- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Debriyaj hidroligi degisimi / R1150GS icin ozel aciklama
Perş. Kas. 13, 2008 12:31 pm
Pratik debriyaj hidroligi nasil degistirilir, buyrun,
DIKKAT: DEBRIYAJ VE FREN HIDROLIK YAGLARI MOTORUNUZUN BOYASINA ZARAR VERIR
Hidrolik diyabrajınızın yagının iki yilda bir değişmesi gerekir ve bazı problemleri ortadan kaldırır.
Yağ rezarvuarınızın kapağını sökün, eski yağı çekmek için kısa tüplü bir şırınga kullanın.
Bu bölümü atlayabilirsiniz fakat o zaman yüm kirli yağ diyabraj sistemiminizin içinden geçecektir...
Çekebildiğiniz kadar kirli yağı çektikten sonra bir bez veya kağıt havlu vasıtasıyla kalan tüm pislik, yağ ve kirleri temizleyin.
Kullandığınız bezden geriye hiç bir lif kalmadığından emin olun.
Rezarvuarı Dot 4 fren hidroioği ile doldurun.
Aşağıdaki deliklerde kabarcıklar/baloncuklar sıkışırsa, kurtulana kadar, manete, borulara ve rezervuara hafifçe vurun.
60 cm uzunluğunda, 6mm çapında temiz, şeffaf bir hortumu kapağını deldiğiniz bir pet şişenin içine geçirin. Hortumu geçirdiğiniz yeri bantlayın ve yanına bir hava alma deliği açın.Hotumu rezervuardaki boşaltma vidasına yölendirin (ilk önce anahtarı/aleti koyun) böylece şişeye ulaşmadan biraz ileri gider. (bunun mantığını ben de anlamadım)
Diyabraj manetini bir kaç kere pompalayın. Maneti sıkılı vaziyette tutarken, yağ gelene kadar tahliye vidasını açın.
Hemen tahliye vidasını sıkın ve maneti bırakın. Bunu hortum tahliye vidası hizasının bir kaç santim üstünda yağ dolana kadar tekrarlayın.
Rezervuara gerktiği kadar yağ doldurun ki aşağıdaki delikler her zaman iyice sıvanmış/kapanmış olsun (bunu da anlamadım)
Tahliye vidasını çeyrek tur açın ve diyabraj manetini sıkın.
Vidayı açık bırakarak, yavaşça maneti pompalayın. Hortumdaki yağ, havanın sisteme girmesini engelleyecektir.
Maneti pompalamaya devam edin (bu arada rezervuarda devamlı yağ olduğundan emin olun)
Hortumda temiz yağı görünce durun. Manet nazikçe sıkılıyken tahlıye vidasını sıkın. Sonra maneti bir kaç kez pompalayın.
Manet tam sıkılıyken tahliye vidasını ani hareketlerle açıp kapatın. Normal hissedene kadar maneti pompalayın. Rezervuarı tam doldurup kapağını kapatın.
Asagida bu olayi sadece BMW R1150GS e uygularken yapmaniz gereken modifikasyonu cevirdim, ADVRIDER dan.
If you look carefully at the two calipers on your bike, you will notice that where you would suppose you could bleed the brakes, on the rigth side, there isn't a nipple but a much bigger black thing. That black thing is called a grub screw. Also, if you want to bleed your clutch, and locate the end of the clutch line underneath the luggage rack on the right-hand side, you will find a grub screw also there.
eger motorunuzdaki iki kalipere de dikkatlice bakarsaniz, fren hidroliklerini nereden bosaltabileceginizin farkina varirsiniz, sag tarafta bir meme yoktur ama daha buyukce siyah bisey vardir. Bunun adi "tirtil vidasi" grub screw dir. Ayni zamanda, debriyaj borusunun ucunu motorun sag tarafindaki canta aparatinin altina yerlestirerek debriyaj hidroliginizi tahliye etmek isterseniz, orada da bir tirtil vidasi bulacaksiniz.
First, what does it do?
If you unscrew the small hex, you will find threads into which you can screw a standard nipple. Inside the grub there is a small ball, and below the ball is the brake (or clutch) fluid. If you carefully screw a nipple into the grub, the end of the nipple will push down the ball, and you will be able to bleed the system.
ilk olarak, ne ise yarar?
kucuk somunu gevsetirseniz, standart memeyi gecirebileceginiz yivler bulacaksiniz. tirtilin icinde kucuk bir bilya vardir, bilyanin altinda ise fren yada debriyaj hidroligi vardir . Eger tirtilin icine dikkatlice bir meme vidalayabilirseniz, memenin ucu bilyayi itecek ve sistemi tahhliye edebileceksiniz.
Second, what is it for?
We belive BMW fills both the clutch and the brakes "bottom up". That is, the initial filling isn't done at the reservoir, but the flud is forced in from the "bottom". For that to work, you need a valve to hold the fluid, and that is what the little ball does.
For you, during maintainence, the grub offers absolutely no functionality.
ikinci olarak, ne ise yarar
BMW nin fren ve debriyaj hidroliklerini tepesine kadar doldurduguna inaniyoruz.Yani ilk dolum rezarvuardan yapilmiyor, hidrolik asagidan pompalaniyor, bu islem icin yagi tutacak bir valfe ihtiyaciniz var, iste kucuk bilya bu isi goruyor. sizin icin, bakim sirasinda tirtilin hic bir fonksiyonu yoktur
Third: Can you remove both of them (brake and clutch)?
Almost all do.
ucuncu; Ikisini birden sokup degistirebilir miyiz (fren ve debriyaj) ?
Genelde hemen hemen herkes oyle yapiyor..
The nice thing is that the bottom of the grub is identical to a nipple. That is, the calipper and end of the clutch line was designed to hold a nipple, but BMW inserted a grub instead.
What most do is to remove the grub with a pair of pliers, and insert a standard nipple. The nipple that fits has P.No 34212330310. In 2008 it cost 6 euro.
isin iyi tarafi, tirtilin alti bir memeye uygundur, debriyaj hattinin ucundaki kaliper bir memeyi tutacak sekilde dizayn edilmistir, fakat BMW bunun yerine bir tirtil takmistir. Genelde yapilan pense ile tirtili sokmek ve yerine standart meme takmaktir, parca numarasi 34212330310 ve fiyati 6 Avrodur.
Yani resimdeki buyuk, siyah tirtil vidasinu sokup atiyoruz, yerine sag alt kosedeki vidadan takiyoruz ve sol resimdeki gibi oluyor..
Hadi kolay gelsin,
Basri....
DIKKAT: DEBRIYAJ VE FREN HIDROLIK YAGLARI MOTORUNUZUN BOYASINA ZARAR VERIR
Hidrolik diyabrajınızın yagının iki yilda bir değişmesi gerekir ve bazı problemleri ortadan kaldırır.
Yağ rezarvuarınızın kapağını sökün, eski yağı çekmek için kısa tüplü bir şırınga kullanın.
Bu bölümü atlayabilirsiniz fakat o zaman yüm kirli yağ diyabraj sistemiminizin içinden geçecektir...
Çekebildiğiniz kadar kirli yağı çektikten sonra bir bez veya kağıt havlu vasıtasıyla kalan tüm pislik, yağ ve kirleri temizleyin.
Kullandığınız bezden geriye hiç bir lif kalmadığından emin olun.
Rezarvuarı Dot 4 fren hidroioği ile doldurun.
Aşağıdaki deliklerde kabarcıklar/baloncuklar sıkışırsa, kurtulana kadar, manete, borulara ve rezervuara hafifçe vurun.
60 cm uzunluğunda, 6mm çapında temiz, şeffaf bir hortumu kapağını deldiğiniz bir pet şişenin içine geçirin. Hortumu geçirdiğiniz yeri bantlayın ve yanına bir hava alma deliği açın.Hotumu rezervuardaki boşaltma vidasına yölendirin (ilk önce anahtarı/aleti koyun) böylece şişeye ulaşmadan biraz ileri gider. (bunun mantığını ben de anlamadım)
Diyabraj manetini bir kaç kere pompalayın. Maneti sıkılı vaziyette tutarken, yağ gelene kadar tahliye vidasını açın.
Hemen tahliye vidasını sıkın ve maneti bırakın. Bunu hortum tahliye vidası hizasının bir kaç santim üstünda yağ dolana kadar tekrarlayın.
Rezervuara gerktiği kadar yağ doldurun ki aşağıdaki delikler her zaman iyice sıvanmış/kapanmış olsun (bunu da anlamadım)
Tahliye vidasını çeyrek tur açın ve diyabraj manetini sıkın.
Vidayı açık bırakarak, yavaşça maneti pompalayın. Hortumdaki yağ, havanın sisteme girmesini engelleyecektir.
Maneti pompalamaya devam edin (bu arada rezervuarda devamlı yağ olduğundan emin olun)
Hortumda temiz yağı görünce durun. Manet nazikçe sıkılıyken tahlıye vidasını sıkın. Sonra maneti bir kaç kez pompalayın.
Manet tam sıkılıyken tahliye vidasını ani hareketlerle açıp kapatın. Normal hissedene kadar maneti pompalayın. Rezervuarı tam doldurup kapağını kapatın.
Asagida bu olayi sadece BMW R1150GS e uygularken yapmaniz gereken modifikasyonu cevirdim, ADVRIDER dan.
If you look carefully at the two calipers on your bike, you will notice that where you would suppose you could bleed the brakes, on the rigth side, there isn't a nipple but a much bigger black thing. That black thing is called a grub screw. Also, if you want to bleed your clutch, and locate the end of the clutch line underneath the luggage rack on the right-hand side, you will find a grub screw also there.
eger motorunuzdaki iki kalipere de dikkatlice bakarsaniz, fren hidroliklerini nereden bosaltabileceginizin farkina varirsiniz, sag tarafta bir meme yoktur ama daha buyukce siyah bisey vardir. Bunun adi "tirtil vidasi" grub screw dir. Ayni zamanda, debriyaj borusunun ucunu motorun sag tarafindaki canta aparatinin altina yerlestirerek debriyaj hidroliginizi tahliye etmek isterseniz, orada da bir tirtil vidasi bulacaksiniz.
First, what does it do?
If you unscrew the small hex, you will find threads into which you can screw a standard nipple. Inside the grub there is a small ball, and below the ball is the brake (or clutch) fluid. If you carefully screw a nipple into the grub, the end of the nipple will push down the ball, and you will be able to bleed the system.
ilk olarak, ne ise yarar?
kucuk somunu gevsetirseniz, standart memeyi gecirebileceginiz yivler bulacaksiniz. tirtilin icinde kucuk bir bilya vardir, bilyanin altinda ise fren yada debriyaj hidroligi vardir . Eger tirtilin icine dikkatlice bir meme vidalayabilirseniz, memenin ucu bilyayi itecek ve sistemi tahhliye edebileceksiniz.
Second, what is it for?
We belive BMW fills both the clutch and the brakes "bottom up". That is, the initial filling isn't done at the reservoir, but the flud is forced in from the "bottom". For that to work, you need a valve to hold the fluid, and that is what the little ball does.
For you, during maintainence, the grub offers absolutely no functionality.
ikinci olarak, ne ise yarar
BMW nin fren ve debriyaj hidroliklerini tepesine kadar doldurduguna inaniyoruz.Yani ilk dolum rezarvuardan yapilmiyor, hidrolik asagidan pompalaniyor, bu islem icin yagi tutacak bir valfe ihtiyaciniz var, iste kucuk bilya bu isi goruyor. sizin icin, bakim sirasinda tirtilin hic bir fonksiyonu yoktur
Third: Can you remove both of them (brake and clutch)?
Almost all do.
ucuncu; Ikisini birden sokup degistirebilir miyiz (fren ve debriyaj) ?
Genelde hemen hemen herkes oyle yapiyor..
The nice thing is that the bottom of the grub is identical to a nipple. That is, the calipper and end of the clutch line was designed to hold a nipple, but BMW inserted a grub instead.
What most do is to remove the grub with a pair of pliers, and insert a standard nipple. The nipple that fits has P.No 34212330310. In 2008 it cost 6 euro.
isin iyi tarafi, tirtilin alti bir memeye uygundur, debriyaj hattinin ucundaki kaliper bir memeyi tutacak sekilde dizayn edilmistir, fakat BMW bunun yerine bir tirtil takmistir. Genelde yapilan pense ile tirtili sokmek ve yerine standart meme takmaktir, parca numarasi 34212330310 ve fiyati 6 Avrodur.
Yani resimdeki buyuk, siyah tirtil vidasinu sokup atiyoruz, yerine sag alt kosedeki vidadan takiyoruz ve sol resimdeki gibi oluyor..
Hadi kolay gelsin,
Basri....
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz