Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
+11
CüneytKüçük
uufuk
tall
emirhan
attila
pekiabi
cenker
duroturk
nurikilimci
veldg
Basri
15 posters
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 12:25 am
attila demiş ki:
Şimler konusuna gelince:
Bu şimler diferansiyel boşluğunu ayarlamakta. Ötme gibi bir şikayet yok ise hiç ellemeyin derim. Farklı şim koyarak dişlilerin bozlumasına sonrada ötme sesine sebep olabilirsiniz.
Service manual de boşluk ve şim ayarı için birsürü hesap var.
Canı isteyen oturup hesap yapabilir.
Ben derimki değiştir rulmanları ve keçeyi sonra Bin Gitsin.
- cossie
Mesaj Sayısı : 174
Yaş : 55
Nerden : istanbul-istinye
Kayıt tarihi : 06/07/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 7:17 pm
atilla teşekkürler,dediğin gibi yaptım
şimlere dokunmadım,haydar sağ olsun rulmanlar ve keçayi buldu
işin gerisi benim aklı evvel ustama kaldı,cumartesi günün kadar yapmaz ise kendim yapıcam,
pazar yol var çünkü
şimlere dokunmadım,haydar sağ olsun rulmanlar ve keçayi buldu
işin gerisi benim aklı evvel ustama kaldı,cumartesi günün kadar yapmaz ise kendim yapıcam,
pazar yol var çünkü
- tuncay
Mesaj Sayısı : 496
Yaş : 59
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 8:25 pm
Ali pazar günü nereye gidiyosun?
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 8:30 pm
Herkese Selam,
Şu son dişli işi kafama fena takıldı ve oturup servis manuelini inceledim.
33.13-33.16 sayfaları arasında konu ile ilgili birçok bilgi mevcut.
Ana bilgiler:
1- Pinyon dişli ile ayna dişli arasındaki temas yüzey ayarını eğer (housing) dış kabı değiştirirseniz yapın diyor.
2- Büyük ve taban rulmanlarını değiştirirseniz boşluğu kontrol edin gerekirse ayarlayın diyor. Ayar için eksantrik bir takım özel aletlerden bahsediyor.
3- Büyük rulmanla birlikte olan kapak parçasının (6 cıvata ile lastiğin bağlandığı yerin altındaki) boşluğunu ayarlamayı gösteriyor. Bu boşluk taban rulmanına uygulanan baskı kuvvetini ayarlarmış.
1. kalemi direkt olarak geçebiliriz. Başımıza gelirse düşünürüz.
Soru: 2. ve 3. kalemler aslında rulman değişiminde yapılabilecek şeyler. Peki bu advrider deki abiler neden bunları yapmıyor??
Cevap: Bence kimse macera aramıyor biniyolar gidiyor.
Bana göre rulmanımızı değiştirdik en az 50k bizi görütüyor ise bin gitsin elleme şimleri.
Ancak 10-20k civarlarında tekrar bir bozulma oluyor ise o zaman işin üzerinde dikkatlice eğilmek lazım.
Dikkatlice üzerine eğilirken işin riski başka bir şeyleride bozma ihtimali olmasıdır.
Neyse aslında düşüncelerimi yazdım.
Otomotiv sektöründe bu diferansiyel boşluk ve ayarlarını yapmak ayrı bir uzmanlık alanı. Her usta beceremez. Bu işi düzgün yapan ustalarında lakabı ayıptır sölemesi götçü xxx ustadır.
Binelim Gitsin
Şu son dişli işi kafama fena takıldı ve oturup servis manuelini inceledim.
33.13-33.16 sayfaları arasında konu ile ilgili birçok bilgi mevcut.
Ana bilgiler:
1- Pinyon dişli ile ayna dişli arasındaki temas yüzey ayarını eğer (housing) dış kabı değiştirirseniz yapın diyor.
2- Büyük ve taban rulmanlarını değiştirirseniz boşluğu kontrol edin gerekirse ayarlayın diyor. Ayar için eksantrik bir takım özel aletlerden bahsediyor.
3- Büyük rulmanla birlikte olan kapak parçasının (6 cıvata ile lastiğin bağlandığı yerin altındaki) boşluğunu ayarlamayı gösteriyor. Bu boşluk taban rulmanına uygulanan baskı kuvvetini ayarlarmış.
1. kalemi direkt olarak geçebiliriz. Başımıza gelirse düşünürüz.
Soru: 2. ve 3. kalemler aslında rulman değişiminde yapılabilecek şeyler. Peki bu advrider deki abiler neden bunları yapmıyor??
Cevap: Bence kimse macera aramıyor biniyolar gidiyor.
Bana göre rulmanımızı değiştirdik en az 50k bizi görütüyor ise bin gitsin elleme şimleri.
Ancak 10-20k civarlarında tekrar bir bozulma oluyor ise o zaman işin üzerinde dikkatlice eğilmek lazım.
Dikkatlice üzerine eğilirken işin riski başka bir şeyleride bozma ihtimali olmasıdır.
Neyse aslında düşüncelerimi yazdım.
Otomotiv sektöründe bu diferansiyel boşluk ve ayarlarını yapmak ayrı bir uzmanlık alanı. Her usta beceremez. Bu işi düzgün yapan ustalarında lakabı ayıptır sölemesi götçü xxx ustadır.
Binelim Gitsin
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 9:24 pm
Advrider dan bir ipucu yakaladım.
Rulmanları değiştirdikten yaklaşık 300-500 km sonra difefansiyel yağını bir kez daha değiştirip içinden çıkanları yoklamakta fayda var.
Yahu Cem!
Bu nalet arka tekerde ne kadar boşluk olmalı??
Olmalımı olmamalımı??
Mantık olmalı diyor ama ne kadar??
Rulmanları değiştirdikten yaklaşık 300-500 km sonra difefansiyel yağını bir kez daha değiştirip içinden çıkanları yoklamakta fayda var.
Yahu Cem!
Bu nalet arka tekerde ne kadar boşluk olmalı??
Olmalımı olmamalımı??
Mantık olmalı diyor ama ne kadar??
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 9:41 pm
Finaldrive??
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 9:51 pm
Cüneyt son dişli rulmanını değiştirdi ve çok hafif bir boşluk var dedi, bunun üzerine gerek Advriderde, gerekse nette araştırdım sabaha kadar, boşluk olup olmaması gerektiğini, oması gerekiyorsa ne kadar olması gerektiğine dair en ufak bir bilgi bulamadım, enteresan..
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 10:04 pm
sevgili cem, şimdi moralim bozuldu. fd yi 2 kişi degiştirmiştik.nasıl söküldüyse aynen o şekilde monte ettik. yinede elle hissedilecek kadar boşluk var.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 10:14 pm
sevgili cem, rulmanı çektirmeyle çıkardık ,presle taktık.fd mekanizmasının içini benzinle hava tabencası ile iyice temizledik,keçeyi degiştirmedim.lastigi takmadan evvel 2 tane bijonu taktık deneme yaptık boşluk vardı,bugün 500 km yol yaptım yarın denemek için bir daha söküp bakmayı düşünüyorum bakalım boşlugu nasıl alacagız.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 10:21 pm
hemen arıyorum,çok teşekkür ederim.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 10:31 pm
sevgili Cem,sorun çözüldü,bu arada benim makinanın zaten istanbuldayken bakımını yapan ustaymış ibrahim usta,degirini bil 10 numara diyor.
bu arada hata bizden kaynaklanıyor sevgili cem, fd yi kendi degiştirecek arkadaşlarada örnek olması açısından fd rulmanını takıldıgı tablanın sonunakadar preslemek gerekiyormuş,sorun bizim presleme ustasının aliminyum tablayı kırabilirim korkusuyla rulmanı tablanın sonuna kadar basmamasından kaynaklanıyormuş.
sorun çözüldü,çok çok teşekkür ederim sevgili Cem.
bu arada hata bizden kaynaklanıyor sevgili cem, fd yi kendi degiştirecek arkadaşlarada örnek olması açısından fd rulmanını takıldıgı tablanın sonunakadar preslemek gerekiyormuş,sorun bizim presleme ustasının aliminyum tablayı kırabilirim korkusuyla rulmanı tablanın sonuna kadar basmamasından kaynaklanıyormuş.
sorun çözüldü,çok çok teşekkür ederim sevgili Cem.
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 10:31 pm
ya ben bişi anlamadım. en iyisi kafamdaki soruyu sorayım.
ben fd keçesini değiştirdim. aradan yağ kaçırıyordu. keçeyi çekiçle çıkartıp, yine çekiçle taktık. sonra o 6 somunlu kapağı arkasından da tekerleği taktık. rulmanda boşluk falan yoktu öylece kaldı.
şimdi bu işlemlerden sonra güvenlikle alakalı bir sorun var mı?
ben fd keçesini değiştirdim. aradan yağ kaçırıyordu. keçeyi çekiçle çıkartıp, yine çekiçle taktık. sonra o 6 somunlu kapağı arkasından da tekerleği taktık. rulmanda boşluk falan yoktu öylece kaldı.
şimdi bu işlemlerden sonra güvenlikle alakalı bir sorun var mı?
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 10:34 pm
nedim seninki zamanında tablanın sonuna kadar preslenmiştir ondan boşluk yok ,sende problem yok ayrıca senin keçe plastik çekiçle takıldı sorun yok.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 11:31 pm
Cem, sen daha iyi bilirsin bu konuları, 150 bin giden çok 1100 var, hatta 150.000 mil gidenler var advriderde (okuduklarımın yalancısıyım, gözümle görmedim) fabrika balatasıyla.
Ben birde şunu gözlemledim gerek Türkiye'de, gerek yabancı forumlarda;
Hemen hemen hiç dağılan 1100GS FD rulmanı duymadım, hafızamı zorluyorum, hayır, duymadım.
Ama 1150GS STD ve 1150GS ADV çok gördüm, duydum,
Belki tesadüftür, bana öyle denk gelmiştir, varmı bu işin aslı, bir dayanağı, teknik açıklaması ?
Ben birde şunu gözlemledim gerek Türkiye'de, gerek yabancı forumlarda;
Hemen hemen hiç dağılan 1100GS FD rulmanı duymadım, hafızamı zorluyorum, hayır, duymadım.
Ama 1150GS STD ve 1150GS ADV çok gördüm, duydum,
Belki tesadüftür, bana öyle denk gelmiştir, varmı bu işin aslı, bir dayanağı, teknik açıklaması ?
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 11:35 pm
evet sevgili Cem,motoru satın aldıgım arkadaşımın 03 adv si var ,sorunu varmış hala telefonla görüşüyoruz dostlugumuz devam ediyor,adı serkan,zaten ibrahim usta telefonda daha ilk konuşurken serkandan motor alan sizmisiniz dedi ben şaştım kaldım.
sevgili cem motor 51 binde üzerinden çıkan orjinal rulmanıydı, bu km ler erkenmi falan diye düşünürken gidilen yol durumu,yük v&s rulmanın ömrünü kısaltabiliyor ve uzatabiliyor oldugunu ögrendim.debriyaj balatası ise mm olarak çok iyi duruma,marş dinamosunun temizligini yaparken ölçmüştüm.sanırım 4. ayın sonunda satın aldım 40 bindeydi,km icabı hemen benzin filtresi ve alternatör kayışını degiştirdim.
gerçekten nereden nereye,dünya küçük. cumartesi hangi saatte ayar yapacagınızı bilsem telefon açar her ikinizinde halini hatırını sormak isterdim.
sevgili Basri,bu arada benim fd aslında dagılmamıştı,sadece rulman bilyeleri erimiş,ama degiştirmesek her an başımıza iş açabilirdi,dedim ya yapılan yol ve yükle de alakalı nede olsa katmanduya gitmiş motosiklet.
sevgili cem motor 51 binde üzerinden çıkan orjinal rulmanıydı, bu km ler erkenmi falan diye düşünürken gidilen yol durumu,yük v&s rulmanın ömrünü kısaltabiliyor ve uzatabiliyor oldugunu ögrendim.debriyaj balatası ise mm olarak çok iyi duruma,marş dinamosunun temizligini yaparken ölçmüştüm.sanırım 4. ayın sonunda satın aldım 40 bindeydi,km icabı hemen benzin filtresi ve alternatör kayışını degiştirdim.
gerçekten nereden nereye,dünya küçük. cumartesi hangi saatte ayar yapacagınızı bilsem telefon açar her ikinizinde halini hatırını sormak isterdim.
sevgili Basri,bu arada benim fd aslında dagılmamıştı,sadece rulman bilyeleri erimiş,ama degiştirmesek her an başımıza iş açabilirdi,dedim ya yapılan yol ve yükle de alakalı nede olsa katmanduya gitmiş motosiklet.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Perş. Ağus. 13, 2009 11:50 pm
Değişitirme işi yapacak yaptıracak arkadaşlar advrider daki ısıtma soğutma işlerine bakın derim.
Pers yerine sıcak soğuk kullanmak mantıklı görünüyor.
Örnek taban rulmanı için alüminyum tabla fırına rulman dış kafesi buzluğa.
Ayna dişlisi buzluğa ayna rulmanı (büyük ve küçük) fırına gibi.
Adamların dediği bunu yapınca el ile yerine oturtmak mümkün oluyormuş.
Bilginize
Pers yerine sıcak soğuk kullanmak mantıklı görünüyor.
Örnek taban rulmanı için alüminyum tabla fırına rulman dış kafesi buzluğa.
Ayna dişlisi buzluğa ayna rulmanı (büyük ve küçük) fırına gibi.
Adamların dediği bunu yapınca el ile yerine oturtmak mümkün oluyormuş.
Bilginize
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Cuma Ağus. 14, 2009 12:01 am
eee bizim tekerimize taş koyacaklarına...
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Cuma Ağus. 14, 2009 12:07 am
Bizim memlekette malesef yine ustalara geliyoruz yağ değişimleri ihmal ediliyor.
Adama 40k bakım yap diye verirsin.
Yağ yağ filtesi buji hava filtresi subap ayarı v kayış belki senkron tps ayarları.
Eee şanzıman diferansiyel yağları yok. Fren hidroliği yok.
Sonra noluyor nemlenen yağlar rulman bozuyo ABS bozuyor.
Ben artık her yağ değişiminde diferansiyel yağımı değiştiriyorum.
2 seferde bir de sanzıman yağı.
Adama 40k bakım yap diye verirsin.
Yağ yağ filtesi buji hava filtresi subap ayarı v kayış belki senkron tps ayarları.
Eee şanzıman diferansiyel yağları yok. Fren hidroliği yok.
Sonra noluyor nemlenen yağlar rulman bozuyo ABS bozuyor.
Ben artık her yağ değişiminde diferansiyel yağımı değiştiriyorum.
2 seferde bir de sanzıman yağı.
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Cuma Ağus. 14, 2009 12:12 am
İlyada demiş ki:
Buzdolabı değil ama ısı tabancası kullanımını servis manuel de şart koşuyor. Alacam bi tane ..
Evet bazı cıvata somunların kolay sökülmesi için gerekli.
- Basri
Mesaj Sayısı : 697
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 17/10/08
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Cuma Ağus. 14, 2009 12:59 am
İlyada demiş ki:
Bak abi , duyuyorum bazen , seni de sevmiyolar haberin olsun !
Milletin tekerine taş koyuyormuşsun
Daha bişey görmediler, hırsızın, şerefsizin tekerine taş değil, kapısına kilit vurduracam (istisnalar hariç)
- attila
Mesaj Sayısı : 199
Yaş : 58
Nerden : Izmir
Kayıt tarihi : 21/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Cuma Ağus. 14, 2009 5:48 pm
Selam Cem,
Dişliler set olarak satılıyor.
Aynen dediğin gibi 2 4 6 gibi numaranında birbirini tutması gerekiyor.
Ay bizim ayna bozuldu çıkma takalım yok.
Dişliler set olarak satılıyor.
Aynen dediğin gibi 2 4 6 gibi numaranında birbirini tutması gerekiyor.
Ay bizim ayna bozuldu çıkma takalım yok.
- armouredrider
Mesaj Sayısı : 69
Yaş : 48
Nerden : İstanbul / Anadolu
Kayıt tarihi : 04/07/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Cuma Ağus. 14, 2009 6:02 pm
Ayna Mahruti dişlileri genelde tek başlarına bozulmaz zaten birindeki aşınma karşısındakinide aynı şekilde aşındırır ve ikisi birbirini yemeye başladığından bu süreç bir kez başladımı çok çabuk gelişir. Buda tek satılmıyor olmasının sebeplerinden biri.
- CüneytKüçük
Mesaj Sayısı : 419
Yaş : 58
Nerden : NİĞDE
Kayıt tarihi : 06/04/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Cuma Ağus. 14, 2009 9:32 pm
Sevgili Cem,senin dedigin gibi yaptık,bir gariplik varmı diyede 5 dk kadar da boşta çevirip dinledik.çok teşekkür ederim.
- tuncay
Mesaj Sayısı : 496
Yaş : 59
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 20/02/09
Geri: Diferansiyel (Final Drive) Rulman Kontrolu...
Salı Eyl. 29, 2009 11:33 pm
HATIRLATMA
Sitemiz üyesi tüm İstanbul gurubu:
30-09-2009 Çarşamba günü akşam 19,30-20,00 da Rumeli hisarı,Kale çay bahçesinde toplantı vardır.Siteye üye olan tüm arkadaşlarımızı bekliyoruz.
Saygılar.
Sitemiz üyesi tüm İstanbul gurubu:
30-09-2009 Çarşamba günü akşam 19,30-20,00 da Rumeli hisarı,Kale çay bahçesinde toplantı vardır.Siteye üye olan tüm arkadaşlarımızı bekliyoruz.
Saygılar.
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz