r11gs egzantrik zinciri
Paz Haz. 07, 2009 11:10 am
yeni başlık açayı uygun gördüm çünkü mesele biraz karışık. nettede bulamadım.
önce sağ silindirde başlayan, 300km sonra sol silindire de bulaşan, rölantide, gazda, kompresörde devam eden, çıt çıt çıt diye tarif edebileceğim, devir sayısı ile doğru orantılı olarak ritmi artan sinirbozucu bir ses mevcut. subap ayarları tamam. enjektörler sorunsuz ki fişini cekince de ses devam ediyor.
motor77000 de. egzantrik zincirini değiştireceğim. merak ettiğim ise şu. egzantrik zincirinin ömrünü tamamlaması böyle bir sese neden olur mu? yada başka birşeylerden olabilir mi? şiparişi verirken onlarıda ekleteyim. zincir bempar da yok. başka alabileceğim yer var mı? ne çok soru sordum ya.... bu arada bempar tanesine 37 euro dedi bilgi...
önce sağ silindirde başlayan, 300km sonra sol silindire de bulaşan, rölantide, gazda, kompresörde devam eden, çıt çıt çıt diye tarif edebileceğim, devir sayısı ile doğru orantılı olarak ritmi artan sinirbozucu bir ses mevcut. subap ayarları tamam. enjektörler sorunsuz ki fişini cekince de ses devam ediyor.
motor77000 de. egzantrik zincirini değiştireceğim. merak ettiğim ise şu. egzantrik zincirinin ömrünü tamamlaması böyle bir sese neden olur mu? yada başka birşeylerden olabilir mi? şiparişi verirken onlarıda ekleteyim. zincir bempar da yok. başka alabileceğim yer var mı? ne çok soru sordum ya.... bu arada bempar tanesine 37 euro dedi bilgi...
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: r11gs egzantrik zinciri
Paz Haz. 07, 2009 6:01 pm
Nedimurcan, şu anda advrider' daraştırıyorum ama senin problemini yaşayan birilerini bulamadım henüz. Lakin imkanın varsa motorun kompresyon ölçümünü yaptır derim. Eğer 190 psi' den büyük çıkarsa sorun bundan kaynaklanıyor olabilir. Bu "çıt çıt" mevzusuna cuk oturan birşeyler bulursam mutlaka detaylı bir şekilde buraya yazarım...
Edit: Biraz daha araştırdım, advrider' da kimse egzantrik zinciri ömründen bahsetmemiş. Ya da ben yeterince aramadım, doğru yere bakmadım. Ancak otomobil dergilerimden okuduğum kadarıyla bu zincirlerin ömürleri motor ömrüyle aynı oluyormuş. Bu nedenle henüz 77 bin km' de olan motosikletinin egzantrik zincirlerinin değişmesine gerek yok diye düşünüyorum. Basri Abi' nin bahsettiği egzantrik zinciri gergisinden kaynaklanabiliyor olabilir bu sorun. Zaten advrider' da genelde bu parça üzerine yazılıp çizilmiş şeyler var.
"Mystery Ticking" başlıklı bir forum açmış birisi mesela.. O da senin gibi sağ taraftaki silindirden gelen sesten şikayetçi. Tahminine göre bu ses gergiden kaynaklanıyormuş. ancak motor soğukken bu ses duyulmuyormuş. Isındıktan sonra ortaya çıkıyormuş. Senin motor soğukken de bu sesi yapıyor mu acaba?
Edit: Biraz daha araştırdım, advrider' da kimse egzantrik zinciri ömründen bahsetmemiş. Ya da ben yeterince aramadım, doğru yere bakmadım. Ancak otomobil dergilerimden okuduğum kadarıyla bu zincirlerin ömürleri motor ömrüyle aynı oluyormuş. Bu nedenle henüz 77 bin km' de olan motosikletinin egzantrik zincirlerinin değişmesine gerek yok diye düşünüyorum. Basri Abi' nin bahsettiği egzantrik zinciri gergisinden kaynaklanabiliyor olabilir bu sorun. Zaten advrider' da genelde bu parça üzerine yazılıp çizilmiş şeyler var.
"Mystery Ticking" başlıklı bir forum açmış birisi mesela.. O da senin gibi sağ taraftaki silindirden gelen sesten şikayetçi. Tahminine göre bu ses gergiden kaynaklanıyormuş. ancak motor soğukken bu ses duyulmuyormuş. Isındıktan sonra ortaya çıkıyormuş. Senin motor soğukken de bu sesi yapıyor mu acaba?
Geri: r11gs egzantrik zinciri
Paz Haz. 07, 2009 8:12 pm
tesekkur ederim
evet. soğuk sıcak farketmiyor.
birde neden 190 psi den fazla çıkabilir ki...
evet. soğuk sıcak farketmiyor.
birde neden 190 psi den fazla çıkabilir ki...
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: r11gs egzantrik zinciri
Paz Haz. 07, 2009 8:47 pm
Eğer kompresyon ölçümü değeri 190 psi' den yüksek çıkarsa bu durum "pinging" e yol açıyormuş. Ancak pinging' in sözlük anlamı da çok geniş kapsamlı. Vuruntu anlamına da geliyor vınlama anlamına da.. Ben hengisini kastettiklerini anlayamadım. Ama bilgin olsun, 190' dan fazla çıkarsa piston yüzeylerinde aşırı karbon birikmesi vardır. Ama bu çıt çıt sesinin kaynağının bu olduğunu sanmıyorum. Bir de şu rocker arm dedikleri şeyin ayarlanmasının tercümesini yaptım öteki başlıkta, ona da bir bak istersen zinciri değiştirmeden önce...
Geri: r11gs egzantrik zinciri
Paz Haz. 07, 2009 11:14 pm
teşekkür ederim. yarın ilk iş o ayara bi bakıcam
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz