Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
+4
duroturk
nedimurcan
pasinli
emirhan
8 posters
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
C.tesi Ağus. 01, 2009 10:00 am
Nihayet dün akşam motosikletimin yanına gidebildim... Cep telefonu ile birkaç fotoğrafını çektim. Görüldüğü gibi motosikletin tamir edilebilmesi pek mümkün değil. Sizin görüşleriniz nelelerdir? Basri abi, İlyada sizlerin düşünceleriniz benim için çok önemli. Siz ne diyorsunuz?
Bir de motoru sökerken bir takım çantasına ihtiyacım olacak. Sizin kullandığınız ya da önerebileceğiniz set halinde satılan lokma-anahtar takımları var mıdır? İlk birkaç parçayı sattıktan sonra böyle bir takım çantası almak niyetindeyim de..
Ek olarak motoru parçalarına ayırırken sökülen her parçayı bir poşede koyup üzerine kodunun yazdığı bir etiket yapıştırmak niyetindeyim karışıklık olmaması açısından... Sizce gereksiz bir iş mi yapmış olurum?
Bir de motoru sökerken bir takım çantasına ihtiyacım olacak. Sizin kullandığınız ya da önerebileceğiniz set halinde satılan lokma-anahtar takımları var mıdır? İlk birkaç parçayı sattıktan sonra böyle bir takım çantası almak niyetindeyim de..
Ek olarak motoru parçalarına ayırırken sökülen her parçayı bir poşede koyup üzerine kodunun yazdığı bir etiket yapıştırmak niyetindeyim karışıklık olmaması açısından... Sizce gereksiz bir iş mi yapmış olurum?
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
C.tesi Ağus. 01, 2009 11:08 am
Abi, ben Özgörkey serviste kıçı kırık bir arıza için motoru yaptırdım. Başıma bu durum geldi. 3000 TL verip onarım yaptırsam motosiklete binenem.. Çünkü güvenemem... Zaten 3000 TL param da yok
- pasinli
Mesaj Sayısı : 283
Yaş : 47
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 17/02/09
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
C.tesi Ağus. 01, 2009 12:51 pm
Emirhan tekrar geçmiş olsun. Neler hissettiğini anlıyorum. Bahsetmiştim şehir içinde bir dönem hayallerimi süsleyen Kanuni Seylan ETZ 301 (adını Sultan koydum) kullanmaya başlamıştım. Geçen hafta perşembe günü işim gereği Kınık ilçesine gittim. Dönüşte hızım ortalama 100 km iken şarz keser veya benzin biter gibi bir ses ardından arka lastik kilitlendi. Debriyaj manetini çektim ama bir şey değişmedi. Arka lastik bir sağımda bir solumda, kontralarla bir süre kurtarmaya çalıştım ama en sonunda motosikletle sola yatarak 50-60 metre sürüklendik. Kıyafetlerim paramparça oldu ama kolumda ve kalçamın üst sol kısmında hafif sıyrıklarım var ve birde kaburga kırığım. Ertesi gün motosikletin tamiri işine giriştim. Çamdibinde motorcu Apo ustaya gittik. Parçalarını bulmak zor oldu ama en sonunda pazartesi akşamı motosiklet çıktı. İnatla Sultana biniyorum. Korkmuyormuyum? Kesinlikle korkuyorum ama tamir olurken yanından hiç ayrılmadım ve 2 gün boyunca ustadan uzun uzun çalışma sistemi, arızanın ve kazanın nedeni, muhtemel arızaları, bakımı konusunda çok şey dinledim. Adamın çalışma tarzı ve motosiklet hakkında edindiğim bilgiler ve yapılan tamiratın bizzat içinde olmam bana güven veriyor. Ama yolda giderken eskisi kadar motosiklete duyarsız değilim. Bütün dikkatim kulağım motosikletin verdiği tepkilerde. Bir süre daha bu korkuyla devam eder bir sorun çıkarmaz ise unutur giderim diye düşünüyorum. Ama eskisi gibi sadece binip gitmiyorum. Motosikletle gerçekten ilgileniyorum.... Sanırım toplar ve denersen sende alışabilirsin. Ben biraz tamirat masrafları konusunda şanslıydım. 300 TL ye iş bitti. İşçilikte dahil.
Bu arada kazanın sebebi; 2 zamanlı olan motosikletin sol yanında bulunan sactan yapılma yağ haznesi alttaki birleşim yerinden çatlamış. Ufak ufak yağ kaçırmış. Yağ tamamen bitince piston yeterli gücü bulamayıp silindir içinde sıkışıp kalmış. Krankın hareketini aktaran değişik debriyaj sistemleri var. ETZ 301 deki sistem mototrun kilitlenmesi durumunda işlemez hale geliyormuş. Bu sebeple debriyaj manetini çekmiş olmakta işe yaramamış. Şimdi motosikletin her damla atığını, sesini, vibrasyonunu daha anlamlı takip ediyorum. Sanırım korkunun üzerine dikkat ve özenle gidersen geçer.
Bu arada kazanın sebebi; 2 zamanlı olan motosikletin sol yanında bulunan sactan yapılma yağ haznesi alttaki birleşim yerinden çatlamış. Ufak ufak yağ kaçırmış. Yağ tamamen bitince piston yeterli gücü bulamayıp silindir içinde sıkışıp kalmış. Krankın hareketini aktaran değişik debriyaj sistemleri var. ETZ 301 deki sistem mototrun kilitlenmesi durumunda işlemez hale geliyormuş. Bu sebeple debriyaj manetini çekmiş olmakta işe yaramamış. Şimdi motosikletin her damla atığını, sesini, vibrasyonunu daha anlamlı takip ediyorum. Sanırım korkunun üzerine dikkat ve özenle gidersen geçer.
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
C.tesi Ağus. 01, 2009 6:44 pm
üzüldüm. ancak karar vermek için acele etmemek gerek. emin ol tamir sırasında ara sıra uğrasan bile güvenini geri kazanabilirsin. bence acele etme. tabiki uzaktan konuşup akıl vermek çok anlamlı değil ama ne diyebilir mi başka...çok üzgünüm...
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
C.tesi Ağus. 01, 2009 10:51 pm
Pasinli, ben de kendimi motor sürebilecek kadar iyi hissettiğimde belki bir YBR 125 alırım... O da belki yani. Bugünlerde kendimi kefeni yırtmış gibi hissediyorum... Bu nedenle motor sürme işine büyük olasılıkla 2-3 yıl kadar ara vermek niyetindeyim... Dediğim gibi, alırsam da YBR 125 tadında bir motor alırım... Parçası ucuz ve satılması kolay sonuçta...
Nedim, karar vermek için acele etmiyorum pek. Şimdilik fizibilite çalışması yapıyorum diyeyim. Her türlü fikre açığım bu arada. En abzürt en olmayacak düşüncelerinizi bile yazın Lakin motoru toplamayı pek düşünmüyorum. Yarın e-bay' i ve beemerboneyard' ı karıştırmak niyetindeyim.. En azından fiyatlar hakkında bir fikrim olur... Bir de Urla' daki meşhur Sabri Usta' nın oğullarından birisini motora bakması ve tamir fiyatı çıkarması için davet edebilirim. Eğer makul bir fiyat çıkarsa, motorun piyasa fiyatından bu maliyeti düşer, komple de satabilirim... Şimdilik bunlar var aklımda... Ama motosikleti, motor bloğu hariç parçalara ayırıp satmak daha mantıklı geliyor bana şu anda...
Nedim, karar vermek için acele etmiyorum pek. Şimdilik fizibilite çalışması yapıyorum diyeyim. Her türlü fikre açığım bu arada. En abzürt en olmayacak düşüncelerinizi bile yazın Lakin motoru toplamayı pek düşünmüyorum. Yarın e-bay' i ve beemerboneyard' ı karıştırmak niyetindeyim.. En azından fiyatlar hakkında bir fikrim olur... Bir de Urla' daki meşhur Sabri Usta' nın oğullarından birisini motora bakması ve tamir fiyatı çıkarması için davet edebilirim. Eğer makul bir fiyat çıkarsa, motorun piyasa fiyatından bu maliyeti düşer, komple de satabilirim... Şimdilik bunlar var aklımda... Ama motosikleti, motor bloğu hariç parçalara ayırıp satmak daha mantıklı geliyor bana şu anda...
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Paz Ağus. 02, 2009 7:01 am
İlyada, doyurucu yanıtların için çok teşekkür ederim. Kafam az da olsa netleşti. Motoru toplamak ya da bu halde satmam benim yararıma olmayacak. Böylece parçaları satsam da satmasam da ilk iş motosikleti, motor bloğuna dokunmadan parçalarına ayırmak ve poşetlere koymak olacak Poşetlere de üzerinde parça numaraları yazan etiketler yapıştırılıp kuru ve güneş almayan bir ortamda saklanacak
Sonra diğer adımlara geçilecek:
1- Motorun hangi parçaları diğer R serileri ile ortak?
2- Yurtdışında bu parçaların satılması için yasal bir engel ya da dezavantaj var mı?
3- TR' de parçaları satmaya kalkarsam ne kadar yarar sağlarım?
4- Bundan sonra motor alacak mıyım, alırsam yine aynı model mi alırım yoksa GS mi alırım?(Beş kuruş para yok bunu şimdilik sorgulamaya gerek yok aslında)
Bakalım, kesin olan birşey var ise motosiklet sistematik bir şekilde parçalara ayrılacak... Bu işe başladığım zaman sizinle de paylaşırım...
Sonra diğer adımlara geçilecek:
1- Motorun hangi parçaları diğer R serileri ile ortak?
2- Yurtdışında bu parçaların satılması için yasal bir engel ya da dezavantaj var mı?
3- TR' de parçaları satmaya kalkarsam ne kadar yarar sağlarım?
4- Bundan sonra motor alacak mıyım, alırsam yine aynı model mi alırım yoksa GS mi alırım?(Beş kuruş para yok bunu şimdilik sorgulamaya gerek yok aslında)
Bakalım, kesin olan birşey var ise motosiklet sistematik bir şekilde parçalara ayrılacak... Bu işe başladığım zaman sizinle de paylaşırım...
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Paz Ağus. 02, 2009 10:29 am
sevgili ilyada,
son iki mesajın için teşekkür etmek isterim.
teşekkürler.
emirhan,
müsadenle küçük bir hikaye anlatmak istiyorum.
padişah bir adamı hapse atmış, idam edin bunu demiş.
bir kaç zaman sonra adam padişahla konuşma fırsatı bulmuş. atları çok seven ve özellikle birtanesini daha çok seven padişaha demiş ki... padişahım, siz bu atı çok seviyorsunuz, ben ona uçmayı öğretebilirim.
padişah demiş ki... saçmalama. at hiç uçarmı?
bana bir sene verin. eğer atınıza uçmayı öğretirsem beni affedin. öğretemezsem idam edersiniz.
padişah kabul etmiş.
zindandaki arkadaşları bu olayı duyunca adama, kardeşim, sen delimisin? at hiç uçar mı?
adam bunlara dönüp,
bir yılım var. bu süre içerisinde belki ben ecelimle ölürüm, belki bir yıla kalmaz padişahta ölebilir. belli mi olur bakarsınız bir yıla kadar ata gerçekten uçmayı öğretebilirim.
son iki mesajın için teşekkür etmek isterim.
teşekkürler.
emirhan,
müsadenle küçük bir hikaye anlatmak istiyorum.
padişah bir adamı hapse atmış, idam edin bunu demiş.
bir kaç zaman sonra adam padişahla konuşma fırsatı bulmuş. atları çok seven ve özellikle birtanesini daha çok seven padişaha demiş ki... padişahım, siz bu atı çok seviyorsunuz, ben ona uçmayı öğretebilirim.
padişah demiş ki... saçmalama. at hiç uçarmı?
bana bir sene verin. eğer atınıza uçmayı öğretirsem beni affedin. öğretemezsem idam edersiniz.
padişah kabul etmiş.
zindandaki arkadaşları bu olayı duyunca adama, kardeşim, sen delimisin? at hiç uçar mı?
adam bunlara dönüp,
bir yılım var. bu süre içerisinde belki ben ecelimle ölürüm, belki bir yıla kalmaz padişahta ölebilir. belli mi olur bakarsınız bir yıla kadar ata gerçekten uçmayı öğretebilirim.
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Paz Ağus. 02, 2009 1:09 pm
Emirhan, motorun hali inanilir gibi degil.
Ozellikle BMW olusu ve bir de ustune R olusu nedeniyle toplamayi dusunmek bile yanlis olur korkarim.
Ozellikle BMW olusu ve bir de ustune R olusu nedeniyle toplamayi dusunmek bile yanlis olur korkarim.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Paz Ağus. 02, 2009 3:43 pm
İlyada, motosikleti sökmek sana kolay gelebilir ancak benim için hiç de kolay değil . Çünkü gözümde tam olarak canlandıramıyorum parçaları. Yani sökme işi ilerledikçe bir takım şeyler kafamda canlanacak.
Öncelikle motosikleti fotoğrafın çekildiği yerden, aynı arazi içindeki tahtadan yapılma beton zeminli bir barakaya taşımam gerekecek(kapısını genişletmem gerekecek barakanın)... Sonra da sökme işine girişeceğim.
Senin söylediklerin ışığından gidersek taslak planım sırasıyla şu şekilde olacak:
1- Motosikleti rahat çalışılabilecek uygun bir yere taşımak.
2- Motosikletin deposunu söküp üzerindeki komponentleri( kablo ağacı, ABS modülü, motronic ünitesi, hava kutusu, sigorta/röle kutusu, manifoldlar, kelebek gövdeleri,alternatör vs.) ayırmak ya da soymak. Bu parçaların çoğu diğer R serileri ile ortak olacaktır. Kontrol edilecek.Parça kodları ve hangi motora uyumlu olduğu yazılıp poşete konacak.(%10-%50 arasında fiyatlandırma yapılacak)
3- Güç Ünitesi ve Aktarma Organları: ilk etapta ayrılmayacak. Ortak parçalar belirlenecek. Talep olursa komple satılacak.(%50)
Ya da:
3.A- Güç ünitesi(manifoldlar hariç komple motor): GS ile aynı sıkıştırma oranına sahip. Yani motorum GS ile aynı. Belki motoru komple satabilirim. Babam yıllarca trafik iş müşavirliği yaptığı için motoru komple satmanın bir yolunu bulabileceğini düşünüyorum. Sanırım en karlısı bu olur...(%50)
3.B- Şanzıman: R1150R, R1150RT, R1150RS şanzımanları virgülden sonraki 3 hanesine kadar tıpatıp aynı. 2000 model R1150GS ile arasında son vites haricinde(0.7 ve 0.679) bir fark yok denebilir. Tahminim 2000 model bir 1150GS' e sorunsuz takılabilir...(%50)
3.C- Son dişli: 1150GS son dişlisi ile aynı.(%50)
3.D- Şaft ve Şaft kovanı: Bir fikrim yok. Parça kodlarından bakmak lazım. Büyük ihtimalle tüm R serilerinde aynıdır.(?)
4- Diğer parçalar(Fren diskleri, kaliperler, kontroller, gidon, abs sensörleri, benzin pompası grubu vs.): Temiz olanların kod numaraları belirlenip poşede konacak. Kod etiketinde hangi R serilerine uyumlu olduğu belirtilecek. (%10-%50)
Motoru sökme işine girişmeden önce parça mikrofişleri internetten indirilip çıktı alınacak. Motorun yanına manuel ve bunsuz gidilmeyecek...
İlyada, allah ne muradın varsa versin abi Çok teşekkür ederim.
Öncelikle motosikleti fotoğrafın çekildiği yerden, aynı arazi içindeki tahtadan yapılma beton zeminli bir barakaya taşımam gerekecek(kapısını genişletmem gerekecek barakanın)... Sonra da sökme işine girişeceğim.
Senin söylediklerin ışığından gidersek taslak planım sırasıyla şu şekilde olacak:
1- Motosikleti rahat çalışılabilecek uygun bir yere taşımak.
2- Motosikletin deposunu söküp üzerindeki komponentleri( kablo ağacı, ABS modülü, motronic ünitesi, hava kutusu, sigorta/röle kutusu, manifoldlar, kelebek gövdeleri,alternatör vs.) ayırmak ya da soymak. Bu parçaların çoğu diğer R serileri ile ortak olacaktır. Kontrol edilecek.Parça kodları ve hangi motora uyumlu olduğu yazılıp poşete konacak.(%10-%50 arasında fiyatlandırma yapılacak)
3- Güç Ünitesi ve Aktarma Organları: ilk etapta ayrılmayacak. Ortak parçalar belirlenecek. Talep olursa komple satılacak.(%50)
Ya da:
3.A- Güç ünitesi(manifoldlar hariç komple motor): GS ile aynı sıkıştırma oranına sahip. Yani motorum GS ile aynı. Belki motoru komple satabilirim. Babam yıllarca trafik iş müşavirliği yaptığı için motoru komple satmanın bir yolunu bulabileceğini düşünüyorum. Sanırım en karlısı bu olur...(%50)
3.B- Şanzıman: R1150R, R1150RT, R1150RS şanzımanları virgülden sonraki 3 hanesine kadar tıpatıp aynı. 2000 model R1150GS ile arasında son vites haricinde(0.7 ve 0.679) bir fark yok denebilir. Tahminim 2000 model bir 1150GS' e sorunsuz takılabilir...(%50)
3.C- Son dişli: 1150GS son dişlisi ile aynı.(%50)
3.D- Şaft ve Şaft kovanı: Bir fikrim yok. Parça kodlarından bakmak lazım. Büyük ihtimalle tüm R serilerinde aynıdır.(?)
4- Diğer parçalar(Fren diskleri, kaliperler, kontroller, gidon, abs sensörleri, benzin pompası grubu vs.): Temiz olanların kod numaraları belirlenip poşede konacak. Kod etiketinde hangi R serilerine uyumlu olduğu belirtilecek. (%10-%50)
Motoru sökme işine girişmeden önce parça mikrofişleri internetten indirilip çıktı alınacak. Motorun yanına manuel ve bunsuz gidilmeyecek...
İlyada, allah ne muradın varsa versin abi Çok teşekkür ederim.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Paz Ağus. 02, 2009 6:12 pm
İlyada, sayende kafam baya bir netleşti. Artık ne yapacağımı biliyorum...
Motosiklet açık arazide yatıyor. Ancak, üzerine bir battaniye örttüm, onun üzerine de kalın sera naylonu attım. Battaniye ve naylonun kenarlarına da kiremitler koydum ki rüzgardan uçuşup motosikleti ortaya çıkarmasın... Sanırım birkaç gün daha idare edecektir...
Parçaları satma konusuna gelince, Türkiye' de satılması gerekiyorsa fiyatı belirleyip babamı devreye sokacağım. Babam 65 yaşında ve 7 yaşından beri esnaflıkla uğraşır, insan sarraflığı ve pazarlık konusunda Rıdvan ve Saffet' in onun yanında çoluk çocuk kalacağını sanıyorum. Senin yazdıklarını ona da iletirim götürü usulü satış yapmayız kimseye...
Evvela yukarıda taslağını çıkardığım planı uygulamaya sokmak istiyorum. Aşamaların nasıl gittiğini buraya yazarım...
Tekrar teşekkürler...
Not: Şaka maka amma hırs yapmışım be! İşi ticarete döktüm resmen... Gönül isterdi ki bu siteye üye olan herkese şu parçaları bedava dağıtabileyim... :S
Motosiklet açık arazide yatıyor. Ancak, üzerine bir battaniye örttüm, onun üzerine de kalın sera naylonu attım. Battaniye ve naylonun kenarlarına da kiremitler koydum ki rüzgardan uçuşup motosikleti ortaya çıkarmasın... Sanırım birkaç gün daha idare edecektir...
Parçaları satma konusuna gelince, Türkiye' de satılması gerekiyorsa fiyatı belirleyip babamı devreye sokacağım. Babam 65 yaşında ve 7 yaşından beri esnaflıkla uğraşır, insan sarraflığı ve pazarlık konusunda Rıdvan ve Saffet' in onun yanında çoluk çocuk kalacağını sanıyorum. Senin yazdıklarını ona da iletirim götürü usulü satış yapmayız kimseye...
Evvela yukarıda taslağını çıkardığım planı uygulamaya sokmak istiyorum. Aşamaların nasıl gittiğini buraya yazarım...
Tekrar teşekkürler...
Not: Şaka maka amma hırs yapmışım be! İşi ticarete döktüm resmen... Gönül isterdi ki bu siteye üye olan herkese şu parçaları bedava dağıtabileyim... :S
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Ptsi Ağus. 03, 2009 10:46 am
Ve lutfen iyi foto calis bu sefer. O fotograflar bize bir cok konuda referans olacaktir eminim.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Ptsi Ağus. 03, 2009 11:16 am
Dijital fotoğraf makinesi ayarlamaya da çalışıyorum bir yandan. Mutlaka foto çekmem lazım, bana da klavuz olur işin içinde boğulup gitmemem açısından... Bana şans dileyin arkadaşlar
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Ptsi Ağus. 03, 2009 11:46 am
Sansin bol olsun!
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Ptsi Ağus. 03, 2009 12:20 pm
Ara not:
Bizim Africa Twin bundan daha küçük bir kazaya karıştı. Direksiyon yamuldu (Cant filan sağlam). Göstergeler filan gittiydi. Sırf göstergesi 3000 dolar mıydı neydi... Perte çıktı Africa Twin...
Bizim Africa Twin bundan daha küçük bir kazaya karıştı. Direksiyon yamuldu (Cant filan sağlam). Göstergeler filan gittiydi. Sırf göstergesi 3000 dolar mıydı neydi... Perte çıktı Africa Twin...
- armouredrider
Mesaj Sayısı : 69
Yaş : 48
Nerden : İstanbul / Anadolu
Kayıt tarihi : 04/07/09
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Ptsi Ağus. 03, 2009 3:01 pm
[quote="İlyada"]
Sakın motoru buloğunu çöp olarak değerlendirmeyin derim. Hatta motor komple bile satılabilir. Sen eninde sonnda motoru trafikten düşürüp hurda belgesi alacaksın, bu belge ile beraber motor bloğunu ve hatta makinayı hiç ellemeden komple motor olarak satabilirsin ve alan kişi bu evrakla beraber kendi ruhsatına kayıt yaptırabilir. Tamamen yasal bir uygulamadır. Hatta motorun kilometreside düşükse komple iyi paraya satılabilir. Hiç ellenmeden tertemiz bir fabrikason makinaya sahip olmakta çekici bir fikir ve müşteri bulunabilir.
emirhan demiş ki:
Motor bloğu şasi numarası sorunu yüzünden zor.. Ama işi bilen o sorunu rahatlıkla çözüyor. Motor komple , üzerinden hiç birşey sökülmeden satılabilirse iyi para eder. aksi durumda blok çöpe..
Sevgiler...CeM...
Sakın motoru buloğunu çöp olarak değerlendirmeyin derim. Hatta motor komple bile satılabilir. Sen eninde sonnda motoru trafikten düşürüp hurda belgesi alacaksın, bu belge ile beraber motor bloğunu ve hatta makinayı hiç ellemeden komple motor olarak satabilirsin ve alan kişi bu evrakla beraber kendi ruhsatına kayıt yaptırabilir. Tamamen yasal bir uygulamadır. Hatta motorun kilometreside düşükse komple iyi paraya satılabilir. Hiç ellenmeden tertemiz bir fabrikason makinaya sahip olmakta çekici bir fikir ve müşteri bulunabilir.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Ptsi Ağus. 03, 2009 10:44 pm
Motorun satış prosedürü mevzusuna kafa yormayı pek düşünmüyorum şu anda. Sökme işi o aşamaya gelince bu konuda tecrübeli olan babama(20 sene trafik iş müşavirliği ile uğraştı) devrederim bu işi...İşin prosedürünü öğrenince de sizinle paylaşırım. Böylece hepimiz incelikleri öğrenmiş oluruz. Bakalım... Ama tahminim İlyada' nın dediği gibi başka birisine fatura kestirerek çözüm üretecektir babam...Bir şekilde kılıf uydurulacak yani.
Yarın ablamın bürosuna gideceğim, servis manueli ve parça kataloğunun çıktısını almak için. Akşam üzeri de gerekli aletleri bulabilirsem motoru koyacağım barakaya yeni bir kapı açacağım. Daha sonra birkaç kişi ve römorklu traktör bulup motoru taşıyacağız...
Motoru sökmeye sıra geldiğinde satma konusu üzerine yoğunlaşmayı düşünüyorum.
Bu arada parça fiyatlarının yazdığı BMW parça katoloğu sitesi var mı bildiğiniz?
Bir de elimde uyduruk sayılacak bir lokma takımı(6mm-32mm), İzeltaş' ın T tipi alyan seti, pense, kargaburun, yıldız ve düz tornavidalar var. Ek olarak motosikletin avadanlığı var. Bu aletlerle motosikleti hangi aşamaya kadar sökebilirim sizce?
Yarın ablamın bürosuna gideceğim, servis manueli ve parça kataloğunun çıktısını almak için. Akşam üzeri de gerekli aletleri bulabilirsem motoru koyacağım barakaya yeni bir kapı açacağım. Daha sonra birkaç kişi ve römorklu traktör bulup motoru taşıyacağız...
Motoru sökmeye sıra geldiğinde satma konusu üzerine yoğunlaşmayı düşünüyorum.
Bu arada parça fiyatlarının yazdığı BMW parça katoloğu sitesi var mı bildiğiniz?
Bir de elimde uyduruk sayılacak bir lokma takımı(6mm-32mm), İzeltaş' ın T tipi alyan seti, pense, kargaburun, yıldız ve düz tornavidalar var. Ek olarak motosikletin avadanlığı var. Bu aletlerle motosikleti hangi aşamaya kadar sökebilirim sizce?
- armouredrider
Mesaj Sayısı : 69
Yaş : 48
Nerden : İstanbul / Anadolu
Kayıt tarihi : 04/07/09
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Salı Ağus. 04, 2009 9:12 am
Aslında bu satış değişim gibi işleri hep sağdan soldan ve internetten okuduğumuz kadar biliyoruz hepimiz. Konu hakkında doğru bi kaynaktan bilgi edinmeyi bende paylaşımını bsabırsızlıkla bekliyorum.
Motoru sökmek için bunların dışında çok fazla alete ihtiyacın olacağını sanmıyorum ama bazı yerlerde özel takımlar gerekebilir.
Motoru sökmek için bunların dışında çok fazla alete ihtiyacın olacağını sanmıyorum ama bazı yerlerde özel takımlar gerekebilir.
- tall
Mesaj Sayısı : 121
Yaş : 46
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Salı Ağus. 04, 2009 9:27 am
www.motobins.com da bir çok parça fiyatlarıyla birlikte mevcut, orayı referans alabilirsin, bizim gibi kullanıcıların hiçbiri mecbur kalmadıkça Borusanın fiyatlarını baz almıyor zaten.emirhan demiş ki:Bu arada parça fiyatlarının yazdığı BMW parça katoloğu sitesi var mı bildiğiniz?
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Paz Eyl. 06, 2009 3:48 pm
Evet, aradan yaklaşık bir ay geçti ve nihayet sökme işlemlerine başlayabildim. Sadece 2 saat uğraştım motorun üzerinde ve sökülmesi kolay parçaların bir kısmını söktüm.
Öncelikle motosikletin, deposunun ayrıldıktan sonraki halini görelim:
Fotoğrafta görüldüğü gibi arka şase de yukarı kalkıp sola doğru burulmuş.Arka şase kullanılamaz durumda yani. Elciklerden pek hayır gelecek gibi durmuyor. ama Sökmeye devam edeceğim tabii ki.
Bu arada BMW Özgörkey servisinin iki eliyle bi ski doğrultamadığını iki kere daha görmüş oldum. Bunlardan ilki benzin hortumlarını sökerken karşıma çıktı:
Görüldüğü gibi quick disconnectlerin birisinin yerinde yeller esiyor. Büyük ihtimalle beceriksiz usta plastik olan erkek parçayı sökerken dikkatsiz davranıp kırmış. Dişi olan parçayı da hacılamış ve çok yaratıcı(!) bir çözüm üretmiş kendi kafasından :
Pratik zekalı ustamız klozetlerde kullanılan bildiğimiz 5 kuruş bile etmeyen taret musluğu borusu parçasını, takımı 100 TL' nin üzerinde fiyata satılan quick disconnect yerine "uydurmuş" . Halbuki ben benzin filtresini değiştirirken diğer parçayı kırmış ve bunun yerine revize edilmiş metalden yapılma erkek parçayı takmıştım(resimde borunun yanında görülen parlak parça)... Lakin Özgörkey' deki zatlar skine takmıyor böyle şeyleri. Allah muhafaza bir debriyaj balatası değiştirtmeye kalksanız kimbiler ne hatalar yapacaklar
Yaptıkları ikinci denyoluk önemsiz ama benim gibi hastalık derecesindeki takıntılı insanları irrite eder nitelikte:
R1150R' ın yanlarındaki yağ radyatörlerini tutan depoya takılı kauçuk destekli somunlarından bir tanesini düşürmüş adamlar. Ya da büyük ihtimalle eşşek gibi sıkıp bu özel parçaya zarar vermişlerdir. Onun yerine de bildiğimiz kör somunu uyduruvermişler Ve bu adamlar İzmir' deki tek yetkili BMW servisiyim diye geçiniyorlar
Sökme işinin ilk seansının sonunda elimdeki parçalar şöyle oldu:
Görüldüğü gibi çıkan en küçük vida ve takozu bile kilitli poşetlerin içine koydum, bunları da ilgili parçaların üzerine yapıştırdım. Daha sonra parçaları eve getirdim, şu anda temizlenip üzerine kod numaralarının yazılmasını bekliyorlar... Daha sonra güzelce istiflenecek.
Bundan sonra yağ radyatörü hortumlarını ve yan çantaları taşıyan plastik parçaları sökeceğim. Bu yağ radyatörü hortumlarını en zahmetsiz şekilde nasıl sökebilirim? Hangi alet bu işi en kolay şekilde yapmamı sağlar?
Meraklısına Notlar ve öğrendiklerim:
1- Motoru sökerken yanınıza mutlaka Servis manuelini ve yedek parça kataloğunu alın. Sökme işlemini özellikle parça kataloğundaki gruplamaya göre yapacaksınız.
2- Sökme işlemine başlamadan önce elinizde çeşitli boylarda kilitli tipte buzdolabı poşedi olsun. Bunlar ufak tefek parçaların kaybolmaması için çok işe yarıyor.
3- Benim aklıma gelmedi ama, poşede sığamayacak kadar iri parçaları sarmak için yanınıza bir top streç film almayı unutmayın.
4- Dandik çin malı ne alyan ne de torks anahtarı kullanın, bunların en ufak bir zorlamada ağızarı bozulup sizi sinir edebiliyor.
Soru:
Bir sonraki kısa seans için hangi parçaları sökmemi önerirsiniz?
Son olarak günübirlik Ankara' ya gideceğim için önümüzdeki iki gün buralarda olmayacağım. Döndükten sonra bu kısa seanslara devam edeceğim
Öncelikle motosikletin, deposunun ayrıldıktan sonraki halini görelim:
Fotoğrafta görüldüğü gibi arka şase de yukarı kalkıp sola doğru burulmuş.Arka şase kullanılamaz durumda yani. Elciklerden pek hayır gelecek gibi durmuyor. ama Sökmeye devam edeceğim tabii ki.
Bu arada BMW Özgörkey servisinin iki eliyle bi ski doğrultamadığını iki kere daha görmüş oldum. Bunlardan ilki benzin hortumlarını sökerken karşıma çıktı:
Görüldüğü gibi quick disconnectlerin birisinin yerinde yeller esiyor. Büyük ihtimalle beceriksiz usta plastik olan erkek parçayı sökerken dikkatsiz davranıp kırmış. Dişi olan parçayı da hacılamış ve çok yaratıcı(!) bir çözüm üretmiş kendi kafasından :
Pratik zekalı ustamız klozetlerde kullanılan bildiğimiz 5 kuruş bile etmeyen taret musluğu borusu parçasını, takımı 100 TL' nin üzerinde fiyata satılan quick disconnect yerine "uydurmuş" . Halbuki ben benzin filtresini değiştirirken diğer parçayı kırmış ve bunun yerine revize edilmiş metalden yapılma erkek parçayı takmıştım(resimde borunun yanında görülen parlak parça)... Lakin Özgörkey' deki zatlar skine takmıyor böyle şeyleri. Allah muhafaza bir debriyaj balatası değiştirtmeye kalksanız kimbiler ne hatalar yapacaklar
Yaptıkları ikinci denyoluk önemsiz ama benim gibi hastalık derecesindeki takıntılı insanları irrite eder nitelikte:
R1150R' ın yanlarındaki yağ radyatörlerini tutan depoya takılı kauçuk destekli somunlarından bir tanesini düşürmüş adamlar. Ya da büyük ihtimalle eşşek gibi sıkıp bu özel parçaya zarar vermişlerdir. Onun yerine de bildiğimiz kör somunu uyduruvermişler Ve bu adamlar İzmir' deki tek yetkili BMW servisiyim diye geçiniyorlar
Sökme işinin ilk seansının sonunda elimdeki parçalar şöyle oldu:
Görüldüğü gibi çıkan en küçük vida ve takozu bile kilitli poşetlerin içine koydum, bunları da ilgili parçaların üzerine yapıştırdım. Daha sonra parçaları eve getirdim, şu anda temizlenip üzerine kod numaralarının yazılmasını bekliyorlar... Daha sonra güzelce istiflenecek.
Bundan sonra yağ radyatörü hortumlarını ve yan çantaları taşıyan plastik parçaları sökeceğim. Bu yağ radyatörü hortumlarını en zahmetsiz şekilde nasıl sökebilirim? Hangi alet bu işi en kolay şekilde yapmamı sağlar?
Meraklısına Notlar ve öğrendiklerim:
1- Motoru sökerken yanınıza mutlaka Servis manuelini ve yedek parça kataloğunu alın. Sökme işlemini özellikle parça kataloğundaki gruplamaya göre yapacaksınız.
2- Sökme işlemine başlamadan önce elinizde çeşitli boylarda kilitli tipte buzdolabı poşedi olsun. Bunlar ufak tefek parçaların kaybolmaması için çok işe yarıyor.
3- Benim aklıma gelmedi ama, poşede sığamayacak kadar iri parçaları sarmak için yanınıza bir top streç film almayı unutmayın.
4- Dandik çin malı ne alyan ne de torks anahtarı kullanın, bunların en ufak bir zorlamada ağızarı bozulup sizi sinir edebiliyor.
Soru:
Bir sonraki kısa seans için hangi parçaları sökmemi önerirsiniz?
Son olarak günübirlik Ankara' ya gideceğim için önümüzdeki iki gün buralarda olmayacağım. Döndükten sonra bu kısa seanslara devam edeceğim
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Çarş. Eyl. 09, 2009 8:26 pm
Seans-2' ye Başlamadan önce Gıda Çarşısına gidip birkaç alet aldım. Elimdeki yetersiz takımlarla birinci seansta çok zorlanmıştım. Ancak bugün daha rahat geçti.
Evvela kullandığım takım taklavata bakalım:
Resimdekileri soldan sağa doğru tek tek söylemek gerekirse:
1- BMW R1150R Yedek Parça Kataloğu
2- BMW Servis Manueli
3- Yapışkanlı Etiket Koçanı(1200 Adetlik)
4- 3/8" Cırcırlı lokma takımı ve açık ağızlı anahtarlar
4- Kipa marka büyük, orta ve küçük boy kilitli buzdolabı poşedi(toplam 200 adet kadar)
5- Motosikletin Avadanlığı
6- Bloknot ve kalem
7- Mıknatıslı tabak
8- İzeltaş 5' li T tipi allen seti
9- Dijital kumpas
10- Stanley L tipi 9' lu allen seti
11- Çin malı L tipi 9' lu torx seti
12- İngiliz anahtarı
13- Kargaburun
14- Pense
15- Yan keski
16- Çok amaçlı çakı
17- Stenley 1/2" 9' lu torx lokma takımı
18- 1/2" Cırcır kolu
19- Fotoğraf Makinesi
İşe depo kapağı grubunu söküp poşede koymakla başladım ama sökerken resmini çekmeyi unutmuşum. Daha sonra depo bağlantı braketini söktüm.
Daha sonra depoya takılmış ne varsa söktüm:
Sonra da yukarıdaki parçaların hepsini bir poşede koydum...
Yan çanta bağlantı aparatlarını sökerken iyi ki cırcır koluyla kullanılabilen torx takımı almışım dedim kendi kendime. Sökerken çok işe yaradı.
Daha sonra üstteki kırık parçayı söktüm ve elimde iki adet iyi durumda çanta bağlantı aparatı kaldı:
Sonrasında ise işe kendimi kaptırdım. Fazla foto çekmemişim. Kendime geldiğimde manzara şu şekildeydi:
1- Arka plakalık (Sinyal kablo grubu ve plaka lambası dahil)
2- Sinyal
3- Yağ radyatörü bağlantı braketi
4- Depo montaj braketi ve diğer depoya bağlı ıvır zıvırlar
5- Depo kapağı grubu
6- Sele ve kask kilidi grubu
7- Ateşleme bobini (Nuri hocama gidecek )
8- Stop lambası grubu
9- Quick disconect takımı( " )
10- Buji kaloları( " )
11- Yan çanta bağlantı aparatları
Gelelim hurdaya çıkmış parçalara:
devam edecek
Evvela kullandığım takım taklavata bakalım:
Resimdekileri soldan sağa doğru tek tek söylemek gerekirse:
1- BMW R1150R Yedek Parça Kataloğu
2- BMW Servis Manueli
3- Yapışkanlı Etiket Koçanı(1200 Adetlik)
4- 3/8" Cırcırlı lokma takımı ve açık ağızlı anahtarlar
4- Kipa marka büyük, orta ve küçük boy kilitli buzdolabı poşedi(toplam 200 adet kadar)
5- Motosikletin Avadanlığı
6- Bloknot ve kalem
7- Mıknatıslı tabak
8- İzeltaş 5' li T tipi allen seti
9- Dijital kumpas
10- Stanley L tipi 9' lu allen seti
11- Çin malı L tipi 9' lu torx seti
12- İngiliz anahtarı
13- Kargaburun
14- Pense
15- Yan keski
16- Çok amaçlı çakı
17- Stenley 1/2" 9' lu torx lokma takımı
18- 1/2" Cırcır kolu
19- Fotoğraf Makinesi
İşe depo kapağı grubunu söküp poşede koymakla başladım ama sökerken resmini çekmeyi unutmuşum. Daha sonra depo bağlantı braketini söktüm.
Daha sonra depoya takılmış ne varsa söktüm:
Sonra da yukarıdaki parçaların hepsini bir poşede koydum...
Yan çanta bağlantı aparatlarını sökerken iyi ki cırcır koluyla kullanılabilen torx takımı almışım dedim kendi kendime. Sökerken çok işe yaradı.
Daha sonra üstteki kırık parçayı söktüm ve elimde iki adet iyi durumda çanta bağlantı aparatı kaldı:
Sonrasında ise işe kendimi kaptırdım. Fazla foto çekmemişim. Kendime geldiğimde manzara şu şekildeydi:
1- Arka plakalık (Sinyal kablo grubu ve plaka lambası dahil)
2- Sinyal
3- Yağ radyatörü bağlantı braketi
4- Depo montaj braketi ve diğer depoya bağlı ıvır zıvırlar
5- Depo kapağı grubu
6- Sele ve kask kilidi grubu
7- Ateşleme bobini (Nuri hocama gidecek )
8- Stop lambası grubu
9- Quick disconect takımı( " )
10- Buji kaloları( " )
11- Yan çanta bağlantı aparatları
Gelelim hurdaya çıkmış parçalara:
devam edecek
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
C.tesi Eyl. 12, 2009 12:22 am
Bugün hiç parça sökmedim. Tüm günüm, daha önce çıkan parçaların fotoğraflarını çekip onları etiketlemekle geçti.
Eğer sökmeye devam etseydim, muhtemelen işler fena halde karışmaya başlayacaktı
İşte e-bay, sahibinden.com ve diğer sitelere bu proje bittikten sonra koyulacak fotoğraflar ve hesapladığım fiyatlar:P...
1. Grup: Yan kaplama
1. Grubun içeriğini ve fiyatını gösteren tablo:
143 TL ya da bu paranın Euro karşılığına parçaları vericem...
2.Grup:
İçeriği ve fiyatı:
3. Grup:
4. Grup:
5. Grup:
6. Grup:
7. Grup:
8. Grup:
Nihayet sökülen parçalar teslimata hazır...
Kafam beynim döndü şu son 4 gündür :S Ama bundan sonrası biraz daha kolay olacaktır. Çünkü ne yapacağımı biliyorum artık. Sistemi oturttum sayılır
Yarın sadece 3 parça sökeceğim. Akü grubu, Motronik grubu ve ABS modülatör grubu... Yarın akşam vaktim olursa onların da foto-fiyat bilgisini yayınlarım.
Yorumlarınız varsa yazın arkadaşlar, bunlara ihtiyacım var. Nasıl, iyi gidiyor muyum acep? Zararımı karşılayabilecek miyim sizce?
Eğer sökmeye devam etseydim, muhtemelen işler fena halde karışmaya başlayacaktı
İşte e-bay, sahibinden.com ve diğer sitelere bu proje bittikten sonra koyulacak fotoğraflar ve hesapladığım fiyatlar:P...
1. Grup: Yan kaplama
1. Grubun içeriğini ve fiyatını gösteren tablo:
143 TL ya da bu paranın Euro karşılığına parçaları vericem...
2.Grup:
İçeriği ve fiyatı:
3. Grup:
4. Grup:
5. Grup:
6. Grup:
7. Grup:
8. Grup:
Nihayet sökülen parçalar teslimata hazır...
Kafam beynim döndü şu son 4 gündür :S Ama bundan sonrası biraz daha kolay olacaktır. Çünkü ne yapacağımı biliyorum artık. Sistemi oturttum sayılır
Yarın sadece 3 parça sökeceğim. Akü grubu, Motronik grubu ve ABS modülatör grubu... Yarın akşam vaktim olursa onların da foto-fiyat bilgisini yayınlarım.
Yorumlarınız varsa yazın arkadaşlar, bunlara ihtiyacım var. Nasıl, iyi gidiyor muyum acep? Zararımı karşılayabilecek miyim sizce?
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
C.tesi Eyl. 12, 2009 12:43 am
Ben bunu organ bağışı gibi düşünüyorum:) Motorum bundan böyle dünyanın ve Türkiye' nin dört bir yanında başka motosikletlerde yaşayacak Böyle yapmasam zaten kafamı toplayıp sökemezdim...
Neyse artık, girdik bir yola sonumuz hayrola:)
Neyse artık, girdik bir yola sonumuz hayrola:)
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
C.tesi Eyl. 12, 2009 2:29 am
Cem, seninle daha önce konuştuğumuz plana sadık kalıyorum. Dediğin gibi ana gövdeye dokunmayacağım. Geri kalan herşeyi realoem.com' daki gruplamaya benzer şekilde gruplayıp paketliyecem...
Not: Sinyalin içini çıkarmadım bu arada, poşede kırık sinyalden çıkan reflektör ve ampulü koydum. Bonus hesabı...
Not: Sinyalin içini çıkarmadım bu arada, poşede kırık sinyalden çıkan reflektör ve ampulü koydum. Bonus hesabı...
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 44
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
C.tesi Eyl. 12, 2009 3:33 pm
Cem, şu anda tek düşündüğüm motoru hedeflediğim sürede, hedeflediğim gruplara ayırabilmek...
Zaten bilgisayarda bir excell tablosu hazırlıyorum. Motoru parçalara ayırınca tahmini ne kadar gelir eldeceğimi 3 aşağı 5 yukarı öğrenmiş olucam...
Motoru parçalara ayırdıktan sonra senin dediğin mutlaka lazım olucak parçaların listesini hazırlarız, elde edeceğim gelir bu parçaların sıfırlarından çok daha yüksek çıkarsa parçaları elde tutmanın bi anlamı olmaz diye düşünüyorum... Malum, şu anda bir işim de yok zaten. Meşkale oluyor sökmek. Mesleğime de çok yakın bir alanda pratik yapmış ve körelmemiş oluyorum...
Neyse, birkaç güne kadar yeni fotolarla karşınızda olucam:)
Zaten bilgisayarda bir excell tablosu hazırlıyorum. Motoru parçalara ayırınca tahmini ne kadar gelir eldeceğimi 3 aşağı 5 yukarı öğrenmiş olucam...
Motoru parçalara ayırdıktan sonra senin dediğin mutlaka lazım olucak parçaların listesini hazırlarız, elde edeceğim gelir bu parçaların sıfırlarından çok daha yüksek çıkarsa parçaları elde tutmanın bi anlamı olmaz diye düşünüyorum... Malum, şu anda bir işim de yok zaten. Meşkale oluyor sökmek. Mesleğime de çok yakın bir alanda pratik yapmış ve körelmemiş oluyorum...
Neyse, birkaç güne kadar yeni fotolarla karşınızda olucam:)
- tuncay
Mesaj Sayısı : 496
Yaş : 59
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/02/09
Geri: Motosikletimin Son Hali, Tavsiyeleriniz?
Paz Eyl. 27, 2009 5:11 pm
emirhan demiş ki:Nihayet dün akşam motosikletimin yanına gidebildim... Cep telefonu ile birkaç fotoğrafını çektim. Görüldüğü gibi motosikletin tamir edilebilmesi pek mümkün değil. Sizin görüşleriniz nelelerdir? Basri abi, İlyada sizlerin düşünceleriniz benim için çok önemli. Siz ne diyorsunuz?
Bir de motoru sökerken bir takım çantasına ihtiyacım olacak. Sizin kullandığınız ya da önerebileceğiniz set halinde satılan lokma-anahtar takımları var mıdır? İlk birkaç parçayı sattıktan sonra böyle bir takım çantası almak niyetindeyim de..
Emirhan selam.
Motosikleti nasıl görebilirim?Eğer hesaplarım tutar ise senin motorun tüm organlarını,aşağıda resmini koyduğum motora aktarma gibi bir düşünce oluştu kafamda.
Ek olarak motoru parçalarına ayırırken sökülen her parçayı bir poşede koyup üzerine kodunun yazdığı bir etiket yapıştırmak niyetindeyim karışıklık olmaması açısından... Sizce gereksiz bir iş mi yapmış olurum?
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz