İlk ateşleme
+4
attila
cenker
nedimurcan
bekir_e
8 posters
- bekir_e
Mesaj Sayısı : 59
Yaş : 46
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 17/03/09
İlk ateşleme
Ptsi Haz. 22, 2009 8:47 pm
slm arkadaşlar.
Motoru her zaman alışkanlık dır hep boşa alırım sonra çalıştırırım.
Bu günlerde aceleyle vitesdeyken çalıştırdığım zaman start a bastığım zaman motor
çalışıyor ve çat diye bir ses çıkıyor.
bujilerle ilgili olduğunu hissediyorum ama henüz 1 kaç bin km yaptım yeni bujilerle
bende sizlere bir danışmak istedim ne olabilir acaba?
Motoru her zaman alışkanlık dır hep boşa alırım sonra çalıştırırım.
Bu günlerde aceleyle vitesdeyken çalıştırdığım zaman start a bastığım zaman motor
çalışıyor ve çat diye bir ses çıkıyor.
bujilerle ilgili olduğunu hissediyorum ama henüz 1 kaç bin km yaptım yeni bujilerle
bende sizlere bir danışmak istedim ne olabilir acaba?
Geri: İlk ateşleme
Ptsi Haz. 22, 2009 9:48 pm
boşta çalıştırınca yapmıyorsa bujiyle alakası yoktur sanırım.
marş dinamosu...?
inan su an bilmeden konuşuyorum. ama marşa bastıktan sonra marş dinamosundaki dişli sistemden ayrılır ve boşa dönmez diye biliyorum. o dişli sistemden ayrılırken böyle bir ses çıkartıyor olabilir.
marş dinamosu...?
inan su an bilmeden konuşuyorum. ama marşa bastıktan sonra marş dinamosundaki dişli sistemden ayrılır ve boşa dönmez diye biliyorum. o dişli sistemden ayrılırken böyle bir ses çıkartıyor olabilir.
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 61
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: İlk ateşleme
Salı Haz. 23, 2009 1:21 am
Bende de var,boşta yada viteste fark etmiyor. Eğer motor sıcak ise, ilk ateşleme esnasında sağ süpaptan ''çat'' şaklinde ses bazen geliyor. Soğuk motorda olmuyor. Ayarsızlıktan olduğunu düşünüyorum.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: İlk ateşleme
Salı Haz. 23, 2009 9:03 am
cenker demiş ki:Bende de var,boşta yada viteste fark etmiyor. Eğer motor sıcak ise, ilk ateşleme esnasında sağ süpaptan ''çat'' şaklinde ses bazen geliyor. Soğuk motorda olmuyor. Ayarsızlıktan olduğunu düşünüyorum.
Sizin bahsettiğiniz ses bende de oluyor. Özellikle motor ciddi sıcak ise oluyor.
Uzun yol benzinciden benzin aldım çalıştırdım gibi.
Benim görüşüm zamansız ateşleme durumu (avans vurması durumu). O silindirde hazırlanmış olan yakıt hava karışımı sıcak ve basınç ile buji ateşlemeden önce kendi kendine patlıyor. Vuruntu ve tınlama benzeri bir ses ile motor çalışmaya başlıyor. Daha yüksek oktan benzin sorunu çözebilir ancak bence gereksiz normal sürüşte vuruntu olmuyor.
Varsın ara sıra tın diye çalışsın.
Bin gitsin.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: İlk ateşleme
Salı Haz. 23, 2009 9:07 am
Benim motosiklette de bazen oluyor. Motor sıcakken marşa bastığımda motorun ilk çalışma anında "çın" diye bir ses çıkıyor. Sesi tarif etmek gerekirse çelikten yapılmış iki metalin birbirine çarpması gibi bir ses. Sanırım sizde de benzer bir ses çıkıyor olmalı. Bin gitsin mi diyelim acep?
Ben yazarken Attila merakımı gidermiş Tam da Attila' nın tarif ettiği gibi bir ses. Demek sebebi benzinin erken parlamasıymış. Akla da yatkın... Teşekkürler...
Ben yazarken Attila merakımı gidermiş Tam da Attila' nın tarif ettiği gibi bir ses. Demek sebebi benzinin erken parlamasıymış. Akla da yatkın... Teşekkürler...
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: İlk ateşleme
Salı Haz. 23, 2009 9:23 am
Hepiniz biliyorsunuz ama...
Bu motorlarin onemli ozelliklerinden biri, her tarafindan her zaman gelmesi mumkun olan "tuhaf" sesler silsilesi!
ABS testi, benzin pompasi vs. vs..... Gercekten onemli olabilecek, bir suredir GS kullanip motora alisan birine, gecen bu zamandan sonra "tuhaf" gelecek sesler disinda bence bu seslere cok kulak asmamak gerek...
Bu motorlarin onemli ozelliklerinden biri, her tarafindan her zaman gelmesi mumkun olan "tuhaf" sesler silsilesi!
ABS testi, benzin pompasi vs. vs..... Gercekten onemli olabilecek, bir suredir GS kullanip motora alisan birine, gecen bu zamandan sonra "tuhaf" gelecek sesler disinda bence bu seslere cok kulak asmamak gerek...
- tall
Mesaj Sayısı : 121
Yaş : 46
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: İlk ateşleme
Salı Haz. 23, 2009 9:34 am
Bu siteyi takip etmeye başladığımdan beri motosikletimi daha çok dinlemeye başladım ve bu durum yavaş yavaş hastalık boyutu almaya başladı
Allah sonumu hayır etsin...
Allah sonumu hayır etsin...
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 61
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: İlk ateşleme
Salı Haz. 23, 2009 11:48 am
attila demiş ki:
Sizin bahsettiğiniz ses bende de oluyor. Özellikle motor ciddi sıcak ise oluyor.
Uzun yol benzinciden benzin aldım çalıştırdım gibi.......Vuruntu ve tınlama benzeri bir ses...
emirhan demiş ki:Benim motosiklette de bazen oluyor. Motor sıcakken marşa bastığımda motorun ilk çalışma anında "çın" diye bir ses çıkıyor. Sesi tarif etmek gerekirse çelikten yapılmış iki metalin birbirine çarpması gibi bir ses...
Evet tarifler aynen uyuyor.
İlk defa olduğunda sağ taraftaki süpaplardan biri kırıldı sanmıştım..şimdi ise takmıyorum.
- bekir_e
Mesaj Sayısı : 59
Yaş : 46
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 17/03/09
Geri: İlk ateşleme
Çarş. Haz. 24, 2009 9:46 pm
ne bileyim ara sıra da olsa rahatsız ediyor .
neyse şimdilik idare etcez sonra bi yolunu bulacağız.
neyse şimdilik idare etcez sonra bi yolunu bulacağız.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: İlk ateşleme
Çarş. Haz. 24, 2009 10:53 pm
bekir_e demiş ki:ne bileyim ara sıra da olsa rahatsız ediyor .
neyse şimdilik idare etcez sonra bi yolunu bulacağız.
Benim tahminim piston üzerindeki kurumlanmanın özellikle buna sebep olduğudur.
Çok şikayet varsa temizlik yoluna gidilebilir.
Yada bin gitsin.
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 61
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: İlk ateşleme
Perş. Haz. 25, 2009 9:16 am
Yada otobana çıkılır, bir güzel yapıştırılır.attila demiş ki:
Benim tahminim piston üzerindeki kurumlanmanın özellikle buna sebep olduğudur.
Çok şikayet varsa temizlik yoluna gidilebilir.
Yada bin gitsin.
Doğal motıor iç temizliği yapılmış olunur..
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: İlk ateşleme
Perş. Haz. 25, 2009 9:25 am
Ultrasonik ses dalgaları yayan bir aletle temizlendiğini duymuştum bu kurumlanmanın.
Ama pistondaki kurumlanma ile bu sesin ilişkisini tam kuramadım. Acaba kurumlanma yüzünden artan piston yüksekliği, kurumlu yüzeyin subaplara değmesine mi neden oluyor? Ama böyle olsa bu çınlamayı sürekli duyardık sanırım... Neyse... Fikir cimnastiği yapıyorum ben
Edit: Aha buldum şimdi... Pistondaki kurumlanma nedeniyle motorun sıkıştırma oranı artıyor, sıkıştırma oranı artan motor düşük devirlerde vuruntu yapıyor. Marş basarken motor da düşük devirde olduğuna göre, hele ki motor iyice ısınmışsa, vuruntuya neden oluyor Evet kurum temizliği ilk çalıştırmadaki bu çınlama sorununa çare olabilir
Ama pistondaki kurumlanma ile bu sesin ilişkisini tam kuramadım. Acaba kurumlanma yüzünden artan piston yüksekliği, kurumlu yüzeyin subaplara değmesine mi neden oluyor? Ama böyle olsa bu çınlamayı sürekli duyardık sanırım... Neyse... Fikir cimnastiği yapıyorum ben
Edit: Aha buldum şimdi... Pistondaki kurumlanma nedeniyle motorun sıkıştırma oranı artıyor, sıkıştırma oranı artan motor düşük devirlerde vuruntu yapıyor. Marş basarken motor da düşük devirde olduğuna göre, hele ki motor iyice ısınmışsa, vuruntuya neden oluyor Evet kurum temizliği ilk çalıştırmadaki bu çınlama sorununa çare olabilir
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: İlk ateşleme
Perş. Haz. 25, 2009 9:50 am
Ben de olmuştu 8-10 kere geçen yaz.
Şoyle oluyordu;
Yoldan gelip, bakkal, market önünde, güneşin altında 10-15 dakika bıraktıktan sonra marşa basar basmaz motorun önünden, alternatör bölgesinsen gelen, motorun çalıştığı anda (abartmıyorum) tabanca patlama sesi.
Önce diot patlaması dedim ama 3-5 kere değişik zamanlarda diot patlamaz, patlasa motor çalışmaz.
Daha sonra şöyle düşündüm;
Depo altında benzın hortumu bağlantıları veya pompa flanjı o-ringinde ince bi sızıntı var, 45 derece güneşin altında bırakınca benzin buharı depo altında bir yerde hapsoluyor ve marşa basar basmaz alternatör veya başka bir yerden cıkan kıvılcım veya elektrik ile patlıyor.
Çünkü her patlamanın öncesinde motoru güneşte bırakmıştım, kışın veya soğuk havalarda hiç yapmamıştı.
Nasıl teori ama
Neyse, depoyu indirip tüm baglantıları gözden geçirip çatlak olan hortumları değiştirdim ve problem bitti.
Şoyle oluyordu;
Yoldan gelip, bakkal, market önünde, güneşin altında 10-15 dakika bıraktıktan sonra marşa basar basmaz motorun önünden, alternatör bölgesinsen gelen, motorun çalıştığı anda (abartmıyorum) tabanca patlama sesi.
Önce diot patlaması dedim ama 3-5 kere değişik zamanlarda diot patlamaz, patlasa motor çalışmaz.
Daha sonra şöyle düşündüm;
Depo altında benzın hortumu bağlantıları veya pompa flanjı o-ringinde ince bi sızıntı var, 45 derece güneşin altında bırakınca benzin buharı depo altında bir yerde hapsoluyor ve marşa basar basmaz alternatör veya başka bir yerden cıkan kıvılcım veya elektrik ile patlıyor.
Çünkü her patlamanın öncesinde motoru güneşte bırakmıştım, kışın veya soğuk havalarda hiç yapmamıştı.
Nasıl teori ama
Neyse, depoyu indirip tüm baglantıları gözden geçirip çatlak olan hortumları değiştirdim ve problem bitti.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: İlk ateşleme
Perş. Haz. 25, 2009 9:54 am
Basri abi, çok teşekkürler. Süper bir sorun giderme( gavurcası troubleshooting) bilgi bankası oluşmaya başladı bu sitede sizin ve diğer arkadaşların sayesinde... Yakında her birimiz bmw boxer ustası olup çıkıcaz
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz