R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
+6
pekiabi
duroturk
cenker
emirhan
nedimurcan
Basri
10 posters
3 sayfadaki 3 sayfası • 1, 2, 3
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Ptsi Haz. 22, 2009 2:08 pm
Ben kabul ediyorum, kayışı sıyırmışım hafiften, arada bir boşa döndüğü oluyor
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Ptsi Haz. 22, 2009 2:39 pm
Evet, evet. Ben de farkettim şimdi, ince bir çatlak var, hava alıyor, vakum kaçağı yapıp tam yakamıyor.
Arada sırada da termostat açmıyor, su kaynatıyor.
Arada sırada da termostat açmıyor, su kaynatıyor.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Ptsi Haz. 22, 2009 3:04 pm
Motordan bahsetmiyorum ki, kendimden bahsediyorumcamadan demiş ki:abi sulu değilki bunlar
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Cuma Haz. 26, 2009 9:36 pm
vee borusana girdim. borubana henüz giremedi.
şimdi şöyle...
içeride onlarca 1200gs var. hepsi sıraya dizilmiş. emniyet teşkilatının. görüntüleri içler acısı. çok pis ve bakımsız duruyorlar. iki tanede 1200gsa vardı çıplak vaziyette. ne yalan diyim. çıplak görünce için gitmedi değil.
neyse.
mekanik ustası gerçekten ilgili ve beyfendi birisi.
sorunu anlattım. çalıştırıp dinledi. önce subap ayarı yapmam gerek sonra belli olur dedi. ayarı yapmış ve bozuk olduğunu söylemesine rağmen ses kesilmemişti.
üst kapağın elden geçmesi gerektiğini, subapların kontrol edileceğini, eğer bir bozukluk varsa değişeceğini, eğilmiş yada aşınmış olabileceğini, daha önce de birkaç kez başına geldiğini söyledi ve bunların sorunu kesin çözeceğini söyledi. eğer çözülmezse yanlış teşhis sonrası bu işlemlerden para almayacağını falan söyledi. yavaş yavaş hazırlııyor yani ortamı. ama kesinlikle iyi birisi. ben güvendim açıkcası.
ilk sorduğu soru ise motoru vurdurdunuz mu oldu? hatta abi sen buna böyle bin, vaktin olunca gelirsin dedi.
lakin bu işlemler için verdiği en yakın tarih 20 gün sonrası. ama ben motoru bıraktım ve niğde ye döndüm. ne yaparsan yap dedim. araya şıkıştıracak.
bunların olabilmesi için benim aklıma hararetten başka birşey gelmiyor.
birde aklıma hep basri nin "sakın 6 çubuğu geçirmeyin" uyarısı geliyor.
ben bir kaç kez geçmiştim... olabilir mi?
şimdi şöyle...
içeride onlarca 1200gs var. hepsi sıraya dizilmiş. emniyet teşkilatının. görüntüleri içler acısı. çok pis ve bakımsız duruyorlar. iki tanede 1200gsa vardı çıplak vaziyette. ne yalan diyim. çıplak görünce için gitmedi değil.
neyse.
mekanik ustası gerçekten ilgili ve beyfendi birisi.
sorunu anlattım. çalıştırıp dinledi. önce subap ayarı yapmam gerek sonra belli olur dedi. ayarı yapmış ve bozuk olduğunu söylemesine rağmen ses kesilmemişti.
üst kapağın elden geçmesi gerektiğini, subapların kontrol edileceğini, eğer bir bozukluk varsa değişeceğini, eğilmiş yada aşınmış olabileceğini, daha önce de birkaç kez başına geldiğini söyledi ve bunların sorunu kesin çözeceğini söyledi. eğer çözülmezse yanlış teşhis sonrası bu işlemlerden para almayacağını falan söyledi. yavaş yavaş hazırlııyor yani ortamı. ama kesinlikle iyi birisi. ben güvendim açıkcası.
ilk sorduğu soru ise motoru vurdurdunuz mu oldu? hatta abi sen buna böyle bin, vaktin olunca gelirsin dedi.
lakin bu işlemler için verdiği en yakın tarih 20 gün sonrası. ama ben motoru bıraktım ve niğde ye döndüm. ne yaparsan yap dedim. araya şıkıştıracak.
bunların olabilmesi için benim aklıma hararetten başka birşey gelmiyor.
birde aklıma hep basri nin "sakın 6 çubuğu geçirmeyin" uyarısı geliyor.
ben bir kaç kez geçmiştim... olabilir mi?
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Salı Haz. 30, 2009 11:23 pm
ustanın ilk sorduğu motoru vurdurdunuz mu? olmuştu. ben de hayır dedim.
borusan çıt çıt.
iki subap değişmiş. bir tanesi eğilmiş...
borusan çıt çıt.
usta iyi.... ilgili, sevecen.
kapak taşlanmış, subaplar alıştırılmış...
bujiler değişmiş, çontalar değişmiş.
sıkılgan yolda denenmiş.
borusana girersen, borusana girer.
800 ytl.
insan subapı alıştırır da bizi alıştırmazmı 800 demeden.
yandım anam. basride 15 ytl ye bakım yaptırmış
yandııımmm.
ben motoru vurdurmadım. o bana borusana vurdurdu. yarın gidip alıyorum. para kalırsa ben de onu yollara vuruyorum.
800 tl.
borusan çıt çıt.
iki subap değişmiş. bir tanesi eğilmiş...
borusan çıt çıt.
usta iyi.... ilgili, sevecen.
kapak taşlanmış, subaplar alıştırılmış...
bujiler değişmiş, çontalar değişmiş.
sıkılgan yolda denenmiş.
borusana girersen, borusana girer.
800 ytl.
insan subapı alıştırır da bizi alıştırmazmı 800 demeden.
yandım anam. basride 15 ytl ye bakım yaptırmış
yandııımmm.
ben motoru vurdurmadım. o bana borusana vurdurdu. yarın gidip alıyorum. para kalırsa ben de onu yollara vuruyorum.
800 tl.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Salı Haz. 30, 2009 11:43 pm
Çıtır kızımıza helal olsun, hayatında bi kerede olsa Borusan yüzü görsün, n'oolacak yani..
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Çarş. Tem. 01, 2009 7:19 am
Abi geçmiş olsun, oohhhşşş..
Bir de dolu tarafından bakmak lazım bardağın, aynı sesi bir başka GS de duyarsan, "abi senin motorun subaplarına 800 TLcik sıkışmış" dersin
Peki sordun mu başka ne gibi nedenleri olabilir diye subap eğilmesinin? Mesela pistondaki kurumlanma buna neden olabilir miymiş? Aklıma takıldı da...
Neyse, benim motor da ilk defa yetkili servis yüzü gördü kaza vesilesi ile...
Ayıptır söylemesi dün cepte 10 lira para varken servise gittim. Benim motoru içeri almışlar. Ön farı, ön jantı, sağ sürücü ve yolcu peglerini, ön camı yenilemişler... Koruma demirleri ve külbütör kapakları boyaya gitmiş takılmayı bekliyor... Allah korusun kusur bende olsaydı bu yapılanların maliyetini düşünmek bile istemiyorum.... Neyse biraz muhabbet ettim kahvemi içtim kaçtım geldim sonra dükkana... Bu da böyle bir anı oldu işte. Bakalım bir daha motorum servis yüzü görür mü bilinmez...
Bir de dolu tarafından bakmak lazım bardağın, aynı sesi bir başka GS de duyarsan, "abi senin motorun subaplarına 800 TLcik sıkışmış" dersin
Peki sordun mu başka ne gibi nedenleri olabilir diye subap eğilmesinin? Mesela pistondaki kurumlanma buna neden olabilir miymiş? Aklıma takıldı da...
Neyse, benim motor da ilk defa yetkili servis yüzü gördü kaza vesilesi ile...
Ayıptır söylemesi dün cepte 10 lira para varken servise gittim. Benim motoru içeri almışlar. Ön farı, ön jantı, sağ sürücü ve yolcu peglerini, ön camı yenilemişler... Koruma demirleri ve külbütör kapakları boyaya gitmiş takılmayı bekliyor... Allah korusun kusur bende olsaydı bu yapılanların maliyetini düşünmek bile istemiyorum.... Neyse biraz muhabbet ettim kahvemi içtim kaçtım geldim sonra dükkana... Bu da böyle bir anı oldu işte. Bakalım bir daha motorum servis yüzü görür mü bilinmez...
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 61
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Çarş. Tem. 01, 2009 12:58 pm
İyi para..
Bununla atlamış olması dileğimdir.
Motoru vurdumaktan kasıt çalıştırmak için vurdurmak mı?
Niye zarar versinki süpaplara?
Bununla atlamış olması dileğimdir.
Motoru vurdumaktan kasıt çalıştırmak için vurdurmak mı?
Niye zarar versinki süpaplara?
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Paz Ağus. 23, 2009 9:12 pm
İlyada demiş ki:
Tek silindir "big thumper" larda çok fenadır.
Yapma-etme yakarislarima, artistce siritarak, vurdurmak suretiyle, canim dr big'in icine gozumun onunde eden bir eleman biliyorum.
Cem'in diger anlattiklarina kafam pek basmadi ama, hacim, strok ve malzeme cinsi tarafina tamamen katiliyorum.
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Ptsi Ağus. 24, 2009 8:42 am
Abi kick startsiz motor olur mu ya?
Gicigim bu duruma
Gicigim bu duruma
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Ptsi Ağus. 24, 2009 10:36 am
Ya teknik olarak ben de bilmiyorum nasil olur. Sadece, su "enduro" basliginda konusuldugu gibi, beni ilgilendiren/dusunduren sey uzaklarda biryerlerde start dugmesi vs, aku problemi yasarsam diye kick start hep sicak gelmistir.
Yoksa bir dokunusla motor calistirmak gibisi var mi?
Mazosist degilim yani
Yoksa bir dokunusla motor calistirmak gibisi var mi?
Mazosist degilim yani
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Salı Ağus. 25, 2009 6:40 pm
Elbette canim...
Boyle bir deve musveddesini tekmeleyerek calistirabilecigimi bende dusunmuyorum zaten.
Ek olarak, gecen Basri Abi'den ayrilirken, sabah guzelce giyindim, vedalastik, opustuk ve sitenin kapisini acmak icin indim motordan. Tekrar bindim ve calismadi
Aynen dedigin gibi yaptim ve birilerini aradim. Cuneyt, Attila abiler ve Nuri Kilimci ile konustum. Aku kutup basi meselesi olasiliklardan biriydi. Baktim, simsiki ve tertemiz...
Calismiyor makina. Mars motoru baglantilarina kadar baktim. Depo altindaki o kabus kablo ve soketleri wd40 ladim, temizledim. Yok!
Sonra bi elektrikci geldi, ege gibi biseyle kutup basina sıkısmıs olan 15 lirayi aldi, motoru calistirdi.
Ben de bu tecrubeyi 15 liraya edinmis oldum
Boyle bir deve musveddesini tekmeleyerek calistirabilecigimi bende dusunmuyorum zaten.
Ek olarak, gecen Basri Abi'den ayrilirken, sabah guzelce giyindim, vedalastik, opustuk ve sitenin kapisini acmak icin indim motordan. Tekrar bindim ve calismadi
Aynen dedigin gibi yaptim ve birilerini aradim. Cuneyt, Attila abiler ve Nuri Kilimci ile konustum. Aku kutup basi meselesi olasiliklardan biriydi. Baktim, simsiki ve tertemiz...
Calismiyor makina. Mars motoru baglantilarina kadar baktim. Depo altindaki o kabus kablo ve soketleri wd40 ladim, temizledim. Yok!
Sonra bi elektrikci geldi, ege gibi biseyle kutup basina sıkısmıs olan 15 lirayi aldi, motoru calistirdi.
Ben de bu tecrubeyi 15 liraya edinmis oldum
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Perş. Ağus. 27, 2009 12:19 am
motorunuzu vurdurmayın. o çalışırken sağdan soldan vuruyor tamam. ama çalışmıyorsa sakın vurdurmayın.
vurdurmayın dedik kardeşim....
vurdurmayın dedik kardeşim....
- Cem
Mesaj Sayısı : 274
Yaş : 54
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 15/06/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Perş. Ağus. 27, 2009 2:26 pm
Bu topik daha çok su kaldırır gibi.
Heyecanla ve merakla takip ediyorum.
Klavyenize kuvvet arkadaşlar.
Heyecanla ve merakla takip ediyorum.
Klavyenize kuvvet arkadaşlar.
- tuncay
Mesaj Sayısı : 496
Yaş : 59
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/02/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Perş. Ağus. 27, 2009 4:25 pm
Vurdurmak sadece motosiklette değil,her türlü motorda iyi değildir arkadaşlar.Fazla ayrıntıya girmeyelim çok çok zor durumda kalmadığımız sürece motorumuzu vurdurarak çalıştırmayalım.Ne olur? diye soran olursa eğer çok şey olur.Aktarmadan tutunda,moturun yataklarına,sekmanlarına kadar 250 kg lık bir yükü aniden darbe tesiri ile vermiş olursunuz bir çok parçaya.Şöyle açmaya çalışayım anlatabilmek adına. 1 kg ağırlığı ince bir cam rafa yavaşça koyarsınız cam taşır.Az yüksekten bırakırsınız kırılır.Hee illa kırılacak diye bişi yok kolay kolayda kırılmaz amma ve lakin her seferinde bir darbe alır.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Perş. Ağus. 27, 2009 4:49 pm
işte beklenen açıklama,kamuoyuna duyurulur ,sakın vurdurmayın.Tuncayım bir denesin.
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Perş. Ağus. 27, 2009 5:00 pm
akü bitti. bekleyin. bi cigara için. dinlensin. sentetik bir kumaş bulup + kutuba sürtün. biraz daha sürtün. bu arada bujileri de kurutun falan. bir daha basın. çalışmadı mı. isteyen vurdursun.
diyelim ki %99 oranında bişi olmaz. %1 oran başınıza gelirse çıt çıt lara hazırlıklı olun. bakın borusan o zaman nasıl vuruyor.
diyelim ki %99 oranında bişi olmaz. %1 oran başınıza gelirse çıt çıt lara hazırlıklı olun. bakın borusan o zaman nasıl vuruyor.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Perş. Ağus. 27, 2009 5:53 pm
haklısın valla ,çıt çıt =800tl
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Perş. Ağus. 27, 2009 10:34 pm
Inatlasin, inatlasin!
Cok isime geliyo....Ogreniyorum...
Cok isime geliyo....Ogreniyorum...
- tuncay
Mesaj Sayısı : 496
Yaş : 59
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/02/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Cuma Ağus. 28, 2009 12:12 pm
Arkadaşlar.Gerçekten öğrenmek isteyen arkadaşlar.Amerika yı yeniden keşfetmeye gerek yok.Vurdurmayın motorunuzu.Heee baktınız çok zordasınız balka çareniz yok o zaman cuk o arkadaşımızın dediği gibi mümkün olduğunca sert olmayacak şekilde vurdurun!!...?Ama unutmayın ki motorunuza zarar vereceksiniz.Bunun ayrıntılarını yani neden ve nerelere zarar vereceğini ayrıntılı olarak yazarım yazmasına na da.Motorun içindeki hangi parçanın nasıl çalıştığını,hangi parçanın neye mukavemet ettiğini çok iyi bilmeniz lazım bunu anlamak için.Örnek vereyim:Vurdurma esnasında sıradışı bir darbeye mağruz kalacak 2 parça eksantirik zinciri-dişlisi.Eksantirik zincir gergisi boşta olduğundan ani darbe bu 2 parçaya zarar verecektir.Motorun çalışmadığı pozisyonda eksantirik zinciri gevşek durumdadır.
Bu konuya canlı canllı örneklerde verebilirim.Ben otomobil taşıyorum.Bırakın vurdurmayı tırın üzerine yüklenmiş ve iyi bağlanmamış olan bir otomobilin (teknolojisi eski olanlardan bahsetmiyorum) tırın hareketi esnasında,ileri geri salınmasından bile o otomobilin senteden atladığına şahit oldum hemde birkaç kez.Bizim motorlarımız kayış sistemli değil,kolay kolay sente atlamaz.Ben bunu o parçalara ufacık salınımda bile ne kadar yük bindiğini anlatabilmek için yazdım.Yük binen parçalar sadece bunlar da değil.Durum bundan ibarettir.Vurdurmak yada vurdurmamak konusunda herkesi kendi özgür iradesi ile başbaşa bırakıyorum.
Bu konuya canlı canllı örneklerde verebilirim.Ben otomobil taşıyorum.Bırakın vurdurmayı tırın üzerine yüklenmiş ve iyi bağlanmamış olan bir otomobilin (teknolojisi eski olanlardan bahsetmiyorum) tırın hareketi esnasında,ileri geri salınmasından bile o otomobilin senteden atladığına şahit oldum hemde birkaç kez.Bizim motorlarımız kayış sistemli değil,kolay kolay sente atlamaz.Ben bunu o parçalara ufacık salınımda bile ne kadar yük bindiğini anlatabilmek için yazdım.Yük binen parçalar sadece bunlar da değil.Durum bundan ibarettir.Vurdurmak yada vurdurmamak konusunda herkesi kendi özgür iradesi ile başbaşa bırakıyorum.
- tuncay
Mesaj Sayısı : 496
Yaş : 59
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/02/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Cuma Ağus. 28, 2009 12:26 pm
gsg-9 demiş ki:tamam dediğin doğru güzel bir yokuş bulurda ikinci yada üçüncü vites hızına gelirsen motora fazla zarar vermeden vurdurup çalıştırabilirsin.ama yineliyorum katalitik olan makinada SAKIN DENEME.katalitik tıkanır farkına varmazsın ve sonunda motoru eline alırsın.diğer taraftan motoru kompresyona almakta iyi birşey değildir,özellikle boksör motor için ,saplamaları eline alırsın.motor freni yaptığında hemen frenlerlede motoru yavaşlatman lazım.ya evladım sen ramazan kabusumusun.senin yüzünden 2 kilo verdim.hesabını cumartesi cemden sorucam.
140 km hızla giderken 1 vites komprosöre bırakırsan eyvallah saplamada keser,motor tepenede geçerde,normal şartlardaki komprösör durumunda herhangi bir sorun olmaz frene gerek yok yani.Zaten hayvan o kadar güçlü ki 200 km hızla gideken,durman gerktiğinde önce gazı kesiyosun hayvan anında 120 ye falan düşüyor zaten.Bu pozisyonda saplamaçıkıyor ise motorda bir sorun var demektir.
Sorun da şudur muhtemelen.Motorumuzun gövdesi Koraliminyum denen hafif bir malzemeden yapılmıştır,Bu yerinden çıkan saplamalar,aliminyuma direk monte edilir.Motor herhangi bir sebepten sökülüp takıldı ise ve bunu takan usta tork anahtarı kullanmadı ise muhtemelen saplamanın vidalandığı aliminyum gövdedeki dişler yerinden sıyrılacaktır.Tam olarak yalama olmasa bile bloktaki saplama yuvaları zarar görecektir.Bu durumda olan bir motoru elbette komprosöre bırakmamalısınız.
- pasinli
Mesaj Sayısı : 283
Yaş : 47
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 17/02/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
Cuma Ağus. 28, 2009 1:06 pm
Valla başımı döndürdünüz.
Ne öğrendim:
1- Motoru vurdurmayacan
2- İlyada Cem ile uğraşmayacan
bu kadar basit ve bence herkes böyle anlamalı
Ne öğrendim:
1- Motoru vurdurmayacan
2- İlyada Cem ile uğraşmayacan
bu kadar basit ve bence herkes böyle anlamalı
- Cem
Mesaj Sayısı : 274
Yaş : 54
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 15/06/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
C.tesi Ağus. 29, 2009 12:47 am
Tuncayın dediği tır taşımasındaki gibi bende sıfır otomobillerin
deniz taşıma ayağındayım. Sizinle Renault araçların taşıma
talimatındaki bir konuyu paylaşmak istedim. Hatta bu vurdurma
konusu açılınca Renault talimatı daha mantıklı geldi şimdi.
Talimat şu şekilde. Araçlar liman park sahasına geldiğinde
1.viteste otonatikse (P) konumunda olacak. Gemiye yüklendiğinde ise
vites boşta otomatikse (N) konumunda olacak diye talimat var.
Ve denetlemelerde özellikle dikkat ettikleri bir konu.
Küçük bir bilgi konuya faydalı olur diye düşündüm.
Sevgilerilme,
deniz taşıma ayağındayım. Sizinle Renault araçların taşıma
talimatındaki bir konuyu paylaşmak istedim. Hatta bu vurdurma
konusu açılınca Renault talimatı daha mantıklı geldi şimdi.
Talimat şu şekilde. Araçlar liman park sahasına geldiğinde
1.viteste otonatikse (P) konumunda olacak. Gemiye yüklendiğinde ise
vites boşta otomatikse (N) konumunda olacak diye talimat var.
Ve denetlemelerde özellikle dikkat ettikleri bir konu.
Küçük bir bilgi konuya faydalı olur diye düşündüm.
Sevgilerilme,
- tuncay
Mesaj Sayısı : 496
Yaş : 59
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/02/09
Geri: R11XX ilk calistirmadaki tikirti - Gergi
C.tesi Ağus. 29, 2009 12:21 pm
Mantık aynı mantık cem.Güç aktarımının ters yönde olması,sorunlara neden olur.Ama zaman içerisinde,ama anında bu şansa kalmış.Neden işimizi şansa bırakalım?Ama şuda var uygunsuz bir yerde kalmışın,aküde bitmiş napcan mecbur vurduracaksın.Bu tür arızalar(yani akü zayıflığından kaynaklanan)düzenli olarak görülmez arada sırada yapar yani bi basar bi basmaz.Bu yüzden genelde insanlar idare etsin nasılsa basmazsa vurdurarak çalıştırıyorum diye,yeni akü alımını ötelerler.Buda motorun birçok kez vurdurulmasına neden olur.Bu vurdurmalar rutin hale geldiğinde,alışkanlık yaptığında motorumuzun zarar göreceğine,herkesin kannat getirmiş olması dileği ile....
Saygılar.
Saygılar.
3 sayfadaki 3 sayfası • 1, 2, 3
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz