- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
R1100 Mars Motoru Tamiri...
Salı Kas. 18, 2008 2:37 pm
Sokme takma faslini geciyorum,
Önce Üzeyir Usta'nı ağzından şunları aktarayım;
Astra, Vectra ve Clio'da da buna çok benzer dinamolar kullanılır, kaidesi sağlam kaldığı takdirde her şekilde tamir edilir, bunlar şanzımanlı dinamodur, yastık bile yoktur, mıknatısla çalışır, kolay arıza yapmaz, sadece kömürleri biter, yalnız dağıttıktan sonra motajı çok dikkatli yapılmalıdır.
İşte benim marş dinamosu, bakalım içinden ne çıkacak
İlk tespit, kömür yuvası kapağı kırık
Bu da kırılmış kapak
Yukarıda Ustanın belirttiği gibi montaj çok dikkatli yapılmalıymış, resimde görülen yayı takmak çok zormuş ve bu yay takılırken kapak kolaylıkla kırılabilirmiş, zaten Üzeyir Usta kendiside takarken yeni kapağı kırdı ve ikinci bir yeni kapak taktı.
Yani en son açan dallama kapağı kırdığı halde öylece toplamış :kizgin:
Bu da yeni kapak
Kömürler sizlere ömür. Eski ve yeni kömür.
Bu arada bütün parçalar Üzeyir Usta'da vardı, hiç parça aramadık.
Kollektor temizlenip zımpara oldu ama resmini çekemedim. Zaten adam oruçlu, hava sıcak, ben abes sorular sorup aradan resim çekmeye çalışıyorum, ramak kaldı marşınıda, motorunada ....... diyip beni dükkandan kovmasına. Allahtan 15 senelik hatırımız var.
Üzeyir Usta
Bu kömürün bağlandığı cıvata sökülmüyor, alttan da dönüyor, yeni taşak 50 lira civarı, biz de eski komürün kablosunu kesip yenisini lehimliyoruz.
Yeni kömür yuvası kapağı takılmış vaziyette
Bir 50000 km daha açılmamak üzere kapanıyor
Malzeme, işçilik 50 lira.
Selam, sevgi, Basri...
Önce Üzeyir Usta'nı ağzından şunları aktarayım;
Astra, Vectra ve Clio'da da buna çok benzer dinamolar kullanılır, kaidesi sağlam kaldığı takdirde her şekilde tamir edilir, bunlar şanzımanlı dinamodur, yastık bile yoktur, mıknatısla çalışır, kolay arıza yapmaz, sadece kömürleri biter, yalnız dağıttıktan sonra motajı çok dikkatli yapılmalıdır.
İşte benim marş dinamosu, bakalım içinden ne çıkacak
İlk tespit, kömür yuvası kapağı kırık
Bu da kırılmış kapak
Yukarıda Ustanın belirttiği gibi montaj çok dikkatli yapılmalıymış, resimde görülen yayı takmak çok zormuş ve bu yay takılırken kapak kolaylıkla kırılabilirmiş, zaten Üzeyir Usta kendiside takarken yeni kapağı kırdı ve ikinci bir yeni kapak taktı.
Yani en son açan dallama kapağı kırdığı halde öylece toplamış :kizgin:
Bu da yeni kapak
Kömürler sizlere ömür. Eski ve yeni kömür.
Bu arada bütün parçalar Üzeyir Usta'da vardı, hiç parça aramadık.
Kollektor temizlenip zımpara oldu ama resmini çekemedim. Zaten adam oruçlu, hava sıcak, ben abes sorular sorup aradan resim çekmeye çalışıyorum, ramak kaldı marşınıda, motorunada ....... diyip beni dükkandan kovmasına. Allahtan 15 senelik hatırımız var.
Üzeyir Usta
Bu kömürün bağlandığı cıvata sökülmüyor, alttan da dönüyor, yeni taşak 50 lira civarı, biz de eski komürün kablosunu kesip yenisini lehimliyoruz.
Yeni kömür yuvası kapağı takılmış vaziyette
Bir 50000 km daha açılmamak üzere kapanıyor
Malzeme, işçilik 50 lira.
Selam, sevgi, Basri...
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz