- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
R1100GS Amortisör Ayarları...
Perş. Mart 05, 2009 2:20 am
duroturk demiş ki:Basri, advrider'daki mesajini da okudum.
Sikayet semptomlarini yazabilir misin? Ben de benim arka amortisorden supheleniyorum ama emin olamiyorum...
Motor yakslaşık 110 binde, 60 binden sonra arka amortisörün eli kulağında oluyor genelde, fakat benimki biraz garip, bozuk amortısor sınyalleri veriyor fakat hiç yağ kaçırmıyor. Nedir bu sinyaller:
Hafif bozuk yollarda kıçımda hissedilen vuruntu
Bozuk yollarda arka tekerin zıplayarak yerle temasının kesilmesi.
camadan demiş ki:tamir edilemiyormu basri abi bi araştıralım yaptığı rahatsızlık nedir?
Tabı, garantili, hakkıyla yapabilecek olan biri varsa tamir ettirmek isterim.
Arka amortisör nasıl test edilir;
Motoru orta sehpaya al
Arka seleye otur ve ayağa kalkıp bütün ağılığın ile otur.
Arka amotisör/motorun arkası, çöktükten sonra çıktığı en yüksek noktada kalıyorsa. iyi, eğer aşağı yukarı sallanmaya bir süre devam ediyorsa kötü.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Amortısörler nasıl ayarlanır..
Perş. Mart 05, 2009 9:05 am
Aşağıda R1100GS amortisör ayarlarını yazacagım.
Fabrıka çıkış ayarı, 80kg sürücüye ve yüksüz motora göredir.
PRELOAD AYARI (ÖNYÜKLEME)
Preload sadece motosikletın yüksekligini ve dönüş/viraj kabiliyetini etkiler, sertlikle bir alakası yoktur.
Motorumuzun üzerindeki yük ve sürücü ile birlikte, tam boş durumuna göre çökme oranını ayarlamaktır.
Full kıyafet, kask, yük, çanta, yolcu yanı motora nasıl bınılecekse o şekilde ayarlanması gerekir.
Ayar yaparken metre ve ölçüm yapacak ikinci kişiye ihtiyaç vardır.
Motor dik ve boş vaziyette iken bir referans noktası bulun ve yerle olan mesafeyi ölçün, daha sonra yükünüz ve varsa yolcunuz ile birlikte motora oturun, aynı referans noktasından ölçüm yapıldığınada, motorun çökme mesafesi, full yaylanma mesafesinin 1/3 ü kadar olmalıdır.
Ön:
Full yaylanma mesfesi: 20 cm.
5 adet çentik vardır, alet kutusundaki çengel amortisör anahtarı veya, benim gibi kaybettiseniz boru anahtarı ıle ayarlanır.
En alt çentik: En yüksek, kolay dönüş/viraj
En üst çentik: En alçak, zor dönüş/viraj
Fabrika çıkış ayarı: En üstün bir altı.
Arka:
Full yaylanma mesafesi: 19 cm.
Sol arka taraftaki siyah vana ile ayarlanır, 40 kademe vardır.
Sağa doğru: Yüksek
Sola doğru: Alçak
Fabrika çıkış ayarı, vananın arkasındaki stickerde STD (standart) olarak işaretlenmiştir.
REBOUND DAMPING AYARI (Arka amortisör sertlik ayarı)
Egsoz tarafında, arka amortisörün dip tarafında küçuk bir vida vardır.
Sağa doğru: Sert
Sola doğru: Yumusak
Fabrika çıkış ayarı; en sağdan yarım tur geride.
Böylece bilinmeyen bir konuya daha açıklık getirdiğimizi umuyorum..
Fabrıka çıkış ayarı, 80kg sürücüye ve yüksüz motora göredir.
PRELOAD AYARI (ÖNYÜKLEME)
Preload sadece motosikletın yüksekligini ve dönüş/viraj kabiliyetini etkiler, sertlikle bir alakası yoktur.
Motorumuzun üzerindeki yük ve sürücü ile birlikte, tam boş durumuna göre çökme oranını ayarlamaktır.
Full kıyafet, kask, yük, çanta, yolcu yanı motora nasıl bınılecekse o şekilde ayarlanması gerekir.
Ayar yaparken metre ve ölçüm yapacak ikinci kişiye ihtiyaç vardır.
Motor dik ve boş vaziyette iken bir referans noktası bulun ve yerle olan mesafeyi ölçün, daha sonra yükünüz ve varsa yolcunuz ile birlikte motora oturun, aynı referans noktasından ölçüm yapıldığınada, motorun çökme mesafesi, full yaylanma mesafesinin 1/3 ü kadar olmalıdır.
Ön:
Full yaylanma mesfesi: 20 cm.
5 adet çentik vardır, alet kutusundaki çengel amortisör anahtarı veya, benim gibi kaybettiseniz boru anahtarı ıle ayarlanır.
En alt çentik: En yüksek, kolay dönüş/viraj
En üst çentik: En alçak, zor dönüş/viraj
Fabrika çıkış ayarı: En üstün bir altı.
Arka:
Full yaylanma mesafesi: 19 cm.
Sol arka taraftaki siyah vana ile ayarlanır, 40 kademe vardır.
Sağa doğru: Yüksek
Sola doğru: Alçak
Fabrika çıkış ayarı, vananın arkasındaki stickerde STD (standart) olarak işaretlenmiştir.
REBOUND DAMPING AYARI (Arka amortisör sertlik ayarı)
Egsoz tarafında, arka amortisörün dip tarafında küçuk bir vida vardır.
Sağa doğru: Sert
Sola doğru: Yumusak
Fabrika çıkış ayarı; en sağdan yarım tur geride.
Böylece bilinmeyen bir konuya daha açıklık getirdiğimizi umuyorum..
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R1100GS Amortisör Ayarları...
Cuma Mart 06, 2009 2:02 pm
Bozuk yollarda ben de bu hafif vuruntuyu ve acayip sesleri hissediyorum.
Ben de hic bir yag kacagi yok.
Selenin arkasina oturarak test isini daha once netten de okumustum, denedim ama pek birsey anlayamadim. Belki de yeterince agir degilim.
Bekleyip biraz daha takip etmekten baska yapacak birsey yok sanirim.
Ben de hic bir yag kacagi yok.
Selenin arkasina oturarak test isini daha once netten de okumustum, denedim ama pek birsey anlayamadim. Belki de yeterince agir degilim.
Bekleyip biraz daha takip etmekten baska yapacak birsey yok sanirim.
Geri: R1100GS Amortisör Ayarları...
C.tesi Mart 07, 2009 12:32 am
duroturk demiş ki:Bozuk yollarda ben de bu hafif vuruntuyu ve acayip sesleri hissediyorum.
Ben de hic bir yag kacagi yok.
Selenin arkasina oturarak test isini daha once netten de okumustum, denedim ama pek birsey anlayamadim. Belki de yeterince agir degilim.
Bekleyip biraz daha takip etmekten baska yapacak birsey yok sanirim.
sendeki ses koltuğunun kilitteki sorun yüzünden tam oturmadığı için olabilir mi acaba?
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: R1100GS Amortisör Ayarları...
C.tesi Mart 07, 2009 12:48 pm
Sanmiyorum valla.. tuhaf.
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz