Boxerlarımıza Bor katkısı
+4
duroturk
emirhan
nedimurcan
CüneytKüçük
8 posters
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Boxerlarımıza Bor katkısı
Perş. Haz. 18, 2009 8:24 pm
boxerlarımızda bilindigi üzere debriyaj balatası yağ içinde dönmüyor,teknik olarak mümkün görünüyor, arkadaşlarımız içinde bor katkısı kullanan varmı,var ise nasıl bir degişiklikle karşılaştılar.
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Perş. Haz. 18, 2009 10:53 pm
abi benim sıkılgan her gün Bor'da uyuyor biliyorsun.
hiç bir katkısı yok vallaha... hep sıkılıyor.
hiç bir katkısı yok vallaha... hep sıkılıyor.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Perş. Haz. 18, 2009 10:59 pm
doğru söze ne denir,sıkılgan bor içinde yüzüyor resmen.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Perş. Haz. 18, 2009 11:03 pm
Ben tesadüfen yolda karşılaştığım R1150RT sahibi bir bey ile muhabbet etmiştim biraz. Laf motor katkılarına geldi. Onun bu işlerden anlayan bir arkadaşı motoruna bor yağı katıyormuş bir kahve fincanı kadar. Bor yağı da CNC' lerde talaş kaldırırkken soğutma sıvısı olarak kullanılan bir madde.. Motorun sesi değişiyormuş baya iyi gidiyormuş filan. Açıkçası ben motoruma herhangi bir katkı maddesi kullanmam.
Castrol' ün sitesinde de aşınma önleyici katkılar için silindirlerdeki honlama izlerini kapattığı için orada yağın dolaşmasını engelleyebildiği yazıyor. Motor için zararlı olabilirmiş.
Bunlardan yola çıkarak ben motoruma katkı koymamaya karar verdim. Motorumu korumak istiyorsam da tam sentetik yağ koyarım açıkçası. Zaten 50 bin değişiminde en kaliteli sentetik yağı koyacağım artık...
Not: Bu Sıkılgan' ın Bor içinde yüzme olayını anlayamadım ben?
Castrol' ün sitesinde de aşınma önleyici katkılar için silindirlerdeki honlama izlerini kapattığı için orada yağın dolaşmasını engelleyebildiği yazıyor. Motor için zararlı olabilirmiş.
Bunlardan yola çıkarak ben motoruma katkı koymamaya karar verdim. Motorumu korumak istiyorsam da tam sentetik yağ koyarım açıkçası. Zaten 50 bin değişiminde en kaliteli sentetik yağı koyacağım artık...
Not: Bu Sıkılgan' ın Bor içinde yüzme olayını anlayamadım ben?
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Perş. Haz. 18, 2009 11:16 pm
sevgili emirhan,nedim niğdenin Bor ilçesinde ikamet ediyor,üniversitede ki görev yerine de yakın zaten.
bu arada bor katkısıyla ilgili bir link veriyorum,burada bir çok firmayı referans olarak veriyorlar katkı konusunda.
http://www.bidolu.com/Bascuda.aspx?cmp=&pId=637110&aType=product
bu arada bor katkısıyla ilgili bir link veriyorum,burada bir çok firmayı referans olarak veriyorlar katkı konusunda.
http://www.bidolu.com/Bascuda.aspx?cmp=&pId=637110&aType=product
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Cuma Haz. 19, 2009 10:17 am
Kisisel gorusum negatif.
Kuru debriyaji islatmaya ne gerek var? Ne guzel gidiyor iste yahu!
Boyle bir makinayi yapabilen muhendislik doneminde kuru ve yagli debriyajlarin ikisi de mevcuttu. Bunu tercih ettilerse bi bildikleri vardir herhalde...
Kuru debriyaji islatmaya ne gerek var? Ne guzel gidiyor iste yahu!
Boyle bir makinayi yapabilen muhendislik doneminde kuru ve yagli debriyajlarin ikisi de mevcuttu. Bunu tercih ettilerse bi bildikleri vardir herhalde...
- Hakancan
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 51
Nerden : Erzincan
Kayıt tarihi : 30/04/09
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Paz Ağus. 09, 2009 11:08 am
duroturk demiş ki:Kisisel gorusum negatif.
Kuru debriyaji islatmaya ne gerek var? Ne guzel gidiyor iste yahu!
Boyle bir makinayi yapabilen muhendislik doneminde kuru ve yagli debriyajlarin ikisi de mevcuttu. Bunu tercih ettilerse bi bildikleri vardir herhalde...
Kuru debriyajı ıslatma konusunu anlamadım ben. Bor konsa da, konmasa da debriyaj ıslanmıyor ki?
Bor konusunda benim görüşüm kesinlikle pozitif. Motorum 80binde 1150GS. 33binden bu yana bende. 78bine gelene kadar hiç katkı kullanmadım, motor yağı olarak da Castrol Power1 10x50 kullandım. Son 10binlik bakımda Castrol Magnatec 10x40 ve Bor katkısı (400ml kutunun 200ml.si motor yağına, 100ml.şanzımana, 100ml.si difransiyele) kullandım.
Motorun sesi, gidişi, devirlenmesi, ilk çalışması, vites geçişleri değişti. Ben mutluyum bu işten.
- tall
Mesaj Sayısı : 121
Yaş : 46
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Paz Ağus. 09, 2009 2:46 pm
Bu katkı maddeleri kısa vadede iyi sonuç veriyormuş gibi gözüksede uzun vadede motora zarar verir, şöyle ki yapışkan etkisi olan bor katkısı motorun silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerine dolgu yaparak çizgileri tıkar, böylece yağlamanın kalitesi düşer ve aşınma süresini kısaltır. Bunun yanında katkılar motor yağıyla da karışarak yağın kalitesii bozar ve katılaşmasını sağlayabilir. Hal böyleyken katkı maddelerini kullanmıyorum da tavsiye etmiyorum da.
- Hakancan
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 51
Nerden : Erzincan
Kayıt tarihi : 30/04/09
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Ptsi Ağus. 10, 2009 11:15 pm
tall demiş ki:Bu katkı maddeleri kısa vadede iyi sonuç veriyormuş gibi gözüksede uzun vadede motora zarar verir, şöyle ki yapışkan etkisi olan bor katkısı motorun silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerine dolgu yaparak çizgileri tıkar, böylece yağlamanın kalitesi düşer ve aşınma süresini kısaltır. Bunun yanında katkılar motor yağıyla da karışarak yağın kalitesii bozar ve katılaşmasını sağlayabilir. Hal böyleyken katkı maddelerini kullanmıyorum da tavsiye etmiyorum da.
Honlama nedir bilmiyordum. Şurada diyor ki:
http://forum.sibermuhendis.com/index.php?topic=392.0
"Honlama yapılacak en küçük çap 1,6mm en büyük çap 760mm yi bulmaktadır." Bu honlama ile bizim boxer'lardaki honlanmış yüzey ebatları aynı mıdır onu bilmiyorum. Ama sanıyorum ki motorlarımız nanoteknoloji ile üretilmemiştir.
Şurada da diyor ki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nanoparticle
"fine particles cover a range between 100 and 2500 nanometers (A nanometre equal to one billionth of a metre (i.e., 10^-9 m))
Bizim Bor partikülü en dandiğinden 2500 nanometre olsa yine tanesi 2.5x10^-6 m eder. Bu nano bor partiküllerini uç uca eklesek dahi 1,6 mm.lik bir "hon"u tıkayabileceğini düşünmüyorum.
Honlama hakkındaki bilgim google'dan bulduğum birkaç sayfa ile sınırlı. Ama honlama çizgileri nano ebatta değilse nano ebattaki bor partikülleri ile tıkanamaz gibi geliyor. (tabi katkıdaki bor'un prospektüste yazdığı gibi "nano" olduğunu kabul edersek)
Bir de petrol esaslı olmayan bor'un yağı nasıl bozabildiğini anlamadım. Bu ikisi karışmaz gibi geliyor bana.
- tall
Mesaj Sayısı : 121
Yaş : 46
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Salı Ağus. 11, 2009 12:23 am
Bor Power adlı nanoteknolojik ürünün tanıtımında şöyle bir ifade kullanılmış : (Motorların iç yüzeyini elmasa yakın sertlikte bir film tabakası ile fiziksel olarak kaplayarak sürtünme ve aşınma hasarlarını önlediği gibi, motorların beygir gücünde %10 düzeyinde artış sağlamaktadır.), bu cümle çizgileri tıkamayla ilgili düşüncemi destekliyor gibi, görmedim ama yüksek yoğunlukta ve yapışkan bir madde diye biliyorum, hatta bence filtreyi de tıkayıp bypass ın devreye girmesine sebep olacaktır, böylece motor yağımız filtre edilmeden motor içinde dolaşacaktır. Bunlar benim mantık yürüterek vardığım sonuçlar. Aramızda makine mühendisi arkadaşlar var yanılmıyorsam, kendileri daha teknik bilgiler verebilirler. Bu arada 1,6mm lik honlama da söz konusu olamaz.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Salı Ağus. 11, 2009 12:38 am
Honlama çizgileri motor silindiri (gömlek) üzerindeki son traşlama sırasında bırakılan torna izleridir.
Gözle görülebilen ancak tırnağınız ile bile hissedemeyeceğiniz incelikte çizgilerdir.
Bu çizikler yağ filmi tutunmasını sağlar ve üzerine sürünen segmanın ve kendisinin aşınmasını minimuma indirir.
Bu çizikleri resimde gördüğünüz gibi çapraz formdadırlar. Tasarımı yapan kişinin (tam bilemediğim paramatrelerine göre) belirlediği açılar ile açılırlar. 45 50 60 derece gibi açılarda honlama yapılır.
Fatihin söylemek istediği bu kanalların bor tarafından doldurulup yağlamanın üreticinin istediği gibi yapılamamasıdır.
Webden bulduğunuz honlama çapı min-max gömlek minimum ve maksimum çapını söylemektedir. Honlama çizgisi kalınlığı değil.
Gözle görülebilen ancak tırnağınız ile bile hissedemeyeceğiniz incelikte çizgilerdir.
Bu çizikler yağ filmi tutunmasını sağlar ve üzerine sürünen segmanın ve kendisinin aşınmasını minimuma indirir.
Bu çizikleri resimde gördüğünüz gibi çapraz formdadırlar. Tasarımı yapan kişinin (tam bilemediğim paramatrelerine göre) belirlediği açılar ile açılırlar. 45 50 60 derece gibi açılarda honlama yapılır.
Fatihin söylemek istediği bu kanalların bor tarafından doldurulup yağlamanın üreticinin istediği gibi yapılamamasıdır.
Webden bulduğunuz honlama çapı min-max gömlek minimum ve maksimum çapını söylemektedir. Honlama çizgisi kalınlığı değil.
- Hakancan
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 51
Nerden : Erzincan
Kayıt tarihi : 30/04/09
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Salı Ağus. 11, 2009 12:52 am
tall demiş ki: ..motorların beygir gücünde %10 düzeyinde artış sağlamaktadır..
Bence bu gerçek dışı. Her ne kadar bor katkısı ekledikten sonra performansın olumlu yönde değiştiğini hissetsem de, %10 abartı bir rakam. Bu değerin gerçekçi olduğunu düşünmüyorum.
- Hakancan
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 51
Nerden : Erzincan
Kayıt tarihi : 30/04/09
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Salı Ağus. 11, 2009 12:58 am
attila demiş ki:Honlama çizgileri motor silindiri (gömlek) üzerindeki son traşlama sırasında bırakılan torna izleridir.
Gözle görülebilen ancak tırnağınız ile bile hissedemeyeceğiniz incelikte çizgilerdir...
Yine de gözle görülebilen çizgilerin nano parçacıklarla tıkanamayacağını düşünüyorum.
- Cem
Mesaj Sayısı : 274
Yaş : 54
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 15/06/09
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Salı Ağus. 11, 2009 1:16 am
Ben birkere nakliye firması ziyaretimde oradaki arkadaşa bıraktıkları numuneden elime sürmüştüm çok az.
Öyle ince birşeydi ki, parmaklarım cilalanmış gibi olmuştu. Uzun sürede gitmedi. Orada tutunmuştu yağ sanki.
Ne bileyim..? Hislerimi söyledim.
Mühendis arkadaşlarlar tekniği anlatacaklardır zaten...
Merakla bekliyoruz.!
Bu konu güzel bir konu.
Keyifle okuyorum.
Öyle ince birşeydi ki, parmaklarım cilalanmış gibi olmuştu. Uzun sürede gitmedi. Orada tutunmuştu yağ sanki.
Ne bileyim..? Hislerimi söyledim.
Mühendis arkadaşlarlar tekniği anlatacaklardır zaten...
Merakla bekliyoruz.!
Bu konu güzel bir konu.
Keyifle okuyorum.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: Boxerlarımıza Bor katkısı
Salı Ağus. 11, 2009 8:59 am
Motosikletim olsaydı, "white paper" denilen ürünle ilgili bilimsel makaleleri gözümle görüp okumadıkça kullanmazdım...
Şöyle ki, iki adet birbirinin aynısı motora aynı şartlar altında testler uygulanır. Ürünün kullanıldığı motor, rakamlarla ifade edilebilen belli üstünlükler sergiler, o zaman tamam... Ama dediğim gibi testin set-up' ı ve nelerin ölçüldüğü hakkında detaylı bilgiler verilmesi gerekir. Bir rapor olmalı yani elde... Şu durumda kullanmak istemezdim açıkçası...
Motor Silk' in internet sitesini ziyaret ettim ve böyle bir test yapılmışsa bunu sitelerinde yayınlamalarını istedim. Bakalım geri dönüş olacak mı?
Şöyle ki, iki adet birbirinin aynısı motora aynı şartlar altında testler uygulanır. Ürünün kullanıldığı motor, rakamlarla ifade edilebilen belli üstünlükler sergiler, o zaman tamam... Ama dediğim gibi testin set-up' ı ve nelerin ölçüldüğü hakkında detaylı bilgiler verilmesi gerekir. Bir rapor olmalı yani elde... Şu durumda kullanmak istemezdim açıkçası...
Motor Silk' in internet sitesini ziyaret ettim ve böyle bir test yapılmışsa bunu sitelerinde yayınlamalarını istedim. Bakalım geri dönüş olacak mı?
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz