- bazlama
Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 47
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 22/04/09
1100 GS motor devri sabit değil
Çarş. Mayıs 13, 2009 4:33 pm
Merhaba Arkadaşlar,
Aranıza yeni katıldım, en son motorum 44k da bir 99 1100 GS. 3 haftadır motorumu severek ve tanımaya çalışarak kullanıyorum. Forumunuzdan birçok bilgi edindim. Benim küçük problemim şu :
Motor boşta gaz verilirken 2.5 devirde sabit tutmama rağmen takometredeki gösterge devamlı yukarı aşağı hareketli. Çok aşırı olmasa da yarım çentikle 1 çentik arasında salınım gösteriyor. Giderken çok etkilemiyor ama düşük devir ve viteste çok çok hafif de olsa ileri-geri minik bir tekleme olayı var.
Çok rahatsız etmiyor ama motoru dinleyerek ve herdaim eli üzerinde olan bir kullanıcı olarak bu durumun çok da normal olmadığını düşünüyorum.
Motoru 2 sene açıkta yağmur altında tentesiz beklemiş ve depodan içeri yayılan pas ile bazı problemleri giderdikten sonra sıfırlayarak satın aldım. Benzin pompası bozulmuştu onu da 2. el almak zorunda kaldık maliyetlerden dolayı. Depo içi kimyasalla depoyu kaplattık v.s v.s.
Problem nerde olabilir ? (belki de bir problem yok ama ben takıyorum ?)
Aranıza yeni katıldım, en son motorum 44k da bir 99 1100 GS. 3 haftadır motorumu severek ve tanımaya çalışarak kullanıyorum. Forumunuzdan birçok bilgi edindim. Benim küçük problemim şu :
Motor boşta gaz verilirken 2.5 devirde sabit tutmama rağmen takometredeki gösterge devamlı yukarı aşağı hareketli. Çok aşırı olmasa da yarım çentikle 1 çentik arasında salınım gösteriyor. Giderken çok etkilemiyor ama düşük devir ve viteste çok çok hafif de olsa ileri-geri minik bir tekleme olayı var.
Çok rahatsız etmiyor ama motoru dinleyerek ve herdaim eli üzerinde olan bir kullanıcı olarak bu durumun çok da normal olmadığını düşünüyorum.
Motoru 2 sene açıkta yağmur altında tentesiz beklemiş ve depodan içeri yayılan pas ile bazı problemleri giderdikten sonra sıfırlayarak satın aldım. Benzin pompası bozulmuştu onu da 2. el almak zorunda kaldık maliyetlerden dolayı. Depo içi kimyasalla depoyu kaplattık v.s v.s.
Problem nerde olabilir ? (belki de bir problem yok ama ben takıyorum ?)
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 1100 GS motor devri sabit değil
Perş. Mayıs 14, 2009 9:14 am
Merhaba,
Bildiğim kadarıyla bu soruna "surging" diyorlar yabancı sitelerin forumlarında. İyi bir senkron ayarı yaptırırsanız sorun ortadan kalkacaktır.
Bildiğim kadarıyla bu soruna "surging" diyorlar yabancı sitelerin forumlarında. İyi bir senkron ayarı yaptırırsanız sorun ortadan kalkacaktır.
- bazlama
Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 47
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 22/04/09
Geri: 1100 GS motor devri sabit değil
Perş. Mayıs 14, 2009 9:18 am
Çok teşekkür ederim, konuyu biraz net anlatamamış olabilirim ama sanırım siz anlamışsınız
Aslında 1k yada 3k devirde farketmiyor. Bir çentik dediğimde aslında bir ibre kalınlığı boyu. Ama makina güçlü olduğu için düşük devirlerde beni rahatsız ediyor herzaman olmasa da.
Bu ayar neden bozulur diye ikinci bir soru sorsam ?
Aslında 1k yada 3k devirde farketmiyor. Bir çentik dediğimde aslında bir ibre kalınlığı boyu. Ama makina güçlü olduğu için düşük devirlerde beni rahatsız ediyor herzaman olmasa da.
Bu ayar neden bozulur diye ikinci bir soru sorsam ?
- bazlama
Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 47
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 22/04/09
Geri: 1100 GS motor devri sabit değil
Perş. Mayıs 14, 2009 9:24 am
"The surging at slow speeds, particularly when filtering through traffic. I can't believe that BMW don't recognize this as a real problem dismissing with "they all do that". Corrosion resistant spokes would be nice. "
aynen b u yazıda yazdığı durum aslında....
aynen b u yazıda yazdığı durum aslında....
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: 1100 GS motor devri sabit değil
Perş. Mayıs 14, 2009 9:30 am
Gaz telleri zamanla esner, salinir, dolayisi ile 10k km de bir senkron ayari yapilmasi gerekir.
Fakat bunu herkes hakkiyla yapamaz, ozellikle 2500-3000 rpm deki dengesizlikler yuksek devir senkron ayariyla giderilir.
Sitemizdeki senkron ayari basligini dikkatlice okursaniz ustaniza nasil yapmasi gerektigini anlatabilirsiniz.
Bu ayar hakkiyla yapildiktan sonra problem devam ediyorsa, TPS ayarlari yapilmasi gerekir.
Problem hala devam ederse, kelebek govdelerinde ve/veya kelebek govdesi-motor arasindaki lastik manifoldlarda vakum kacagi var demektir.
Fakat bunu herkes hakkiyla yapamaz, ozellikle 2500-3000 rpm deki dengesizlikler yuksek devir senkron ayariyla giderilir.
Sitemizdeki senkron ayari basligini dikkatlice okursaniz ustaniza nasil yapmasi gerektigini anlatabilirsiniz.
Bu ayar hakkiyla yapildiktan sonra problem devam ediyorsa, TPS ayarlari yapilmasi gerekir.
Problem hala devam ederse, kelebek govdelerinde ve/veya kelebek govdesi-motor arasindaki lastik manifoldlarda vakum kacagi var demektir.
- emirhan
Mesaj Sayısı : 239
Yaş : 43
Nerden : İzmir
Kayıt tarihi : 26/12/08
Geri: 1100 GS motor devri sabit değil
Perş. Mayıs 14, 2009 9:32 am
Neden bozulduğunu tam olarak bilmiyorum ancak 10 bin km periyodik bakımlarında senkron ayarı yapılması gerektiğini yazar manuel.
Dediğiniz gibi 1. ve 2. viteslerde sabit gazda giderken oldukça rahatsız edici bir durumdur surging. Benim motorumda da çok az da olsa bu problem var.
Bunun nedeni konusunda tahmin yürütmem gerekirse, kelebek stoper vidalarının kurum bağlamış olması, gaz tellerinden birisinin kopma noktasına gelmiş olması, ya da sıkışma yapıyor olması, zamanla gaz tellerinden birinin gerginliğini az da olsa yitirmiş olması gibi nedenleri sayabiliriz. Ancak sizin durumunuzda sonuncu tahmin akla daha uygun geliyor. Bu konu hakkında benden daha tecrübeli üyeler sanırım birşeyler yazarlar.
Bu arada sitede senkron ayarı ile ilgili bilgiler mevcut. Gerekli aleti yaptıktan veya tedarik ettikten sonra kendiniz de yapabilirsiniz.
Edit: ben mesaj yazarken yanıtlar gelmeye başlamış bile
Dediğiniz gibi 1. ve 2. viteslerde sabit gazda giderken oldukça rahatsız edici bir durumdur surging. Benim motorumda da çok az da olsa bu problem var.
Bunun nedeni konusunda tahmin yürütmem gerekirse, kelebek stoper vidalarının kurum bağlamış olması, gaz tellerinden birisinin kopma noktasına gelmiş olması, ya da sıkışma yapıyor olması, zamanla gaz tellerinden birinin gerginliğini az da olsa yitirmiş olması gibi nedenleri sayabiliriz. Ancak sizin durumunuzda sonuncu tahmin akla daha uygun geliyor. Bu konu hakkında benden daha tecrübeli üyeler sanırım birşeyler yazarlar.
Bu arada sitede senkron ayarı ile ilgili bilgiler mevcut. Gerekli aleti yaptıktan veya tedarik ettikten sonra kendiniz de yapabilirsiniz.
Edit: ben mesaj yazarken yanıtlar gelmeye başlamış bile
- duroturk
Mesaj Sayısı : 423
Yaş : 48
Nerden : Kayseri
Kayıt tarihi : 10/02/09
Geri: 1100 GS motor devri sabit değil
Perş. Mayıs 14, 2009 9:37 am
Aslinda surging ile bazlamanin sikayeti biraz farkli gibi. Ben kendi motorumda yasamadigim icin bilemiyorum ama "surging" yaklasik 3000 devirde sabit sekilde giderken, motorun hizinda yasanan kucuk degisiklikler olarak tanimlaniyor.
Ama bazlama motor bosta iken takometredeki bir hareketten soz ediyor. Aslinda birseyler hatirlar gibiyim ama on bellege cagiramiyorum. Daha cok senkron, tps veya gaz telinin kendisi ile ilgili olabilir diye dusunuyorum.
Bosta o kadar gaz verme abi Bire tak devam et
Ama bazlama motor bosta iken takometredeki bir hareketten soz ediyor. Aslinda birseyler hatirlar gibiyim ama on bellege cagiramiyorum. Daha cok senkron, tps veya gaz telinin kendisi ile ilgili olabilir diye dusunuyorum.
Bosta o kadar gaz verme abi Bire tak devam et
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: 1100 GS motor devri sabit değil
Perş. Mayıs 14, 2009 9:46 am
Surging, Emirhan`in da belirttigi gibi, belli bir hiz ve devirde seyrederken meydana gelen guc kesintisi ve dengesizligidir,
moturun durdugu yerde degisik devirlerdeki rolanti dengesizligi ile bir alakasi yoktur.
Surging`in 1 numararali sebebi TPS ayar bozuklugudur.
Tekrar tekrar soyluyorum, motorun sol tarafinda, kelebek govdesinin uzerinde' ustunde BOSCH yazan kucuk siyah kutuyu yetkili servis haricinde kimseye elletmeyin.
Paraya kiyip 1 kere Borusan`da bilgisyara baglatip ayarlatin ve unutun.
Ben, burada da tarifini yazdigim uzere, 2 sene belki 100 kere kurcaladiktan sonra hakkiyla ayarlamayi ogrendim. Kendinize guvenmiyorsaniz ellemeyin. Ustalarin elinde kucaktan kucaga gezmek icin en iyi neden bozuk bir TPS dir.
moturun durdugu yerde degisik devirlerdeki rolanti dengesizligi ile bir alakasi yoktur.
Surging`in 1 numararali sebebi TPS ayar bozuklugudur.
Tekrar tekrar soyluyorum, motorun sol tarafinda, kelebek govdesinin uzerinde' ustunde BOSCH yazan kucuk siyah kutuyu yetkili servis haricinde kimseye elletmeyin.
Paraya kiyip 1 kere Borusan`da bilgisyara baglatip ayarlatin ve unutun.
Ben, burada da tarifini yazdigim uzere, 2 sene belki 100 kere kurcaladiktan sonra hakkiyla ayarlamayi ogrendim. Kendinize guvenmiyorsaniz ellemeyin. Ustalarin elinde kucaktan kucaga gezmek icin en iyi neden bozuk bir TPS dir.
- bazlama
Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 47
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 22/04/09
Geri: 1100 GS motor devri sabit değil
Perş. Mayıs 14, 2009 11:53 am
Hepinize bilgiler için teşekkürler...
benim sorunum tam olarak devrin artık-azalması ama çok ufak (dediğim gibi takometrenin kalınlığı kadar, hatta daha da az) miktarlarda.
Yüksek hızda farkedilmiyor ama artçılı trafikte motorun zaman zaman da ileri-geri gerilmesi çok hoşuma gitmedi. Kısacası Saat gibi gaz teline hakim ve motora hükmediyor olmak istiyorum
benim sorunum tam olarak devrin artık-azalması ama çok ufak (dediğim gibi takometrenin kalınlığı kadar, hatta daha da az) miktarlarda.
Yüksek hızda farkedilmiyor ama artçılı trafikte motorun zaman zaman da ileri-geri gerilmesi çok hoşuma gitmedi. Kısacası Saat gibi gaz teline hakim ve motora hükmediyor olmak istiyorum
Geri: 1100 GS motor devri sabit değil
Perş. Mayıs 14, 2009 9:41 pm
bazlama demiş ki:Hepinize bilgiler için teşekkürler...
benim sorunum tam olarak devrin artık-azalması ama çok ufak (dediğim gibi takometrenin kalınlığı kadar, hatta daha da az) miktarlarda.
Yüksek hızda farkedilmiyor ama artçılı trafikte motorun zaman zaman da ileri-geri gerilmesi çok hoşuma gitmedi. Kısacası Saat gibi gaz teline hakim ve motora hükmediyor olmak istiyorum
aynı sey sanırım bende de var. ama önemsemiyorum.
bin gitsin.
- bazlama
Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 47
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 22/04/09
Geri: 1100 GS motor devri sabit değil
Ptsi Mayıs 18, 2009 1:55 pm
walla bu gidişle öyle olacak heralde
bir de gaz teli ayarını kontrol ettir diye bir yorum geldi. Durum budur...
kolay gelsin
bir de gaz teli ayarını kontrol ettir diye bir yorum geldi. Durum budur...
kolay gelsin
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz