Yolda stop etti
+5
duroturk
attila
CüneytKüçük
Basri
pekiabi
9 posters
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 12:18 pm
Herkese selam,
Dün sigorta sorununu çözdük. Çözdük dediğim bi sigortanın yerini değiştirdik. Ardından 5 dakika kullandık.
https://bmwboxer.yetkin-forum.com/geri-kalan-ne-varsa-burada-f25/motoru-ykadk-calmyor-t225.htm
Bugün sabah motoru çalıştırdım. Her şey normal.
Yola koyuldum. 5 km kadar gittikten sonra sağa birinci viteste döndükten sonra silkeleme yaptı ve ardından stop etti.
Emniyetli bir yere çektim.
Ardından bir iki telefon görüşmesinden sonra enjektörlere benzin gelip gelmediğine baktım.
Evet geliyordu.
Marşa bastığımda bir miktar yakıt atıyordu.
Sonra elimden başka bir şey gelmeyince Samandıra tarafında bir benzin istisyonuna kilitleyip bıraktım.
Şüphemiz: Dünkü bakımlarda depoyu söztük taktık. Ne kadar pislik varsa yakıta karıştı. Bu da enjektörleri tıkadı. Motorun yakıt filtresi en azından 20 bin km'dir değiştirilmemiş.
Söyleyebileceklerim bunlar.
Yorumları ve çözüm önerilerini bekliyorum.
Dün sigorta sorununu çözdük. Çözdük dediğim bi sigortanın yerini değiştirdik. Ardından 5 dakika kullandık.
https://bmwboxer.yetkin-forum.com/geri-kalan-ne-varsa-burada-f25/motoru-ykadk-calmyor-t225.htm
Bugün sabah motoru çalıştırdım. Her şey normal.
Yola koyuldum. 5 km kadar gittikten sonra sağa birinci viteste döndükten sonra silkeleme yaptı ve ardından stop etti.
Emniyetli bir yere çektim.
Ardından bir iki telefon görüşmesinden sonra enjektörlere benzin gelip gelmediğine baktım.
Evet geliyordu.
Marşa bastığımda bir miktar yakıt atıyordu.
Sonra elimden başka bir şey gelmeyince Samandıra tarafında bir benzin istisyonuna kilitleyip bıraktım.
Şüphemiz: Dünkü bakımlarda depoyu söztük taktık. Ne kadar pislik varsa yakıta karıştı. Bu da enjektörleri tıkadı. Motorun yakıt filtresi en azından 20 bin km'dir değiştirilmemiş.
Söyleyebileceklerim bunlar.
Yorumları ve çözüm önerilerini bekliyorum.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 12:33 pm
Her iki enjektörün de benzin püskürttüğünü söylüyorsun, bu durumda problemi benzin, filtre veya enjektörde aramamak gerekir,
Enjektörler püskürttüğü sürece, teklese tüklese bile çalışması gerekir.
ben yine elekrtik diyorum...
Kendi nazarın değdi motora
Eğer illede enjektör dersen bende iki tane var, gönderirim sen yenisini temin edene kadar.
Yaw, motor yıkarken depo sökmek nereden çıktı
Enjektörler püskürttüğü sürece, teklese tüklese bile çalışması gerekir.
ben yine elekrtik diyorum...
Kendi nazarın değdi motora
Eğer illede enjektör dersen bende iki tane var, gönderirim sen yenisini temin edene kadar.
Yaw, motor yıkarken depo sökmek nereden çıktı
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 12:43 pm
Göstegeler sağlam, marş motoru çalışıyor.
Benzin pompası vınlıyor...
Bujiler?
Onlarda bir sorun olabilir mi?
Benzin pompası vınlıyor...
Bujiler?
Onlarda bir sorun olabilir mi?
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 12:52 pm
Sırasıyla gidelim,
Sigorta tablasındaki tüm sigortaları, Amerlerinin doğru olduğunu kontrol et.
Bir tanesine düşük amoer takıp yakmış olabilirsin.
Olmazsa gerisi karışık, ateşleme bobinine su kaçırıp bozma ihtimalinden tut,
krank sensörüne kadar.
Ben, motorun başına gidince çalışacağına inanıyorum, inşallah...
Sigorta tablasındaki tüm sigortaları, Amerlerinin doğru olduğunu kontrol et.
Bir tanesine düşük amoer takıp yakmış olabilirsin.
Olmazsa gerisi karışık, ateşleme bobinine su kaçırıp bozma ihtimalinden tut,
krank sensörüne kadar.
Ben, motorun başına gidince çalışacağına inanıyorum, inşallah...
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 12:56 pm
pekiabi ,motoru ne şekilde yıkadınız biraz fikir verebilirmisin,yani nerelerine su tuttunuz ,nasıl bir tazzikle.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 12:58 pm
TPS sensörünün altındaki soketin tam takılı olduğundan emin ol..
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 1:00 pm
Motoru iç-dış yıkadık, başımıza gelmeyen kalmadıSmile
Depoyu söktük, deponun altında kalan yerleri sabunlu süngerle silip ardından su tuttuk hortumla... Yani hava filtresi, sigorta kutusu ve deponun tam altında kalan yerleri filan...
Ayrıca motorun her yerini sabunladık, hortumla duruladık...
Depoyu söktük, deponun altında kalan yerleri sabunlu süngerle silip ardından su tuttuk hortumla... Yani hava filtresi, sigorta kutusu ve deponun tam altında kalan yerleri filan...
Ayrıca motorun her yerini sabunladık, hortumla duruladık...
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 1:04 pm
bu boyutta yıkama yapılınca işler karışık diyorum, işallah degildir,ve bir pratisyen olarak konuyu uzmanım Basri ye havale ediyorum.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 1:16 pm
Murat, sigortaları kontrol et, bujileri çıkart, kabloları takılı vaziyette şaseye yanın bir yere tutarak marşa bas, kıvılcım atıyorlarmı, dikkat et elektrik çarpmasın.
Kıvılcım varsa üzülme,
kıvılcım yoksa kötü habere hazırlıklı ol...
Kıvılcım varsa üzülme,
kıvılcım yoksa kötü habere hazırlıklı ol...
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 1:20 pm
Mototronik diye bir test vardı.
Hatanın ne olduğunu öğrenmek için onu yapsak mı acaba?
İşe yarar mı?
Hatanın ne olduğunu öğrenmek için onu yapsak mı acaba?
İşe yarar mı?
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 1:21 pm
Yıkadıktan hemen sonra çalışmasa anlayacağım...
5 km gittik stop etti kerata...
5 km gittik stop etti kerata...
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 1:32 pm
Şu anda builerin ateşleme yapıp yapmadığı önemli,
yapmıyorlarsa olay krank sensörüne işaret ediyor.
https://bmwboxer.yetkin-forum.com/atesleme-enjeksiyon-gaz-kontrolu-f18/krank-sensoru-t2.htm
İlk öce yukarıdaki linkte göreceğin krank sensörü fişini bul ve kontrol, temizlik, kurutma yap.
yapmıyorlarsa olay krank sensörüne işaret ediyor.
https://bmwboxer.yetkin-forum.com/atesleme-enjeksiyon-gaz-kontrolu-f18/krank-sensoru-t2.htm
İlk öce yukarıdaki linkte göreceğin krank sensörü fişini bul ve kontrol, temizlik, kurutma yap.
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 1:37 pm
Temizlik - kurutma yeter mi?
Abi, krank sensörü sorunluysa tamiri zor mudur, yenisi mi gerekir?
Abi, krank sensörü sorunluysa tamiri zor mudur, yenisi mi gerekir?
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 1:42 pm
Krank sensörü direk sudan degil, genelde su buharı dolayısıyla bozulur.
bozulan genelde bir nevi mıknatıs olan sensörler degil, özelliğini ve iletkenliğini kaybeden kablolarıdır.
İşi bilen ustalar sadece kabloları yenileyip sensör parası alırlar.
Yaw sen şu bujilerin ateşlemesini bi kontrol etsene, sonra konuşuruz bunları..
bozulan genelde bir nevi mıknatıs olan sensörler degil, özelliğini ve iletkenliğini kaybeden kablolarıdır.
İşi bilen ustalar sadece kabloları yenileyip sensör parası alırlar.
Yaw sen şu bujilerin ateşlemesini bi kontrol etsene, sonra konuşuruz bunları..
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 1:44 pm
0 533 261 48 92
motorun başındayken beni arayabilirsin, müsait olusam yardımcı olurum.
motorun başındayken beni arayabilirsin, müsait olusam yardımcı olurum.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 2:00 pm
Selam,
Atlanan bir şey var enjektörler de krank okuyucusundan sinyal alıyorlar.
Enjektör atıyor ateşleme yok ise okuyucu arızalı demek değildir.
Benzer sorun işyerinden arkadaşım 1100gs yıkadıktan sonra oldu. dip köşe yıkama olmasada çalışmadı motor. Ne enjektör tık diyordu nede ateşleme vardı. Krank okuyucusu dışarıdan test ettik (lamba testi) sonuç başarılı idi yani okuyucu sağlamdı. Okuyucu beslemesine baktık. Fiş sökük iken 12Volt görüyorduk. Ancak sensör fişi yerine takılınca 12 volt 3-4 volt'a düşüyordu.
Gözümü karartıp aküden 12 Volt bağladım sensöre (tesisattan gelen ucu ayırdık ama). Motor çalıştı.
Tesisatı bi kurcaladık bu pembe besleme kablosu nereden geliyor diye.
Ancak kablolar o kadar sıkı demetlenmiş dağıtmak istemedik.
Tesisattan kontak ile açılan yan sehpa ile kesilen on/off switch ile kesilen başka bir 12 volt bulduk. Besleme kablosunun tesisat kısmını kesip ayırıp yerine bu ucçtan gelen elektrirği verdik.5-6 aydır hiçbir sorun yok.
Bence krank okuyucu fişindeki besleme (pembe kablo görünüyor) ile şase (oradaki kahverengi kablo) arasını fiş bağlı iken ölçün.
12 volt var ise besleme ok demektir.
Ateşleme ve enjektör tetikleme yok ise okuyucu arızası diyebiliriz.
Enjektör tetiklemesini marş sırasında enjektör üzerine elinizi koyarak yapabilirsiniz. Enjektörden çıt çıt şeklinde titresim gelmelidir.
Kolay Gelsin
Atlanan bir şey var enjektörler de krank okuyucusundan sinyal alıyorlar.
Enjektör atıyor ateşleme yok ise okuyucu arızalı demek değildir.
Benzer sorun işyerinden arkadaşım 1100gs yıkadıktan sonra oldu. dip köşe yıkama olmasada çalışmadı motor. Ne enjektör tık diyordu nede ateşleme vardı. Krank okuyucusu dışarıdan test ettik (lamba testi) sonuç başarılı idi yani okuyucu sağlamdı. Okuyucu beslemesine baktık. Fiş sökük iken 12Volt görüyorduk. Ancak sensör fişi yerine takılınca 12 volt 3-4 volt'a düşüyordu.
Gözümü karartıp aküden 12 Volt bağladım sensöre (tesisattan gelen ucu ayırdık ama). Motor çalıştı.
Tesisatı bi kurcaladık bu pembe besleme kablosu nereden geliyor diye.
Ancak kablolar o kadar sıkı demetlenmiş dağıtmak istemedik.
Tesisattan kontak ile açılan yan sehpa ile kesilen on/off switch ile kesilen başka bir 12 volt bulduk. Besleme kablosunun tesisat kısmını kesip ayırıp yerine bu ucçtan gelen elektrirği verdik.5-6 aydır hiçbir sorun yok.
Bence krank okuyucu fişindeki besleme (pembe kablo görünüyor) ile şase (oradaki kahverengi kablo) arasını fiş bağlı iken ölçün.
12 volt var ise besleme ok demektir.
Ateşleme ve enjektör tetikleme yok ise okuyucu arızası diyebiliriz.
Enjektör tetiklemesini marş sırasında enjektör üzerine elinizi koyarak yapabilirsiniz. Enjektörden çıt çıt şeklinde titresim gelmelidir.
Kolay Gelsin
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 2:20 pm
Basri abi, motor yanımda değil, ancak akşama yahut yarın bakabilirim.
Benzin istasyonuna bırakıp işe yetiştim:)
Benzin istasyonuna bırakıp işe yetiştim:)
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 2:27 pm
attila demiş ki: Enjektörden çıt çıt şeklinde titresim gelmelidir.
Bu "cit cit" ne cit citmis yahu?
Subaptan gelir, enjektorden gelir....
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 3:09 pm
duroturk demiş ki:attila demiş ki: Enjektörden çıt çıt şeklinde titresim gelmelidir.
Bu "cit cit" ne cit citmis yahu?
Subaptan gelir, enjektorden gelir....
Subabın sesi uzaktan enjektörün sesi yakından hoş gelir.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 4:09 pm
Basri abi ile Attila söylenecek herşeyi söylemiş. Ancak motora benzin püskürten enjektörler çalışıyor ise sorun yalnızca bujilerle ilgili gibi görünüyor.
Ateşleme sistemi hakkında fazla bir bilgim olmadığı için bütün nedenleri sıralayamasam da aklıma gelen en olası iki nedenden birisini söyleyeyim:
Buji kablolarını kontrol edin... Ustalar ve kullanıcılar, bujileri değiştirirken ya da temizlerken buji kablosu çektirme aparatı kullanmazlar. Pense gibi sert ve kisici aletlerle kabloyu bujiden kurtarmaya çalışırlar bazen. Bu genelde kablonun kauçuk izolasyonuna zarar verir. Detaylı bir yıkamada ya da sıkı bir yağmurda buji kablosuna su girer ve kısa devre olur. Motor teklemeye başlar. Ancak motorun hiç çalışmaması için iki kabloda birden sorun olması gerekir ki, bu olasılık düşüyor. Yine de her iki kabloyu da kontol etmekte fayda var.
Yani krank sensörü ve bağlantı grupları ile ilgili bir arıza olursa ateşleme ve enjeksiyon aynı anda mı devre dışı kalıyor?
Peki' nin durumunda enjektörler yakıt püskürtebiliyorsa krank sensörü grubundan şüphe etmemize gerek kalmıyor diyebilir miyiz?
Öyle ise sorunun kaynağı bujilerle ilgili, evvela bujileri söküp bir kontrol edin. Daha sonra yapabiliyorsanız:
1- ECU' dan bujilere giden kablolarda olabilir.(Eğer krank sensöründen bujilere doğrudan bağlantı yoksa)
2- Krank sensöründen bujilere arada ECU olmadan doğrudan bağlantı varsa, krank sensörü ve buji arasındaki kablolardan olabilir.
3- Ateşleme sistemini emniyete alan sigorta grubundan olabilir.(Aklıma gelen en kuvvetli ikinci neden de bu)
Attila, bir ara şu arkadaşının başına gelen arızayı bir konu açarak detaylı şekilde anlatabilsen çok şahane olurdu. Mesela krank sensörlerini nasıl test ettiniz, soketler takılıyken sensöre gelen voltajı nasıl ölçtünüz vs?
Yanlış birşeyler yazdıysam kusra bakmayın bu arada... Yüksek sesle düşündüğümü varsayın
Ateşleme sistemi hakkında fazla bir bilgim olmadığı için bütün nedenleri sıralayamasam da aklıma gelen en olası iki nedenden birisini söyleyeyim:
Buji kablolarını kontrol edin... Ustalar ve kullanıcılar, bujileri değiştirirken ya da temizlerken buji kablosu çektirme aparatı kullanmazlar. Pense gibi sert ve kisici aletlerle kabloyu bujiden kurtarmaya çalışırlar bazen. Bu genelde kablonun kauçuk izolasyonuna zarar verir. Detaylı bir yıkamada ya da sıkı bir yağmurda buji kablosuna su girer ve kısa devre olur. Motor teklemeye başlar. Ancak motorun hiç çalışmaması için iki kabloda birden sorun olması gerekir ki, bu olasılık düşüyor. Yine de her iki kabloyu da kontol etmekte fayda var.
Attila demiş ki:Atlanan bir şey var enjektörler de krank okuyucusundan sinyal alıyorlar.
Yani krank sensörü ve bağlantı grupları ile ilgili bir arıza olursa ateşleme ve enjeksiyon aynı anda mı devre dışı kalıyor?
Peki' nin durumunda enjektörler yakıt püskürtebiliyorsa krank sensörü grubundan şüphe etmemize gerek kalmıyor diyebilir miyiz?
Öyle ise sorunun kaynağı bujilerle ilgili, evvela bujileri söküp bir kontrol edin. Daha sonra yapabiliyorsanız:
1- ECU' dan bujilere giden kablolarda olabilir.(Eğer krank sensöründen bujilere doğrudan bağlantı yoksa)
2- Krank sensöründen bujilere arada ECU olmadan doğrudan bağlantı varsa, krank sensörü ve buji arasındaki kablolardan olabilir.
3- Ateşleme sistemini emniyete alan sigorta grubundan olabilir.(Aklıma gelen en kuvvetli ikinci neden de bu)
Attila, bir ara şu arkadaşının başına gelen arızayı bir konu açarak detaylı şekilde anlatabilsen çok şahane olurdu. Mesela krank sensörlerini nasıl test ettiniz, soketler takılıyken sensöre gelen voltajı nasıl ölçtünüz vs?
Yanlış birşeyler yazdıysam kusra bakmayın bu arada... Yüksek sesle düşündüğümü varsayın
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 4:48 pm
Krank okuyucu ile bilmek istediğiniz her şey.
https://bmwboxer.yetkin-forum.com/atesleme-enjeksiyon-gaz-kontrolu-f18/krank-sensoru-t2.htm
https://bmwboxer.yetkin-forum.com/atesleme-enjeksiyon-gaz-kontrolu-f18/krank-sensoru-t2.htm
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 5:06 pm
Bunu atlamışım, teşekkür ederim:)
- nurikilimci
Mesaj Sayısı : 70
Yaş : 44
Nerden : aydın
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Yolda stop etti
Salı Haz. 30, 2009 5:32 pm
Aydın İzmir otbanında benzer bir durum başıma gelmişti.
Motor stop etti ve çalışmadı.
enjektörleri söktüm benzin geliyor
bujileri kontrol ettim ateşleme var
benzin pompası vınlıyor
kafayı yiyecektim öylece kaldım yol kenarında.
Basri abiyi aradım. Onun Kuşadasında ki tamircisi sağ olsun kamyonetle geldi yükledik motoru doğru adaya bu arda akşam olduğundan bir sonraki gün sabaha kaldı bizim iş. Sabah ustadan önce dükkana gittik. Neyse omu bumu derken bizim benzin pompası performans kaybına uğramış benzini basıyor ancak yeterince basmıyor değiştirdik benim kocaoğlan gürledi.
Problem burdandır demiyorum ancak ihtimal dahilinde. Ateşleme sistemini gözden geçirdikten sonra eğer problem yoksa kontrol edilmeli bence
Motor stop etti ve çalışmadı.
enjektörleri söktüm benzin geliyor
bujileri kontrol ettim ateşleme var
benzin pompası vınlıyor
kafayı yiyecektim öylece kaldım yol kenarında.
Basri abiyi aradım. Onun Kuşadasında ki tamircisi sağ olsun kamyonetle geldi yükledik motoru doğru adaya bu arda akşam olduğundan bir sonraki gün sabaha kaldı bizim iş. Sabah ustadan önce dükkana gittik. Neyse omu bumu derken bizim benzin pompası performans kaybına uğramış benzini basıyor ancak yeterince basmıyor değiştirdik benim kocaoğlan gürledi.
Problem burdandır demiyorum ancak ihtimal dahilinde. Ateşleme sistemini gözden geçirdikten sonra eğer problem yoksa kontrol edilmeli bence
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz