Basri's BMW Boxer
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FORUMLARA KATILMAK İÇİN LÜTFEN ÜYE OLUNUZ
Basri's BMW Boxer
FORUMLARA KATILMAK İÇİN LÜTFEN KAYIT OLUNUZ
Basri's BMW Boxer
Arama
Sonuç :
çıkıntı araştırma
En son konular
Basri'nin notu - Lütfen Okuyun...Paz Tem. 30, 2023 1:37 pmBasri
Forumla ilgili İstek ve ÖnerilerinizSalı Haz. 27, 2023 8:56 pmBasri
Forumla ilgili İstek ve ÖnerilerinizSalı Haz. 27, 2023 8:49 pmBasri
Isınmış motorda yatak benzeri ses / Sanziman sesleriÇarş. Mart 02, 2016 2:13 pmokan kara
1150 ADV için Ateşleme Bobini arıyorum.Ptsi Ara. 14, 2015 2:54 pmGARAGEMOTO
Ateşleme yok Çarş. Ara. 03, 2014 2:56 pmGARAGEMOTO
R 11XX Senkron Ayari..Cuma Mayıs 30, 2014 12:01 ammahirKISSAL
yağ filtresi ve sökme aparatıSalı Mart 11, 2014 5:51 pmnertug
SelamlarÇarş. Şub. 26, 2014 12:30 pmalegöz
Tork AnahtarıCuma Şub. 07, 2014 1:32 amnertug
2000 model r 850 gs calısmıyor!!C.tesi Haz. 22, 2013 8:37 amhakan umit atalay
GS 1100 Alıyorum ustalardan tavsiye istiyorum.Perş. Nis. 25, 2013 10:19 amkadir tahsin
Motorda Vuruntu var?????????Perş. Nis. 25, 2013 10:09 amkadir tahsin
BMW R1150R KESİNTİ PROBLEMİÇarş. Nis. 24, 2013 10:08 pmşamilkamçi
şanzıman problemi,Perş. Nis. 04, 2013 10:08 pmbaybars8
Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

AKÜ

+2
duroturk
adventure1150tamer
6 posters
Aşağa gitmek
adventure1150tamer
adventure1150tamer
Erkek
Mesaj Sayısı : 213
Yaş : 56
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 05/01/09

AKÜ Empty akü

Ptsi Ocak 19, 2009 11:40 am
selam...yazını okudum...bizim makinelerde bilindiği gibi 12V 19 Amp akü kullanılıyor..daha önce bende akü arayışlarına girdim ve izmirden 12 v 18 amp kuru akü aldım faka kısa bir süre içinde performansı düştü,abs devreye girmedi...bu yüzden aküyü tekrar değiştirdim ve bosch marka bir akü aldım tam yerine oturdu..90 TL....fakat 1 yıl kullanabildim şimdilerde ilk çalıştırmada abs devreye girmiyor ...biraz yol yaptıktan sonra kontağı kapatıp yeniden çalıştırıyorum ve abs yi devreye alıyor....ya bosch takıp her sene değiştireceğiz veya yuasa alıp 2 senede bir değiştireceğiz....
duroturk
duroturk
Erkek
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09

AKÜ Empty Geri: AKÜ

Salı Şub. 10, 2009 6:24 pm
Merhaba,

Tam uzerine yazmak istedigim bir konu.

Oncelikle bir eksikligimi gidermem gerek:
"Motor calistiktan sonra, akunun bir isi kalmaz, elektrik isini sarj dinamosu cozer" denir. Ancak benim saglam olan ABS ille de devreye girmiyor. Artik miyadini doldurmus BOSCH akuyu sarj ettirdim, gayet guzel ama ABS devreye girmiyor.

Ne dersiniz?

ABS nin problemi olmadigini biliyoruz. Sizce akuyu degistirmeli miyim?

Kayseri'de 100 TL ye Golden diye bir aku buldum ama 90+KDV Bosch varken donup bakmam bile tabii ki.

Aydinlatirsaniz ve su Bosch akulere ulasim yollarini yazarsaniz memnun olurum.

Tesekkurler, sevgiler,
Basri
Basri
Erkek
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08

AKÜ Empty Geri: AKÜ

Salı Şub. 10, 2009 6:37 pm
Eger ABS de sorun olmadigindan eminseniz tabi ki akudur.

Aku 12 V, 19 Ah olmak zorunda, 17 Ah akuler genelde ABS yi devreye sokmaz. Eski akuler sarj edilse dahi proplem cikartabilir.
Kayseri`deki Bosh aku saticisina aku ebat ve bilgilerini verirseniz 1 hafta icinde getirtmesi lazim.

ABS yi ihmal etmeyin, 2 kere benim hayatimi kurtardi.

ABS resetlemeyi biliyormusunuz ?
duroturk
duroturk
Erkek
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09

AKÜ Empty Geri: AKÜ

Çarş. Şub. 11, 2009 9:41 am
Tesekkur ederim.

Motor yeni oldugu icin henuz yapmadim ancak motordan once internette yaptigim arastirmalardan sanirim ABS sifirlamayi biliyorum. Bende yazili olarak var ama su an nasil oldugunu hatirlayamiyorum. Sanirim koltuk altindaki bir soket ve bir parca tel kullanilarak yapiliyordu.

Yapamazsam mutlaka sorarim. Yaparsam da fotograflayip burda paylasirim Laughing
adventure1150tamer
adventure1150tamer
Erkek
Mesaj Sayısı : 213
Yaş : 56
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 05/01/09

AKÜ Empty Geri: AKÜ

Perş. Şub. 12, 2009 10:28 pm
akunun omrunu uzatmak birazda bizim elimizdedir arkadaslar...arada temizlik ve gestay b yaparken mutlaka aku gozlerindeki elektrolit seviyelerinide kontrol ediniz...
CüneytKüçük
CüneytKüçük
Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

AKÜ Empty Geri: AKÜ

C.tesi Tem. 04, 2009 3:18 pm
51913 yuasa kuru akü olarak google da aradım ebatlar tutuyor ancak resime bakacak olursak alakası yok.1150 gs ye 19 amper kuru yuasa yada amperi biraz daha yüksek kuru akü varmı.

http://www.acdc.com.tr/tr/aku_satis.htm?id=238 baktıgım yer burası.
attila
attila
Erkek
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09

AKÜ Empty Geri: AKÜ

C.tesi Tem. 04, 2009 3:56 pm
Bizim motorlarımızın orjinal fabrika çıkışı aküsü kuru değil sulu aküdür.
Zaten akünün oradan sağ tahliye hortumlarına giden akü thaliye hortumu mevcut.
Ancak daha sonralarda yeni kataloğa baktığımızda kuru akülerinde kullanılabilir olmaya başladığı görülmekte.
Parça kataloğundan bakınca eski parça sulu akü yeni parça kuru aküdür.
CüneytKüçük
CüneytKüçük
Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

AKÜ Empty Geri: AKÜ

C.tesi Tem. 04, 2009 4:08 pm
sevgili atilla, o zaman aynı ebat ve kod 51913 nolu kuru ve sulu akü var diyebilirmiyiz.aşagıdaki link te ikileme düşmüştüm,çünki aşagıdaki akü sulu akü.

http://www.motoliz.com/index.php?p=show&pid=2900&k_id=88&kn=Ak%FC
attila
attila
Erkek
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09

AKÜ Empty Geri: AKÜ

C.tesi Tem. 04, 2009 4:49 pm
Selam,

Aynı kodmu değilmi bilmiyorum ancak aynı Ah ve ebatta hem kuru hemde sulu akü mevcut.

Borusan üzeri gelen kuru aküler Excide akü. Yuasa karşılıklarını bilemiyorum.

Akümüz kuru olmak zorunda değil benim motorun eski sahibi çin malı sulu akü koymuş.
Bende bu aküyü bir seneden fazladır kullanıyorum.
Kışın sonunda biraz nazlandı (abs hataya geçti) ancak havalar ısınınca sorun kalmadı.
Bu yazıda çıkarırırız kışa yeni akü ister benim kız.
CüneytKüçük
CüneytKüçük
Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

AKÜ Empty Geri: AKÜ

C.tesi Tem. 04, 2009 5:13 pm
sevgili atilla,aslında izmir gibi ılıman bir yerde yaşasam kesinlikle haklısın ama niğde de yaşıyorum ve kar,kış ,buz gözetmeksizin yola giden biriyim.geçenseneki motorumda yuasa kuru akü vardı -30 derecenin sabahında tek basışta çalışırdı,acil işim oldugu zaman bir de akü ile uğraşmak istemem,yoksa gerçekten pahalı bu meretler.
kazdagli
kazdagli
Erkek
Mesaj Sayısı : 11
Yaş : 64
Nerden : Pendik-İstanbul
Kayıt tarihi : 23/06/09

AKÜ Empty Geri: AKÜ

Paz Tem. 05, 2009 2:51 pm
Arkadaşlar
iki seneden beri Bosch akü kullanıyorum ve hiç bir sorunum yok
yuasaya göre çok uygun fiata taktırdım
ikincisi aküleri kuru tercih etmenizi tavsiye ediyorum
sulu akülerdeki sorun
motorunuzu ufak tefek yatırmalarınızda bile sıvısı akıyor ve motorunuzun üstünde tamir edilemeyen lekeler bırakıyor bu da hoş bir görüntü vermiyor
maddi imkalanlar dahilinde kuru aküyü kullanmanızı tavsiye ederim
CüneytKüçük
CüneytKüçük
Erkek
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09

AKÜ Empty Geri: AKÜ

Ptsi Tem. 06, 2009 12:51 pm
sevgili camadan,bosch kuru akü varsa sende ,bosch un kodunu yazasan sevinirim.
Sayfa başına dön
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz