- bahadir
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 49
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/12/08
Yardım rölanti tutturamıyorum!
Cuma Mart 20, 2009 12:40 am
Geçen gün seyir halindeyken motorun çalışması değişti rölantiye indiği zaman stop etmeye başladı çekiş düştü sanki tek silindir çalışmıyordu ilk çalıştırmalarda zor almaya başladı. yakıtı,enjeksiyonları,bujileri,ve buji kablolarını ve gaz telini değiştirmeme rağmen sorun çözülmedi.sol silindirin bujisini söktüğümde (ilk çalıştırmada) zorda olsa sağ silindirle çalışıyor,fakat sağ silindiri iptal ettiğimde sol silindirle çalışmıyor.enjektörleri söküp marşa bastığımda tazyikli bir şekilde yakıt püskürüyor.sonuçta iki silindirde çalışıyor ama senkron tutturamıyorum makina 3000 ve üzeri devirlerde çalışıyor (salak ve titreşimli)fakat 3000 devir ve altında stop ediyor. ben tps yi yemiş olabileceğimi düşünüyorum.yada bu sorunun kaynağı nedir bilemiyorum bilgi sahibi arkadaşların fikirlerine şimdiden TEŞEKKÜRLER ! 94 1100 GS
- veldg
Mesaj Sayısı : 92
Yaş : 53
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 01/12/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
Cuma Mart 20, 2009 12:54 am
selamlar bahadır bey ben de senki gibi birşeyler oldu gaz tellerindenmiş birisi hafif gergin kaldıgından veya tps basri ustanın senkron ayarını anlattığı sayfada yüksek devir senkronu var onları bir incelemeni tavsiye ederim kolay gelsin.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
Cuma Mart 20, 2009 12:22 pm
Bahadir, problem baslamadan once motorda nereleri kurcaladin veya kurcalattin ? Ozellikle TPS ve kelebek stoper vidalari kurcalandi mi ?
Ilk aklima gelen kelebek acikliklari arasindaki dengesizlik.
Rolanti devrini nasil 3000 e cikartiyorsun ? Elle gazi acarak mi, yoksa baska bir sekilde mi ?
Gaz tellerini degistirdikten sonra birsey farketti mi ? Kim degistirdi ?
Bu sorularin hepsine ozellikle son zamanlarda nerelerin kurcalandigina dogru cevap alirsam yardimci olabilirim.
Ilk aklima gelen kelebek acikliklari arasindaki dengesizlik.
Rolanti devrini nasil 3000 e cikartiyorsun ? Elle gazi acarak mi, yoksa baska bir sekilde mi ?
Gaz tellerini degistirdikten sonra birsey farketti mi ? Kim degistirdi ?
Bu sorularin hepsine ozellikle son zamanlarda nerelerin kurcalandigina dogru cevap alirsam yardimci olabilirim.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
Cuma Mart 20, 2009 2:50 pm
3000 devirde de sol silindir hic calismiyor mu, sol silindir hic mi calismiyor yani ?
sol silindirin buji kablosunu sokup saseye tutarak marsa bastinmi ? Kivilcim atiyormu yani ? Dikkat et elektrik carpmasin bu arada.
Eger kivilcim atmiyorsa atesleme bobinini kontrol et, sol tarafta oksitlenme veya catlama olabilir.
sol silindirin buji kablosunu sokup saseye tutarak marsa bastinmi ? Kivilcim atiyormu yani ? Dikkat et elektrik carpmasin bu arada.
Eger kivilcim atmiyorsa atesleme bobinini kontrol et, sol tarafta oksitlenme veya catlama olabilir.
- bahadir
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 49
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/12/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
C.tesi Mart 21, 2009 12:18 am
senkron yapmıştım ama 1,5 yada 2 ay kadar önceydi aşağı yukarı 1000km.kadara yol yaptım.her şey motor seyir halindeyken başladı.yani henüz hiçbiryerini kurcalamamıştım.motoru çalıştırıp gaz verdiğimde 3000 devir ve üzerinde sabit tutup sağ buji kablosunu çıkarttığımda sol silindirle çalışmaya devam ediyor sağ buji kablosuda ateşleme yapıyor solu iptal edip aynı işlemi yaptığımdada sağ silindir çalışmaya sol silindirin buji kablosuda ateeşlemeye devam ediyor ama sol silindir sağa nazaran daha salak çalışıyor.sonuç olarak ateşleme var ama kıvılcımlar bana zayıf geldi.(arkadaşımın 1150 sinde daha güçlü gibi) acaba bobindemi bir sorun var yada krank sensöründe bilemiyorum? tps olabilir diyorum ama dijital ölçü aletiyle baktığımda gaz verince değerler değişiyor sanırım tps sağlam en kısa zamanda bobini söküp bakmayı düşünüyorum yada arkadaşımın bobinini benimkinde denemeyi düşünüyorum benimkinide onda bakalım sonuç ne olacak ilginize teşekkürler veldg,ve basri abi.
- bahadir
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 49
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/12/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
C.tesi Mart 21, 2009 12:22 am
akünün kutup başlarını söküp tekrar bağlarken ( kontak kapalı anahtar takılı değil) bir kıvılcım oluyor bu normalmi? yada bir yerlerde kısa devre varda bumu motorun çalışmasını bozuyor bir ihtimal!
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
C.tesi Mart 21, 2009 1:14 am
Bu durumda tahminlerim;
Sol buji piposunda çatlak, hasar.
Ateşleme bobininde çatlak, hasar
Ateşleme bobini/buji kablo bağlantısında oksitlenme, temassızlık
Krank sensörü ayar bozukluğu
Kruppmak Hakan Bey'in başına böyle birşey gelmişti, sol silindirde aşırı yakıt sebebiyle bujı ıslanması, aşağıdaki linkte:
https://bmwboxer.yetkin-forum.com/mekanik-bakm-tamiratlar-f2/r-11xx-senkron-ayari-t12-15.htm
Fakat anlattıklarına göre herşey gaz tellerindeki dengesizliğe işaret ediyor. Ben yinede tüm gaz tellerine boşluk verdikten sonra yani kelebeklerin stoperlere tam oturduğundan emin olduktan sonra senkron yapmanı tavsiye ederim, yolda giderken tel bir yere sıkışmış olabilır yada veldg in dediği gibi tel muhafazasının ucu yuvasından çıkmış olabilir.
Resimde benim sol kelebek gövdesini sökülmüş vaziyette göruyorsun.
Kelebek gövdelerinin altına yat, resimde grdüğün vidanın ucu flanja değiyormu her iki taraftada ?
Emin olmak için resmin sol alt köşesinde gördüğün metal uzantıyı geriye/vidaya doğru it parmağınla, 0.1 mm bile hareket ediyorsa problem var demektir. İki tarafı da kontrol et.
Resimde gördüğün vida kelebek stoper vidasıdır, elinle çok nazikce yokla (her iki tarafta) dönüyormu, dönüyorsa ayar bozulmuş demektir, yoksa kontra somunları sayesinde sabitler mi ? Bu vidalar üretim sırasında ayarlanıp mavi bir mühürle mühürlenmiş olmaları gerekir.
Sol buji piposunda çatlak, hasar.
Ateşleme bobininde çatlak, hasar
Ateşleme bobini/buji kablo bağlantısında oksitlenme, temassızlık
Krank sensörü ayar bozukluğu
Kruppmak Hakan Bey'in başına böyle birşey gelmişti, sol silindirde aşırı yakıt sebebiyle bujı ıslanması, aşağıdaki linkte:
https://bmwboxer.yetkin-forum.com/mekanik-bakm-tamiratlar-f2/r-11xx-senkron-ayari-t12-15.htm
Fakat anlattıklarına göre herşey gaz tellerindeki dengesizliğe işaret ediyor. Ben yinede tüm gaz tellerine boşluk verdikten sonra yani kelebeklerin stoperlere tam oturduğundan emin olduktan sonra senkron yapmanı tavsiye ederim, yolda giderken tel bir yere sıkışmış olabilır yada veldg in dediği gibi tel muhafazasının ucu yuvasından çıkmış olabilir.
Resimde benim sol kelebek gövdesini sökülmüş vaziyette göruyorsun.
Kelebek gövdelerinin altına yat, resimde grdüğün vidanın ucu flanja değiyormu her iki taraftada ?
Emin olmak için resmin sol alt köşesinde gördüğün metal uzantıyı geriye/vidaya doğru it parmağınla, 0.1 mm bile hareket ediyorsa problem var demektir. İki tarafı da kontrol et.
Resimde gördüğün vida kelebek stoper vidasıdır, elinle çok nazikce yokla (her iki tarafta) dönüyormu, dönüyorsa ayar bozulmuş demektir, yoksa kontra somunları sayesinde sabitler mi ? Bu vidalar üretim sırasında ayarlanıp mavi bir mühürle mühürlenmiş olmaları gerekir.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
C.tesi Mart 21, 2009 10:57 am
Bahadir, bide yukaridaki resimde gordugun kelebek govdelerinin yuvarlak kasnaklarinin etrafinda gaz telleri sarili, ve telin ucu kasnaktaki yuvaya oturuyor.
Surus sirasinda bu kasnak ve gaz telleri arasina kucuk bir tas parcasi veya kucucuk birsey girebiliyor ve tellerin dengesini bozup sendeki probleme yol aciyor, genelde yasanan bir olay.
Dolayisiyla baska yerleri ellemeden once bu gibi problemlerde ilk once gaz tellerini kontrol etmek lazim, bir ustteki mesajda yazdigim gibi kelebek flanjlarinin stoper vidalarina oturdugundan emin olmak lazim.
Surus sirasinda bu kasnak ve gaz telleri arasina kucuk bir tas parcasi veya kucucuk birsey girebiliyor ve tellerin dengesini bozup sendeki probleme yol aciyor, genelde yasanan bir olay.
Dolayisiyla baska yerleri ellemeden once bu gibi problemlerde ilk once gaz tellerini kontrol etmek lazim, bir ustteki mesajda yazdigim gibi kelebek flanjlarinin stoper vidalarina oturdugundan emin olmak lazim.
- bahadir
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 49
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/12/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
Paz Mart 22, 2009 1:09 am
aslında ben gaz tellerinden şüphelendiğimden topkapı sanayiide yeni tel yaptırdım iki arkadaşım yaptırmış ve memnun kalmıştı.gaz tellerini değiştirdim gaz tellerinin geçtiği yerleri benzinle yıkadım ve WD 40 sıktım,teller güzel çalışıyor takılma veya sıkışma yok fakat aynı sorun devam ediyor enjeksiyonlarda problem gözükmüyor arkadaşımın motorunda denedim güzel çalışıyorlar.dünde yazdığığım gibi bobin ateşlemesi bana zayıf geldi çarşamba günü (izinli günüm) arkadaşımın bobinini deniyeceğim krank sensör ayar bozukluğu böyle bir sorun yaparmıki? basri abi teşekkürler .
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
Paz Mart 22, 2009 9:02 am
Yapabilir fakat yolda giderken ayarının bozulması zayıf bir ihtimal.krank sensör ayar bozukluğu böyle bir sorun yaparmıki?
- bahadir
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 49
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/12/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
Salı Mart 24, 2009 9:25 pm
bugün gene motorla uğraştım rölantiyi gaz telinden ve kelebek stoper vidalarından yükselttim senkron aşağı yukarı oldu gibi fakat sol buji kablosunu çıkartıp marşa bastığımda motor çalışıyor fakat rölantiye düştüğünde stop ediyor. sağ buji kablosunu çıkartıp marşa bastığımda ise motor çalışmıyor ben motorun sol silindirinin sekman kırdığından şüphe ediyorum.çünkü arıza yaptığı zaman (seyir halinde) silindirden şıkırtılar gelmişti sekmanın kırılıp kırılmadığını nasıl anlayabilirim basri abi teşekkürler.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
Çarş. Mart 25, 2009 12:42 am
Kulbutor kapagini acip subaplarin durumuna bi bak once, subap ayar vidalarinin kontra somunlarindan bir tanesi yerinden cikmis olabillir.
Olay beni asmaya basladi
Olay beni asmaya basladi
- bahadir
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 49
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/12/08
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
Perş. Mart 26, 2009 12:42 am
saol basri abi ilgine teşekkürler.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Yardım rölanti tutturamıyorum!
Salı Ağus. 25, 2009 6:23 pm
Basrinin dediği gib bencede sol silindirde mekanik bir arıza söz konusu.
Bence külbütör kapağını söküp subaplardan kontrole başla.
Orası normal ise kompresyon ölçümü dene daha ileri gitmeden.
Bence külbütör kapağını söküp subaplardan kontrole başla.
Orası normal ise kompresyon ölçümü dene daha ileri gitmeden.
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz