Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
+11
CüneytKüçük
uufuk
tall
emirhan
attila
pekiabi
cenker
duroturk
nurikilimci
veldg
Basri
15 posters
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Ptsi Ara. 22, 2008 12:53 pm
Eger bir BMW GS sahibiysek ve final drive rulmani henuz bozulmadiysa, birgun, olmadik bir yer ve zamanda bozulma ve bizi yolda birakma ihtimali vardir.
Nasil kontrol edecegiz? Buyurun;
Arka tekerlegi sokun ve diferansiyel yagini bosaltin.
Keceyi goruyorsunuz degilmi ?
Keceyi yerinden cikartin
Rulman muhafazasini goreceksiniz.
Rulman muhafazasinin ustunde eksik percin/percinler veya muhafazada kirik veya catlak ariyoriz.
Olmasi gereken goruntu asagidaki gibidir.
Asagida yerinden sokulmus bir final drive rulmani goruyorsunuz, percinlerden bir tanesi eksik, bu demektirki rulman muhafazasi kirilacak, bilyalar ust uste binerek rulmani dagitacaktir.
Iste kirilmis muhafaza, rulman dagilana kadar hic bir ses duymadan motorunuza binmeye devam edeceksiniz, tekeriniz donecektir, taa ki dagilip yolda birakana kadar.
Bu durumda mutlaka final drive rulmanini yenileyin. yeni bir kece takin.
Kontrol sonucu olumluysa da keceyi yenileyin..
Nasil kontrol edecegiz? Buyurun;
Arka tekerlegi sokun ve diferansiyel yagini bosaltin.
Keceyi goruyorsunuz degilmi ?
Keceyi yerinden cikartin
Rulman muhafazasini goreceksiniz.
Rulman muhafazasinin ustunde eksik percin/percinler veya muhafazada kirik veya catlak ariyoriz.
Olmasi gereken goruntu asagidaki gibidir.
Asagida yerinden sokulmus bir final drive rulmani goruyorsunuz, percinlerden bir tanesi eksik, bu demektirki rulman muhafazasi kirilacak, bilyalar ust uste binerek rulmani dagitacaktir.
Iste kirilmis muhafaza, rulman dagilana kadar hic bir ses duymadan motorunuza binmeye devam edeceksiniz, tekeriniz donecektir, taa ki dagilip yolda birakana kadar.
Bu durumda mutlaka final drive rulmanini yenileyin. yeni bir kece takin.
Kontrol sonucu olumluysa da keceyi yenileyin..
- veldg
Mesaj Sayısı : 92
Yaş : 53
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 01/12/08
rulman
Salı Ara. 23, 2008 12:06 am
selamlar basri bey herşeyden önce bizlere verdiğiniz bilgilerden dolayı sonsuz teşekürler.rulman nasıl sökülüyor ? ayrıca keçe ve rulmanı nereden temin edebiliriz?
- nurikilimci
Mesaj Sayısı : 70
Yaş : 44
Nerden : aydın
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Salı Ara. 23, 2008 8:28 pm
sayın veldg
rulmanı sökebilmeniz için diferansiyeli tamamen motordan ayırmanız gerekiyor. Daha sonra tekerleğin takıldığı tarafta bulunan alyen başlı yanlış hatılamıyorsan 8 adet civatayı söküyorsunuz (manuel de bu civataları 100 derecye kadar ısıtn der). Bu civatalar diferransiyel i bir arada tutar. Civataları söktükten sonra diferansiyeli ikiye ayırabilirsiniz biraz zorlar ama dikkatli bir şekilde çok hoyrat davranmadan zorlarsanız ayrılır. Ayna dişlisi yani büyük olan ortaya çıkar bu dişlidin iki ucunda biri oldukça büyük ve diğeride daha küçük olmak üzere iki adet rulman vardır. Bunlardan büyük olan dağılma riski olan tekerlek rulmanıdır diğeri daha az risk teşkil eder. Bana sorarsanız sökmüşken ikisinide değiştirrin. Rulmanları dişliden ayrımak için çektirme kullana bilirsiniz. Sökme işleminde rulmanların dişli miline bağlandığı yatakları ısıtmak işinizi kolaylaştıracaktır. Ne kadar ısıtacağınıza manuelden bakabilirsiniz.
Burada tekerlek tarafındaki Basri abinin yukarıda bahsettiği değişmesi gereken keçe standar bir malzemedir sanayide keçe satan yerlerde elinizde çıkan örnekle giderseniz rahatlıkla bulabilirsiniz ellerinde yoksa dahi getirtirler. Rulmanlardan büyük olan piyasada buluna bilen bir malzemedir ama genelde Muğla Aydın gibi küçük şehirlerde hemen bulmanız düşük bir olasılıktır ama bu parçada en fazla ikigün içinde temin edilir. Küçük olanı bulmanız kolaydır. BMW FAG rulman kullanır ancak skf ve ntn de oldukça kaliteli markalardır kullanılmasın bir sakınca olavağını düşünmüyorum.
rulmanı sökebilmeniz için diferansiyeli tamamen motordan ayırmanız gerekiyor. Daha sonra tekerleğin takıldığı tarafta bulunan alyen başlı yanlış hatılamıyorsan 8 adet civatayı söküyorsunuz (manuel de bu civataları 100 derecye kadar ısıtn der). Bu civatalar diferransiyel i bir arada tutar. Civataları söktükten sonra diferansiyeli ikiye ayırabilirsiniz biraz zorlar ama dikkatli bir şekilde çok hoyrat davranmadan zorlarsanız ayrılır. Ayna dişlisi yani büyük olan ortaya çıkar bu dişlidin iki ucunda biri oldukça büyük ve diğeride daha küçük olmak üzere iki adet rulman vardır. Bunlardan büyük olan dağılma riski olan tekerlek rulmanıdır diğeri daha az risk teşkil eder. Bana sorarsanız sökmüşken ikisinide değiştirrin. Rulmanları dişliden ayrımak için çektirme kullana bilirsiniz. Sökme işleminde rulmanların dişli miline bağlandığı yatakları ısıtmak işinizi kolaylaştıracaktır. Ne kadar ısıtacağınıza manuelden bakabilirsiniz.
Burada tekerlek tarafındaki Basri abinin yukarıda bahsettiği değişmesi gereken keçe standar bir malzemedir sanayide keçe satan yerlerde elinizde çıkan örnekle giderseniz rahatlıkla bulabilirsiniz ellerinde yoksa dahi getirtirler. Rulmanlardan büyük olan piyasada buluna bilen bir malzemedir ama genelde Muğla Aydın gibi küçük şehirlerde hemen bulmanız düşük bir olasılıktır ama bu parçada en fazla ikigün içinde temin edilir. Küçük olanı bulmanız kolaydır. BMW FAG rulman kullanır ancak skf ve ntn de oldukça kaliteli markalardır kullanılmasın bir sakınca olavağını düşünmüyorum.
- veldg
Mesaj Sayısı : 92
Yaş : 53
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 01/12/08
rulman değişimi
Salı Ara. 23, 2008 9:20 pm
selamlar yardımlarınız için çok teşekürler
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Salı Mayıs 12, 2009 11:30 am
Ben buraya cok takildim. Kontrolu yapicam ve o cok da zor degil. Ama rulmani degistirmem gerekirse, kendime pek guvenemiyorum acikcasi simdilik.
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 61
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Salı Mayıs 12, 2009 11:41 am
Bende çok takıldım doğrusu..
Peki bu rulman bozulunca, dağılmadan evvel ses ile uyarı vermezmi ?
Sökmeden anlamak mümkün değilmi ?
Peki bu rulman bozulunca, dağılmadan evvel ses ile uyarı vermezmi ?
Sökmeden anlamak mümkün değilmi ?
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Salı Mayıs 12, 2009 3:43 pm
cenker demiş ki:Bende çok takıldım doğrusu..
Peki bu rulman bozulunca, dağılmadan evvel ses ile uyarı vermezmi ?
Sökmeden anlamak mümkün değilmi ?
Maalesef, bilinen tek yontem acip kontrol etmek.
ADVRIDER ve diger yabanci forumlarda okudgum, arkadaslarimdan duydugum, hafif bir arka tekerlek yalpalamasinin akabinde hemen dagiliyor.
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 61
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Salı Mayıs 12, 2009 8:57 pm
65 bin deyim, 10 binim daha var demekki..
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Çarş. Mayıs 13, 2009 4:47 pm
Tekerlek boşluk yapmıyor mu, sağa sola doğru oynattığımızda?..
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Çarş. Haz. 03, 2009 8:47 pm
Selam,
Aldığım günden beri 1-2 mm mertebesinde arka tekerde bir boşluğum var.
Bu boşluk 15000 km dir hiç değişmedi.
Tamircide rulmanı yeni değiştirilmiş arkadaşın 1100 motoruna baktım aynı boşluk var.
Son debriyaj merkez değişimi sonrası rulmana bir bakayım dedim ancak keçe işi kafama takıldı.
Keçe ölçüsü belli ama (85*110*10) ancak ne tip bir keçe??
Tek dudaklımı çift dudaklımı??
SKT ve FEKO firma kataloglarını inceledim internette keçe mevcut ama sökmeden emin olup alamadım. Söken yerine takan birileri varsa aldığı keçe marka modeli konusunda yardımcı olabilirmi??
Aldığım günden beri 1-2 mm mertebesinde arka tekerde bir boşluğum var.
Bu boşluk 15000 km dir hiç değişmedi.
Tamircide rulmanı yeni değiştirilmiş arkadaşın 1100 motoruna baktım aynı boşluk var.
Son debriyaj merkez değişimi sonrası rulmana bir bakayım dedim ancak keçe işi kafama takıldı.
Keçe ölçüsü belli ama (85*110*10) ancak ne tip bir keçe??
Tek dudaklımı çift dudaklımı??
SKT ve FEKO firma kataloglarını inceledim internette keçe mevcut ama sökmeden emin olup alamadım. Söken yerine takan birileri varsa aldığı keçe marka modeli konusunda yardımcı olabilirmi??
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Çarş. Haz. 03, 2009 10:25 pm
Bu arka tekelekteki boşluk paralever rulmanlarından kaynaklanıyor olmasın sakın, başka bir forumda paralever rulmanları değişince ya da uygun şekilde sıkıldığında sorunun ortadan kalktığını okumuştum. Keşke İlyada(Cem) burada olsaydı o sizi yönlendirebilirdi...
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Çarş. Haz. 03, 2009 11:59 pm
emirhan demiş ki:Bu arka tekelekteki boşluk paralever rulmanlarından kaynaklanıyor olmasın sakın, başka bir forumda paralever rulmanları değişince ya da uygun şekilde sıkıldığında sorunun ortadan kalktığını okumuştum. Keşke İlyada(Cem) burada olsaydı o sizi yönlendirebilirdi...
Sanmam boşluk sadece arka tekerde.
Salıncakla ilgili değil.
Disk ile balata arasına parmağınızı koyunca boşluk algılanıyor.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Haz. 04, 2009 9:43 am
Siz yine de r1150r.org sitesi forumlarında rastladığım test yöntemini bir uygulayın derim.
Test oldukça basit. Anladığım kadarıyla önce arka frene basıyorsunuz ve aynı anda elinizle arka tekeri sağa sola oynatmaya çalışıyorsunuz. Eğer oynama var ise sorun paralever rulmanlarında demektir. Oynama yok ise arka freni bırakıyorsunuz ve tekrar arka tekeri oynatıyorsunuz bu sefer oynama olursa sorun FD rulmanlarından kaynaklanıyordur.
Not: Site bakımda olduğu için oradaki mesajı buraya kopyalayamadım, belki yanlış yorumlamış olabilirim yazılanları...
Test oldukça basit. Anladığım kadarıyla önce arka frene basıyorsunuz ve aynı anda elinizle arka tekeri sağa sola oynatmaya çalışıyorsunuz. Eğer oynama var ise sorun paralever rulmanlarında demektir. Oynama yok ise arka freni bırakıyorsunuz ve tekrar arka tekeri oynatıyorsunuz bu sefer oynama olursa sorun FD rulmanlarından kaynaklanıyordur.
Not: Site bakımda olduğu için oradaki mesajı buraya kopyalayamadım, belki yanlış yorumlamış olabilirim yazılanları...
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Ptsi Haz. 15, 2009 10:41 am
Final drive rulman kontrolü yapın ve yağ değişimini ihmal etmeyin.
Felaket tellalı olmak istemem ama uyarması benden.
Felaket tellalı olmak istemem ama uyarması benden.
- tall
Mesaj Sayısı : 121
Yaş : 46
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Cuma Haz. 19, 2009 12:17 pm
Çok mühim bir parça, nitekim geçen haftasonu bir arkadaşım ZZR1200 ü ile otobandan urlaya giderken arka tekerlek rulmanı dağılıyor ve arka tekerlek 1-1,5 saniye kilitlenip tekrar dönmeye başlıyor, söz konusu olay düz giderken ve düşük süratte olması sebebiyle tehlike söz konusu olmamış ama güzel bir virajda yaşansaydı sonu tatsız olabilirdi. Göz önünde olmadığı için çoğu zaman atlanıyor, akla gelmiyor, en kısa zamanda kontrol edicem bakalım benimki ne durumda.
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Cuma Haz. 19, 2009 10:30 pm
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fich
/MainDiagrams.asp?mospid=47979
amerika satış tutarları,usd 80 civarında posta ücreti ve avpimden takılmadan geçmesi için bol bol duva etmek gerekiyor.
33127663482 shaft seal (85X110X10) $29.17
33122310548 shim (0,400MM) $11.78
33121242210 grooved ball bearing (85X120X18) $75.05
33121454406 shim (2,100MM) $6.67
33121451188 tapered roller bearing (25X52X16,25) $42.78
/MainDiagrams.asp?mospid=47979
amerika satış tutarları,usd 80 civarında posta ücreti ve avpimden takılmadan geçmesi için bol bol duva etmek gerekiyor.
33127663482 shaft seal (85X110X10) $29.17
33122310548 shim (0,400MM) $11.78
33121242210 grooved ball bearing (85X120X18) $75.05
33121454406 shim (2,100MM) $6.67
33121451188 tapered roller bearing (25X52X16,25) $42.78
- cenker
Mesaj Sayısı : 164
Yaş : 61
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 10/11/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Paz Haz. 21, 2009 9:10 pm
Bempar dürüst iyi bir firma..camadan demiş ki:bide bempardan fiyat alın isterseniz orada gelirken duvaya veya takılmayı düşünmezsiniz borusandan da ucuzdur.
Öyle kargo parası filan da almıyorlar, stoklarında olmayan parçayı çok çabuk getirtiyorlar..
Benim kilometre telini 5 iş gününde getirttiler Almanya dan.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Cuma Ağus. 07, 2009 9:22 pm
ilyada arkadaşımızın bir yerdeki yazısında tekerlekteki boşlugun paralever rulmanından da kaynaklanabilecegi contralarının sıkılarak bu boşlugun alınabilecegini söylemişti ,soru; bu contra somunları nerededir.
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
C.tesi Ağus. 08, 2009 1:05 pm
attila demiş ki:emirhan demiş ki:Bu arka tekelekteki boşluk paralever rulmanlarından kaynaklanıyor olmasın sakın, başka bir forumda paralever rulmanları değişince ya da uygun şekilde sıkıldığında sorunun ortadan kalktığını okumuştum. Keşke İlyada(Cem) burada olsaydı o sizi yönlendirebilirdi...
Sanmam boşluk sadece arka tekerde.
Salıncakla ilgili değil.
Disk ile balata arasına parmağınızı koyunca boşluk algılanıyor.
bu boşluğun diskteki boşlukla bir alakası yoktur umarım
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
C.tesi Ağus. 08, 2009 10:31 pm
arkadaşlar final drive rulmanını degiştirmek için dagılmasını beklemeyelim,nedenmi? kuşadası yolculuguna başlarken arka tekerlekte biraz boşluk vardı bunun normal boşluk oldugunu düşündüm fakat eve döndükten sonra boşlugun çok fazla artmış oldugunu gördüm ,sonuçta bu sabah söküldü,fd rulmanında dagılma yok ama o kadar eskimişki rulmanı saga sola oynatabiliyorsunuz ileri geri oynatabiliyorsunuz,yani dagıldı dagılacak.allah korudu diyebiliriz.bu nedenle kuşkulandıgınız zaman kontrol etmekte fayda var çok zor birşey de degilmiş.eli hiç yatkın olmayan arkadaşların dahi yapabilecegi bir şey.
birazcık zahmetin bir çok hoş olmayan şeyi önleyecegini unutmayalım.
birazcık zahmetin bir çok hoş olmayan şeyi önleyecegini unutmayalım.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Çarş. Ağus. 12, 2009 9:05 pm
Konu hakkında bol resimli bir anlatım;
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=234400&highlight=final+drive+free+play
Çok boşluk varsa çıkan pulu (spacer ring) daha kalın pulla değiştirmek gerekebilir
No Part Number Description Qty Each
01 33127663482 shaft seal (85X110X10) BUY 1 $29.17
02 33122310544 shim (0,100MM) BUY 1 $11.78
02 33122310545 shim (0,150MM) BUY 1 $11.78
02 33122310546 shim (0,200MM) BUY 1 $11.78
02 33122310547 shim (0,300MM) BUY 1 $11.78
02 33122310548 shim (0,400MM) BUY 1 $11.78
02 33122310549 shim (0,500MM) BUY 1 $11.78
02 33122310550 shim (0,600MM) BUY 1 $11.78
02 33122310551 shim (0,700MM) BUY 1 $11.78
02 33122310552 shim (0,800MM) BUY 1 $11.78
02 33122310553 shim (0,900MM) BUY 1 $11.78
02 33122310554 shim (1,000MM) BUY 1 $11.78
02 33122310555 shim (1,100MM) BUY 1 $11.78
02 33122310556 shim (1,200MM) BUY 1 $11.78
02 33122310557 shim (1,300MM) BUY 1 $11.78
02 33122310558 shim (1,400MM) BUY 1 $11.78
02 33122310559 shim (1,500MM) BUY 1 $11.78
02 33122310560 shim (1,600MM) BUY 1 $11.78
02 33122310561 shim (1,700MM) BUY 1 $11.78
03 33121242210 grooved ball bearing (85X120X18) BUY 1 $75.05
04 33121454403 shim (1,950MM) BUY 1 $6.67
04 33121454404 shim (2,000MM) BUY 1 $6.67
04 33121454405 shim (2,050MM) BUY 1 $6.67
04 33121454406 shim (2,100MM) BUY 1 $6.67
04 33121454407 shim (2,150MM) BUY 1 $6.67
04 33121450082 shim (2,200MM) BUY 1 $6.67
04 33121450083 shim (2,250MM) BUY 1 $6.67
04 33121450084 shim (2,300MM) BUY 1 $6.67
04 33121450085 shim (2,350MM) BUY 1 $6.67
04 33121450086 shim (2,400MM) BUY 1 $6.67
04 33121450087 shim (2,450MM) BUY 1 $6.67
04 33121450088 shim (2,500MM) BUY 1 $6.67
04 33121450089 shim (2,550MM) BUY 1 $6.67
04 33121450090 shim (2,600MM) BUY 1 $6.67
04 33121450091 shim (2,650MM) BUY 1 $6.67
04 33121450092 shim (2,700MM) BUY 1 $6.67
04 33121450093 shim (2,750MM) BUY 1 $6.67
04 33121450094 shim (2,800MM) BUY 1 $6.67
05 33121451188 tapered roller bearing (25X52X16,25) BUY 1 $42.78
Görüldüğü gibi 18 ayrı kalınlıkta pul var. (yukarıdaki parça numaraları 1150 ADV içindir)
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=234400&highlight=final+drive+free+play
Çok boşluk varsa çıkan pulu (spacer ring) daha kalın pulla değiştirmek gerekebilir
No Part Number Description Qty Each
01 33127663482 shaft seal (85X110X10) BUY 1 $29.17
02 33122310544 shim (0,100MM) BUY 1 $11.78
02 33122310545 shim (0,150MM) BUY 1 $11.78
02 33122310546 shim (0,200MM) BUY 1 $11.78
02 33122310547 shim (0,300MM) BUY 1 $11.78
02 33122310548 shim (0,400MM) BUY 1 $11.78
02 33122310549 shim (0,500MM) BUY 1 $11.78
02 33122310550 shim (0,600MM) BUY 1 $11.78
02 33122310551 shim (0,700MM) BUY 1 $11.78
02 33122310552 shim (0,800MM) BUY 1 $11.78
02 33122310553 shim (0,900MM) BUY 1 $11.78
02 33122310554 shim (1,000MM) BUY 1 $11.78
02 33122310555 shim (1,100MM) BUY 1 $11.78
02 33122310556 shim (1,200MM) BUY 1 $11.78
02 33122310557 shim (1,300MM) BUY 1 $11.78
02 33122310558 shim (1,400MM) BUY 1 $11.78
02 33122310559 shim (1,500MM) BUY 1 $11.78
02 33122310560 shim (1,600MM) BUY 1 $11.78
02 33122310561 shim (1,700MM) BUY 1 $11.78
03 33121242210 grooved ball bearing (85X120X18) BUY 1 $75.05
04 33121454403 shim (1,950MM) BUY 1 $6.67
04 33121454404 shim (2,000MM) BUY 1 $6.67
04 33121454405 shim (2,050MM) BUY 1 $6.67
04 33121454406 shim (2,100MM) BUY 1 $6.67
04 33121454407 shim (2,150MM) BUY 1 $6.67
04 33121450082 shim (2,200MM) BUY 1 $6.67
04 33121450083 shim (2,250MM) BUY 1 $6.67
04 33121450084 shim (2,300MM) BUY 1 $6.67
04 33121450085 shim (2,350MM) BUY 1 $6.67
04 33121450086 shim (2,400MM) BUY 1 $6.67
04 33121450087 shim (2,450MM) BUY 1 $6.67
04 33121450088 shim (2,500MM) BUY 1 $6.67
04 33121450089 shim (2,550MM) BUY 1 $6.67
04 33121450090 shim (2,600MM) BUY 1 $6.67
04 33121450091 shim (2,650MM) BUY 1 $6.67
04 33121450092 shim (2,700MM) BUY 1 $6.67
04 33121450093 shim (2,750MM) BUY 1 $6.67
04 33121450094 shim (2,800MM) BUY 1 $6.67
05 33121451188 tapered roller bearing (25X52X16,25) BUY 1 $42.78
Görüldüğü gibi 18 ayrı kalınlıkta pul var. (yukarıdaki parça numaraları 1150 ADV içindir)
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Çarş. Ağus. 12, 2009 9:10 pm
Dostum benim ellerine sağlık,çok teşekkür ederim.
- cossie
Mesaj Sayısı : 174
Yaş : 55
Nerden : istanbul-istinye
Kayıt tarihi : 06/07/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Çarş. Ağus. 12, 2009 11:35 pm
Basri abi bende aynı sorun var keçe ve rulmanları arıyorum bempar stoğunda yokmuş yarın borusana sorucam Haydar'da yarın araştıracak bu pulun hangisini almam gerektiğini nasıl anlıycam yada pulları değişmesem olurmu?
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 12:02 am
Selamlar,
Arka rulmanı herhangibir rulmancıda bulabilirsiniz.
Ölçüleri:
Büyük rulman 80x120x18
Taban rulmanı 25X52X16,25
Keçe Ölçüsü 85X110X10
SKF-NTN-FAG-NSK gibi markalı bir ürün kullanırsanız sorun olmayacaktır.
Zaten borusan dan da alacağınız rulman bunlardan biri olacak.
Şimler konusuna gelince:
Bu şimler diferansiyel boşluğunu ayarlamakta. Ötme gibi bir şikayet yok ise hiç ellemeyin derim. Farklı şim koyarak dişlilerin bozlumasına sonrada ötme sesine sebep olabilirsiniz.
Service manual de boşluk ve şim ayarı için birsürü hesap var.
Canı isteyen oturup hesap yapabilir.
Ben derimki değiştir rulmanları ve keçeyi sonra Bin Gitsin.
Arka rulmanı herhangibir rulmancıda bulabilirsiniz.
Ölçüleri:
Büyük rulman 80x120x18
Taban rulmanı 25X52X16,25
Keçe Ölçüsü 85X110X10
SKF-NTN-FAG-NSK gibi markalı bir ürün kullanırsanız sorun olmayacaktır.
Zaten borusan dan da alacağınız rulman bunlardan biri olacak.
Şimler konusuna gelince:
Bu şimler diferansiyel boşluğunu ayarlamakta. Ötme gibi bir şikayet yok ise hiç ellemeyin derim. Farklı şim koyarak dişlilerin bozlumasına sonrada ötme sesine sebep olabilirsiniz.
Service manual de boşluk ve şim ayarı için birsürü hesap var.
Canı isteyen oturup hesap yapabilir.
Ben derimki değiştir rulmanları ve keçeyi sonra Bin Gitsin.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 12:22 am
sevgili Ali, http://www.bereketrulman.com.tr/
http://www.rulmanci.net/NSK-Rulman-Bearing_177
bu adreslerden sorabilirsin. fag bulmak zaten zor ben nsk 6917 kodlu rulman taktım, haydar kardeşim in taktıgı rulman da buydu sanırım.
taktıktan sonra boşluk kaldımı bildirirsen de sevinirim.
http://www.rulmanci.net/NSK-Rulman-Bearing_177
bu adreslerden sorabilirsin. fag bulmak zaten zor ben nsk 6917 kodlu rulman taktım, haydar kardeşim in taktıgı rulman da buydu sanırım.
taktıktan sonra boşluk kaldımı bildirirsen de sevinirim.
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz