- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Ivır Zıvır Arızalar / Tamiratlar...
Ptsi Ara. 01, 2008 1:09 pm
Bu baslik altinda yeni bir baslik acmayi gerektirmeyen eften puften arizlari ve tamirat tecrubelerini paylasalim istedim..
Sarj dnamosu hakkinda;
Alternatör "Şarj dinamosu" rulmanını değiştirdim dun, allah düşmanımın başına vermesin.
Bir iki sinyal vermişti daha evvel, sabah ilk çalıştırmadaki ve 1-2 dakika sonra kaybolan takırtı, rolantide gelen tıkırtı (yatak vuruntusu sanıp bayaa üzülmüştüm).
Neyse, rulman sesi bayaa arttı ve sarmadan evvel (sararsa kayışı yakıp altermatörü elinize alısınız) spontane olarak degiştirmeye karar verdim. Maalesef foto yok, planlı bir tamirat olmadığı için fotoğraf makinam yanımda yoktu.
Alternatorü önden de alabilirsiniz fakat krank sensörü falan sökülüp tekrar kıl bir ayar gerektirdiği için dinamoyu arkadan almaya karar verdim. Deponun altında ne kadar teferruat varsa söküyor veya gevşetiyorsunuz. Yenisi 1300 Avro civarında olan Motronic Ünitesini (beyin) sökerken inanın ellerim titredi, ABS'nin beyni keza...
Dinamonun hareket edip yerinden çıkabileceği boşluğu sağladıktan sonra, sağ taraftaki şase demiri parçasını da sökmeniz lazım ki alternatörü dışarı alabilesiniz.
Açtık dinamoyu, yanımda tamir manueli olmadığı için biraz zorlandık. İçini ne siz sorun ne ben söyleyeyim, ne ararsan var, toz, toprak , tanımadığım cerehat, vs.
Kömürleri fena değildi, değiştirmedim.
İki tane rulman var; bir tanesi figuran, teflon muhafazalı karaktersiz bir rulman, durumu da gayet iyiydi zaten fazla iş görmediği için.
Ama esas oğlan, hayatı kaymış, son demlerini yaşıyor. Enteresan, markasını unuttum ama İngiliz malı bir rulmandı.
Çektirmeler, mektirmeler aldık dışarıaya, muadili bir "SKF" aldım 16 ytl'ye ve topladım motoru.
Keşke daha evvel değiştirseydim ve motorum yatak vuruyor diye üzülmeseydim. Tüm sesler gitti, motor fısır fısır...
Sarj dnamosu hakkinda;
Alternatör "Şarj dinamosu" rulmanını değiştirdim dun, allah düşmanımın başına vermesin.
Bir iki sinyal vermişti daha evvel, sabah ilk çalıştırmadaki ve 1-2 dakika sonra kaybolan takırtı, rolantide gelen tıkırtı (yatak vuruntusu sanıp bayaa üzülmüştüm).
Neyse, rulman sesi bayaa arttı ve sarmadan evvel (sararsa kayışı yakıp altermatörü elinize alısınız) spontane olarak degiştirmeye karar verdim. Maalesef foto yok, planlı bir tamirat olmadığı için fotoğraf makinam yanımda yoktu.
Alternatorü önden de alabilirsiniz fakat krank sensörü falan sökülüp tekrar kıl bir ayar gerektirdiği için dinamoyu arkadan almaya karar verdim. Deponun altında ne kadar teferruat varsa söküyor veya gevşetiyorsunuz. Yenisi 1300 Avro civarında olan Motronic Ünitesini (beyin) sökerken inanın ellerim titredi, ABS'nin beyni keza...
Dinamonun hareket edip yerinden çıkabileceği boşluğu sağladıktan sonra, sağ taraftaki şase demiri parçasını da sökmeniz lazım ki alternatörü dışarı alabilesiniz.
Açtık dinamoyu, yanımda tamir manueli olmadığı için biraz zorlandık. İçini ne siz sorun ne ben söyleyeyim, ne ararsan var, toz, toprak , tanımadığım cerehat, vs.
Kömürleri fena değildi, değiştirmedim.
İki tane rulman var; bir tanesi figuran, teflon muhafazalı karaktersiz bir rulman, durumu da gayet iyiydi zaten fazla iş görmediği için.
Ama esas oğlan, hayatı kaymış, son demlerini yaşıyor. Enteresan, markasını unuttum ama İngiliz malı bir rulmandı.
Çektirmeler, mektirmeler aldık dışarıaya, muadili bir "SKF" aldım 16 ytl'ye ve topladım motoru.
Keşke daha evvel değiştirseydim ve motorum yatak vuruyor diye üzülmeseydim. Tüm sesler gitti, motor fısır fısır...
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Gaz Teli
Çarş. Ara. 03, 2008 5:29 pm
Kelebek gvdelerini soktum, vakum kacagi var gibi geliyordu, hem temizlerim, bakimini yaparim dedim,
Iyiki sokmusum, gaz teli gitti gidiyor. Sacaklanmis...
O-ringlerden bir tanesi kopmus, vakum kacagi oradan sanirim.
O-ring parcacida 1,5 ytl, orada problem yok fakat gaz teli buyuk problem.
97 nin 6. ayina kadar cikan 1100GS lerde tek parca gaz teli var.
Gaz kolundan geliyor, sol kelebek govdesine giriyor, orada bir sabitleme takozu var, telin ustunde sabit, oradan cikiyor ve sag kelebek govdesine gidiyor ki o uctaki sabitleme takozu da telin ucuna sabitlenmis.
46 Avro + KDV. Istinyede 5 tane varmis ellerinde ama bende o para yok
Mobilet jikle teli aldim, sabitleme takozlari icin icinden minik alyenlerle sikilan stoperler kullandim, tel cok kalin ve sert.
Motor yuruyor simdilik fena degil ama gaz teli konusunda orijinalden sasmamak lazim..
Sonraki modeller daha kolay, gaz kolundan gelen gaz teli deponun altinda bir yerdeki dagitim kutusuna giriyor, oradan esit iki telle kelebek govdelerine gidiyor. Hangisi koparsa onu degistiriyorsun.
Iyiki sokmusum, gaz teli gitti gidiyor. Sacaklanmis...
O-ringlerden bir tanesi kopmus, vakum kacagi oradan sanirim.
O-ring parcacida 1,5 ytl, orada problem yok fakat gaz teli buyuk problem.
97 nin 6. ayina kadar cikan 1100GS lerde tek parca gaz teli var.
Gaz kolundan geliyor, sol kelebek govdesine giriyor, orada bir sabitleme takozu var, telin ustunde sabit, oradan cikiyor ve sag kelebek govdesine gidiyor ki o uctaki sabitleme takozu da telin ucuna sabitlenmis.
46 Avro + KDV. Istinyede 5 tane varmis ellerinde ama bende o para yok
Mobilet jikle teli aldim, sabitleme takozlari icin icinden minik alyenlerle sikilan stoperler kullandim, tel cok kalin ve sert.
Motor yuruyor simdilik fena degil ama gaz teli konusunda orijinalden sasmamak lazim..
Sonraki modeller daha kolay, gaz kolundan gelen gaz teli deponun altinda bir yerdeki dagitim kutusuna giriyor, oradan esit iki telle kelebek govdelerine gidiyor. Hangisi koparsa onu degistiriyorsun.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Motor isinmiyorsa
Paz Ara. 28, 2008 1:01 pm
[img][/img]
Malum havalar soğudu, benim 1100 GS iki çubuk, zorlarsan bilemedin 3 çubuk ısınıyordu. BMW için "radiator blind" diye bir parça satılıyormuş ama ben kendim aluminyum tabakadan yaptım. mika veya teneke de olur. Karton olmuyor ıslanınca erıyor.
Resimdeki şekil ideal oldu.20-25 dakika normal kullanımdan sonra hararet 5 çubuğu buluyor ve orada kalıyor. normal operasyon ısısı zaten 5 çubuk.
Motoru ısınmayanlara kolay gelsin.
Malum havalar soğudu, benim 1100 GS iki çubuk, zorlarsan bilemedin 3 çubuk ısınıyordu. BMW için "radiator blind" diye bir parça satılıyormuş ama ben kendim aluminyum tabakadan yaptım. mika veya teneke de olur. Karton olmuyor ıslanınca erıyor.
Resimdeki şekil ideal oldu.20-25 dakika normal kullanımdan sonra hararet 5 çubuğu buluyor ve orada kalıyor. normal operasyon ısısı zaten 5 çubuk.
Motoru ısınmayanlara kolay gelsin.
- Hakancan
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 51
Nerden : Erzincan
Kayıt tarihi : 30/04/09
1150 GS Bagaj Taşıyıcı Parça
Cuma Mayıs 01, 2009 7:42 pm
Ne zamandır ha gitti ha gidecek dediğim topcase altındaki rack, sonunda bir hız tümseği geçişi sırasında (ve içi hemen hemen boşken) ürkünç bir “çotorak” sesi ile kırıldı. Tur dönüşü sökülmüş hali:
Parçanın orjinali:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0415&mospid=47978&btnr=46_0579&hg=46&fg=20
Açıkçası bu parçayı bakalit gibi birşey sanıyordum. Ufak bir araştırmayla sert aluminyum olduğunu öğrendim. Gelibolu sanayisindeki tek aluminyum kaynakçısına gösterdim, yaparız dedi. Kaynatılmış hali:
Kaynak artıklarını temizleyip würth’ün gri sprey boyası ile boyadım, şöyle bir şey oldu:
Yerine monte edince fena da olmadı:
Fakat bu haliyle üzerine top case koyarsam muhtemelen tekrar kırılacak.
Kızıltoprak’ta şu parçayı buldum:
Bunu da takınca problem bitti.
Parçanın orjinali:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0415&mospid=47978&btnr=46_0579&hg=46&fg=20
Açıkçası bu parçayı bakalit gibi birşey sanıyordum. Ufak bir araştırmayla sert aluminyum olduğunu öğrendim. Gelibolu sanayisindeki tek aluminyum kaynakçısına gösterdim, yaparız dedi. Kaynatılmış hali:
Kaynak artıklarını temizleyip würth’ün gri sprey boyası ile boyadım, şöyle bir şey oldu:
Yerine monte edince fena da olmadı:
Fakat bu haliyle üzerine top case koyarsam muhtemelen tekrar kırılacak.
Kızıltoprak’ta şu parçayı buldum:
Bunu da takınca problem bitti.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Ivır Zıvır Arızalar / Tamiratlar...
C.tesi Mayıs 02, 2009 9:23 am
Selamlar,
Geçmiş olsun. Parçanın Borusan fiyatını bilgi olarak vereyim
103.80€
Geçmiş olsun. Parçanın Borusan fiyatını bilgi olarak vereyim
103.80€
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Ivır Zıvır Arızalar / Tamiratlar...
Ptsi Mayıs 04, 2009 11:17 am
Ben de fotolara bakarken alt-ic taraftan bir destek onerecektim ki, zaten orasi icin uygun bir parca varmis ve bulunup takilmis. Keyifli surusler....
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz