için de yaptım. Hortumları ve besleme ünitesi flanşını geri takarken bu işaretlemelerden yararlandığım için bağlantıları yanlış yapmam yine pek olası görünmüyor.
Benzin filtresini de ok yönüne dikkat ederek taktım... Bunda da bir hata olduğunu sanmıyorum...
Yani genel olarak bağlantılarda bir sorun yok gibi görünüyor...
Cenker Bey,
Elektrik soketinin yerine oturup oturmadığını kontrol edeyim motorun yanına gidince. Ama onda da bir hata olduğunu pek sanmıyorum. Umarım vardır da sorun bundan kaynaklanıyordur.
Marşa en az 10 kere basmışımdır. epey uğraştım ama motor çalışmadı. Son denememde soldaki enjektörü çıkarıp marşa bastım ve enjektörün yakıt püskürtmediğini gördüm. Defalarca deneyip aküyü boşaltmaktan korkuyorum açıkçası... Ama motorun yanına gidince yine denerim... Olmazsa depoyu tekrar sökmek gerekecek gibi...
Yalnız, içime bir kurt düştü şimdi...Yeni benzin filtresini takarken, hortumlardan birisi üzerinde orjinal kelepçe olduğu halde filtre borusuna kolayca oturdu. Belki de buradan benzin kaçırıyordur sistem. Orayı pense ile iyice sıkıp tekrar mı denesem... Aklıma gelen tek olasılık bu, benzin pompasının bozulması dışında...
Bu arada bu yakıt enjeksiyon kelepçesi denilen zımbırtıyı izmirde nerede bulabilirim?
Not: Atilla Bey mutlaka yanınıza uğrayacağım. Bu işi pazartesiye kadar çözemezsem sanayayiye gidip yeni pompa almam gerekecek. Geçerken sizin bir çayınızı içmek isterim...
Not-2: Evosuz 11XX' lerde yakıt pompası sesi kontağı çevirdikten sonra mı, yoksa acil stop butonunu ON konumuna getirdikten sonra mı duyuluyor?
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 30, 2009 6:51 pm
Selam,
En basiti şu: Benzin ve hararet göstergeleri aktif olduğu anda pompa 2-3 saniye çalışıyor.
En basiti şu: Benzin ve hararet göstergeleri aktif olduğu anda pompa 2-3 saniye çalışıyor.
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 30, 2009 9:06 pm
eğer bir 11gs çalışmıyorsa sorunu en basitten başlayarak aramak gerek.
anlattıklarınıza göre;
1- benzininiz var mı.
eğer deponun içindeki benzin miktarı azsa depo sol tarafa yatıp içindeki benzin o tarafa aktıysa pompanın çekecek benzini kalmaz. motoru sağ tarafa yatırıp kaldırdıktan sonra tekrar deneyin.
2- şimdi kontağı açtınız, yan sahpayı kapattınız ve acil stopu açtınız, 1-2 sn yakıt pompası çalışır. eğer sesi duyuyorsanız pompa çalışıyordur. sonra siz marşa basana kadar çalışmaz. eğer yakıt göstergeniz çalışıyorsa elektrik bağlantısını doğru yapmışınız demektir.
3- depodan iki adet kalın hortum geliyor. gaz telinin ayar vidası ile enjektörlerin hemen orda.bunlarından ikisinide sırasıyla sökün. birisinden az miktar, birisinden de sürekli benzin akacaktır. eğer bu hortumlardan benzin akmıyorsa depo içerisindeki bağlantılarda sorun var.
ancak, benzin filitresini doğru taktıysanız ve hortumlarında kelepçe yoksa basınctan dolayı çıkmış olabilir. yerinizde olsam ve benzinimde yeteri kadar varsa ilk iş yukardaki fotoğrafta bulunan kapağın altındaki hortumları birbirinden ayırıp benzin akıyormu diye bakardım.
ama hala diyorum ki benzininiz var mı?
anlattıklarınıza göre;
1- benzininiz var mı.
eğer deponun içindeki benzin miktarı azsa depo sol tarafa yatıp içindeki benzin o tarafa aktıysa pompanın çekecek benzini kalmaz. motoru sağ tarafa yatırıp kaldırdıktan sonra tekrar deneyin.
2- şimdi kontağı açtınız, yan sahpayı kapattınız ve acil stopu açtınız, 1-2 sn yakıt pompası çalışır. eğer sesi duyuyorsanız pompa çalışıyordur. sonra siz marşa basana kadar çalışmaz. eğer yakıt göstergeniz çalışıyorsa elektrik bağlantısını doğru yapmışınız demektir.
3- depodan iki adet kalın hortum geliyor. gaz telinin ayar vidası ile enjektörlerin hemen orda.bunlarından ikisinide sırasıyla sökün. birisinden az miktar, birisinden de sürekli benzin akacaktır. eğer bu hortumlardan benzin akmıyorsa depo içerisindeki bağlantılarda sorun var.
ancak, benzin filitresini doğru taktıysanız ve hortumlarında kelepçe yoksa basınctan dolayı çıkmış olabilir. yerinizde olsam ve benzinimde yeteri kadar varsa ilk iş yukardaki fotoğrafta bulunan kapağın altındaki hortumları birbirinden ayırıp benzin akıyormu diye bakardım.
ama hala diyorum ki benzininiz var mı?
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 61
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 30, 2009 9:47 pm
Acil stop butonunu on konumuna gatirince kısa süreli bir ses gelir. Motoru çalıştırdıktan sonrada hafif bir ağlama sesi şeklinde devam eder.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
C.tesi Mayıs 30, 2009 11:58 pm
Nedimurcan,
Söylediklerinizin sırasıyla üzerinden geçeyim:
1- İlk çalıştırmayı denedikten sonra hemen benzinciye gidip 5 litre kadar benzin aldım ve depoya ekledim. Bu şekilde 6-7 kere çalıştırmayı denedim ama çalışmadı.
2- Kontağı açtım, yan sehpayı kapatmadım(ama vites boştaydı), acil stobu açtım 1-2 sn yakıt pompası çalıştı ama sesi eskisine göre epeyce zayıf çıkıyordu. Marşa batım ama çalışmadı. Yakıt göstergem olmadığı için elektrik bağlantısını doğru yapıp yapmadığımdan emin olamıyorum. Ama sonuçta bir adet soket yerine takılıyor. En kötü ihtimalle yerine tam oturtamamış olabilirim. Ancak böyle olsaydı yakıt pompasının sesini duymamam gerekmez miydi?
3- Yarın bahsettiğiniz hortumları söküp kontrol edeceğim. Benzin akmazsa sorun yakıt pompasından da kaynaklanabilir mi peki? Bu durum yalnızca bağlantıların mı yanlış yapıldığına işaret eder?
Benzin filtresi hortumlarında kelepçe var ancak BMW' nin orjinal kelepçeleri var. Bunlara hiç dokunmadım. Kelepçeler sıkılı vaziyette iken hortumları söktüm. Ama daha önce yazdığım gibi filtreye taktığım hortumlardan birisi filtre borusuna kolay girdi. Belki pompa çalışınca yerinden çıkmıştır. Bunu da kontrol edeceğim.
Bütün bu kontrolleri yaptıktan sonra hala motor çalışmıyorsa sorun kesinlikle benzin pompasındadır diyebilir miyiz? Bana iyi bir markanın benzin pompası kodunu verebilir misiniz? Şimdiden elimde bulunsun dapazartesi günü soruşturayım...
Yardımlarınız ve ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.
Söylediklerinizin sırasıyla üzerinden geçeyim:
1- İlk çalıştırmayı denedikten sonra hemen benzinciye gidip 5 litre kadar benzin aldım ve depoya ekledim. Bu şekilde 6-7 kere çalıştırmayı denedim ama çalışmadı.
2- Kontağı açtım, yan sehpayı kapatmadım(ama vites boştaydı), acil stobu açtım 1-2 sn yakıt pompası çalıştı ama sesi eskisine göre epeyce zayıf çıkıyordu. Marşa batım ama çalışmadı. Yakıt göstergem olmadığı için elektrik bağlantısını doğru yapıp yapmadığımdan emin olamıyorum. Ama sonuçta bir adet soket yerine takılıyor. En kötü ihtimalle yerine tam oturtamamış olabilirim. Ancak böyle olsaydı yakıt pompasının sesini duymamam gerekmez miydi?
3- Yarın bahsettiğiniz hortumları söküp kontrol edeceğim. Benzin akmazsa sorun yakıt pompasından da kaynaklanabilir mi peki? Bu durum yalnızca bağlantıların mı yanlış yapıldığına işaret eder?
Benzin filtresi hortumlarında kelepçe var ancak BMW' nin orjinal kelepçeleri var. Bunlara hiç dokunmadım. Kelepçeler sıkılı vaziyette iken hortumları söktüm. Ama daha önce yazdığım gibi filtreye taktığım hortumlardan birisi filtre borusuna kolay girdi. Belki pompa çalışınca yerinden çıkmıştır. Bunu da kontrol edeceğim.
Bütün bu kontrolleri yaptıktan sonra hala motor çalışmıyorsa sorun kesinlikle benzin pompasındadır diyebilir miyiz? Bana iyi bir markanın benzin pompası kodunu verebilir misiniz? Şimdiden elimde bulunsun dapazartesi günü soruşturayım...
Yardımlarınız ve ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.
Geri: 40.000 km bakım
Paz Mayıs 31, 2009 12:32 am
şimdi benzin ekledikten sonra sesin zayıflaması, pompanın içine benzin aldığının göstergesi, ya da daha önce depodaki benzin az geliyormuş ve 5 litreyi ekleyince pompa benzinin içinde kalmış ve sesi az duyulur olmuş.
bahsettiğim hortumlardan benzin gelmesinin pompayla bir alakası yok. sanırım siz filitreyi bağlayamadınız. pompa benzini çeker ve filitreden geçirerek sisteme yollar. ancak filitrenın uçlarından birindeki hortum çıktıysa pompaladığı benzini tekrar depoya basıyordur. en azından ben sistemi böyle biliyorum. siz dediğim hortumları birbirinden ayırın ve depodaki benzini boşaltın. depoyu tekrar sökün ve bütün kelepçeleri değiştirin. bu arada benzinin tamamını bu yolla boşaltamazsınız unutmayın. içerde biraz kalır. sökerken dikkat.
bahsettiğim hortumlardan benzin gelmesinin pompayla bir alakası yok. sanırım siz filitreyi bağlayamadınız. pompa benzini çeker ve filitreden geçirerek sisteme yollar. ancak filitrenın uçlarından birindeki hortum çıktıysa pompaladığı benzini tekrar depoya basıyordur. en azından ben sistemi böyle biliyorum. siz dediğim hortumları birbirinden ayırın ve depodaki benzini boşaltın. depoyu tekrar sökün ve bütün kelepçeleri değiştirin. bu arada benzinin tamamını bu yolla boşaltamazsınız unutmayın. içerde biraz kalır. sökerken dikkat.
Geri: 40.000 km bakım
Paz Mayıs 31, 2009 12:40 am
Gelelim yakıt besleme ünitesine... Onu depodan ayırırken 2 tane tahliye hortumu söktüm. Takarken de geri taktım. İkisi de birbirine benzediği için bir tane hortumu ve geçtiği boruyu markalama kalemi ile işaretlemiştim. Aynı işaretlemeyi yakıt besleme ünitesi flanşının depo üzerindeki konumunu belirlemek için de yaptım. Hortumları ve besleme ünitesi flanşını geri takarken bu işaretlemelerden yararlandığım için bağlantıları yanlış yapmam yine pek olası görünmüyor.
bir de burada aklıma bir şey takıldı. iki tane tahliye hortumu sökmüşünüz. bunlar ince hortumlar. iki tanede kalın benzin hortumu olacak. onlarıda sökmeden depoyu ayıramazsınız ve bu hotrumlar sökülünce deponun içine kaçarlar. görmeyebilirsiniz bile.... onları da söktünüz ve geri taktınız değil mi...?
bir de burada aklıma bir şey takıldı. iki tane tahliye hortumu sökmüşünüz. bunlar ince hortumlar. iki tanede kalın benzin hortumu olacak. onlarıda sökmeden depoyu ayıramazsınız ve bu hotrumlar sökülünce deponun içine kaçarlar. görmeyebilirsiniz bile.... onları da söktünüz ve geri taktınız değil mi...?
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
Paz Mayıs 31, 2009 8:33 am
En iyisi bir resim koyayım ben. Bizim R1150R' ların yakıt besleme üniteleri biraz farklı.
Bu üniteyi depodan ayırabilmek için resimde de görüldüğü gibi deponun içine doğru giden 2 tane tahliye hortumunu söktüm ve geri taktım. Ama benzin hortumu söktüğümü hatırlamıyorum. Belki farklı şeylerden bahsediyoruzdur, ya da benim tahliye hortumu dediğime siz benzin hortumu diyorsunuz..
Benzin eklemeden önce de ses zayıf çıkıyordu. Yakıt filtresini değiştirmeden önce depoyu fullediğimde bile pompanın sesi daha yüksek çıkıyordu. Şimdi, yani filtre değişiminden sonra ise çok hafif çıkıyor.
Neyse, bugün motorun yanına gidip önce bahsettiğiniz benzin hortumlarını söküp benzin geliyor mu gelmiyor mu diye bakacağım. Daha sonra depoyu ve yakıt besleme ünitesi flanşını söküp herşeyi tek tek kontrol edeceğim. Umarım benzin pompası değildir bunların sebebi. Umarım gevşek yapılmış filtre bağlantısı ya da yerinden çıkmış bir hortumdur...
Bu üniteyi depodan ayırabilmek için resimde de görüldüğü gibi deponun içine doğru giden 2 tane tahliye hortumunu söktüm ve geri taktım. Ama benzin hortumu söktüğümü hatırlamıyorum. Belki farklı şeylerden bahsediyoruzdur, ya da benim tahliye hortumu dediğime siz benzin hortumu diyorsunuz..
şimdi benzin ekledikten sonra sesin zayıflaması, pompanın içine benzin aldığının göstergesi, ya da daha önce depodaki benzin az geliyormuş ve 5 litreyi ekleyince pompa benzinin içinde kalmış ve sesi az duyulur olmuş.
Benzin eklemeden önce de ses zayıf çıkıyordu. Yakıt filtresini değiştirmeden önce depoyu fullediğimde bile pompanın sesi daha yüksek çıkıyordu. Şimdi, yani filtre değişiminden sonra ise çok hafif çıkıyor.
Neyse, bugün motorun yanına gidip önce bahsettiğiniz benzin hortumlarını söküp benzin geliyor mu gelmiyor mu diye bakacağım. Daha sonra depoyu ve yakıt besleme ünitesi flanşını söküp herşeyi tek tek kontrol edeceğim. Umarım benzin pompası değildir bunların sebebi. Umarım gevşek yapılmış filtre bağlantısı ya da yerinden çıkmış bir hortumdur...
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: 40.000 km bakım
Ptsi Haz. 01, 2009 10:25 am
Benim daha evvel bu parcayla pek isim olmadi, bilgim yok. Ama onceki mesajlarda okudugum birsey uzerine bir hatirlatma yapayim:
Motorun icindeki benzini sisteme vermek? amacli olarak marsa uzun sureler ve tekrarlarla basmak konusunda dikkatli olunmasi gerekir. Enjektorleri yakmak olasidir ve pahalidir. Benzin pompasindan emin olucam derken enjektorden olmayin.
Bu noktada, Nedim'in benzin transferi ornegi icin yasadigim bir tecrubeyi paylasayim. Olur da surekli duz surus/yokus sebebiyle 1100-1150 gsinizin sag lobunda benzin biterse veya benim gibi arazide motoru sola yatirip benzini bu tarafa doldurursaniz, bu devleri saga yatirmaya calisip belinizi agritmayin, ya da saga devirmeye kalkmayin. Guzelce orta sehpaya alin, depoyu yarim sokun, hafiften saga yatirin ve bingoooo. Ver elini 40-50 km
Motorun icindeki benzini sisteme vermek? amacli olarak marsa uzun sureler ve tekrarlarla basmak konusunda dikkatli olunmasi gerekir. Enjektorleri yakmak olasidir ve pahalidir. Benzin pompasindan emin olucam derken enjektorden olmayin.
Bu noktada, Nedim'in benzin transferi ornegi icin yasadigim bir tecrubeyi paylasayim. Olur da surekli duz surus/yokus sebebiyle 1100-1150 gsinizin sag lobunda benzin biterse veya benim gibi arazide motoru sola yatirip benzini bu tarafa doldurursaniz, bu devleri saga yatirmaya calisip belinizi agritmayin, ya da saga devirmeye kalkmayin. Guzelce orta sehpaya alin, depoyu yarim sokun, hafiften saga yatirin ve bingoooo. Ver elini 40-50 km
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 40.000 km bakım
Ptsi Haz. 01, 2009 1:28 pm
Dün motoru iki defa daha çalıştırmayı denedim ve sonunda depoyu söküp yakıt besleme ünitesine göz atmaya karar verdim. Flanşı söktüğüm anda karşıma şöyle bir manzara çıktı:
Resim cep telefonu kamerasıyla ile çekildiği için çok kontrastlı çıkmış. Dikkatli bakıldığında görüldüğü gibi benzin filtresinin çıkış ucundaki hortum yerinden çıkmış. Problem buymuş, neyse ki pompadan değilmiş.
Flanşı komple dışarı alıp hortum kelepçelerini yenileri ile değiştirdim. Yakıt enjeksiyonu kelepçesi bulamadığım için standart kelepçe kullandım ve var gücümle vidalarını sıktım. flanşı depoya monte edip motosikleti toparladıktan sonra 300 km' lik bir test sürüşü yaptım. Herhengi bir sorun çıkmadı neyse ki... Demek ki bu iş oldu, artık 30-40 bin km boyunca filtreyi unutabilirim
Gözlemlediğim ve öğrendiğim şeylere gelince.
1- Bir kere benzin pompasının sesi eskisine göre oldukça düştü. Killswitch butonunu on konumuna getirince 1-2 sn boyunca çalışan pompanın sesini duyabilmek için kulak kabarmak gerekiyor. Demek ki filtre eskidikçe pompanın sesi yükselecek. Eğer benzin pompanız yüksek sesli çalışıyorsa mutlaka filtrenizi değiştirin. Pompanın ömrünü kesinlikle uzatacaktır.
2- Filtreyi değiştirirken fabrikasyon hortum kelepçelerinden mutlaka kurtulun. Piyasada satılan standart hortum kelepçelerini de kullanmayın( ben kullanmak durumunda kaldım), mümkünse paraya kıyıp BMW' nin orjinal vidalı tip yakıt enjeksiyon kelepçelerinden kullanın. Bu parçanın BMW kodu: 13311460928. Büyük ihtimalle Borusan' da vardır. Bu parçanın varlığından haberdar olsaydım ben de alır kullanırdım mutlaka.
3- Yakıt besleme ünitesinin O-Ringini mutlaka değiştirin, eski o-ring sızıntılara neden olabilir. Ben orjinal o-ring kullandım, fiyatı 14 TL. Piyasada muadilleri bulunabilir ama aramak için kasmak istemedim.
4- Yakıt besleme ünitesini depodan sökmek ve takmak biraz gıcık bir iş. Benim motorunki GS' lerden farklı ama yine de bu parçayı söküp takarken uyguladığım yöntemi söyleyim. Flanşın bağlantı somunlarını söktükten sonra tahliye hortumlarını sökün. Üniteyi komple dışarı almak için de bir yandan flanşı yavaşça saat yönüne doğru çevirirken aynı anda yukarı doğru çekin. Ünite kolayca çıkacaktır. Yerine takarken de bu işlemleri ters sıra ile uygulayın. Bu bilgiyi ww.R1150R.net sitesinden buldum çok işime yaradı.
5- Depoyu yerinden çıkarırken sökmemiz gereken benzin hortumu bağlantılarını(Quick Disconnect ya da kısaca QD) ayırırken çok dikkatli olun Plastik olan erkek parça ufak bir zorlamada kolayca kırılıyor. Yenisi çok pahalı(22 Euro + KDV) ama metalden üretilmiş ve ümürlük bir parça. Paraya kıyılıp alınması ya da daha ucuz ve sağlam olan muadillerinin internetten sipariş edilmesi gereken bir mamul. bu parçanın kodu da 13537700800.
Çok şükür sorumum halloldu ve burada öğrendiklerimi paylaşmak istedim. Çoğumuzun bildiği şeyler olsa da belki birileri yararlanabilir. Netten yeterli fotoğraf bulabilirsem yakıt filtresi değiştirme işlemini başka bir başlık altında yazmak detaylı olarak yazmak istiyorum.
Herkese yardımları için teşekkürler.
Resim cep telefonu kamerasıyla ile çekildiği için çok kontrastlı çıkmış. Dikkatli bakıldığında görüldüğü gibi benzin filtresinin çıkış ucundaki hortum yerinden çıkmış. Problem buymuş, neyse ki pompadan değilmiş.
Flanşı komple dışarı alıp hortum kelepçelerini yenileri ile değiştirdim. Yakıt enjeksiyonu kelepçesi bulamadığım için standart kelepçe kullandım ve var gücümle vidalarını sıktım. flanşı depoya monte edip motosikleti toparladıktan sonra 300 km' lik bir test sürüşü yaptım. Herhengi bir sorun çıkmadı neyse ki... Demek ki bu iş oldu, artık 30-40 bin km boyunca filtreyi unutabilirim
Gözlemlediğim ve öğrendiğim şeylere gelince.
1- Bir kere benzin pompasının sesi eskisine göre oldukça düştü. Killswitch butonunu on konumuna getirince 1-2 sn boyunca çalışan pompanın sesini duyabilmek için kulak kabarmak gerekiyor. Demek ki filtre eskidikçe pompanın sesi yükselecek. Eğer benzin pompanız yüksek sesli çalışıyorsa mutlaka filtrenizi değiştirin. Pompanın ömrünü kesinlikle uzatacaktır.
2- Filtreyi değiştirirken fabrikasyon hortum kelepçelerinden mutlaka kurtulun. Piyasada satılan standart hortum kelepçelerini de kullanmayın( ben kullanmak durumunda kaldım), mümkünse paraya kıyıp BMW' nin orjinal vidalı tip yakıt enjeksiyon kelepçelerinden kullanın. Bu parçanın BMW kodu: 13311460928. Büyük ihtimalle Borusan' da vardır. Bu parçanın varlığından haberdar olsaydım ben de alır kullanırdım mutlaka.
3- Yakıt besleme ünitesinin O-Ringini mutlaka değiştirin, eski o-ring sızıntılara neden olabilir. Ben orjinal o-ring kullandım, fiyatı 14 TL. Piyasada muadilleri bulunabilir ama aramak için kasmak istemedim.
4- Yakıt besleme ünitesini depodan sökmek ve takmak biraz gıcık bir iş. Benim motorunki GS' lerden farklı ama yine de bu parçayı söküp takarken uyguladığım yöntemi söyleyim. Flanşın bağlantı somunlarını söktükten sonra tahliye hortumlarını sökün. Üniteyi komple dışarı almak için de bir yandan flanşı yavaşça saat yönüne doğru çevirirken aynı anda yukarı doğru çekin. Ünite kolayca çıkacaktır. Yerine takarken de bu işlemleri ters sıra ile uygulayın. Bu bilgiyi ww.R1150R.net sitesinden buldum çok işime yaradı.
5- Depoyu yerinden çıkarırken sökmemiz gereken benzin hortumu bağlantılarını(Quick Disconnect ya da kısaca QD) ayırırken çok dikkatli olun Plastik olan erkek parça ufak bir zorlamada kolayca kırılıyor. Yenisi çok pahalı(22 Euro + KDV) ama metalden üretilmiş ve ümürlük bir parça. Paraya kıyılıp alınması ya da daha ucuz ve sağlam olan muadillerinin internetten sipariş edilmesi gereken bir mamul. bu parçanın kodu da 13537700800.
Çok şükür sorumum halloldu ve burada öğrendiklerimi paylaşmak istedim. Çoğumuzun bildiği şeyler olsa da belki birileri yararlanabilir. Netten yeterli fotoğraf bulabilirsem yakıt filtresi değiştirme işlemini başka bir başlık altında yazmak detaylı olarak yazmak istiyorum.
Herkese yardımları için teşekkürler.
Geri: 40.000 km bakım
Ptsi Haz. 01, 2009 7:37 pm
tahmin ettiğim gibi... sorun en basit olan da.
hadi artık biNgitsiN...
hadi artık biNgitsiN...
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz