Tekleme-patlama çatlama...
+3
nedimurcan
Basri
chef
7 posters
- chef
Mesaj Sayısı : 21
Yaş : 47
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 25/07/09
Tekleme-patlama çatlama...
Perş. Eyl. 10, 2009 11:58 am
Herkese merhaba,
Geçen haftasonu yeni tork anahtarımız ,alet ve edevatımız tamamlanınca bir sübap ayarı olayına girdik.Herşey gayet yolunda gitti.Bitiminde senkron ayarıda yaptık.Bir test sürüşü yaptım motor canavar hiç bir problem yok.Sonrasında tazyiksiz su ile güzelce motoru yıkadım kuruladım.Öteki sabah motor çalıştı fakat yolda giderken arasıra sağ silindir kesmeye ve egsozdan patlamaya başladı.Krank sensoru ıslanmıştır (daha yeni tamir ettiydik) kurur geçer dedim.Gerçekten dün işe gelirken ve dönerken hiç sorun yaşamadım.Fakat bu sabah işe gelirken yine sağ silindir arasıra kesip egsozdan patlamalar yaptı.Kırmızı ışıkta rölantide 2 defa stop etti .Kalkışı bir acaip performansı düşük.Bu arada krank sensorunu tamir ettikten sonra baya bir yol yaptım ama hiç problem çıkmamıştı bunuda belirteyim.Sizce ne gibi bir sıkıntısı olabilir?
Unuttum yazmayı bir 2. problem daha var.Belki birinizin başına daha önce gelmiştir.o da şöyle : Gaz açıp kapayınca rölanti 1300'e düşüyor sonra yavaş yavaş 1100'e iniyor.yani şak diye 1100'e geri gelmiyor.Bu aslında çok rahatsız edici bir durum değil ilki gibi fakat insan dikkat edince takıyor kafaya. Herkese teşekkürler. selamlar
Geçen haftasonu yeni tork anahtarımız ,alet ve edevatımız tamamlanınca bir sübap ayarı olayına girdik.Herşey gayet yolunda gitti.Bitiminde senkron ayarıda yaptık.Bir test sürüşü yaptım motor canavar hiç bir problem yok.Sonrasında tazyiksiz su ile güzelce motoru yıkadım kuruladım.Öteki sabah motor çalıştı fakat yolda giderken arasıra sağ silindir kesmeye ve egsozdan patlamaya başladı.Krank sensoru ıslanmıştır (daha yeni tamir ettiydik) kurur geçer dedim.Gerçekten dün işe gelirken ve dönerken hiç sorun yaşamadım.Fakat bu sabah işe gelirken yine sağ silindir arasıra kesip egsozdan patlamalar yaptı.Kırmızı ışıkta rölantide 2 defa stop etti .Kalkışı bir acaip performansı düşük.Bu arada krank sensorunu tamir ettikten sonra baya bir yol yaptım ama hiç problem çıkmamıştı bunuda belirteyim.Sizce ne gibi bir sıkıntısı olabilir?
Unuttum yazmayı bir 2. problem daha var.Belki birinizin başına daha önce gelmiştir.o da şöyle : Gaz açıp kapayınca rölanti 1300'e düşüyor sonra yavaş yavaş 1100'e iniyor.yani şak diye 1100'e geri gelmiyor.Bu aslında çok rahatsız edici bir durum değil ilki gibi fakat insan dikkat edince takıyor kafaya. Herkese teşekkürler. selamlar
- chef
Mesaj Sayısı : 21
Yaş : 47
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 25/07/09
ok..
Perş. Eyl. 10, 2009 6:38 pm
Güzel anlatım olmuş ilyada teşekkür ederim Mesaj alınmıştır.Fakat benim sorun devam etmekte ve bir türlü bulamıyorum nedenini , delirtir bu iş adamı.O kadar uğraş masraf et istediğin gibi olsun gitsin başka yerden arıza çıkartsın .Hallettikten sonra sıkacağım heryerine zincir spreyini.Bu arada beyaz teflonlu tabaka bırakan ,yapışkan spreyden bahsediyoruz değilmi ? Ayrıca eğer istanbulda isen haftasonu hem tanışmak hemde motoru göstermek isterim.Ben r.hisarında oturuyorum.Buluşabilirsek sevinirim.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
Perş. Eyl. 10, 2009 8:24 pm
Senkron ayarını nasıl yaptınız ?
Lütfen detaylı anlatın.
Büyük sarı senkron vidalarından başka hiç bir şeyi elleyip kurcaladınız mı ?
Sağ silindirin üzerindeki gaz telinin kılıfının ucundaki metal yüksüğün yuvasına tam oturduğundan emin misiniz ?
Lütfen detaylı anlatın.
Büyük sarı senkron vidalarından başka hiç bir şeyi elleyip kurcaladınız mı ?
Sağ silindirin üzerindeki gaz telinin kılıfının ucundaki metal yüksüğün yuvasına tam oturduğundan emin misiniz ?
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
Perş. Eyl. 10, 2009 9:19 pm
motor stop etmiyorsa sağ silindirle alakalı. ve bana da gaz teli gibi geliyor. olması buji kablosu ve pipoyu bir kontrol edin. bujilerin yerlerinide değiştirin bakalım. sesli düşünüyorum işte.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
Perş. Eyl. 10, 2009 9:34 pm
Senkron ayar tıpalarını unutmuş yada düşürmüş olmayasınız??
Özellikle sağ silindirin!!
Özellikle sağ silindirin!!
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
Perş. Eyl. 10, 2009 9:36 pm
ben bir keresinde depoyu çıkartıp taktıktan ssonra aynı şey başıma geldi. yüksük oturmamış. görmem kısa sürmüştü. aynı tepkileri alıyordum.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
Perş. Eyl. 10, 2009 9:55 pm
evet o ıslanmış buji çalışması gibi,bende de olmuştu.sonuçta sadece tahmin.
- chef
Mesaj Sayısı : 21
Yaş : 47
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 25/07/09
toplu cevap..
Perş. Eyl. 10, 2009 10:03 pm
arkadaşlar işten eve yeni geldim.Bir sürü cevap gelmiş ilginize teşekkür ederim.Şimdi sırasıyla cevap vereyim.Basri bey senkron ayarını ve tps ayarını aynen sizin anlattığınız sıra ile yaptık.Daha önceden deneyimimiz olduğu için bunlarda hata olamaz.sağ silindirin gaz teli yüksüğü bende depoyu kaldırınca hep çıkar ona aşinayım her zaman kontrol ederim.Zaten problem çalıştıktan bir süre sonra bazen ortaya çıkıyor.Mesela biraz önce eve geldim tık yok saat gibi makina.Senkron tıpalarım vardı el yapımı dün orjinal olsun diye kayınbiraderim borusandan almış hediye , onlarda yerinde.Nedim bey motor giderken öksürür gibi yapıyor tek silindire düşüp tekrar düzeliyor ara ara .Fakat kırmızı ışıkta 1-2 öksürüp stop ediyor.Yani kısacası öyle basit ufak bişi olmadığını zannediyorum.Ya krank sensorunde bir problem oldu yine ya da buji kablolarında bir nane var.Bu kabloları test etmenin bir yolu varmıdır?Geçengün katalizör konusunu okuyodum tıkanabildiği yazıyordu.öyle bir durum olmuş olabilir mi?
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
Perş. Eyl. 10, 2009 10:10 pm
motor rölantide çalışırken sağ silindirden arada bir kesiklik yapıyormu,yani stop edecek gibi olup tekrar çalışması diyelim.yada silindirden arada bir çıt diye bir ses alıyormusun dikkat ettinmi.
- chef
Mesaj Sayısı : 21
Yaş : 47
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 25/07/09
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
Cuma Eyl. 11, 2009 12:14 am
cüneyt bey dediğiniz gibi oluyor sağ silindirde 1-2 kesilip geri geliyor.Sonra stop ediyor.Fakat çıt diye bir ses duymadım hiç.
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
Cuma Eyl. 11, 2009 1:07 am
buji kablosu ısınınca genleşip görevini tam olarak yapamıyor olabilir mi?
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
Cuma Eyl. 11, 2009 11:53 am
Selamlar,
Direnç ölçümleri statik ve doğru akım ile yapılan ölçümlerdir.
Normal olarak ateşleme sistemi üzerinde sürekli değişen (alternatif akım gibi ama tam değil) gerilimler söz konusudur.
Bu sebepten direnç ölçümleri sistemin sağlığı konusunda kısıtlı bilgi verebilir.
Bunun ötesinde mutelif izolasyonlarda meydana gelmiş olan çatlaklar ve kaçaklar ile ilgili bilgi vermez.
Ateşleme sisteminde sadece direnç değerlerinden sistemin sağlamlığı anlaşılmaz.
Direnç ölçümleri statik ve doğru akım ile yapılan ölçümlerdir.
Normal olarak ateşleme sistemi üzerinde sürekli değişen (alternatif akım gibi ama tam değil) gerilimler söz konusudur.
Bu sebepten direnç ölçümleri sistemin sağlığı konusunda kısıtlı bilgi verebilir.
Bunun ötesinde mutelif izolasyonlarda meydana gelmiş olan çatlaklar ve kaçaklar ile ilgili bilgi vermez.
Ateşleme sisteminde sadece direnç değerlerinden sistemin sağlamlığı anlaşılmaz.
- chef
Mesaj Sayısı : 21
Yaş : 47
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 25/07/09
grrhhhh
Cuma Eyl. 11, 2009 1:19 pm
abi deli olacağım.sabah geldim tıkır tıkır tam garaja girerken yine başladı.Motor ısınınca , 5 tık olunca başlıyor gibi sapıtmaya.gazı anlık dibine kadar sıkıyorum normalde ok gibi fırlayan makinenin sağ silindiri "patapatapata" yapıyor gitmiyor tek çift tek çift çalışıyor.Neyse akşam taksime geldiğimde e5'ten geleceğim muhtemelen yolda yapacak, bakarız.Yolda kalırsam ararım
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
Cuma Eyl. 11, 2009 1:41 pm
Sevgili Alp,motor ilk çalıştıgında ne hikmetse yapmıyordur kesiklik,motor ısınınca yapıyor ,bir de kontagı kapatıp bir kaç dk sonra açtıgında yine yapıyor olması gerek.eger böyle yapıyorsa tahminim buji kablosu ve pipo derim,ama yinede tahmin tabi uzaktan anca bu kadar oluyor.
sorunu buldugunuzda yazarsan sevinirim.
sorunu buldugunuzda yazarsan sevinirim.
- tuncay
Mesaj Sayısı : 496
Yaş : 59
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/02/09
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
C.tesi Eyl. 12, 2009 1:35 am
Chef arkadaşımızın sorunu kesinlikle buji kablosundan.Bu akşam bizim dinlediğimizde motoru saat gibi çalışıyordu.Muhtemelen ya süpap ayarları yapılırken piponun dibinden kablonun içine zarar verildi,yada ıslanma sonucu içeride hala nem var.Bir tek çıkma buji kablosu veya yeni takım kablo bu sorunu kökünden halledecektir.(Çıkma buji kablosunun,başka bir motor üzerinde işgörürlüğünden emin olunmalı).Bu tür iletkenlik sorunları ancak ve ancak yüksek voltajın seri şekilde iletilmeye çalışıldığında kendini gösterdiğinden kablo boşta iken anlaşılması aldatıcı olacaktır.Ki nitekim motor çoğu zaman düzgün çalışıyor.
- nurikilimci
Mesaj Sayısı : 70
Yaş : 44
Nerden : aydın
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
C.tesi Eyl. 12, 2009 7:30 am
Bildiğim kadarı ile (piponun üzerindede yazıyor olamalı) direnç değeri 5 ohm
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Tekleme-patlama çatlama...
C.tesi Eyl. 12, 2009 12:58 pm
Arkadaşlar bence sağlam bir parçadan ölçüp görmediğiniz ve tam emin olmadığınız konularda iddalı şekilde yazıp yardım isteyen arkadaşları yanlış yönlendirmeyelim.
Kimi buji kabloları içerisinde rezistans bulunur ve normal elektrik kablosu gibi ölçüm değeri beklenmemelidir.
Kimi buji kabloları içerisinde rezistans bulunur ve normal elektrik kablosu gibi ölçüm değeri beklenmemelidir.
- chef
Mesaj Sayısı : 21
Yaş : 47
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 25/07/09
om-direnc-kablo-buji..
C.tesi Eyl. 12, 2009 3:08 pm
evt arkadaşlar tekrar merhaba,
konu bayağı uzamış.öncelikle dün tanıştığım arkadaşlara tekrar memnun olduğumu belirterekten konuyu sonuçlandırmak üzere yazıyorum.Dün akşam ,bana yasak olmasına rağmen , 3-4 tane çayı içip eve gelip fena olduktan sonra buji kablolarını sökemedim.Sabah her ikisinide söküp bir temizlik yaptıktan sonra 1. kablo için multimetrenin siyah ucunu birine ,kırmızı ucunu birine soktum ve 5.8 ohm çıktı.Diğer kabloyu ölçtüğümde ise hiçbir değer çıkmadı.Yani sıfır , oynattım eğdim büktüm tık yok.Sonra evde bir arkadaştan gelen buji kablosu vardı uyumlu onu ölçtüm 6.2 çıktı.Bende değer vermeyen kabloyla onu değiştirdim.Marşa bastım başladı patlayıp çatlamaya .Yaklaşık 15 saniye sonra geçti ve makine saat gibi çalışmaya başladı.Bir tur attım ısıyı 5 tık hatta 6 tık yükselttim.Problem yok.Biraz sonra alışveriş falan derken daha uzun bir tura çıkacağım sonuçları bilahare yazarım.Herkese sevgiler saygılar
konu bayağı uzamış.öncelikle dün tanıştığım arkadaşlara tekrar memnun olduğumu belirterekten konuyu sonuçlandırmak üzere yazıyorum.Dün akşam ,bana yasak olmasına rağmen , 3-4 tane çayı içip eve gelip fena olduktan sonra buji kablolarını sökemedim.Sabah her ikisinide söküp bir temizlik yaptıktan sonra 1. kablo için multimetrenin siyah ucunu birine ,kırmızı ucunu birine soktum ve 5.8 ohm çıktı.Diğer kabloyu ölçtüğümde ise hiçbir değer çıkmadı.Yani sıfır , oynattım eğdim büktüm tık yok.Sonra evde bir arkadaştan gelen buji kablosu vardı uyumlu onu ölçtüm 6.2 çıktı.Bende değer vermeyen kabloyla onu değiştirdim.Marşa bastım başladı patlayıp çatlamaya .Yaklaşık 15 saniye sonra geçti ve makine saat gibi çalışmaya başladı.Bir tur attım ısıyı 5 tık hatta 6 tık yükselttim.Problem yok.Biraz sonra alışveriş falan derken daha uzun bir tura çıkacağım sonuçları bilahare yazarım.Herkese sevgiler saygılar
okan kara likes this post
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz